Lex In Het weekend schreef: ↑05 sep 2024 19:23 Zo eens met onderstaande bericht. Jammer dat je hier geen likes kunt geven.
Tijd voor een Discord Radiofreaks server, en dit forum opheffen. Daar kan dat wel.
Moderator: admin6
Lex In Het weekend schreef: ↑05 sep 2024 19:23 Zo eens met onderstaande bericht. Jammer dat je hier geen likes kunt geven.
Ik erger me inderdaad aan het gebrek aan respect voor anderen. Voor mij is landelijke radio maken een bewezen kwalificatie. Op landelijke radio zetten ze geen prutsers neer. Vandaar dat ik daar zwaar aan til. Soms gaat het adagium ‘De beste stuurlui staan aan wal’ hier te veel op. Het was zeker niet mijn bedoeling om respectloos te zijn.Ingebruik schreef: ↑05 sep 2024 20:35Helemaal met je eens dat het respect voor elkaar soms ver weg lijkt. Voor iedereen, want met 'meer bereiken' en 'ladders' heb ik helemaal niks.Feivel schreef: ↑05 sep 2024 09:44 Haha, ik moet toch altijd een beetje lachen om hoe kort sommigen door de bocht gaan. Eerst is Rob van Someren ‘overal uitgespuugd’, dan is Gerard Ekdom ‘een saaie dj’, en nu is Marrit ‘mislukt’. Jongens, toch. Al die mensen die volgens jullie geen succes (meer) hebben, hebben meer talent in hun linker kleine teen dan de gemiddelde Radioforummer in hun hele lijf. Begin bijna te denken dat het een vorm van jaloezie is.
Tijd om hier flink nederiger te worden. Respect voor mensen die meer bereiken dan wij. De meesten van ons worden door de beveiliging bij een gemiddeld landelijk station niet eens binnengelaten om te kijken. Als je post, bedenk dan eerst waar jij staat op de ladder, en dan waar landelijke radiomakers staan. We hebben niet alle wijsheid in pacht.
Maar helaas doe jij in je in je post eigenlijk exact hetzelfde; respectloos. Je weet niet wie hier posten en dus ook niet welke talenten die mensen hebben. Of wat hij/zij in het dagelijks leven doet of 'bereikt' heeft. En je eist ook nog eens nederigheid van een ieder die geen landelijke radio maakt. Dat is wat mij betreft ook niet ok.
Los van de discussie wat 'iets (meer) bereiken' precies is en waarom dat precies belangrijk zou zijn, is het natuurlijk niet zo dat je niet over iets kunt discussiëren of iets anders kunt zien als je zelf niet exact hetzelfde doet. Als het respectvol is, is daar niks mis mee.
In jouw laatste twee alinea's ga je er vanuit dat een radiozender muziek uit de jaren 80 draait om de mensen die zijn opgegroeid in de jaren 80 naar het radiostation te trekken. Ik vraag me echt af of dat zo is. Ik ben in de jaren 90 bewust met muziek opgegroeid, maar vind een jaren 80-nummer af en toe tussendoor ook heerlijk. En de jeugd ontdekt via tictoc of op wat voor manieren dan ook muziek uit oudere periodes. Dus die jaren 80-muziek is ook voor mensen die later zijn opgegroeid.Feivel schreef: ↑07 sep 2024 00:30 Dave Minneboo gaf al aan dat er meer classics gedraaid worden (https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... lwassener/). Een Lasgo of een Sylver op de playlist snap ik heel goed. RMF MAXX in Polen (ook CHR) draait tussendoor ook dance classics en dat klinkt prima. Blijf je hoog in de energie van.
Maar A-ha, Toto en Starship op de playlist? Die snap ik totaal niet. Vooral omdat het snijdt met Radio 10. Natuurlijk, als hitzender krijg je te maken met minder jongeren die radio luisteren. Daar moet je niet meer op willen focussen. Maar je wil wel graag de dertiger of veertiger. Die luisterden Timbaland, Nelly, Tiësto, Rihanna, Kesha, Flo Rida, Usher, Chris Brown, om er maar een paar te noemen. Dat zijn de artiesten die ik bij een ‘volwassener’ 538 verwacht.
We leven in 2024. De veertigers van nu zijn de luisteraars van 538 die vroeger luisterden bij het huiswerk maken. De veertigers van nu zijn dus NIET de mensen die zijn opgegroeid met A-ha, Toto en Starship. Veel mensen denken dat de 80’s 20 jaar geleden zijn, maar het is toch echt al 40 jaar geleden. De mensen die daarmee opgegroeid zijn, tikken nu de 60 aan…