Veranderingen 538
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen 538
14,3 voor de ochtend valt me wel tegen. In vergelijking met de middag. Welke ochtendshows moeten ze voor laten gaan?
Q-music (1) en Radio 2 (2)Deradiokenner schreef: 24 mei 2024 20:24 14,3 voor de ochtend valt me wel tegen. In vergelijking met de middag. Welke ochtendshows moeten ze voor laten gaan?
In de tariefkaart wordt het gepresenteerd alsof dit de vier best scorende programma's zijn op 538, ze staan ook op volgorde van hoogte bereik. Zou dit betekenen dat Greatest Hits met Dennis minder scoort de andere 4? Zou dat komen door de concurrentie met het Foute uur? Moet wel aantekenen dat Dennis er in april een week niet was, en toen vervangen werd door Bas Menting.Jobfr schreef: 24 mei 2024 14:27 Luistercijfers 538, 20-49 april:
538 ochtendshow 14.3%
Lindo Duvall (12-14) 12.5%
Mark Labrand (14-16) 15.7%
538 middagshow 17.7%
Gemiddeld: 13.4%
Weekbereik 13+:
538 ochtendshow 1.688.000
Lindo Duvall 1.506.000
Mark Labrand 1.895.000
538 middagshow 2.052.000
Heel interessante cijfers. De late middag scoort dus veel beter dan de ochtend en vroege middag.
Pagina 25:
https://talpanetwork.com/media/orlgpil4 ... 24-def.pdf
Ik moet wel zeggen dat de cijfers wel erg wijzigen. Een tijdje geleden deed Mark Labrand het nog erg matig, qua marktaandeel. Overigens ga ik er niet van uit dat dit de cijfers voor maandag t/m vrijdag geweest zijn, met Evers er in. Dat zou een verklaring geweest kunnen zijn voor de hogere gemiddelde cijfers. Anderzijds: als we het bereik van Radio 2 zien (die eerder gedeeld werden op RadioFreak), dan is 9-12 het meestbeluisterde tijdslot in bereik.Johanneke schreef: 25 mei 2024 10:56In de tariefkaart wordt het gepresenteerd alsof dit de vier best scorende programma's zijn op 538, ze staan ook op volgorde van hoogte bereik. Zou dit betekenen dat Greatest Hits met Dennis minder scoort de andere 4? Zou dat komen door de concurrentie met het Foute uur? Moet wel aantekenen dat Dennis er in april een week niet was, en toen vervangen werd door Bas Menting.Jobfr schreef: 24 mei 2024 14:27 Luistercijfers 538, 20-49 april:
538 ochtendshow 14.3%
Lindo Duvall (12-14) 12.5%
Mark Labrand (14-16) 15.7%
538 middagshow 17.7%
Gemiddeld: 13.4%
Weekbereik 13+:
538 ochtendshow 1.688.000
Lindo Duvall 1.506.000
Mark Labrand 1.895.000
538 middagshow 2.052.000
Heel interessante cijfers. De late middag scoort dus veel beter dan de ochtend en vroege middag.
Pagina 25:
https://talpanetwork.com/media/orlgpil4 ... 24-def.pdf
Overigens heb ik geen hoge pet op van Dennis. Kwalitatief zitten er, naar mijn mening, betere jocks op Q en Radio 2. En om eerlijk te zijn vind ik Dennis ook een beetje passé voor 538. Prima voor Radio 10 of JOE. Martijn La Grouw zou naar mijn mening beter op dit tijdslot passen. Daar kan 538 meer op bouwen.
Ik snap de programmering van 538 toch al niet echt. Bas en Dylan 5x per week en dan ook nog eens op zondag alle 2, 3 uur apart. Dan zit je 6 dagen op de zender. Dan komen al die hits toch ook je neus uit? En Julia en Marnix op zondag 2x te horen, is toch ook armoede in de programmering? En beste van Evers van een programma van 4 uur, is ook overbodig sinds alles terug te luisteren is als podcast/juke. Jordi alleen nog in het weekend, zal binnenkort ook wel weg zijn. Marrit is al naar de ochtend op 10 straks.
Bas en Dylan vallen in voor Jordi en Martijn dus NIET standaard. En waarom denk je dat Jordi verdwijn uit het weekend. Ik snap je punt niet echt wat je hiermee bedoel.Deezers schreef: 26 mei 2024 17:04 Ik snap de programmering van 538 toch al niet echt. Bas en Dylan 5x per week en dan ook nog eens op zondag alle 2, 3 uur apart. Dan zit je 6 dagen op de zender. Dan komen al die hits toch ook je neus uit? En Julia en Marnix op zondag 2x te horen, is toch ook armoede in de programmering? En beste van Evers van een programma van 4 uur, is ook overbodig sinds alles terug te luisteren is als podcast/juke. Jordi alleen nog in het weekend, zal binnenkort ook wel weg zijn. Marrit is al naar de ochtend op 10 straks.
En het beste van Evers is wat mij betreft met afstand het hoogtepunt van een verder enorm saaie zondag programmeringfnlradio schreef: 26 mei 2024 17:16Bas en Dylan vallen in voor Jordi en Martijn dus NIET standaard. En waarom denk je dat Jordi verdwijn uit het weekend. Ik snap je punt niet echt wat je hiermee bedoel.Deezers schreef: 26 mei 2024 17:04 Ik snap de programmering van 538 toch al niet echt. Bas en Dylan 5x per week en dan ook nog eens op zondag alle 2, 3 uur apart. Dan zit je 6 dagen op de zender. Dan komen al die hits toch ook je neus uit? En Julia en Marnix op zondag 2x te horen, is toch ook armoede in de programmering? En beste van Evers van een programma van 4 uur, is ook overbodig sinds alles terug te luisteren is als podcast/juke. Jordi alleen nog in het weekend, zal binnenkort ook wel weg zijn. Marrit is al naar de ochtend op 10 straks.
Zie jij nog kansen voor Jordi in de dagprogrammering? Alleen als Mark of Lindo weggaan. Als 28-jarige heb je wel een beetje ambitie en met 2 dagen in het weekend kom je niet heel ver.fnlradio schreef: 26 mei 2024 17:16Bas en Dylan vallen in voor Jordi en Martijn dus NIET standaard. En waarom denk je dat Jordi verdwijn uit het weekend. Ik snap je punt niet echt wat je hiermee bedoel.Deezers schreef: 26 mei 2024 17:04 Ik snap de programmering van 538 toch al niet echt. Bas en Dylan 5x per week en dan ook nog eens op zondag alle 2, 3 uur apart. Dan zit je 6 dagen op de zender. Dan komen al die hits toch ook je neus uit? En Julia en Marnix op zondag 2x te horen, is toch ook armoede in de programmering? En beste van Evers van een programma van 4 uur, is ook overbodig sinds alles terug te luisteren is als podcast/juke. Jordi alleen nog in het weekend, zal binnenkort ook wel weg zijn. Marrit is al naar de ochtend op 10 straks.
volgende week zijn Bas en Dylan met vakantie
-
er zit een verschil tussen wat je als luisteraar hoort en wat dj's doen als ze werken; zeker als je weet dat je bij een hitstation werkt, dan zullen er toch hitjes gepompt moeten worden.Deezers schreef: 26 mei 2024 17:04 Ik snap de programmering van 538 toch al niet echt. Bas en Dylan 5x per week en dan ook nog eens op zondag alle 2, 3 uur apart. Dan zit je 6 dagen op de zender. Dan komen al die hits toch ook je neus uit?
neemt niet weg dat de dj's van dienst niet perse mee luisteren met de muziek (evt zelfs een ander station op hebben voor verschillende redenen) en gewoon hun werk doen, denk niet dat de playlist dan in de weg staat
Laatst gewijzigd door StefanMiedema91 op 26 mei 2024 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Ik vind dit echt totaal geen nieuws voor radiofreak. Een puber die op zijn kamer even appt naar 538 en dan een reactie probeert te ontlokken. Verkeerd geïnterpreteerd bij de stagiair van dienst. En dan heb je ophef. En zijn muziek hoor je nergens op de uitzenders. Dus dat zal wel een reden hebben.
Even Relisten.nl er bij gepakt: het 538 Hitzone themastation draait 'Champions League' van Flemming & Boef de afgelopen maand bijna elke dag één keer. Verder hoor je 'm alleen op FunX (doorgaans in een samenwerking met andere artiesten) - geen van de andere radiostations heeft 'm op de playlist. Mooi voorbeeld van een niche bubbel: binnen z'n eigen wereldje is ie de koning.
En dat is niet exclusief voor Boef, er zijn zat artiesten die miljoenen volgers hebben maar die je nooit op de Nederlandse mainstream stations tegen zult komen. Neem bijvoorbeeld Jacob Collier: artiest van wereldformaat, 29-jarige Londenaar, zesvoudig grammy winnaar, verkoopt wereldwijd stadions uit, heeft 1,6 miljoen abonnees op YouTube en 2,8 miljoen op Instagram... alleen Sublime draait twee tracks van 'm. En dat zijn dan ook twee veilige tracks, niet iets spannends als https://youtu.be/yxsfV3vGweQ?si=DXxjr3zoCX6oQUHU (met John Legend en Tori Kelly).
Da's toch wel een beetje de makke van het Nederlandse radiolandschap, iedereen bespeelt het veilige middenveld.
En dat is niet exclusief voor Boef, er zijn zat artiesten die miljoenen volgers hebben maar die je nooit op de Nederlandse mainstream stations tegen zult komen. Neem bijvoorbeeld Jacob Collier: artiest van wereldformaat, 29-jarige Londenaar, zesvoudig grammy winnaar, verkoopt wereldwijd stadions uit, heeft 1,6 miljoen abonnees op YouTube en 2,8 miljoen op Instagram... alleen Sublime draait twee tracks van 'm. En dat zijn dan ook twee veilige tracks, niet iets spannends als https://youtu.be/yxsfV3vGweQ?si=DXxjr3zoCX6oQUHU (met John Legend en Tori Kelly).
Da's toch wel een beetje de makke van het Nederlandse radiolandschap, iedereen bespeelt het veilige middenveld.
Niels van der Veen is op vakantie sinds medio vorige week, wie hoor je nu tussen 5 en 6 s ochtends? Volgens mij een "nieuwe" stem