Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Dan maken ze drie keer een show bij 538 en zijn ze daar ook bekend. 
Bovenstaand was een reactie op Boxfm
boxfm schreef: ↑20 sep 2023 19:52
Grote verschil is dat Tom&Joe bekend zijn bij het Q-publiek en het eerder -volgens de reacties op social media- goed beviel toen ze Mattie&Marieke vervingen. Q had zo wellicht ze voor de ochtendshow kunnen behouden en tegelijkertijd hun talenten de ruimte geven voor een eigen show, bijvoorbeeld op zaterdagochtend.
Best veel wijzigingen inderdaad, maar dat is omdat het nu niet de sterkste programmering is. Het is een beetje fantaseren natuurlijk, maar er moet wel echt iets gaan gebeuren bij 538.
Volgens mij is de 538 programmering momenteel prima doordeweeks, maar is de muziek na 11u meer het probleem. De jocks zijn top, muziekmix houd ik niet lang vol in elk geval.
Het is overdreven. Kijk eens hoeveel nieuwe mensen er zijn gekomen bij 538. Het heeft echt niet zoveel schade aangericht hoor.
538 heeft juist de weg naar boven gevonden sinds de ochtendshow. De dalende lijn die sinds vertrek Edwin evers op jaarlijkse basis bekeken nooit is gestopt is de afgelopen 3 maanden gestopt dus dat is al heel wat. Wat cijfers:
538 gemiddeld:
2019: 10.9%
2020: 10.0%
2021: 9.4%
2022: 8.1%
Januari-februari 2023: 7.9% (-0.1%)
Februari-maart 2023: 7.5% (-0.6%)
Maart-april 2023: 7.1% (-1.2%)
April-mei 2023: 7.5% (-1.0%)
Mei-juni 2023: 8.1% (-0.6%)
Juni-juli 2023: 8.6% (+0.2%)
Juli-augustus 2023: 8.4% (+0.5%)
En je ziet sinds juni dat in normale weken (dus geen vakanties/grote acties op andere zenders) 538 op rond de 9% gemiddeld zit. Ze zitten in ieder geval boven het gemiddelde van 2022 en zijn sterk opgekrabbeld vergeleken met begin dit jaar. Als dit doorzet kom je richting 2021 niveau gemiddeld. En nee dat is geen 12% maar dat is ook niet realistisch. Je moet weer gestaagd groeien je kan niet in 1 keer van 8% naar 12%.
Ook is 538 nog steeds de derde zender wat betreft bereik. Boven radio 10 en 2. Zowel in 13+ als de doelgroep.
538 gemiddeld:
2019: 10.9%
2020: 10.0%
2021: 9.4%
2022: 8.1%
Januari-februari 2023: 7.9% (-0.1%)
Februari-maart 2023: 7.5% (-0.6%)
Maart-april 2023: 7.1% (-1.2%)
April-mei 2023: 7.5% (-1.0%)
Mei-juni 2023: 8.1% (-0.6%)
Juni-juli 2023: 8.6% (+0.2%)
Juli-augustus 2023: 8.4% (+0.5%)
En je ziet sinds juni dat in normale weken (dus geen vakanties/grote acties op andere zenders) 538 op rond de 9% gemiddeld zit. Ze zitten in ieder geval boven het gemiddelde van 2022 en zijn sterk opgekrabbeld vergeleken met begin dit jaar. Als dit doorzet kom je richting 2021 niveau gemiddeld. En nee dat is geen 12% maar dat is ook niet realistisch. Je moet weer gestaagd groeien je kan niet in 1 keer van 8% naar 12%.
Ook is 538 nog steeds de derde zender wat betreft bereik. Boven radio 10 en 2. Zowel in 13+ als de doelgroep.
Laatst gewijzigd door Jobfr op 21 sep 2023 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie eigenlijk, op dit moment, niet in waarom 538 wat moet veranderen in de programmering (behalve de plekken die binnenkort niet gevuld zijn). Op dit moment scoren ze gewoon stabiel. Het enige wat ik kan bedenken is het veranderen van de late avond, omdat daar al jaren flink onder het daggemiddelde gescoord wordt. Een ander soortig programma is dan logisch.
Shockwave schreef: ↑19 sep 2023 17:15Ah oké, thanks!
Bas en Dylan in de middag is ook wel hartstikke gezellig.
538 had Barend van Deelen NOOIT moeten laten gaan.
Die gast had gewoon een dikke middagshow verdiend op 538 op drivetime.
Als je ooit eens sjagerijnig bent hoef je maar 5 minuten te luisteren naar Barend en Benner om weer vrolijk te worden.
Eeuwig zonde.
Heb precies hetzelfde. Daarmee lijkt me de potentiële groei ook beperkt worden. En het maakt ook dat het een afwijkende uitstraling tov de rest van het station.Johanneke schreef: ↑21 sep 2023 13:04Volgens mij is de 538 programmering momenteel prima doordeweeks, maar is de muziek na 11u meer het probleem. De jocks zijn top, muziekmix houd ik niet lang vol in elk geval.
Ik zie heel vaak dingen over wietze voorbij komen maar denk niet dat hij nog terug keert op de zender. Denk dat we er niet zoveel van moeten verwachten. Zelf denk ik dat de huidige dj's de plekken gaan opvullen. Niek voor Coen als hij met Sander zou vertrekken naar Joe. Dan Dylan voor Niek. Danny krijgt de dagen van Dylan erbij. Bas en Dylan gaan de vrijdagmiddag doen en Julia van Reyendam op de plek van Dennis. Marnix en Kylian die nu zitten pakken allebij een ochtend in het weekend erbij en zo heb je de huidige dj's de programmering op laten vullen
Eigenlijk wel eens. Geef Barend van Deelen een aanbod dat hij niet kan weigeren en laat hem de middagshow doen. Zet Frank Dane op het lunchtijdstip en doe op vrijdagavond de Frank & vrijdagshow en er is een prima programmering.
Alhoewel wij hier op het forum vooral praten vanuit onze beelden en gevoel. Hoe gaat het eigenlijk met de middagshow op 538? Scoort dat beter of slechter dan toen C&S er nog zaten? Zit het onder of boven het zendergemiddelde? Neemt het marktaandeel af of toe tussen 16 en 19u?
Als iemand daar inzicht in kan geven, hou ik me aanbevolen.
Vanmorgen zat ik in de auto, even ruim genomen tussen 08.00u en 08.30u. Tim Klijn en consorten hadden het er toen over dat ze Peter Heerschop moesten bellen. Helaas is dit item niet geweest voordat ik op mijn bestemming aan kwam. Ik heb dit dus gemist.
Heeft iemand anders dit wél gehoord? En kan die aangeven waarom gebeld werd? Komt er een (soort) lieve Marianne terug? Belde ze om een andere reden Peter Heerschop?
Heeft iemand anders dit wél gehoord? En kan die aangeven waarom gebeld werd? Komt er een (soort) lieve Marianne terug? Belde ze om een andere reden Peter Heerschop?
Ik heb het gehoord. Rob was deze week verhinderd en is er volgende week gewoon weer.
Het leek erop alsof Peter een week verving met een soort mini Lieve Marianne. Maandag bellen ze Peter weer voor volgens mij iets omtrent sport.
Het leek erop alsof Peter een week verving met een soort mini Lieve Marianne. Maandag bellen ze Peter weer voor volgens mij iets omtrent sport.
Mee eens. Barend van Deelen heeft zo'n goeie stem voor de radio, heerlijke shows maakte ie.-MM- schreef: ↑21 sep 2023 22:37
538 had Barend van Deelen NOOIT moeten laten gaan.
Die gast had gewoon een dikke middagshow verdiend op 538 op drivetime.
Als je ooit eens sjagerijnig bent hoef je maar 5 minuten te luisteren naar Barend en Benner om weer vrolijk te worden.
Eeuwig zonde.