Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 538

Bericht door Henkjan2016 »

Daan! schreef: 05 jun 2023 21:48 Die heb ik even niet scherp.
Iets minder dan 1,5 jaar.

Maar ik doel op de uitzending waarin hij aangeeft dat de ochtendshow hem zwaar viel.

In deze link reageert PK erop.
https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... htendshow/

Werd toen afgedaan als aandachtsstunt, maar blijkt meer waar dan destijds is aangenomen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Dit forum is natuurlijk ook niet representatief voor de totale luisteraar. Ik zie op Instagram bijvoorbeeld relatief veel klachten over teveel oude muziek (werd in de uitzending ook twee keer over gegrapt) terwijl dat hier vooral als iets positiefs wordt gezien. Nou is Instagram ook niet representatief maar meer als voorbeeld van verschillende smaken. Je moet van 538 ook geen tweede radio 10 maken wat sommige hier eigenlijk een soort van willen wat betreft de muziekmix.
Henkjan2016

Jobfr schreef: 05 jun 2023 22:13 Dit forum is natuurlijk ook niet representatief voor de totale luisteraar. Ik zie op Instagram bijvoorbeeld relatief veel klachten over teveel oude muziek (werd in de uitzending ook twee keer over gegrapt) terwijl dat hier vooral als iets positiefs wordt gezien. Nou is Instagram ook niet representatief maar meer als voorbeeld van verschillende smaken. Je moet van 538 ook geen tweede radio 10 maken wat sommige hier eigenlijk een soort van willen wat betreft de muziekmix.
Je geeft al aan: sommigen. De anderen niet ;-)
Hitje

Bericht door Hitje »

Jobfr schreef: 05 jun 2023 22:13 Dit forum is natuurlijk ook niet representatief voor de totale luisteraar. Ik zie op Instagram bijvoorbeeld relatief veel klachten over teveel oude muziek (werd in de uitzending ook twee keer over gegrapt) terwijl dat hier vooral als iets positiefs wordt gezien. Nou is Instagram ook niet representatief maar meer als voorbeeld van verschillende smaken. Je moet van 538 ook geen tweede radio 10 maken wat sommige hier eigenlijk een soort van willen wat betreft de muziekmix.
Maar het is toch écht die muziekmix die nog steeds niet lekker loopt. Weinig energie overdag en rare keuzes qua platen. Ik snap echt niet waar het mis gaat. Ze hebben daar namen als Dave, Niek en nu ook Rick die in het verleden echt wel wisten hoe een playlist in elkaar gezet moest worden. Maar momenteel hoor ik er weinig van terug. 🙄

Ik begrijp ook niet welke kant ze nu eigenlijk op willen gaan met 538? Is het tegenwoordig een feelgood station of nog steeds de zender die het randje opzoekt? In hoeverre je dat nog kan doen anno 2023 natuurlijk.

Anyways, als ze de luistertijd willen verhogen moet er toch echt een keer GOED aan die Playlist gesleuteld worden.
(Muziekredactie ik hoop dat jullie meelezen)
''Spotify?''
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Eigenlijk hóóp je gewoon met de aankomende veiling nu gewoon op dat er een buitenlandse gegadigde komt i.p.v. 538 die met een snelle hitzender komt met een beperkte playlist en korte spreeks in de geest van Capital FM. Kom op, dat 'Evers gevoel' terug brengen in de ochtend is gewoon altijd verkeerd uitgepakt de laatste jaren, Frank Dane lukte dit niet en ook Wietze niet. Nu hebben ze het grootste deel van het oude Evers team terug inclusief 'inval Evers' Tim Klijn en weer gaan ze het proberen. Je zou denken dat een Ezel zich niet nog eens stoot aan dezelfde steen, maar ze doen het gewoon weer. Merkwaardig allemaal weer dit en niet bepaald slim want de ervaring heeft geleerd dat dit niet de oplossing is.
WFNX

Bericht door WFNX »

Hitje schreef: 05 jun 2023 22:39
Maar het is toch écht die muziekmix die nog steeds niet lekker loopt. Weinig energie overdag en rare keuzes qua platen. Ik snap echt niet waar het mis gaat. Ze hebben daar namen als Dave, Niek en nu ook Rick die in het verleden echt wel wisten hoe een playlist in elkaar gezet moest worden. Maar momenteel hoor ik er weinig van terug. 🙄

Ik begrijp ook niet welke kant ze nu eigenlijk op willen gaan met 538? Is het tegenwoordig een feelgood station of nog steeds de zender die het randje opzoekt? In hoeverre je dat nog kan doen anno 2023 natuurlijk.

Anyways, als ze de luistertijd willen verhogen moet er toch echt een keer GOED aan die Playlist gesleuteld worden.
(Muziekredactie ik hoop dat jullie meelezen)
Zo enorm eens, los van of je zoals ik wat echte 538 classics wil, het is echt een drama met de selectie, volgorde, energieniveau en rotatiefrequentie. Prio zou moeten liggen bij veranderingen alhier. Als ze zo nodig alleen maar hits willen pompen zou ik even bij Slam buurten, die laten duidelijk horen hoe je een energiek format neerzet.
Hitje

Bericht door Hitje »

Ja die echte 538 (dance) classics kunnen ze wat mij betreft zeker terug in de selectie gooien. Is een herkenbaar geluid voor de zender en geeft gelijk wat meer energie aan je gehele lijst. Gemiste kans nu ze toch weer dingen uit het verleden aan het proberen zijn. Dat kan er dan ook nog wel bij. ;)
''Spotify?''
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Hitje schreef: 05 jun 2023 23:16 Ja die echte 538 (dance) classics kunnen ze wat mij betreft zeker terug in de selectie gooien. Is een herkenbaar geluid voor de zender en geeft gelijk wat meer energie aan je gehele lijst. Gemiste kans nu ze toch weer dingen uit het verleden aan het proberen zijn. Dat kan er dan ook nog wel bij. ;)
De vraag is natuurlijk of de verouderende radio-luisteraar of de nog niet radio luisterende jongere wel zitten te wachten op "echte 538 dance classics". Persoonlijk denk ik van niet. De zenders die goed scoren in Nederland zijn allemaal pop.
Kritisch Avrolid
Daan!

Bericht door Daan! »

Henny Huisman stelt teleur met radio-optreden.
Ik ben het hier mee eens. Henny Huisman is voor mij een wegzapmoment. Veel te lang geklets over niets.
Toen ze bekend maakten over te stappen dacht ik dat Henny niet mee zou gaan. Ik was dan ook teleurgesteld toen bleek dat Henny wel mee ging.
Henkjan2016

En dat is niet de eerste keer dat ze hierover twijfelen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

...Zou Will Luikinga nog te porren zijn om 'Harry' weer uit de mottenballen te halen voor tussen de middag op 538? Gezellig, Will Will Well tijdens de lunch...yolo! :))
Kar

Bericht door Kar »

Tim had vroeger echt een goede lunch show op 538, jammer genoeg is dat nooit goed opgevolgd.
Nu met Koen is het beetje Daniël Dekker middle of the road..
Het ondeugende is eraf bij 538 en het is niet makkelijk om daarin weer te veranderen. Laat Frank Dane de middag doen met zijn oude Frank en vrijdag format. Beetje publiek erbij en je hebt iets anders.
Henkjan2016

Het risico is alleen dat je het Rob Janssen-effect krijgt. Tevens zul je het 'weekendgevoel' dat erbij hoorde ook niet kunnen blijven opwekken.

Hoewel ik vind dat Olivier en Jamie daar op 3fm eigenlijk best goed in slagen.
Hun show op vrijdag voelt qua vibe en beleving eigenlijk gelijk aan de doordeweekse show.
Orange

Bericht door Orange »

Kar schreef: 06 jun 2023 13:25 Tim had vroeger echt een goede lunch show op 538, jammer genoeg is dat nooit goed opgevolgd.
Helemaal eens. Wat mij betreft wordt dat infantiele 'ome Harry' per direct gestopt en komt 'weten is winnen' of het andere spel dat Tim Klijn heeft gehad (ben ff de naam kwijt) weer terug in de lunchshow.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Orange schreef: 06 jun 2023 16:28
Kar schreef: 06 jun 2023 13:25 Tim had vroeger echt een goede lunch show op 538, jammer genoeg is dat nooit goed opgevolgd.
Helemaal eens. Wat mij betreft wordt dat infantiele 'ome Harry' per direct gestopt en komt 'weten is winnen' of het andere spel dat Tim Klijn heeft gehad (ben ff de naam kwijt) weer terug in de lunchshow.
wie wat waar.

(in zijn laatste periode had hij ook nog moneymaker, dat vond ik wel de minst leuke van de 3)
Plaats reactie