Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Knite Force

Re: Veranderingen 538

Bericht door Knite Force »

GerjanCluistra schreef: 03 okt 2024 11:50 ... dat ik het brutale, het rebelse van toen wel mis.
Ik ook zeker. Maar is daar nog "vraag" naar?
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Knite Force schreef: 04 okt 2024 10:22
GerjanCluistra schreef: 03 okt 2024 11:50 ... dat ik het brutale, het rebelse van toen wel mis.
Ik ook zeker. Maar is daar nog "vraag" naar?
Ja, de vorm is weliswaar veranderd maar, een blog als GeenStijl is best populair.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Knite Force

Bericht door Knite Force »

GerjanCluistra schreef: 04 okt 2024 10:36 Ja, de vorm is weliswaar veranderd maar, een blog als GeenStijl is best populair.
Ik heb jouw bericht opgevat dat je een dergelijke radiozender mist. Heb ik dat verkeerd begrepen? Want dat bedoelde ik er wel mee haha
GerjanCluistra

Knite Force schreef: 04 okt 2024 13:26
GerjanCluistra schreef: 04 okt 2024 10:36 Ja, de vorm is weliswaar veranderd maar, een blog als GeenStijl is best populair.
Ik heb jouw bericht opgevat dat je een dergelijke radiozender mist. Heb ik dat verkeerd begrepen? Want dat bedoelde ik er wel mee haha
Klopt, dat zeg ik.
Greatski

Bericht door Greatski »

Evers is wat in de war met de jingles. paar keer de verkeerde ingestart haha
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Greatski schreef: 04 okt 2024 17:16 Evers is wat in de war met de jingles. paar keer de verkeerde ingestart haha
Ja denk jij dat een klas bak als Evers dat echt niet doorheeft? Die weet echt wel hoe dit werkt.
GerjanCluistra

Deradiokenner schreef: 04 okt 2024 19:53
Greatski schreef: 04 okt 2024 17:16 Evers is wat in de war met de jingles. paar keer de verkeerde ingestart haha
Ja denk jij dat een klas bak als Evers dat echt niet doorheeft? Die weet echt wel hoe dit werkt.
Huh, die man zit niet voor niets weggestopt op de vrijdagmiddag. Als hij echt zo’n klasbak was had hij wel een dagelijkse ochtendshow gehad. 😉😂
Fuifganger

Bericht door Fuifganger »

GerjanCluistra schreef: 04 okt 2024 20:31
Huh, die man zit niet voor niets weggestopt op de vrijdagmiddag. Als hij echt zo’n klasbak was had hij wel een dagelijkse ochtendshow gehad. 😉😂
Ik denk dat Evers een aanbod voor een ochtendshow regelrecht afgewezen had.
GerjanCluistra

Fuifganger schreef: 06 okt 2024 13:27
GerjanCluistra schreef: 04 okt 2024 20:31

Ik denk dat Evers een aanbod voor een ochtendshow regelrecht afgewezen had.
Die 😉😂 staan er niet voor niets hè. 😉
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik juich het toe hoor die classics in de playlist van 538. Het station zit wat beter in elkaar dan pak weg 2 jaar geleden. Maar wellicht ben ik de enige die dit hoort maar ik heb het idee dat de jonge dj’s iets meer moeite hebben met deze nummers. Ikzelf geniet er wel van, maar ik zou in het weekend toch wel een Jeroen Nieuwenhuize willen horen bijvoorbeeld. Ik vond het blok vroeger met Ruyer tussen 12.00-15.00 echt top.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 06 okt 2024 14:57 Maar wellicht ben ik de enige die dit hoort maar ik heb het idee dat de jonge dj’s iets meer moeite hebben met deze nummers.
Waar hoor je dit aan dan?
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Greatski

Bericht door Greatski »

Nou nee, hij deed echt per ongeluk de verkeerde jingle
GerjanCluistra

Greatski schreef: 07 okt 2024 10:35
Nou nee, hij deed echt per ongeluk de verkeerde jingle
Maar startte hij een verkeerde jingle of gebruikte hij de verkeerde schuif omdat dit de eerste keer live in de nieuwe studio was.
Orange

Bericht door Orange »

Vanochtend was er in de ochtendshow van 538 een satirisch liedje van zogenaamd Geert Wilders, met ook een rol voor Femke Halsema. In de basis altijd leuke zaken die satire over bijvoorbeeld de politiek, maar ik vond dit toch te ver gaan. Met een leuk melodietje dat blijft hangen, werd de uitspraak van Wilders gezongen dat ze het land uit moeten en Halsema mee mag. Wat mij betreft slaat 538 de plank daar volledig mis.

Een politicus mag in de basis vinden wat hij wil en daar mag ook satire over gemaakt worden. Maar in dit geval ondermijnt Wilders onze democratie. Hij valt het burgemeestersambt aan, terwijl burgemeesters handelen naar de wet, zoals demonstratierecht. Op zo'n moment gaat Wilders echt een grens over en dan moet je dat niet 'salonfahig' maken door er satire over te maken. Dit hadden ze echt niet moeten doen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 09 okt 2024 08:58 Vanochtend was er in de ochtendshow van 538 een satirisch liedje van zogenaamd Geert Wilders, met ook een rol voor Femke Halsema. In de basis altijd leuke zaken die satire over bijvoorbeeld de politiek, maar ik vond dit toch te ver gaan. Met een leuk melodietje dat blijft hangen, werd de uitspraak van Wilders gezongen dat ze het land uit moeten en Halsema mee mag. Wat mij betreft slaat 538 de plank daar volledig mis.

Een politicus mag in de basis vinden wat hij wil en daar mag ook satire over gemaakt worden. Maar in dit geval ondermijnt Wilders onze democratie. Hij valt het burgemeestersambt aan, terwijl burgemeesters handelen naar de wet, zoals demonstratierecht. Op zo'n moment gaat Wilders echt een grens over en dan moet je dat niet 'salonfahig' maken door er satire over te maken. Dit hadden ze echt niet moeten doen.
Ik heb het item bij 538 niet gehoord dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb wel een mening over het handelen van burgemeester Halsema. Ik vind het te makkelijk door te zeggen dat Halsema heeft gehandeld naar de wet en demonstratierecht. De wet voorziet er ook in om (tegen-)demonstraties te verbieden ter voorkoming of bestrijding van wanordelijkheden. Dat er in dit geval wanordelijkheden hebben plaats gevonden verbaast me niet gezien eerdere recente gebeurtenissen. Die overigens ook in Amsterdam plaats vonden. Daarom vind ik dat we wel kritisch mogen zijn op het handelen van Halsema en het niet simpelweg af moeten doen met handelen naar de wet en demonstratierecht. De wijze waarop Wilders dit deed, daar mogen we ook kritisch op zijn. Maar dat maakt de kritiek op zich niet per se onnodig en overbodig. Helaas gaat het te vaak over de vorm in plaats van over de inhoud van de boodschap.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Plaats reactie