Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
-MM-

Re: Veranderingen 538

Bericht door -MM- »

Pot schreef: 11 mar 2025 13:47
Daan! schreef: 10 mar 2025 15:45
Pot schreef: 10 mar 2025 13:34

Niet helemaal eens. De gasten passen misschien niet altijd helemaal bij de doelgroep, maar Evers valt zelf toch ook een beetje buiten de doelgroep.

Maar ik ben wat minder tevreden met de items en Cobus. Evers is toch een beetje het paradepaardje van 538, maar ik vind die items echt totaal niet bijzonder. Je mag toch wel iets meer verwachten dan lammalalle. En Cobus voegt echt veel te weinig toe. Zelf zou ik graag wat jongere sidekick(s) horen. Die kunnen zich hopelijk een beetje optrekken aan Evers.
De gasten passen niet (altijd), er wordt teveel gepraat, de items zijn niet goed of grappig. Maar Evers zelf past ook niet meer op 538. Let er alleen al eens op hoe Evers een uuropener inspreekt en hoe bijvoorbeeld Tim Klijn dat doet. Tim is veel sneller.
Evers zegt heel veel "uh" in zijn spreeks. Het komt onvoorbereid over, alsof hij het gewoon maar doet. Evers presenteert zijn middagshow nog steeds alsof het Evers Staat op is en dat is het niet. Ik hoef op vrijdagmiddag om 14.05u niet te horen dat het vrijdag de achtste van maart is, constant te horen dat zijn show tot 18u duurt en ook niet nog een keer het weerbericht te horen. Dat hoort bij een ochtendshow.
Ik wil wel horen dat het einde van de week er is en dat het weekend is. Ik hoef ook niet op .30 te horen wat het nieuws afgelopen week was. Ik wil wel horen wat voor leuke dingen er dit weekend allemaal te doen zijn.

Iemand zei het afgelopen week hier ook, maar de gesprekken met Andre van Duijn en Angela de Jong duren veel te lang: 10 minuten! Het voegt voor de doelgroep niets toe en het heeft een erg hoog ons-kent-ons-gehalte en de luisteraar mag door het raam naar het clubhuis kijken gevoel (Veronica). Afgelopen vrijdag heb ik het tot 14.15 volgehouden en toen ben ik naar Domien overgestapt. Misschien kan iemand het uitleggen, maar waarom moet ik weten op vrijdagmiddag 14.15u dat het woord van de week van Henk Blok "ring" is, omdat hij zijn trouwring vergeten om te doen is na het maken van de gehaktballen thuis? Wat boeit mij dat of wat heb ik eraan?

Ik vind de vormgeving van Evers ook ouwbollig. Het klinkt allemaal erg zwaar en donker naar mijn mening.

Nooit gedacht dat ik dit zo stellig zou zeggen over een programma van Evers, maar ik vind Evers&Co gewoon geen goed programma en al helemaal niet op 538 passen. Het vertroebelt het merk en staat bijvoorbeeld in schril contrast met de vrijdagavondshow qua sfeer.
Een gedeelte van de kritiek snap ik zeker.

538 is niet meer de zender die zich vooral richt op de onderkant van 20-49. Dat is eigenlijk al ingezet met de komst van de ochtendshow. Daar hoorde ik Henny Huisman en die wekelijkse grappenmaker (ik weet z’n naam even niet) ook. De ochtendshow is toch ook een beetje een programma geworden voor mannen van middelbare leeftijd. Op zich niets mis mee, maar het is wel een bredere trend op 538. Naast de muzikale wijzigingen en een line-up met twee 50+’ers tussen 10:00 en 14:00 uur.

Dat soort gasten (Andre van Duin o.a.) hoor je inderdaad ook wel eens bij Evers voorbij komen. Tegelijkertijd hoor ik ook nieuwere artiesten uit de TikTok-wereld. Die zou de bovenkant van de doelgroep wellicht ook niet kennen.

En Evers kiest volgens mij een middenweg tussen de afgelopen week en het weekend dat komen gaat. Bepaalde items, zoals de Stamtafel en de Week is weer omgevlogen, hebben juist betrekking tot de afgelopen week, terwijl hij met inbellers kijkt naar het weekend dat komen gaat. Net als de (Talpa) promotie voor weekend tv-programma’s. Dat hoeft van mij niet, maar dat is weer een andere discussie.

Maar eerlijk is eerlijk: Evers heeft met Cobus ook gewoon niet de persoon die het allemaal een beetje losjes en fris maakt. Aan de langere gesprekken erger ik mij dan weer minder.

Voor de rest begrijp ik jouw punten. Er is zeker verbetering nodig.
We merken nu al een soort vergrijzing op de radio. Elke zender speelt op Save. Radio 538 heeft bijvoorbeeld sinds een paar jaar weer wat oude rotten uit het vak op prominente uren gezet (lees: Tim, Dennis, Lindo, Edwin). En het gevoel bekruipt mij dat jong talent nergens meer echt een kans krijgt. Omdat de grote radiozenders het gewoonweg niet aandurven.

Ik kan mij voorstellen dat de jeugd als luisteraar afhaakt op het moment dat hij/zij bijvoorbeeld een Lindo of een Edwin op de radio hoort. Die hebben toch totaal geen binding meer met een jonge doelgroep? Als 18 jarige luisteraar zou je bij wijze van spreken kunnen denken; het had mijn vader kunnen zijn.

Elke zender speelt dus op Save. En ik mis dat stukje die ik vroeger wel had. Namelijk meegroeien met de Dj, en het gevoel krijgen deel uit te maken van het station.

Volgens mij is er al een aantal jaar een verschuiving in radioland. Die verschuiving gaat voor mijn gevoel naar een steeds ouder wordende doelgroep. Zenders weten geen jongeren meer aan te trekken omdat ze zich niet meer richten op jongeren, en ook niets meer hebben qua aantrekkingskracht voor de jongere doelgroep.
Audioforone

Re: Veranderingen 538

Bericht door Audioforone »

Gister in de uitzending bij Frank is bekend dat Nielson toch wel gaat optreden op Koningsdag. Is dit een slimme keuze van 538 of hadden ze nu gewoon bij hun keuze moeten blijven? Naar mijn idee geven ze nu namelijk toe dat hun beleid op dit moment niet helemaal goed is.
Plaats reactie