Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen 538

Bericht door Deradiokenner »

jessica schreef: 11 feb 2024 19:00 Ik vind het altijd wel lekker als de grote zakkers in een hitparade niet meer gedraaid worden. Houdt de vaart in de lijst en die uitgekauwde hits ben je inmiddels toch wel zat. Dus waarom iedere week dezelfde 50 platen draaien?
Omdat het een top 50 is, een geen halve lijst doe dan gewoon een top 35 als je toch maar 35 nummers draait. Ik vind dit zo armoedig, en als je dan ook nog voicetrack doet, doe dan gewoon lekker non-stop. Of nog beter gewoon mee stoppen, ik zie in mijn spotifylijsten wel welke nummers de hits zijn.
jessica

Bericht door jessica »

Ben ik niet eens. Je kunt de zakkers ook gewoon noemen in een overzicht. Maar je hoeft ze niet te draaien. Waar staat geschreven dat je alle nummers uit een hitparade moet draaien? Zo zie je maar. Smaken verschillen. Ik vind het in ieder geval fijn als ze niet alles draaien.

Ps in een top 35 staan ook zakkers.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Deradiokenner schreef: 11 feb 2024 17:25
repelsteel schreef: 11 feb 2024 16:59
Bagare schreef: 11 feb 2024 13:00 Dat is ook wel mijn punt van kritiek.
Als je hitlijst al niet de ENIGE ECHTE is, maak er dan iig nog een goed radioprogramma van!
Met als uitzendtijd op vrijdag van 14.00 tot 18.00.
Zo hoor je de werkweek af te sluiten en het weekend te starten.
Waarom is dit dan geen goed programma? Ik vind het juist een geweldige show op zaterdag. Veel vaart, niet dat slome gedoe van de Top 40. En Mark is een meer dan uitstekende dj.
Een geweldige show? Wat een onzin! Je brengt een top 50 maar zendt niet alles uit, en het is ook nog eens voicetrack. Kappen met die onzin of gewoon non-stop.
Mag ik zelf bepalen of ik iets geweldig vind? Dat is geen onzin, je hebt een andere mening dan ik. Doe even normaal.

De helft niet uitgezonden worden klopt niet en dat het voicetrack is is alleen jammer voor radiorukkers, maar daar heeft een doorsnee luisteraar geen enkele last van.
Je doet net alsof het een misdaad is dat die show gevoicetracked is, ik heb liever een goed gevoicetracked programma zoals dit dan een slecht live programma.
Die focus op live snap ik sowieso niet. Focus op “goed” of “niet goed”, niet op “live” of “voicetrack”.

De GDC is ook altijd opgenomen, vind ik ook geweldig. Mag dat ook niet?
repelsteel

Deradiokenner schreef: 11 feb 2024 19:05 Omdat het een top 50 is, een geen halve lijst doe dan gewoon een top 35 als je toch maar 35 nummers draait. Ik vind dit zo armoedig, en als je dan ook nog voicetrack doet, doe dan gewoon lekker non-stop. Of nog beter gewoon mee stoppen, ik zie in mijn spotifylijsten wel welke nummers de hits zijn.
Je luistert dus nooit, want alles wordt gedraaid. Alleen sommige nummers worden ingekort.
“Vroeger” toen Erik de Zwart de Top 40 op Radio 3 deed, werden er ook nummers afgekapt. Was dat ook armoedig?
repelsteel

jessica schreef: 11 feb 2024 19:00 Ik vind het altijd wel lekker als de grote zakkers in een hitparade niet meer gedraaid worden. Houdt de vaart in de lijst en die uitgekauwde hits ben je inmiddels toch wel zat. Dus waarom iedere week dezelfde 50 platen draaien?
Zo deed Gijs Staverman dit ook met de Mega Top 50, was zeker een goede manier om het programma leuk en fris te houden.
Sowieso is het natuurlijk goed om eens wat anders te proberen dan alle 40 hits helemaal achter elkaar draaien.
Je hoort Domien week na week rekken en rekken omdat de nummers steeds korter worden en 4 uur veel te lang is voor een hitlijst. En aangezien hits tegenwoordig rustig 30+ weken in de lijst staan, wordt het er ook niet leuker op.

Dus een nieuwe invalshoek op een hitlijst: ik vind het wel leuk en modern.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Deradiokenner schreef: 11 feb 2024 19:05 Omdat het een top 50 is, een geen halve lijst doe dan gewoon een top 35 als je toch maar 35 nummers draait. Ik vind dit zo armoedig, en als je dan ook nog voicetrack doet, doe dan gewoon lekker non-stop. Of nog beter gewoon mee stoppen, ik zie in mijn spotifylijsten wel welke nummers de hits zijn.
Wat is er nou precies zo erg aan voicetrack? Juist een hitlijst, ook nog eens gepresenteerd door Labrando, leent zich daar uitstekend voor.

Behoudens wat forumleden is voicetrack echt voor niemand een issue. Geen een normale luisteraar die dat merkt.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ingebruik schreef: 11 feb 2024 19:51
Wat is er nou precies zo erg aan voicetrack? Juist een hitlijst, ook nog eens gepresenteerd door Labrando, leent zich daar uitstekend voor.

Behoudens wat forumleden is voicetrack echt voor niemand een issue. Geen een normale luisteraar die dat merkt.
Lijkt mij ook, het lijkt wel een doodzonde op dit forum. Het is ook zo erg dat Eddy Keur zijn uitzending opneemt in de middag, en dat Jeroen van Inkel zijn nachtprogramma vantevoren opneemt.

Ik begrijp het gezeur ook echt niet. Ik luister heel veel niet live, heerlijk zo zonder reclame en nieuws :-)
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Ik denk dat men er in dit geval meer over struikelt dat het 50 nummers zijn in 3 uur, wat niet past, waardoor ze ingekort worden. Dan dat het een voicetrack programma is. Daar heb ik zelf in ieder geval geen moeite mee als die lijst 3u duurt zoals nu. Mark is ook een topjock. Het wordt er nu natuurlijk strakker van. Niks tegen voicetrack als het wat toevoegt. GDC is dat ook al jaren en zet zo juist een sterk programma neer. Zelfde geldt voor DD.

Ik vind zelf persoonlijk dat het programma nu weinig toevoegt. Op Q heb je natuurlijk de Top 40 al. Daarom is de Top 50 ook weg op de vrijdagmiddag, omdat er meer mensen naar Q luisterden. Met Evers bieden ze nu een alternatief.
Eerder was de Top 50 natuurlijk wel op vrijdag en duurde 4 uur, toen vond ik dit een fijner programma dan de Top 40. Meer vaart erin, logisch ook want 10 tracks extra en dan nog bekendmaking dance smash etc, Mark of Ivo die wel live was, interactie met de nieuwslezeres, het hitnieuws door een gast.
Toen had het programma meer smoel en dat past ook op de vrijdagmiddag.
Nu is het m gewoon net niet als je t mij vraagt. Ik vind de nummers waarin gesneden is gewoon jammer. Vanuit 538 snap ik dat, want anders past het niet in de drie uur. Maar non stop had in dit geval ook gekund want de dj voegt nu weinig toe. Dat was in de eerdere versie van de Top 50 heel anders. Nu mis ik de essentie om te blijven luisteren.

Want, ook heel eerlijk. Denk dat menigeen ook om de sfeer, gewoonte en de jock naar een hitlijst zoals de Top 40 luistert. En minder om de hits. Die hoor je op een zender als 538 of Q namelijk al tig keer op een dag.

Dat is mijn punt. Niks om Mark of tegen voicetrack an sich.
repelsteel

Waarom vind jij de dj nu niets toevoegen? Ik zou in deze tijden van Spotify non-stop juist niets toe vinden voegen.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

valt de meeste luisteraars niet op het voice-tracken.
Greatski

Bericht door Greatski »

Dat nieuwe item bij de middagshow over uitspreken van woordjes waar mensen moeite mee hebben gaat denk ik ook wel snel vervelen (+ heel irritante jingle :)) )
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Le Son Dancefloor schreef: 12 feb 2024 14:03

valt de meeste luisteraars niet op het voice-tracken.
Klopt, veel programma's op verschillende radio zenders zijn voice track.

Eddy's nachtwacht op Radio 2 is voice track.
Q-music is op zaterdagavond van 21 t/m 07.00 voice track

Vroeger was de Top 40 Hit dossier bij Radio Veronica voice-track.
Greatski

Bericht door Greatski »

Iris is opgedoft voor de finale van het zoeken naar een vriend voor haar :))
Afbeelding
Shockwave

Bericht door Shockwave »

Daan_17 schreef: 11 feb 2024 20:26 Eerder was de Top 50 natuurlijk wel op vrijdag en duurde 4 uur, toen vond ik dit een fijner programma dan de Top 40. Meer vaart erin, logisch ook want 10 tracks extra en dan nog bekendmaking dance smash etc, Mark of Ivo die wel live was, interactie met de nieuwslezeres, het hitnieuws door een gast.
Toen had het programma meer smoel en dat past ook op de vrijdagmiddag.
Ja, ik mis het hitnieuws door een gast ook, dat gaf iets unieks aan het programma, naast de toenmalige 4 uur uitzendtijd. Jammer dat ze daar de stekker uit hebben getrokken. Zonde.
Jasol

Bericht door Jasol »

repelsteel schreef: 11 feb 2024 19:49
Zo deed Gijs Staverman dit ook met de Mega Top 50, was zeker een goede manier om het programma leuk en fris te houden.
Sowieso is het natuurlijk goed om eens wat anders te proberen dan alle 40 hits helemaal achter elkaar draaien.
Je hoort Domien week na week rekken en rekken omdat de nummers steeds korter worden en 4 uur veel te lang is voor een hitlijst. En aangezien hits tegenwoordig rustig 30+ weken in de lijst staan, wordt het er ook niet leuker op.

Dus een nieuwe invalshoek op een hitlijst: ik vind het wel leuk en modern.
In de Top 40 uitzendingen begin jaren 2010 met Jeroen Nieuwenhuize was de show lekker gevuld. O.a. de RadioRebus, Tweet Wie Je Ziet, de Top 40 Challenge en als er zelfs dan tijd over was, hoorde je een classic of een nieuwe release. Vaak waren er ook (dance-)hits die strak aan elkaar waren gemixt. Vooral dat laatste maakte het voor mij leuk om ernaar te luisteren. Dat mis je toch wel in de uitzendingen tegenwoordig
Plaats reactie