Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WFNX

Re: Veranderingen 538

Bericht door WFNX »

Jobfr schreef: 26 feb 2024 22:00 Maar de muziekmix was ook in de topjaren grote deel van de dag de hits van dat moment. Dus daarin zijn ze niet veranderd. Greatest hits tussen 10-12 vind ik wel een goede set voor de afwisseling. Maar het ding is natuurlijk dat radio 10 eigenlijk al de zender is die sommige hier benoemen. Die draait al de grootste hits van alle tijden. Ze willen die natuurlijk niet in de weg zitten. Skyradio heeft ook een soortgelijk format.
Dit is gewoon niet waar. In de periode van pak um beet 2000-2010 was 538 een station dat breed draaide. Geen 'top 40 hits only' profiel. Luister opnames uit 2002 of 2004 maar een terug dan zul je ontdekken dat 538 vanaf de komst van Evers en Van Inkel in april 2000 fundamenteel veranderde van puur hit station naar een veel volwassener geluid en gebalanceerde (en uitdagende) muziekmix. In mijn beleving is vanaf 2015 helemaal de focus op top 40 komen te liggen. Maar de grootste succes jaren van 538 in de zeroes waren echt iets anders dan alleen top 40 hits stampen. Overigens werd het format wel jonger in de avonduren en vanaf een uur of 15 in het weekend.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ja het was nu idd teveel hits stampen. Maar met doordeweeks 6-12 in de ochtend en vrijdag ook 14-18 een wat jij noemt ‘volwassener en gebalanceerde uitdagende play list’ is daar nu al een duidelijk verandering in. Doordeweeks 12-19 zou jij dus ook doen?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

WFNX schreef: 26 feb 2024 20:09 Ik moet zeggen, na die geweldige 90s week van vorige week is het deels wel wat behelpen deze week op 538. Na 11 uur wordt het format rap minder. Ja, er staan nog wat classics geprogrammeerd, maar niet zo heel veel. Ik zou zelf graag iets meer een mix zien. 'Hits Radio' uit de UK zou een aardig voorbeeld zijn voor 538 overdag. Die zenden hits gemixed met wat ze daar throw backs noemen uit in een 1:1 of 2:1 verhouding afhankelijk van de uren. Ik blijf het gevoel houden dat je meer mee moet met de huidige tijdsgeest waar a) classics mateloos populair zijn ook bij jonge generaties en b) te maken hebt met een ouder wordende luisteraar. Het hoeft elkaar ook niet te bijten, een expert legde me ooit uit dat in de 00s uit radio-onderzoek bleek dat tieners graag meeluisteren naar wat de generatie erboven aanzet.

Hoe dan ook, ik kijk uit naar de start van Dennis. Lindo daarna is ook fijn, maar vermoedelijk heb ik het dan wel echt met het huidige format gehad. Ook mis ik nog niets in het weekend tussen 12-15, dat is niet echt spannend te noemen momenteel. Daar ligt nog wel een kans.
Ik zat gisteren toch met hetzelfde gevoel bij de radio rond de middag. Maar heb dat vaker na zo'n lijstjes week, merk ik. Het valt daarna altijd wat tegen. 538 draait echt vaak en lange tijd dezelfde nummers zoals nu Overdrive en Unhealthy die echt al maanden in hoge rotatie voorbij blijven komen. Toch vind ik Lindo en Mark dan leuk genoeg om te blijven luisteren. Het weekend wordt langzaam beter met de Best Of shows waar ik wel voor inschakel, en Julia vind ik ook leuk om te luisteren, maar de uren van Jordi zijn echt saai.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

vanaf 1 maart staat de radio van 10 tot 14 uur op radio 538. denman en lindo is een mega-blok. hoop op veel classics bij denman zoals crazy van seal. en een dance-smash-classic zou lekker zijn.
Deezers

Bericht door Deezers »

Wat vinden jullie trouwens van de middagshow? Ik heb de match met Airen nooit begrepen en nu ook 3 platen achter elkaar vanaf het nieuws, zo krijg je je tijd wel gevuld.. komt niet heel inspiratievol over.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

De Middagshow van 538 vind ik heel zwak, maar blijkbaar scoort het heel goed. Ik had graag Barend op dit tijdstip gezien, dat gaat ooit wel gebeuren daar ben ik van overtuigd. Maar voor nu zie ik niet snel veel veranderingen bij 538 komende jaren.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Nadat Sander is gestopt bij Veronica, ben ik aangehaakt bij Frank. Ik vind het een prima middagshow, veel beter dan een jaar of wat geleden. Denk dat het goed is geweest om Iris erbij te halen, en Airen te laten sidekicken ipv nieuwslezen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Deezers schreef: 27 feb 2024 18:16 Wat vinden jullie trouwens van de middagshow? Ik heb de match met Airen nooit begrepen en nu ook 3 platen achter elkaar vanaf het nieuws, zo krijg je je tijd wel gevuld.. komt niet heel inspiratievol over.
De middagshow is dan ook meer muziekdriven geworden nadat Coen en Sander weg gingen. Dus dat is niet zo gek.
Daan!

Bericht door Daan! »

Beetje kip ei wat je nu beschrijft Job.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik weet niet of Deezers weet dat dit zo is. Dat die daarom zegt inspiratieloos. Of dat die veel muziek in een middagshow inspiratieloos vind.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ja maar het boeit niet. Kijk je hebt twee opties:
Inspiratieloos > meer music = meer musicdriven
Meer musicdriven kan als inspiratieloos overkomen.

Maar bovenal, de middagshow is gewoon niet goed genoeg. De items zijn veel te flauw. Er is geen urgentie om te luisteren.
WFNX

Bericht door WFNX »

Jobfr schreef: 27 feb 2024 00:22 Ja het was nu idd teveel hits stampen. Maar met doordeweeks 6-12 in de ochtend en vrijdag ook 14-18 een wat jij noemt ‘volwassener en gebalanceerde uitdagende play list’ is daar nu al een duidelijk verandering in. Doordeweeks 12-19 zou jij dus ook doen?
Ja, in principe wel, vanaf 1800 is het dan een overgangsuurtje waarin je al een beetje opschuift, en na middernacht ga je weer terug richting dagformat.
Greatski

Bericht door Greatski »

Deezers schreef: 27 feb 2024 18:16 Wat vinden jullie trouwens van de middagshow? Ik heb de match met Airen nooit begrepen en nu ook 3 platen achter elkaar vanaf het nieuws, zo krijg je je tijd wel gevuld.. komt niet heel inspiratievol over.
Ik luister de middagshow sinds kort weer dagelijks.
Ik heb namelijk echt het idee dat ze bezig zijn met leuke ideetjes zoals: carnavals-hit van Jelte en het vinden van een vriend voor Iris laatste paar weken
Het is weer lachen geblazen met deze show wat mij betreft! :))
Mij valt het trouwens niet op dat er veel muziek wordt gedraaid, ze hebben toch genoeg items tussendoor naar mijn idee + dat de luisteraar mag bellen enz
Johanneke

Bericht door Johanneke »

538 heeft vrijdagmiddag Rico Verhoeven te gast bij Evers en geeft het hele weekend kaarten voor vechtevenement Glory weg. Nou kun je het nooit iedereen naar de zin maken, maar ik vraag me af of je hier als zender nou geassocieerd mee wil worden. Een grote groep mensen heeft hier gewoon een ontzettende hekel aan.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

https://www.spreekbuis.nl/vrijdagmiddag ... rktleider/

20.6% marktaandeel afgelopen week.

Heel 538 vorige week 9.9% in 13+ en 15.9% (tweede zender na Q) in 20-49 wat beide een record is sinds de nieuwe meting.
Laatst gewijzigd door Jobfr op 28 feb 2024 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie