Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Fuifganger

Re: Veranderingen 538

Bericht door Fuifganger »

fnlradio schreef: 30 sep 2024 10:39
semsanders schreef: 30 sep 2024 09:59 Het ziet er erg goed en modern uit, tijd voor de toekomst. Ik had alleen gehoopt dat ze het iets visueel interessanter gingen maken voor TV 538 / Kijk live. Het is nog steeds maar 1 overzichtscamera (waarvan de kwaliteit niet heel bijzonder lijkt) en weer de standaard Go Pro's gericht op de DJ en side-kicks. Maar het blijft radio natuurlijk ;)

De telefoongesprekken klinken beter. Dat is waarschijnlijk ook aangepakt.

Al met al erg mooi!
Denk dat je nog slaap in je ogen heb. Het zijn 4k camera's wat nu op de dj en sidekicks gericht is
Nah ik snap semsanders wel. Het zijn goede camera's, dikke 4K's denk ik inderdaad, maar het oogt toch niet helemaal lekker. Erg krokant en overexposed. Misschien een kwestie van afstellen? Ik vind dat dat bij Q er dus heel cinematisch en vet uit ziet. Die hebben Blackmagic Design Micro Studio camera's in combinatie met een lens die het beeld wat er uit komt enorm aandikt. Dat oogt van zichzelf al super vet en dat was in deze nieuwe 538-studio er ook wel tof uit gekomen denk ik.

De visual radio van 538 vind ik al best wel strak. Ik snap dat ze daar geen verandering in hebben toegepast. Ze hebben wel hun promo-video's voor de DJ's geüpdatet overigens. Nu nog is een keer nieuwe foto's op de site voor bijvoorbeeld Mark Labrand.

Edit: die strip in die rand om de display achter de deejay is vet!
Deezers

Bericht door Deezers »

Fuifganger schreef: 30 sep 2024 14:55
semsanders schreef: 30 sep 2024 09:59 Het ziet er erg goed en modern uit, tijd voor de toekomst. Ik had alleen gehoopt dat ze het iets visueel interessanter gingen maken voor TV 538 / Kijk live. Het is nog steeds maar 1 overzichtscamera (waarvan de kwaliteit niet heel bijzonder lijkt) en weer de standaard Go Pro's gericht op de DJ en side-kicks. Maar het blijft radio natuurlijk ;)

De telefoongesprekken klinken beter. Dat is waarschijnlijk ook aangepakt.

Al met al erg mooi!
Denk dat je nog slaap in je ogen heb. Het zijn 4k camera's wat nu op de dj en sidekicks gericht is
Nah ik snap semsanders wel. Het zijn goede camera's, dikke 4K's denk ik inderdaad, maar het oogt toch niet helemaal lekker. Erg krokant en overexposed. Misschien een kwestie van afstellen? Ik vind dat dat bij Q er dus heel cinematisch en vet uit ziet. Die hebben Blackmagic Design Micro Studio camera's in combinatie met een lens die het beeld wat er uit komt enorm aandikt. Dat oogt van zichzelf al super vet en dat was in deze nieuwe 538-studio er ook wel tof uit gekomen denk ik.

De visual radio van 538 vind ik al best wel strak. Ik snap dat ze daar geen verandering in hebben toegepast. Ze hebben wel hun promo-video's voor de DJ's geüpdatet overigens. Nu nog is een keer nieuwe foto's op de site voor bijvoorbeeld Mark Labrand.

Providers als kpn zenden tv538 niet in 4k uit dus daarom ziet het beeld daar hetzelfde uit.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Wel jammer dat de shure sm7b geen mogelijkheid bied om die leuke DJ namen op de ploffer te hebben
Feivel

Bericht door Feivel »

Jimboe schreef: 30 sep 2024 14:40
Feivel schreef: 30 sep 2024 09:12 De enige reden die ik me kan bedenken voor een Shure, is de reflecties die al die schermen geven.
Misschien heeft het er wel mee te maken dat, en daar ga ik iets zeggen waar sommigen hier van in de gordijnen vliegen, de SM7B een uitstekende microfoon is waar de broadcaster in vele opzichten een puntje aan kan zuigen?
"Ja maar ruis"
Gewoon goeie spullen gebruiken.
"Ja maar wollig"
Gewoon goed inregelen.
Dat is voor mij een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de Broadcaster een stuk meer open klinken dan een Shure, maar anderen noemen het 'in een wc-rol toeteren' en zweren bij de SM7B. Daarnaast is ook 'goed inregelen' subjectief. De één vindt het geluid van 538 fantastisch, de ander denkt: 'Mag wel een beetje minder'. Ik weet zeker dat wat ik fijn vind om naar te luisteren, verschilt van wat jij fijn vindt. Ik snap dat sommige processingguru's zichzelf zo goed vinden dat ze vinden dat het exacte wetenschap is, maar voor mij - persoonlijk - is het perceptie.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Eén prachtige studio je ziet dat er een versmelting komt tussen "ouderwetse radio "en nieuwe interactieve media.
Ben benieuwd -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Fuifganger

Bericht door Fuifganger »

Deezers schreef: 30 sep 2024 15:52
Fuifganger schreef: 30 sep 2024 14:55

Providers als kpn zenden tv538 niet in 4k uit dus daarom ziet het beeld daar hetzelfde uit.
Ik bekijk 538 via de website.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Ik luister 's ochtends naar Tim Klijn, het valt me op dat qua muziek ze een stuk meer classics draaien, a la 10...
Streampie

Bericht door Streampie »

Ik zie zelfs Dolly Dots - Love Me Just A Little Bit More voorbij komen... :eek:
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Streampie schreef: 02 okt 2024 10:33 Ik zie zelfs Dolly Dots - Love Me Just A Little Bit More voorbij komen... :eek:
Ik heb het niet live gehoord maar als ik het tijdstip zo zie was dat het verzoekje wat ze om kwart voor 7 altijd draaien. Dat is wel eens vaker een "foute
" plaat. Zo'n item leent zich daar op zich ook wel voor denk ik.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Jari de Jonge schreef: 01 okt 2024 09:35 Wel jammer dat de shure sm7b geen mogelijkheid bied om die leuke DJ namen op de ploffer te hebben
Jawel hoor, zijn gewoon te bestellen.

https://www.reporterstore.nl/plopkappen ... 7b-bedrukt
Schopt graag tegen heilige huisjes...
WFNX

Bericht door WFNX »

wbravenboer schreef: 02 okt 2024 10:25 Ik luister 's ochtends naar Tim Klijn, het valt me op dat qua muziek ze een stuk meer classics draaien, a la 10...
Hoe meer 538-classics hoe hoger de luistercijfers. Als ze dit tot en met de middagshow rond een uurtje of 18 uur en in het weekend (ochtend t/m1500) goed doorvoeren is een verdere opleving niet ver weg.
Pot

Bericht door Pot »

WFNX schreef: 02 okt 2024 23:45
wbravenboer schreef: 02 okt 2024 10:25 Ik luister 's ochtends naar Tim Klijn, het valt me op dat qua muziek ze een stuk meer classics draaien, a la 10...
Hoe meer 538-classics hoe hoger de luistercijfers. Als ze dit tot en met de middagshow rond een uurtje of 18 uur en in het weekend (ochtend t/m1500) goed doorvoeren is een verdere opleving niet ver weg.
Mag ik vragen waar je dat op baseert?
WFNX

Bericht door WFNX »

Pot schreef: 03 okt 2024 07:43
De gemiddelde leeftijd van de luisteraar, het succes van Q met het doorvoeren van meer classics vele jaren geleden. De beluistering van andere stations en die van sommige 538 thema-kanalen. De luisteraar die opgroeide met 538 hoorde voor de aanpassing van het format maar weinig terug van de eigen jeugd. Bovendien voor mij is het ijkpunt de periode 2000-2007. Zeer hoge luistercijfers en als je de playlists van greatest hits van toen zag was deze divers qua genres en decennia. Dit is wat ik observeer en heilig in geloof.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dat doen ze al jaren, zij hebben een eigen muziekmix. Hun muziekmix staat bol van usual suspects en dito aan en afkondigingen door de dj in kwestie. De reden dat ik inmiddels ben afgehaakt bij de ochtendshow.
Pot

Bericht door Pot »

WFNX schreef: 03 okt 2024 09:16
Pot schreef: 03 okt 2024 07:43

De gemiddelde leeftijd van de luisteraar, het succes van Q met het doorvoeren van meer classics vele jaren geleden. De beluistering van andere stations en die van sommige 538 thema-kanalen. De luisteraar die opgroeide met 538 hoorde voor de aanpassing van het format maar weinig terug van de eigen jeugd. Bovendien voor mij is het ijkpunt de periode 2000-2007. Zeer hoge luistercijfers en als je de playlists van greatest hits van toen zag was deze divers qua genres en decennia. Dit is wat ik observeer en heilig in geloof.
Een 'veroudering' kan aanslaan, maar daar zijn geen garanties voor. Successen van Q zijn natuurlijk uit meer punten af te leiden dan enkel het toevoegen van meer classics aan de playlist. En bij 538 doen veel andere kanalen het ook goed. Een vergelijking met 2000-2007 gaat mank, aangezien de markt er flink anders voorstaat.

Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar ik ben wat minder stellig.
Plaats reactie