Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Sowieso snap ik Vrienden van Amstel niet helemaal bij 538. Volgens mij is de samenwerking namelijk ook met RTL/Videoland. Dan zou je zoiets eerder bij Q verwachten. Ook als je de line-up ziet. Maar 538 zal wel meer betalen als mediapartner.
Maar ik denk dat Evers & Co binnenkort ook doorgaat als Evers, Acda, De Munnik & Co. Inmiddels zijn die naar mijn gevoel al wel vijf keer langsgeweest in een jaar tijd. Op zich heb ik niets tegen die artiesten of tegen livemuziek, maar het is wel erg veel voor die vier uurtjes per week.
Maar ik denk dat Evers & Co binnenkort ook doorgaat als Evers, Acda, De Munnik & Co. Inmiddels zijn die naar mijn gevoel al wel vijf keer langsgeweest in een jaar tijd. Op zich heb ik niets tegen die artiesten of tegen livemuziek, maar het is wel erg veel voor die vier uurtjes per week.
-
Huh rtl/videoland is Talpa toch? Qmusic is van mediahuis.
Waar ligt dan de link om het naar q te laten gaan??
Qmusic is van DPG en RTL is van RTL Groep.Jari de Jonge schreef: ↑17 jan 2025 18:11 Huh rtl/videoland is Talpa toch? Qmusic is van mediahuis.

-
O foutje ik bedoelde dpglucapols schreef: ↑17 jan 2025 18:46Qmusic is van DPG en RTL is van RTL Groep.Jari de Jonge schreef: ↑17 jan 2025 18:11 Huh rtl/videoland is Talpa toch? Qmusic is van mediahuis.
Waar ligt dan de link om het naar q te laten gaan??![]()
Qmusic heeft (of inmiddels had) een samenwerkingsverband met RTL. Videoland is een streamingdienst waar VVAL wordt uitgezonden en is van RTL. Daarbij heeft Qmusic over het algemeen net wat meer met Nederlands(talig)e pop dan 538.Jari de Jonge schreef: ↑17 jan 2025 18:11 Huh rtl/videoland is Talpa toch? Qmusic is van mediahuis.
Gewoon heel slim van Amstel om de media aandacht zo te verdelen. Videoland heeft een veel groter bereik. Zend je het concert uit op tv 538 kijken er misschien 5000 mensen ipv 100.000 op Videoland. Het zal ook wel een samenwerking om 538 in de kijker te spelen want ze verzorgen ook het voorprogramma in de zaal en vanaf locatie en ook de after, dus hopen ze dat de mensen wat vaker 538 aanzetten. Ik zelf vind de samenwerking ook best apart en veel te lang duren. Het is mijn muziek ook niet.Pot schreef: ↑17 jan 2025 17:42 Sowieso snap ik Vrienden van Amstel niet helemaal bij 538. Volgens mij is de samenwerking namelijk ook met RTL/Videoland. Dan zou je zoiets eerder bij Q verwachten. Ook als je de line-up ziet. Maar 538 zal wel meer betalen als mediapartner.
Hier ging het mij niet om. Ik vind het eigenlijk alleen vreemd dat 538 er is en Q niet. Qua muziek en samenwerking met RTL.Deezers schreef: ↑17 jan 2025 20:12Gewoon heel slim van Amstel om de media aandacht zo te verdelen. Videoland heeft een veel groter bereik. Zend je het concert uit op tv 538 kijken er misschien 5000 mensen ipv 100.000 op Videoland. Het zal ook wel een samenwerking om 538 in de kijker te spelen want ze verzorgen ook het voorprogramma in de zaal en vanaf locatie en ook de after, dus hopen ze dat de mensen wat vaker 538 aanzetten. Ik zelf vind de samenwerking ook best apart en veel te lang duren. Het is mijn muziek ook niet.Pot schreef: ↑17 jan 2025 17:42 Sowieso snap ik Vrienden van Amstel niet helemaal bij 538. Volgens mij is de samenwerking namelijk ook met RTL/Videoland. Dan zou je zoiets eerder bij Q verwachten. Ook als je de line-up ziet. Maar 538 zal wel meer betalen als mediapartner.
Dit soort evenementen wordt gewoon vanuit Talpa aangestuurd. Die hebben al jaren een strategische partnerschap met Heineken, de eigenaar van Amstel. Zo werkt het meestal bij Talpa bedrijven.
Er is een grote verwevenheid tussen allerlei muziek publishing bedrijven, media bedrijven, artiesten, bloggers en andere uitingen. Dat verklaart waarom bijvoorbeeld 538, als grootste zender van Talpa, soms rare keuzes maakt in wat men uitzendt. Talpa doet gewoon aan verticale integratie.
Het gaat allemaal om naburige rechten en commerciele belangen. Acda en De Munnik? CTM Music. Armand van Buren? CTM Music. VVAL? Themalied gepubliceerd door CTM Music. De Mol zit al decennia in die handel, naast zijn media-imperium.
Gewoon, follow the money en je weet waarom op de radio en tv bij Talpa gebeurt wat er gebeurt.
Er is een grote verwevenheid tussen allerlei muziek publishing bedrijven, media bedrijven, artiesten, bloggers en andere uitingen. Dat verklaart waarom bijvoorbeeld 538, als grootste zender van Talpa, soms rare keuzes maakt in wat men uitzendt. Talpa doet gewoon aan verticale integratie.
Het gaat allemaal om naburige rechten en commerciele belangen. Acda en De Munnik? CTM Music. Armand van Buren? CTM Music. VVAL? Themalied gepubliceerd door CTM Music. De Mol zit al decennia in die handel, naast zijn media-imperium.
Gewoon, follow the money en je weet waarom op de radio en tv bij Talpa gebeurt wat er gebeurt.
Wat vinden jullie van t zangertje 538/ Edwin Evers dat iemand 1 minuutje mag zingen??
Ik vind het altijd een beetje triest. Iemand komt naar de studio gereden voor een nummertje van een minuut, en wordt daarna bedankt. En daar rijden ze soms het halve land voor af. Maar begrijpelijk dat ze bij 538 het niet aandurven om een heel nummer af te spelen net na een kleine tien minuten onderbreking.
-
Morgen (zondag) Tim Klijn te gast bij de perstribune op radio 1 vanaf 12:00.
Die treed ook steeds meer op de voorgrond. Ben benieuwd of ie wat zegt over de toekomst van 538.De Nachtwacht schreef: ↑25 jan 2025 21:58 Morgen (zondag) Tim Klijn te gast bij de perstribune op radio 1 vanaf 12:00.
-
Is hier terug te luisteren ook met beeld https://www.nporadio1.nl/fragmenten/de- ... meer-makenDeezers schreef: ↑26 jan 2025 10:08Die treed ook steeds meer op de voorgrond. Ben benieuwd of ie wat zegt over de toekomst van 538.De Nachtwacht schreef: ↑25 jan 2025 21:58 Morgen (zondag) Tim Klijn te gast bij de perstribune op radio 1 vanaf 12:00.
Tim Klijn als toekomstig zendermanager? Is dit voorsorteren op het afscheid van Rick in de komende jaren? De ochtendshow zonder Rick en Niels is natuurlijk net zo saai als elke andere ochtendshow dus binnen nu en 5 jaar (of eerder als hij met vroegpensioen gaat) moet er natuurlijk wel wat veranderen. Frank terug in de ochtend?
-
Nee joh zo moet je het niet lezen, maar dat er een sidekick ooit weg gaat of stop lijkt me evident. Dat gaat een keer gebeuren. Maar de komende 5 jaar blijft dit ochtendprogramma wel in zijn huidige vorm voortbestaan denk ik zo. Er kan altijd wat gebeuren.Deezers schreef: ↑26 jan 2025 13:56 Tim Klijn als toekomstig zendermanager? Is dit voorsorteren op het afscheid van Rick in de komende jaren? De ochtendshow zonder Rick en Niels is natuurlijk net zo saai als elke andere ochtendshow dus binnen nu en 5 jaar (of eerder als hij met vroegpensioen gaat) moet er natuurlijk wel wat veranderen. Frank terug in de ochtend?