Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen 538

Bericht door Deradiokenner »

Bellen met Peter Heerschop? Dat vind ik echt een zwakte bod. Er zijn veel leukere “grappenmakers” bij hem heb ik altijd flashbacks naar Evers staat op…
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Je kan niet eens zien wie de artiest is van het desbetreffende nummer in de dutch 1000.
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

MrsJT81 schreef: 14 apr 2025 09:41 Vanochtend de Dutch 1000 en tegen al mn principes in na een uur uitgezet. Ik kan niet zo goed tegen 'Bonnie bonnie kom je buiten spelen' en 'toet toet toeter op mijn waterscooter) voor 9 uur.

Maar gelukkig komen dit soort liedjes nu voorbij, want hoe hoger hoe beter de hits!
Bossie05

Bericht door Bossie05 »

Ik vind het toch weer een heerlijke lijst om naar te luisteren en te kijken via TV538. Oude videoclips die ook voorbijkomen. Ik hou er wel van.

Het gaat lekker door mekaar. Van oude nederpop uit de jaren 80 via feesthits, techno en ballads door naar de muziek van deze tijd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radio 538 gaat deze dagen behoorlijk off format. Echt alles komt voorbij. Vorig jaar was de Dutch 1000 een succes, maar ik vraag me af waar dit succes vandaan komt. Is er een tijdelijke aanwas van nieuwsgierige luisteraars die na de lijst weer wegzijn of verhoogt dit de luistertijd bij de vaste luisteraars? Zit de 538 luisteraar te wachten op Bonnie St. Clair en Henk Wijngaard?
God is a DJ
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik niet. En daarom ben ik ook even overgestapt naar Radio2.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Voorheen draaide Will Luikinga deze muziek nog op 538 in de begindagen. Het format ging toen ook van Veronica uit de tijd van Hilversum 2 naar het Veronica van Hilversum 3 gedurende de hele dag.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

De Foute 1500 was sinds 2020 mijn favoriete radioweek van het jaar maar de Dutch 1000 begint deze wel in te halen. Wat een heerlijke lijst met enorme afwisseling idd, maar ik hou ervan. Vorig jaar zomer prachtige luistercijfers voor 538, maar toen luisterden we op de camping. Ik vraag me af of het op "de kantoren" ook zo gewaardeerd wordt. Bovendien lag Q music in de week voor de Dutch GP nog in zomerslaap, nu zijn Mattie en Marieke er gewoon. Marktleider met de ochtendshow zullen ze in elk geval dit keer niet worden.

Ze hebben er wel echt veel werk van gemaakt. Op TV538 is het dubbel genieten met heel veel oude clips, ik zag vandaag bijvoorbeeld The Shorts met Comment Ca va bij Nederland Muziekland uit 1983 en Patty & Shift met Wonderfull uit de serie Spijkerhoek. Dat heeft Q music allemaal niet bij hun lijsten, daar komen amper clips voorbij.

Vraag me af welke van de twee weken het best gaat scoren. Tweede Paasdag is weer een complete B opstelling, met bijvoorbeeld vijf uur Julia en zes uur Floris. Bovendien is dat een herhaling van de nummers van donderdag en vrijdag. Daarnaast is Dennis Ruyer volgende week met vakantie. En natuurlijk doet Evers weer niet mee dus vrijdag is het maar tot 14u.

Mocht het echt weer een succes zijn, dan hoop ik dat ze in het reguliere format ook eens wat meer afwisseling gaan brengen. Natuurlijk niet Henk Wijngaard en Koos Alberts, maar die nummers van Roxy Dekker hoor je nog steeds amper op 538 en Q. Maar wees eens realistisch en kijk naar de Top 40 van afgelopen week, en zie hoeveel Nederlandstalig daar in staat. En ook nog vrijwel zonder airplay. Ondertussen word je de hele dag doodgegooid met Alex Warren (zou iemand daar nog echt blij van worden) en hoor je Blikkendag en Samuel Welten nog altijd amper op de radio.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 17 apr 2025 14:30 Voorheen draaide Will Luikinga deze muziek nog op 538 in de begindagen. Het format ging toen ook van Veronica uit de tijd van Hilversum 2 naar het Veronica van Hilversum 3 gedurende de hele dag.
Sommige platen die gedraaid worden geven me ook die oude Veronica Radio 2 woensdag vibes. Volgens mij is er voor zo’n format ruimte in Nederland. Vreemd dat geen enkele zender in dat ‘gat’ stapt. 100%NL heeft er het kavel voor, maar is 50% Nederlandstalig en 50% Sky-achtig. Misschien dan toch Radio Noordzee?
God is a DJ
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Misschien iets voor Noordzee inderdaad. En ik zie hierin ook een rol voor Jan Papperazi die best een gevarieerd format hier van kan maken, maar dan niet alleen Nederlandstalig maar ook Nederlands product en niet discriminerend qua jaartal, met af en toe een knipoog naar het buitenland zoals een Frans nummer, Engelstalig, iets van de The Beatles b.v. Eigenlijk het format wat Holland FM had toen hij daar ook nog zat.
Greatski

Bericht door Greatski »

luister nu stukje dutch top 1000, vraag me af of dit aanslaat bij radio538-publiek
Trosop3

Bericht door Trosop3 »

Johanneke schreef: 17 apr 2025 14:45 De Foute 1500 was sinds 2020 mijn favoriete radioweek van het jaar maar de Dutch 1000 begint deze wel in te halen. Wat een heerlijke lijst met enorme afwisseling idd, maar ik hou ervan. Vorig jaar zomer prachtige luistercijfers voor 538, maar toen luisterden we op de camping. Ik vraag me af of het op "de kantoren" ook zo gewaardeerd wordt. Bovendien lag Q music in de week voor de Dutch GP nog in zomerslaap, nu zijn Mattie en Marieke er gewoon. Marktleider met de ochtendshow zullen ze in elk geval dit keer niet worden.

Ze hebben er wel echt veel werk van gemaakt. Op TV538 is het dubbel genieten met heel veel oude clips, ik zag vandaag bijvoorbeeld The Shorts met Comment Ca va bij Nederland Muziekland uit 1983 en Patty & Shift met Wonderfull uit de serie Spijkerhoek. Dat heeft Q music allemaal niet bij hun lijsten, daar komen amper clips voorbij.

Vraag me af welke van de twee weken het best gaat scoren. Tweede Paasdag is weer een complete B opstelling, met bijvoorbeeld vijf uur Julia en zes uur Floris. Bovendien is dat een herhaling van de nummers van donderdag en vrijdag. Daarnaast is Dennis Ruyer volgende week met vakantie. En natuurlijk doet Evers weer niet mee dus vrijdag is het maar tot 14u.

Mocht het echt weer een succes zijn, dan hoop ik dat ze in het reguliere format ook eens wat meer afwisseling gaan brengen. Natuurlijk niet Henk Wijngaard en Koos Alberts, maar die nummers van Roxy Dekker hoor je nog steeds amper op 538 en Q. Maar wees eens realistisch en kijk naar de Top 40 van afgelopen week, en zie hoeveel Nederlandstalig daar in staat. En ook nog vrijwel zonder airplay. Ondertussen word je de hele dag doodgegooid met Alex Warren (zou iemand daar nog echt blij van worden) en hoor je Blikkendag en Samuel Welten nog altijd amper op de radio.
Vorig jaar was deze lijst een doorslaand succes. Nederland houdt van dit soort liedjes . En gek genoeg zitten er pareltjes tussen.
Plaats reactie