Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WFNX

Re: Veranderingen 538

Bericht door WFNX »

Lindo benoemt net dat Ruyer niet alleen vrijdag om 10 uur al terug is, maar ook met 'greatest hits'! Dat zou echt heel erg fijn zijn. Het stoppen van 'greatest hits' was echt zonde (en als je het mij vraagt een grote fout). Gelukkig wordt dat dus nu hersteld! Als het programma nu een net zo een diverse playlist krijgt als in pak 'm beet 2000-2006 dan wordt het weer waanzinnig.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

zij Lindo ook wat er dan gaat gebeuren met het uurtje 90s request?
WFNX

Bericht door WFNX »

De Nachtwacht schreef: 26 feb 2024 10:27 zij Lindo ook wat er dan gaat gebeuren met het uurtje 90s request?
Verdwijnt. Helaas geen 90s lunch of zoiets helaas, hopelijk genoeg 90s in greatest hits!
Daan!

Bericht door Daan! »

En wat gaat de luisteraar met dit alles opschieten? Is de playlist tussen 11-12 nu zodanig slecht dat we verwachten dat een hoop luisteraars wegzappen?
Benieuwd wat Lindo gaat doen tussen 12-14. Ben bang voor dat het gewoon hitjes stampen wordt.
Nogmaals, ik had Dennis op 12-14 logischer gevonden. Dat is minder ingrijpend voor de luisteraar. Ik vind Dennis meer een persoon om iets meer personality te hebben in zijn show dan Lindo. Dat lijkt me op 12-14 logischer en ook meer wenselijk.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik denk dat Lindo met Marrit een prima lunchshow kan maken. Maar ik hoop inderdaad niet dat het niet alleen maar hitjes stampen wordt.
Had niet verwacht dat we het 90s uur helemaal zouden kwijtraken maar ik ben erg benieuwd wat we ervoor terugkrijgen.

Trouwens, als je de 538 app installeert, krijg je als eerste twee keer een foto van Coen en Sander te zien. Dat mag zo langzamerhand ook wel eens anders, niet?

En tot slot, het lijkt erop dat ze 538 TV aan het veranderen zijn. Inmiddels is het doordeweeks tussen 6 en 24u alleen nog het live uitzenden van de radio programmering. Ik vind dat persoonlijk helemaal prima, ik heb hem vaak opstaan overdag. En die tenenkrommende onzin met treurige You Tube sterren als Iris Enthoven (die al moeite heeft om TV 538 te zeggen zonder de klemtoon verkeerd te leggen), ik kan me niet voorstellen dat iemand dat mist.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Het heeft vroeger altijd tussen 10-12 gestaan. Zou wel een reden voor zijn dat ze deze uren kiezen. Dennis ervoor kiezen vind ik dan ook logisch omdat hij op Veronica een soortgelijk programma deed met ‘goud van oud’ op hetzelfde tijdstip. Lindo is ook prima dj om een lunch sfeertje op te zetten. Hij heeft al wat items tussen 12-13 en heeft persoonlijk ook items die hij altijd doet.

En als ik wiki mag geloven werden in de Greatest Hits nummers vanaf de jaren 80 gedraaid dus de 90s komen daar genoeg aan bod.
Daan!

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 26 feb 2024 11:23 Dennis ervoor kiezen vind ik dan ook logisch omdat hij op Veronica een soortgelijk programma deed met ‘goud van oud’ op hetzelfde tijdstip.
Dit argument snap ik niet. Dan zou Dennis nooit meer van 10-12 afkomen.
Je zou ook kunnen stellen dat juist omdat hij al zo lang 10-12 heeft gedaan, hij nu 12-14 kan gaan doen. Juist om het een beetje fris te houden en een nieuwe uitdaging te creëren.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Op 538 is het ook fris om hem op 10-12 te zetten gezien hij daar al jaren niet op dat tijdstip heeft gestaan (edit: voor het laatst in 2013). En Dennis is wel een personality maar hij heeft een personality show eigenlijk nooit echt fijn gevonden naar mijn idee. Wil nooit een vaste middagshow bijvoorbeeld. Alleen invallen vind die prima. En wie weet vind Lindo de lunch wel leuker dan 10-12 en is dat zo gegaan.
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Greatest Hits terug zou top zijn! Doe dan met een playlist vergelijkbaar met de tijd dat Tim Klijn dat programma deed.
Orange

Bericht door Orange »

Lekker, heb wel zing in die greatest hits van Denman.
Kan Tim Klijn er vanaf 9.30u niet een paar nineties in knallen? Een halfuur de jaren negentig ofzo.
Greatski

Bericht door Greatski »

Is Jelte gevallen? Is er iets over gezegd?
Afbeelding
Greatski

Bericht door Greatski »

Het nieuwssysteem (prepper?) lag er uit bij 538, was wel leuk maar uiteindelijk kwam er iemand naar ze toe gerend met het nieuws van over een half uur :lol:
WFNX

Bericht door WFNX »

Ik moet zeggen, na die geweldige 90s week van vorige week is het deels wel wat behelpen deze week op 538. Na 11 uur wordt het format rap minder. Ja, er staan nog wat classics geprogrammeerd, maar niet zo heel veel. Ik zou zelf graag iets meer een mix zien. 'Hits Radio' uit de UK zou een aardig voorbeeld zijn voor 538 overdag. Die zenden hits gemixed met wat ze daar throw backs noemen uit in een 1:1 of 2:1 verhouding afhankelijk van de uren. Ik blijf het gevoel houden dat je meer mee moet met de huidige tijdsgeest waar a) classics mateloos populair zijn ook bij jonge generaties en b) te maken hebt met een ouder wordende luisteraar. Het hoeft elkaar ook niet te bijten, een expert legde me ooit uit dat in de 00s uit radio-onderzoek bleek dat tieners graag meeluisteren naar wat de generatie erboven aanzet.

Hoe dan ook, ik kijk uit naar de start van Dennis. Lindo daarna is ook fijn, maar vermoedelijk heb ik het dan wel echt met het huidige format gehad. Ook mis ik nog niets in het weekend tussen 12-15, dat is niet echt spannend te noemen momenteel. Daar ligt nog wel een kans.
Greatski

Bericht door Greatski »

WFNX schreef: 26 feb 2024 20:09 Ik moet zeggen, na die geweldige 90s week van vorige week is het deels wel wat behelpen deze week op 538. Na 11 uur wordt het format rap minder. Ja, er staan nog wat classics geprogrammeerd, maar niet zo heel veel. Ik zou zelf graag iets meer een mix zien. 'Hits Radio' uit de UK zou een aardig voorbeeld zijn voor 538 overdag. Die zenden hits gemixed met wat ze daar throw backs noemen uit in een 1:1 of 2:1 verhouding afhankelijk van de uren. Ik blijf het gevoel houden dat je meer mee moet met de huidige tijdsgeest waar a) classics mateloos populair zijn ook bij jonge generaties en b) te maken hebt met een ouder wordende luisteraar. Het hoeft elkaar ook niet te bijten, een expert legde me ooit uit dat in de 00s uit radio-onderzoek bleek dat tieners graag meeluisteren naar wat de generatie erboven aanzet.

Hoe dan ook, ik kijk uit naar de start van Dennis. Lindo daarna is ook fijn, maar vermoedelijk heb ik het dan wel echt met het huidige format gehad. Ook mis ik nog niets in het weekend tussen 12-15, dat is niet echt spannend te noemen momenteel. Daar ligt nog wel een kans.
De muziekmix van 538 trek ik ook slecht, de 90s week was top
Wel jammer want er zitten een paar leuke dj's
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Maar de muziekmix was ook in de topjaren grote deel van de dag de hits van dat moment. Dus daarin zijn ze niet veranderd. Greatest hits tussen 10-12 vind ik wel een goede set voor de afwisseling. Maar het ding is natuurlijk dat radio 10 eigenlijk al de zender is die sommige hier benoemen. Die draait al de grootste hits van alle tijden. Ze willen die natuurlijk niet in de weg zitten. Skyradio heeft ook een soortgelijk format.
Plaats reactie