Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen 538

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 01 dec 2023 17:55
Janno schreef: 01 dec 2023 17:43
Phoenix schreef: 01 dec 2023 15:01

Ik vraag het me af. Het lijkt hiermee dat 538 meer met Radio 10 gaat concurreren dan met Qmusic.
Daar heb je wel een punt, ja. Maar ik vraag me wel af of er überhaupt nog iets als jongerenradio bestaat. Q-music is net als 538 toch ook niet echt een jongerenzender. Ze vissen allemaal in dezelfde vijver.
De gemiddelde leeftijd ligt bij Qmusic fors lager en toch lukt het om de best beluisterde commerciële zender te zijn.
De gemiddelde leeftijd bij Q-Music is net onder de 40, bij 538 net erboven. Dat ontloopt elkaar niet veel. Ik denk dat Edwin Evers de groep die naar Q luistert best nog kan aanspreken. Het is ook weer niet zo dat hij erg oud overkomt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 01 dec 2023 20:03
Janno schreef: 01 dec 2023 17:43

Daar heb je wel een punt, ja. Maar ik vraag me wel af of er überhaupt nog iets als jongerenradio bestaat. Q-music is net als 538 toch ook niet echt een jongerenzender. Ze vissen allemaal in dezelfde vijver.
De gemiddelde leeftijd ligt bij Qmusic fors lager en toch lukt het om de best beluisterde commerciële zender te zijn.
De gemiddelde leeftijd bij Q-Music is net onder de 40, bij 538 net erboven. Dat ontloopt elkaar niet veel. Ik denk dat Edwin Evers de groep die naar Q luistert best nog kan aanspreken. Het is ook weer niet zo dat hij erg oud overkomt.
Met Bosscha en Blok erbij had het programma zo op Radio 10 gekund. Bij Qmusic zie ik dat niet zo passen. Het is wel een ideaal programma voor Joe.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 01 dec 2023 21:31
Janno schreef: 01 dec 2023 20:03

Met Bosscha en Blok erbij had het programma zo op Radio 10 gekund. Bij Qmusic zie ik dat niet zo passen. Het is wel een ideaal programma voor Joe.
Omdat Bosscha en Blok al bij radio 10 zitten? Maar met Evers krijg je toch weer een andere dynamiek. Ik bedoelde overigens niet dat het programma op Q zou passen, maar dat de luisteraars van Q-Music niet per se te jong zijn om van een programma met Edwin Evers te kunnen genieten.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 01 dec 2023 21:31 Met Bosscha en Blok erbij had het programma zo op Radio 10 gekund. Bij Qmusic zie ik dat niet zo passen. Het is wel een ideaal programma voor Joe.
Waarom zou Talpa dit willen. Je hebt nu 5 dagen Rob van Someren. Waarom hem weghalen van de vrijdag de best beluisterde show van de week.
Luisteraars van Rob zijn trouw aan hem. Dus met Edwin Evers op 538 gaat Talpa luisteraars trekken van Q, Radio2 en Joe. Precies wat ze willen.

Evers heeft overigens een contract van € 500.000 per jaar gekregen bij Talpa voor 1 dag werken in de week en ook nog de vervanging van het ochtendteam als ze er niet zijn. Dat zullen 10 a 12 weken per jaar zijn denk ik. Volgens mij gaat Talpa dit aan extra reclame zeker wel verdienen. Dus een goede deal financieel gezien en ook waarschijnlijk hogere luistercijfers.
Durashift

Bericht door Durashift »

Daan0612 schreef: 01 dec 2023 11:49 Oké, Cobus kan dan niet meer de vrijdag doen omdat die programma’s tegelijkertijd zijn maar wel de rest van de week.
(..)
Och, dan kunnen ze bij Somertijd niet meer de grap maken dat Cobus op vrijdag áán het werk is.
Ane Sybesma schreef: 30 nov 2023 13:11 Leuk nieuws. van 14.00 uur t/m 16.00 uur Evers en dan naar Keur op 3FM. Prima vrijdagmiddag.
..of naar Wout & Frank op Radio2.. of misschien wel Genee bij BNR. Volgens mij heeft zowat elke landelijke zender op de vrijdagmiddag een afwijkende programmering en is het dus wel een idee om een lange middagshow te maken waar je vroeg op in kan schakelen en dan kan blijven hangen.
Aan de andere kant: als je van kantoor wegrijdt in de auto tegen 17 uur.. dan heb je bij veel radioshows nét het begin gemist maar straks bij Evers al ruim een halve show. Is dat leuk?
Laatst gewijzigd door Durashift op 02 dec 2023 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

jessica schreef: 01 dec 2023 23:58
Phoenix schreef: 01 dec 2023 21:31 Met Bosscha en Blok erbij had het programma zo op Radio 10 gekund. Bij Qmusic zie ik dat niet zo passen. Het is wel een ideaal programma voor Joe.
Waarom zou Talpa dit willen. Je hebt nu 5 dagen Rob van Someren. Waarom hem weghalen van de vrijdag de best beluisterde show van de week.
Luisteraars van Rob zijn trouw aan hem. Dus met Edwin Evers op 538 gaat Talpa luisteraars trekken van Q, Radio2 en Joe. Precies wat ze willen.

Evers heeft overigens een contract van € 500.000 per jaar gekregen bij Talpa voor 1 dag werken in de week en ook nog de vervanging van het ochtendteam als ze er niet zijn. Dat zullen 10 a 12 weken per jaar zijn denk ik. Volgens mij gaat Talpa dit aan extra reclame zeker wel verdienen. Dus een goede deal financieel gezien en ook waarschijnlijk hogere luistercijfers.
Die €500.000,- was een aanname van Rob Goossens.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

jessica schreef: 01 dec 2023 23:58 Evers heeft overigens een contract van € 500.000 per jaar gekregen bij Talpa voor 1 dag werken in de week en ook nog de vervanging van het ochtendteam als ze er niet zijn. Dat zullen 10 a 12 weken per jaar zijn denk ik. Volgens mij gaat Talpa dit aan extra reclame zeker wel verdienen. Dus een goede deal financieel gezien en ook waarschijnlijk hogere luistercijfers.
Dat was niet meer dan een wilde gok van Rob Goossens.

En over vervanging van de ochtendshow is helemaal niks naar buiten gekomen in de berichten over de vrijdagmiddag. Evers heeft eerder dit jaar zelf eens gezegd dat hij er voor open staat om Tim een keer te vervangen, maar dat is heel wat anders.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 01 dec 2023 23:58
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een programma van Evers met Blok en Bosscha dichter tegen het profiel van Radio 10 aan zit dan dat van Qmusic. Derhalve is het eerder concurrerend met Radio 10 dan Qmusic.

Het binnenhalen van Evers is onverminderd een gouden zet. Dat wil ik absoluut niet ter discussie stellen.
Ingebruik schreef: 02 dec 2023 08:18
jessica schreef: 01 dec 2023 23:58 Evers heeft overigens een contract van € 500.000 per jaar gekregen bij Talpa voor 1 dag werken in de week en ook nog de vervanging van het ochtendteam als ze er niet zijn.
Dat was niet meer dan een wilde gok van Rob Goossens.

En over vervanging van de ochtendshow is helemaal niks naar buiten gekomen in de berichten over de vrijdagmiddag.
Inderdaad. Het zijn allemaal aannames van Rob Goossens die hier makkelijk worden overgenomen en een eigen leven gaan leiden.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Durashift schreef: 02 dec 2023 00:13
Daan0612 schreef: 01 dec 2023 11:49 Oké, Cobus kan dan niet meer de vrijdag doen omdat die programma’s tegelijkertijd zijn maar wel de rest van de week.
(..)
Och, dan kunnen ze bij Somertijd niet meer de grap maken dat Cobus op vrijdag áán het werk is.
Ane Sybesma schreef: 30 nov 2023 13:11 Leuk nieuws. van 14.00 uur t/m 16.00 uur Evers en dan naar Keur op 3FM. Prima vrijdagmiddag.
..of naar Wout & Frank op Radio2.. ..
Radio 2 alleen als er niets anders te ontvangen is.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 02 dec 2023 08:33 Inderdaad. Het zijn allemaal aannames van Rob Goossens die hier makkelijk worden overgenomen en een eigen leven gaan leiden.
Hij zal toch wel iets van onderbouwing hebben op zijn uitspraak.
Die van het koningshuis in Engeland was goed onderbouwd in ieder geval.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 02 dec 2023 11:28
Phoenix schreef: 02 dec 2023 08:33 Inderdaad. Het zijn allemaal aannames van Rob Goossens die hier makkelijk worden overgenomen en een eigen leven gaan leiden.
Zo kwam het in ieder geval niet op mij over.
Dat Evers de structurele vervanger van Tim Klijn gaat zijn ben ik verder ook nergens tegen gekomen. We gaan snel genoeg weten of dat zo is.
Disclaimer:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dat Evers de structurele vervanger van Tim Klijn gaat zijn ben ik verder ook nergens tegen gekomen. We gaan snel genoeg weten of dat zo is.
Dat kan ook niet, daar Evers zijn andere hobby savonds in het theater plaatsvindt en dat niet met de ochtendshow te combineren is. Dan zouden de theatershows ondergeschikt moeten zijn aan de invalrol. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Het is overigens een wens die PK in zijn column schreef.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 02 dec 2023 12:19
Natuurlijk is dat niet zo. Je denkt toch niet dat we straks in de zomer vijf weken Edwin Evers met Henk en Cobus gaan horen in de ochtend. Tim en zijn team zijn er alleen in de (meeste) schoolvakanties niet, daar gaan ze dan vast niet ineens Edwin neerzetten.
Orange

Bericht door Orange »

Johanneke schreef: 02 dec 2023 13:06
Natuurlijk is dat niet zo. Je denkt toch niet dat we straks in de zomer vijf weken Edwin Evers met Henk en Cobus gaan horen in de ochtend. Tim en zijn team zijn er alleen in de (meeste) schoolvakanties niet, daar gaan ze dan vast niet ineens Edwin neerzetten.
Waarom niet eigenlijk?
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Orange schreef: 02 dec 2023 17:46
Johanneke schreef: 02 dec 2023 13:06

Waarom niet eigenlijk?
Omdat hij dat niet zal willen en waarom zou je evers laten vervangen? Dat vind ik best raar. Nee daar hebben ze Bas en Dylan voor en dat lijkt me prima.
Plaats reactie