Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: Veranderingen 538

Bericht door Vanjeafisharder »

Lex In Het weekend schreef: 05 sep 2024 19:23 Zo eens met onderstaande bericht. Jammer dat je hier geen likes kunt geven.

Tijd voor een Discord Radiofreaks server, en dit forum opheffen. Daar kan dat wel.
Feivel

Bericht door Feivel »

Ingebruik schreef: 05 sep 2024 20:35
Feivel schreef: 05 sep 2024 09:44 Haha, ik moet toch altijd een beetje lachen om hoe kort sommigen door de bocht gaan. Eerst is Rob van Someren ‘overal uitgespuugd’, dan is Gerard Ekdom ‘een saaie dj’, en nu is Marrit ‘mislukt’. Jongens, toch. Al die mensen die volgens jullie geen succes (meer) hebben, hebben meer talent in hun linker kleine teen dan de gemiddelde Radioforummer in hun hele lijf. Begin bijna te denken dat het een vorm van jaloezie is.

Tijd om hier flink nederiger te worden. Respect voor mensen die meer bereiken dan wij. De meesten van ons worden door de beveiliging bij een gemiddeld landelijk station niet eens binnengelaten om te kijken. Als je post, bedenk dan eerst waar jij staat op de ladder, en dan waar landelijke radiomakers staan. We hebben niet alle wijsheid in pacht.
Helemaal met je eens dat het respect voor elkaar soms ver weg lijkt. Voor iedereen, want met 'meer bereiken' en 'ladders' heb ik helemaal niks.

Maar helaas doe jij in je in je post eigenlijk exact hetzelfde; respectloos. Je weet niet wie hier posten en dus ook niet welke talenten die mensen hebben. Of wat hij/zij in het dagelijks leven doet of 'bereikt' heeft. En je eist ook nog eens nederigheid van een ieder die geen landelijke radio maakt. Dat is wat mij betreft ook niet ok.

Los van de discussie wat 'iets (meer) bereiken' precies is en waarom dat precies belangrijk zou zijn, is het natuurlijk niet zo dat je niet over iets kunt discussiëren of iets anders kunt zien als je zelf niet exact hetzelfde doet. Als het respectvol is, is daar niks mis mee.
Ik erger me inderdaad aan het gebrek aan respect voor anderen. Voor mij is landelijke radio maken een bewezen kwalificatie. Op landelijke radio zetten ze geen prutsers neer. Vandaar dat ik daar zwaar aan til. Soms gaat het adagium ‘De beste stuurlui staan aan wal’ hier te veel op. Het was zeker niet mijn bedoeling om respectloos te zijn.

Geheel terzijde: zo anoniem zijn we niet op Radioforum. De meeste collega-radiomakers hebben mijn identiteit al geraden, en van bepaalde users hier weet ik ook precies wie ze zijn :-).

Ik vraag me af of sommige gebruikers hier ook zo hard gaan als ze het onder hun eigen naam zouden moeten schrijven. Misschien is het geopperde idee van Patrick Kicken om iedereen te verplichten onder z’n eigen naam te schrijven niet zo gek.

Persoonlijk schakel ik tussen te veel zenders om te weten of Marrit een goede nieuwslezer is, maar ik vind iemand ‘mislukt’ noemen echt veel te ver gaan. In ieder geval ben ik blij voor haar dat ze haar plekje weer bij 538 heeft gevonden en wens Harry succes in de ochtend bij Radio 10.

(En excuus voor off topic. Vanaf hier maar weer terug naar de 538-discussie? -bier )
Knite Force

Bericht door Knite Force »

@ Feivel, je slaat met je laatste posts een paar flinke spijkers op hun kop. Hulde.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Iemand mislukt noemen is zeker een brug te ver, helemaal mee eens.

Helaas is de Nederlandse radiowereld geen plek voor kritiek, zelfs niet voor opbouwende. Er zijn veel rancuneuze mensen die boos worden wanneer iemand iets kritisch over hun programma zegt en die rancune kan rustig 30 jaar aanhouden.
Er lopen een paar mensen in de radiowereld die overal een vinger in de pap hebben en die mensen met kritiek actief buiten de radiowereld houden vanwege verschillen van inzicht of verschillen in smaak.

Dat betekent dat kritiek hebben je je baan kan kosten. Dus schrijven onder eigen naam is leuk bedacht, maar ook onmogelijk.
Kijk maar eens hoeveel ellende Kicken over zich heen krijgt, hij is nergens meer welkom om een programma te maken.
Natuurlijk kiest hij regelmatig te scherpe woorden, maar hoe hij in de radiowereld gehaat wordt zegt ook veel.

Dus ik ben het eens met het betoog van Feivel over respect, maar helaas is de realiteit anders.
MetMark

Bericht door MetMark »

Nieuws over de nieuwe 538-studio

Vanaf oktober maakt 538 gebruik van de nieuwe radiostudio
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

MetMark schreef: 06 sep 2024 21:14 Nieuws over de nieuwe 538-studio

Dat gaat raar kijken zeg he.
Die studio gebruiken ze nu, wat is het? 10jaar??
Vanjeafisharder

538 is echt een volwassenen zender geworden, zag net even de playlist zover deze (niet altijd) klopt maar ik zag echt gewoon echt tracks voorbij komen die niet zouden misstaan op Veronica en hun eigen Radio 10. Het is weer een beetje het 538 toen dat ooit begon wat een mix was tussen Veronica op Hilversum 2 en Hilversum 3. Ze draaien meer 80's in de muziekmix nu dan Q zelfs.
Feivel

Bericht door Feivel »

Dave Minneboo gaf al aan dat er meer classics gedraaid worden (https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... lwassener/). Een Lasgo of een Sylver op de playlist snap ik heel goed. RMF MAXX in Polen (ook CHR) draait tussendoor ook dance classics en dat klinkt prima. Blijf je hoog in de energie van.

Maar A-ha, Toto en Starship op de playlist? Die snap ik totaal niet. Vooral omdat het snijdt met Radio 10. Natuurlijk, als hitzender krijg je te maken met minder jongeren die radio luisteren. Daar moet je niet meer op willen focussen. Maar je wil wel graag de dertiger of veertiger. Die luisterden Timbaland, Nelly, Tiësto, Rihanna, Kesha, Flo Rida, Usher, Chris Brown, om er maar een paar te noemen. Dat zijn de artiesten die ik bij een ‘volwassener’ 538 verwacht.

We leven in 2024. De veertigers van nu zijn de luisteraars van 538 die vroeger luisterden bij het huiswerk maken. De veertigers van nu zijn dus NIET de mensen die zijn opgegroeid met A-ha, Toto en Starship. Veel mensen denken dat de 80’s 20 jaar geleden zijn, maar het is toch echt al 40 jaar geleden. De mensen die daarmee opgegroeid zijn, tikken nu de 60 aan…
Vanjeafisharder

The Doobie Brothers zag ik zelfs voorbij komen. :eek:
Kar

Bericht door Kar »

De jeugd van 20+ zitten veel op tiktok daar komen echt veel 80's voorbij deze jongere generatie kent echt veel muziek uit de jaren 80, daarnaast zijn de 50+ ers echt nog aan het luisteren naar 538. Wessel van Diepen presenteert de global dance chart er is geen twintiger die weet wie hij is... De mix die ze nu hebben bereiken ze een breed publiek mee.
Orange

Bericht door Orange »

Feivel schreef: 07 sep 2024 00:30 Dave Minneboo gaf al aan dat er meer classics gedraaid worden (https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... lwassener/). Een Lasgo of een Sylver op de playlist snap ik heel goed. RMF MAXX in Polen (ook CHR) draait tussendoor ook dance classics en dat klinkt prima. Blijf je hoog in de energie van.

Maar A-ha, Toto en Starship op de playlist? Die snap ik totaal niet. Vooral omdat het snijdt met Radio 10. Natuurlijk, als hitzender krijg je te maken met minder jongeren die radio luisteren. Daar moet je niet meer op willen focussen. Maar je wil wel graag de dertiger of veertiger. Die luisterden Timbaland, Nelly, Tiësto, Rihanna, Kesha, Flo Rida, Usher, Chris Brown, om er maar een paar te noemen. Dat zijn de artiesten die ik bij een ‘volwassener’ 538 verwacht.

We leven in 2024. De veertigers van nu zijn de luisteraars van 538 die vroeger luisterden bij het huiswerk maken. De veertigers van nu zijn dus NIET de mensen die zijn opgegroeid met A-ha, Toto en Starship. Veel mensen denken dat de 80’s 20 jaar geleden zijn, maar het is toch echt al 40 jaar geleden. De mensen die daarmee opgegroeid zijn, tikken nu de 60 aan…
In jouw laatste twee alinea's ga je er vanuit dat een radiozender muziek uit de jaren 80 draait om de mensen die zijn opgegroeid in de jaren 80 naar het radiostation te trekken. Ik vraag me echt af of dat zo is. Ik ben in de jaren 90 bewust met muziek opgegroeid, maar vind een jaren 80-nummer af en toe tussendoor ook heerlijk. En de jeugd ontdekt via tictoc of op wat voor manieren dan ook muziek uit oudere periodes. Dus die jaren 80-muziek is ook voor mensen die later zijn opgegroeid.

En ik denk niet dat het "snijdt met Radio 10". Af en toe een plaat uit dat decennium maakt Radio 538 directe concurrent van Radio 10.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Waar staat heb je dat gehoord of gelezen
MetMark

Bericht door MetMark »

fnlradio schreef: 07 sep 2024 11:18

Waar staat heb je dat gehoord of gelezen
Vertelde Dylan Boet gisteravond vlak voor 21 uur op de radio
San27

Bericht door San27 »

Wat een vreemd betoog over de 80,s hits. Tuurlijk hier en daar een plaatje , zit 10 niet in de weg. En jeugd waar ik er regelmatig met mijn werk in aanraking kom, vinden ABBA helemaal leuk, en inderdaad via tictoc zingen ze ook 80,s al dan niet in een nieuwe jasje,kijk eens hoe goed running up that hill t deed door een serie. Nee de 80,s sound is meer terug dan ooit.
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat het idee leeft dat 'de jeugd' naar 538 luistert. De gemiddelde luisteraar van 538 is 39,6 jaar oud. Zie: https://radiowereld.nl/medianieuws/2022 ... 3-jaar-oud. In mijn omgeving ken ik maar bar weinig jonge mensen die überhaupt nog zelf de radio aan zetten. Ze streamen alles. Luisteren ze wel radio, dan is dat meestal omdat het in de auto, op school of in een winkel aan staat. Wat dat betreft, vind ik het bijzonder dat San27 mijn betoog 'vreemd' noemt.
Plaats reactie