Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Re: Veranderingen 538

Bericht door Daan! »

Phoenix schreef: 10 jun 2023 13:12 De verschuiving naar 10 uur begrijp ik. Ik zie steeds meer een verschuiving van werktijden. Veel collega’s, voornamelijk de jonge generatie, zie ik pas na 10 uur op kantoor verschijnen. Ze starten eerst thuis op en rijden na de files naar kantoor.
Grappig is, dat ik die verschuiving niet zie. Ik ben zelf altijd om 8u op kantoor bijvoorbeeld en juist de jongere mensen zijn er dan al.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

jessica schreef: 10 jun 2023 01:03 Beetje saai zo lang 90's beetje het slechtste decennium qua muziek. Dat gaan mensen echt niet onthouden die periode. Zelfs de 00's zijn beter.
Vandaar dat de 90s festivals altijd goed bezocht zijn. En men ook altijd veel stemt op 90s lijsten.
Janno

Bericht door Janno »

Het is al eerder gezegd: de affiniteit met bepaalde decennia is vaak leeftijdsafhankelijk en hangt samen met een bepaalde periode in je jeugd waarin je die muziek hoorde. Wat mij betreft zijn er geen slechte decennia.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 10 jun 2023 14:00
Phoenix schreef: 10 jun 2023 13:12 De verschuiving naar 10 uur begrijp ik. Ik zie steeds meer een verschuiving van werktijden. Veel collega’s, voornamelijk de jonge generatie, zie ik pas na 10 uur op kantoor verschijnen. Ze starten eerst thuis op en rijden na de files naar kantoor.
Grappig is, dat ik die verschuiving niet zie. Ik ben zelf altijd om 8u op kantoor bijvoorbeeld en juist de jongere mensen zijn er dan al.
Iedereen is uniek :-)
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Kar

Bericht door Kar »

Persoonlijk zou ik een echt greatest hits programma wel zien zitten, maar dan hoge energie met 80’s, 90’s en 00’s
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

jessica schreef: 10 jun 2023 09:54 Misschien is het meer persoonlijk.
Laat dat misschien maar weg hoor.

Muziek is sowieso smaak, goed of slecht bestaat niet, puur smaak. Ieder heeft zo z'n voorkeur. Op vals gezongen en overstuurde instrumenten na natuurlijk, dat kun je slecht noemen. Tenzij een stijlkeuze vanuit het creatieve brein van de maker natuurlijk...

De 90's zijn mijn decennium, naar zo'n lijst kan ik de hele dag wel luisteren. Maar muziek uit de 70's, 80's, 00's en 10's kan ik ook goed pruimen hoor. Alleen een 70's of 80's lijst trek ik dan maar weer kort. Komt toch door het feit dat ik dat niet bewust heb meegemaakt denk ik, iemand anders benoemde het ook al.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Ingebruik schreef: 10 jun 2023 17:39
jessica schreef: 10 jun 2023 09:54 Misschien is het meer persoonlijk.
Laat dat misschien maar weg hoor.

Muziek is sowieso smaak, goed of slecht bestaat niet, puur smaak. Ieder heeft zo z'n voorkeur. Op vals gezongen en overstuurde instrumenten na natuurlijk, dat kun je slecht noemen. Tenzij een stijlkeuze vanuit het creatieve brein van de maker natuurlijk...

De 90's zijn mijn decennium, naar zo'n lijst kan ik de hele dag wel luisteren. Maar muziek uit de 70's, 80's, 00's en 10's kan ik ook goed pruimen hoor. Alleen een 70's of 80's lijst trek ik dan maar weer kort. Komt toch door het feit dat ik dat niet bewust heb meegemaakt denk ik, iemand anders benoemde het ook al.
Amen prachtig verwoord! en niks meer aan toe te voegen -bier
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Phoenix schreef: 10 jun 2023 13:56
JopisBack schreef: 10 jun 2023 13:47
jessica schreef: 10 jun 2023 01:03 Beetje saai zo lang 90's beetje het slechtste decennium qua muziek. Dat gaan mensen echt niet onthouden die periode. Zelfs de 00's zijn beter.
Smaken verschillen nou eenmaal, ik vindt de jaren 90 het mooiste tijdperk uit mijn jeugd.
Ik ook, maar ik ook niet zeggen dat de jaren ‘60 of de jaren ‘00 de mooiste jeugdjaren waren 🤣
Haha :lol:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ingebruik schreef: 10 jun 2023 17:39 Alleen een 70's of 80's lijst trek ik dan maar weer kort. Komt toch door het feit dat ik dat niet bewust heb meegemaakt denk ik, iemand anders benoemde het ook al.
Ik zal wat ouder zijn, maar Radio 10 Sixties and Seventies kan ik prima naar luisteren. Ook in deze decennia is hele goede muziek gemaakt. En vast ook veel bagger, maar die zal niet meer gedraaid worden.
Rock 'n roll is better than music!
Daan!

Bericht door Daan! »

Het valt me op dat via een aantal communicatie-/social media kanalen de communicatie wat rommelig is:
Bijvoorbeeld:
1. Het weekoverzicht op Youtube. Niets van de 538 Ochtendshow. Ook Rob Schepers niet. Klik
2. Op Facebook van Radio538 is een uur geleden het weekoverzicht van de 538 Ochtend (of was het nou de 538 Ochtendshow?) gedeeld. Dat vind ik zelf vrij laat, maar kan ook gepland zijn om morgen de luisteraar naar 538 te trekken.
Gister is op de Facebook van de 538Ochtend wel de week in oneliners gedeeld.
3. Op Instagram gebeurt hetzelfde als op Facebook. Dat zal in lijn lopen met elkaar.

Maar in z'n algemeen valt op dat er een hoop verschillende communicatiekanalen zijn en dat ze elkaar niet mooi aanvullen. Je zou namelijk verwachten dat de week in oneliners ook wordt gedeeld op de pagina's van Radio538 (algemeen).
Daarnaast vind ik het dus heel apart dat in de Youtubecompilatie helemaal geen Ochtendshow zit.

Als laatste valt op dat de namen 538 Ochtend en 538 Ochtendshow door elkaar worden gebruikt. Het lijkt of dit nog niet goed strak getrokken is.
En wat me dan ook opvalt, is dat de ochtend- en middagshow geen eigen namen mogen hebben, maar dat het in lijn moet zijn met andere programma's: 538 Ochtendshow, 538 Lunch, 538 Middagshow en wat we allemaal nog meer hebben gehad... Echter, er zijn wel eigen programmapagina's op Facebook en Instagram.

Sowieso valt op dat 538 drie Youtubekanelen heeft: Radio 538, 538 Gemist en 538+. Op de laatste staan nog foto's van Daniël Lippens en Igmar Felicia op de omslag. Volgens mij wordt het tijd dat iemand hier de bezem doorheen haalt.

Het komt allemaal wat rommelig over.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En maar blijven verwijzen naar de socials door de talpa-zenders ;-).

Ik ben blij dat het niet enkel mij opvalt.
San27

Bericht door San27 »

De playlist is ook verdwenen uit de App. Die ook al vaak rommelig was. Bij Q music om maar 1 te noemen is dit vaak veel strakker
Pot

Bericht door Pot »

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst sinds tijden naar De Coen & Sander Show geluisterd. Het viel me niet mee. Het begon al met een niet fijne muziekmix bij Mark Labrand. Nummers die vaak net geen hits waren, dan ook nog twee R&B neigende nummers na elkaar. Vervolgens krijg je een vreselijk lang reclame blok, gevolgd door een ellenlange verkeersinformatie/flitsmeister bericht. Normaal gesproken zou Qmusic dan geen reclameblok meer hebben, maar bij 538 kwam er nog één.

Prima: de Coen & Sander Show begint. Een echte 538-luisteraar wil de hits horen van dit moment, maar het eerste nummer was Bryan Adams. Leuk, maar wel voor Radio 10. Een hitzender als Q, 538 of SLAM! moet eigenlijk gewoon met een uptempo nummer beginnen uit de hoge zone van de hitlijsten. Dan krijg je een heel verhaal hoe de vakantie van beide heren was. Normaal gesproken met een humoristische ondertoon als Sander er is. Na een tease en eindelijk de eerste hit, werd (jaja) Frank Masmeijer gebeld. Voor de duidelijkheid, het was nog steeds 538 en niet Radio 5. Kritiek op zijn daden was er nauwelijks, maar zijn nummer werd wel met alle plezier gedraaid.

Net na half 5 was ik thuis, maar ik heb geen idee gehad waar ik naar geluisterd heb. Vreemde muziek, een niet interessant gesprek en veel reclame, gevolgd door een nieuwslezeres die de rol van sidekick speelt, maar bij lange na niet bij Jo van Egmond in de buurt komt.

Een enorme teleurstelling. In het verleden heb ik namelijk wel van de heren genoten op 3FM.
Kar

Bericht door Kar »

Coen en Sander horen ook bij 3FM, op 538 hebben ze nooit de marktleider positie kunnen pakken, omdat Ruud de Wild geslachtofferd op 538 het gewoon beter deed.
Daan!

Bericht door Daan! »

Kar schreef: 11 jun 2023 19:53 Coen en Sander horen ook bij 3FM, op 538 hebben ze nooit de marktleider positie kunnen pakken, omdat Ruud de Wild geslachtofferd op 538 het gewoon beter deed.
Heb je daar cijfers van dan? Wel de commerciële doelgroep pakken he!
Plaats reactie