Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Deezers

Re: Veranderingen 538

Bericht door Deezers »

repelsteel schreef: 26 nov 2024 12:22
Deezers schreef: 26 nov 2024 11:33
Stephan123 schreef: 26 nov 2024 09:57 En hoe weten we dat dit de echte Mark Labrand is ?
Mark is altijd wel eerlijk hoor. En zoals zelf gezegd is de (of een) lijst belangrijk voor hem. De GDC met Wessel klinkt ook lekker omdat het vooropgenomen is, live krijg je dat niet zo strak. Wat mij alleen stoort (maar misschien de gemiddelde weekendluisteraar niet) is dat ze doen alsof de 538TOP50 live is door met Timo te schakelen voor de files maar als de cam soms nog aanstaat zie je hem helemaal alleen in de studio zitten.
En hou zou dat anders moeten volgens jou?
Geen verkeersinformatie doen, maar blijkbaar is dit gewenst vanuit de zender dus prima om het zo te doen. Nogmaals, de gemiddelde luisteraar zal het allemaal niet opvallen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Geen verkeersinformatie doen?! Waarom dan? Valt het dan minder op dat het niet live is, denk je? 😄
Orange

Bericht door Orange »

Deezers schreef: 26 nov 2024 11:33Wat mij alleen stoort (maar misschien de gemiddelde weekendluisteraar niet) is dat ze doen alsof de 538TOP50 live is door met Timo te schakelen voor de files maar als de cam soms nog aanstaat zie je hem helemaal alleen in de studio zitten.
Radio is illusie. Wat mij betreft juist mooi om het op die manier te doen.

Hoe zou het dan wat jou betreft moeten? Dat Mark zegt: "Ik heb dit vantevoren opgenomen, maar in de studio zit nu live Timo en hij gaat de verkeersinformatie live voorlezen. Daarna hoor je mij weer via de opname."

Ditzelfde is altijd bij Miljoenenjacht op SBS6. Dat is opgenomen, maar Winston gaat wel live langs. Dat wordt altijd goed aan elkaar gepraat. Niets mis mee.
Orange

Bericht door Orange »

Mark Labrand schreef: 25 nov 2024 22:37 Hey radiolovers,

Ik reageer een keer, omdat ik geattendeerd werd op dingen die
mij in het hart raken.

De 538TOP50 is voor mij echt alles. Ik neem dit programma minstens zo serieus als mijn dagelijkse middagprogramma. Onder leiding van mijn geweldige producer, Timo Kamst, werken wekelijks meerdere mensen samen en steken we er zo’n 30 uur werk in om ervoor te zorgen dat alles klopt en flowt. Dit is geen klusje voor even tussendoor; dit is radio maken vanuit liefde en passie. Dat de Top 50 op zaterdag regelmatig marktleider is in 20-49 is de kers op de taart: de luisteraar waardeert de show, en dát is waar het om draait.

Ik wil ook even iets rechtzetten. Het idee dat een programma dat vooraf wordt opgenomen minder waarde zou hebben, vind ik eerlijk gezegd onzin. Zijn Pulp Fiction, Breaking Bad of de AH kerstcommercial live? ;) Betekent dat dat er geen passie in zit? Natuurlijk niet! Het gaat om de zorg, energie en creativiteit die je erin stopt.

Blijf lekker genieten van radio, of je het nu maakt of luistert, en wees niet bang om iets eens op te nemen. Wie weet wordt het nog beter! :)

•M
Leuk dat je hier reageert Mark. Ik kan me er alles bij voorstellen. Lekker tweaken om een strakke Top50 neer te zetten. En geen enkel probleem dat dat niet live is.
Streampie

Bericht door Streampie »

Sommige mensen hier zouden Radio Veronica tot 1974 ook niet gewaardeerd hebben. Vanaf die ouwe trawler kwam immers 95% van band... :))
Janno

Bericht door Janno »

Streampie schreef: 26 nov 2024 21:44 Sommige mensen hier zouden Radio Veronica tot 1974 ook niet gewaardeerd hebben. Vanaf die ouwe trawler kwam immers 95% van band... :))
Yep! En ik heb ervan genoten. Geen enkel probleem dat het niet live was :D
TheAgedGamer

Bericht door TheAgedGamer »

Op 1 Januari 2025 zal na 4 de Global Dance Chart Jaarmix na 4 eindelijk weer live te horen zijn, om 1 uur s'nachts zal hij uitgezonden worden.

De Jaarlijst van de Global Dance Chart zal dan op 31 December van 7 tot 9 uitgzonden worden.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

TheAgedGamer schreef: 30 nov 2024 01:01 Op 1 Januari 2025 zal na 4 de Global Dance Chart Jaarmix na 4 eindelijk weer live te horen zijn, om 1 uur s'nachts zal hij uitgezonden worden.

De Jaarlijst van de Global Dance Chart zal dan op 31 December van 7 tot 9 uitgzonden worden.
De GDC jaarmix zenden ze uit inderdaad om 1 uur maar is natuurlijk niet live. Las dat de maker er nu al druk mee bezig is.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Hij doelt erop dat deze na 4 jaar weer wordt uitgezonden ipv alleen op Mixcloud wat met de Jaarmix van 2022 het geval was.
Laatste keer was in 2020 in plaats van een normale lijst op vrijdagavond toen nog.
Wel erg tof dat er dus 2 extra shows komen!
Check ook eens mijn Soundcloud pagina voor lekkere mixen!
https://soundcloud.com/dj-nick1
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Rick zit tegen de pensioen leeftijd aan, die man is al te oud voor Radio Veronica. Rick zou goed passen bij Radio Oost, M of Gelderland.
Laatst gewijzigd door Buckhead op 30 nov 2024 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Orange schreef: 26 nov 2024 19:37
Deezers schreef: 26 nov 2024 11:33Wat mij alleen stoort (maar misschien de gemiddelde weekendluisteraar niet) is dat ze doen alsof de 538TOP50 live is door met Timo te schakelen voor de files maar als de cam soms nog aanstaat zie je hem helemaal alleen in de studio zitten.
Radio is illusie. Wat mij betreft juist mooi om het op die manier te doen.

Hoe zou het dan wat jou betreft moeten? Dat Mark zegt: "Ik heb dit vantevoren opgenomen, maar in de studio zit nu live Timo en hij gaat de verkeersinformatie live voorlezen. Daarna hoor je mij weer via de opname."

Ditzelfde is altijd bij Miljoenenjacht op SBS6. Dat is opgenomen, maar Winston gaat wel live langs. Dat wordt altijd goed aan elkaar gepraat. Niets mis mee.
Je gaat nu serieus tv vergelijken met radio? Ik vind dat radioprogramma’s altijd live moeten zijn. Als het opgenomen is ga dan ook dan niet de schijn ophouden dat je appjes kunt sturen naar de studio terwijl er toch niets mee gebeurd. Ik vind het prima als een programma opgenomen is die er wat mij betreft zich er voor leent. Die danceprogramma’s dat weten we zelf ook wel die zijn opgenomen. De top 50 vind ik prima als dat opgenomen wordt, maar ga dan geen kaarten weg geven of appjes voorlezen. Dat is voor de bühne. Doe dan informatie over de lijst en door! Al blijf ik erbij dat ik het liefst zie dat veel programma’s gewoon live zijn. Maar de vergelijking dat een tv programma wel opgenomen is en een radioprogramma niet gaat wat mij betreft wel een beetje mank. Of heb je liever vanavond een live versie van Even tot Hier? Dat worden dan lange uitzendingen….
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Buckhead schreef: 30 nov 2024 12:18 Rick zit tegen de pensioen leeftijd aan, die man is al te oud voor Radio Veronica. Rick zou goed passen bij Radio Oost, M of Gelderland.
Dixi

Bericht door Dixi »

Buckhead schreef: 30 nov 2024 12:18 Rick zou goed passen bij Radio Oost, M of Gelderland.
Wat moet die beste man in vredesnaam bij die zenders? Hij komt tenslotte uit Den Haag!
Die heeft niks te zoeken bij zenders in Overijssel, Utrecht of Gelderland.
Alsnog... Hij doet prima mee met de rest van het team vind ik zelf.
Deezers

Bericht door Deezers »

Dixi schreef: 30 nov 2024 16:15
Buckhead schreef: 30 nov 2024 12:18 Rick zou goed passen bij Radio Oost, M of Gelderland.
Wat moet die beste man in vredesnaam bij die zenders? Hij komt tenslotte uit Den Haag!
Die heeft niks te zoeken bij zenders in Overijssel, Utrecht of Gelderland.
Alsnog... Hij doet prima mee met de rest van het team vind ik zelf.
Juist op dagen dat Rick afwezig is merk je dat hij de drijvende kracht achter de show is.. zo lang hij en 538 verder willen prima toch? En anders naar Evers & Co. Kan daar persoonlijk niet naar luisteren, het ons kent ons gehalte en de langskomende gasten zijn niet mijn ding (maar gezien de luistercijfers veel mensen wel).
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

538 komt tussen 27 en 31 december weer met een nieuwe editie van de Party Top 1000.
Ook spelen ze weer Stemmenjacht in die periode.

Is te zien in deze Insta post.
https://www.instagram.com/p/DDCHwOVMzPW/
Check ook eens mijn Soundcloud pagina voor lekkere mixen!
https://soundcloud.com/dj-nick1
Plaats reactie