Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Als het gemiddelde 39,6 jaar is dan zullen er ook 20 jarigen luisteren naar 538 want er luisteren ook 60 jarigen en dan kom je weer op een gemiddelde van 40 jaar. Er moeten dus ook wel jongeren naar 538 luisteren anders lag de gemiddelde leeftijd nog een stuk hoger.
jessica schreef: ↑08 sep 2024 22:08 Als het gemiddelde 39,6 jaar is dan zullen er ook 20 jarigen luisteren naar 538 want er luisteren ook 60 jarigen en dan kom je weer op een gemiddelde van 40 jaar. Er moeten dus ook wel jongeren naar 538 luisteren anders lag de gemiddelde leeftijd nog een stuk hoger.
De luistertijd telt mee. En die is bij de bovenkant groter dan aan de onderkant.RadioWereld.NL schreef: Zoals verwacht is de gemiddelde leeftijd van de luisteraars van de meeste stations de afgelopen jaren gestegen. Dit komt mede doordat de gemiddelde leeftijd berekend wordt op basis van bereik en luistertijd.
Hierbij wordt dus ook het luistervolume meegewogen. Omdat ouderen over het algemeen langer naar de radio luisteren dan jongeren, wegen zij zwaarder mee in deze meting.
Dus als er bijvoorbeeld twee luisteraars van 30 zijn die allebei een uurtje luisteren, zou je op hetzelfde uit moeten komen als één luisteraar die twee uur zal luisteren.
De gemiddelde leeftijd van luisteraars ligt dus echt niet wel wat lager dan 39,6 jaar.
Zowel vrijdag als vanochtend zit Hannelore er weer. Zoals ik al zei, ze is nooit lang van de radar 😄
Ik begrijp je niet, ik luister juist altijd op www.radio538.nl
Ik heb gister even een uur naar de 538 middagshow geluisterd, maar ik snap niet dat dat zo goed beluisterd wordt. In het eerste gesprek ging het gister over hun eigen teamdag en dat de geplande datum niet handig was. Vervolgens ging het in de rest van het uur over plensen/stortregenen. Een complete non-discussie dus. Uiteraard wordt om 17.45 de show gevuld met content van de luisteraar in de vorm van wat vindt Nederland.
Het valt me daarnaast ook op dat Frank heel lui overkomt. Hij spreekt de Toths vrij sloom, leeg en ongeïnteresseerd in. Althans zo komt het op mij over.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit zo door mag. Je kon wat vinden van Coen en Sander, zeker. Maar daar gebeurde wel wat.
Het valt me daarnaast ook op dat Frank heel lui overkomt. Hij spreekt de Toths vrij sloom, leeg en ongeïnteresseerd in. Althans zo komt het op mij over.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit zo door mag. Je kon wat vinden van Coen en Sander, zeker. Maar daar gebeurde wel wat.
Inderdaad jouw mening. Ik vond C&S ook leuker. Maar Frank is ook wel een goede DJ, misschien x ander team.
Ik vind de middagshow ook echt niks. Kan sowieso niet luisteren naar Airen en Frank komt ook te nonchalant over (al is dat ook deels zijn karakter) en veel non-onderwerpen. Jelte lult ook al 10 jaar hetzelfde. Maar qua cijfers doet het blijkbaar prima.Daan! schreef: ↑11 sep 2024 18:12 Ik heb gister even een uur naar de 538 middagshow geluisterd, maar ik snap niet dat dat zo goed beluisterd wordt. In het eerste gesprek ging het gister over hun eigen teamdag en dat de geplande datum niet handig was. Vervolgens ging het in de rest van het uur over plensen/stortregenen. Een complete non-discussie dus. Uiteraard wordt om 17.45 de show gevuld met content van de luisteraar in de vorm van wat vindt Nederland.
Ik luister hele dag 538, maar zodra het 16 uur is zet ik hem af. Ik kan Frank Jelmer en Ayren niet luisteren. verschrikkelijk.
Jelmer zit op 3FM. Jelte op 538.
Waarom kan je er niet luisteren?
Waarom kan je er niet luisteren?
Ik heb Evers en Co een paar keer geprobeerd maar het pakt me niet. Onderwerpen en gasten oninteressant, voelt beetje uitgekauwd aan. Talks ook vaak nietszeggend. Na amper 20 minuten al amper reclame. Het voelt gedateerd aan, terwijl de ochtendshow eigenlijk ook Evers en Co is maar dat blijft toch frisser voelen.
Ja, heb hetzelfde gevoel. Heeft te maken met de personen, Niels en Rick zijn veel energieker dan Cobus en Henk, met de vormgeving en de inhoud en het tempo van de spreeks. Tim is veel sneller dan Edwin. De muziekkeuze voelt ook niet helemaal logisch voor de vrijdagmiddag. De ouwbollige smaak valt uit de toon op vrijdag.
-
Al vaker heb ik aangegeven dat vooral Rick de swung aan het programma geeft. Wanneer Rick er niet is kakt het programma in en reageert Niels heel anders op besproken onderwerpen.
Ik vind het daarom niet verrassend dat Edwin zonder Rick qua dynamiek anders klinkt.
Daarnaast mag Rick van mij wel eens de credits ontvangen die hij verdient.
Ik vind het daarom niet verrassend dat Edwin zonder Rick qua dynamiek anders klinkt.
Toch scoorde het vorige week dus 24% in 20-49. 8% meer dan de top 40.
Is natuurlijk een uitschieter maar volgens mij loopt het sowieso gelijk met de top 40 gemiddeld genomen.
Is natuurlijk een uitschieter maar volgens mij loopt het sowieso gelijk met de top 40 gemiddeld genomen.
-
Ik vind Rick een beetje de zure opa geworden, maar ik heb het juist met Niels, als hij er niet is dan is het wat minder. Ik vind Niels altijd wel de gangmaker vooral met zijn lach. Maar dat is persoonlijk. Maar beide vullen ze elkaar goed aan, Rick geeft veel tegenwicht. Maar heeft het met Evers niet gewoon te maken dat we hem 20 jaar met die twee gewend zijn? Het is gewoon anders.Henkjan2016 schreef: ↑13 sep 2024 15:08 Al vaker heb ik aangegeven dat vooral Rick de swung aan het programma geeft. Wanneer Rick er niet is kakt het programma in en reageert Niels heel anders op besproken onderwerpen.
Het is nu vooral een vreemde eend in de programmering, de gasten die langskomen voelen ook allemaal heel incrowd aan. Misschien dat Cobus het programma op de achtergrond voorbereid maar in de show past de sidekick rol hem niet, de woorden zijn op één hand te tellen. Ik had het idee dat de eerste twee uur vandaag vooral music driven was bij Evers met dezelfde 538 hits en een paar classics maar dan denk ik wat is de toegevoegde waarde van Evers dan? Ook het gesprek met Joost Vullings had geen toegevoegde waarde en haalde alle snelheid uit het programma, zeker niet iets wat op de vrijdagmiddag thuishoort (daar is het nieuwsblok voor). Maar qua cijfers scoort het goed dus er zal vast een publiek voor zijn.Deradiokenner schreef: ↑13 sep 2024 20:45Ik vind Rick een beetje de zure opa geworden, maar ik heb het juist met Niels, als hij er niet is dan is het wat minder. Ik vind Niels altijd wel de gangmaker vooral met zijn lach. Maar dat is persoonlijk. Maar beide vullen ze elkaar goed aan, Rick geeft veel tegenwicht. Maar heeft het met Evers niet gewoon te maken dat we hem 20 jaar met die twee gewend zijn? Het is gewoon anders.Henkjan2016 schreef: ↑13 sep 2024 15:08 Al vaker heb ik aangegeven dat vooral Rick de swung aan het programma geeft. Wanneer Rick er niet is kakt het programma in en reageert Niels heel anders op besproken onderwerpen.