De muziek denk ik en de jingles van 538.
Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Hmm, het format na het 90s uur (wat trouwens ook niet optimaal samengesteld was qua energie en afwisseling) is weer behoorlijk hetzelfde als voorheen. Dus voor mij geen reden om in te schakelen, wil ook een paar platen uit mijn "538-jeugd" horen.
Laatst gewijzigd door WFNX op 05 jun 2023 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Daar zit wat in. Ik heb vanmorgen niet geluisterd. Rick v V was erop :-) Maar ik vond vooral bij de testuitzending Tim een stuk rustiger in spraak en prettiger om naar te luisteren. Hoe dit vanmorgen was weet ik niet.Sqwest schreef: ↑05 jun 2023 13:01De muziek denk ik en de jingles van 538.
Niet eens met het 90s uur, dat vond ik prima, maar wel met het format erna. Dat had volgens mij iets minder actuele hits maar wel meer platgestampte hits uit de afgelopen tien jaar die je ook op, jawel, Radio 10 heel veel hoort. Ik ben om 11 weer weg naar Veronica morgen
Vind het appart dat het programma van Niels van der Veen tussen 5u en 6u als 538 ochtendshow valt en niet als eigen programma zoals bij radio Veronica in het verleden. Het staat aangegeven op de programmering als 538ochtendshow en hij heeft zelf ook geen dj page of toth.
Ik luister nu zijn stuk terug en Niels noemt geen enkele keer zijn eigen naam en heeft het steeds over de ochtendshow die er aan komt. Dus het is ook echt een soort van voorbeschouwing van de ochtendshow. Hij liet twee stukken uit de test ochtendshow van vorige week horen bijvoorbeeld. Weet niet of hij dat elke dag gaat doen (oude fragmenten laten horen). Ook hoor je in dat uurtje al vaker oude nummers.
Juist erg slim! Op papier start dus de ochtendshow een uur eerder en duurt de ochtendshow ook langer dan de andere ochtendshows. Hierdoor zal het marktaandeel van de ochtendshow iets hoger uitpakken. Alles voor de luistercijfertjes.fnlradio schreef: ↑05 jun 2023 14:49 Vind het appart dat het programma van Niels van der Veen tussen 5u en 6u als 538 ochtendshow valt en niet als eigen programma zoals bij radio Veronica in het verleden. Het staat aangegeven op de programmering als 538ochtendshow en hij heeft zelf ook geen dj page of toth.
Vanochtend zelf vanaf 8.30 geluisterd en net het eerste stuk terug. Een aantal dingen vallen op:
De branding is op de 538 Ochtendshow. Vooral in de Toth is dat te horen. Persoonlijk vind ik dat niet slim. In theorie klinkt het heel mooi om je station te branden, maar in de praktijk is personificatie veel makkelijker met een naam.
Ik vind de naam 538 Ochtendshow ook niet goed gekozen. Het is ten eerste al gebruikt en daardoor besmet en ook hier denk ik dat het niet lekker bekt. Mensen luisteren ook niet naar de Q-ochtendshow, maar naar Mattie en Marieke. Tim Klijn heeft al de neiging om niet heel erg op de voorgrond te treden. Ik zou er als 538 voor waken dat Tim compleet inwisselbaar wordt.
Het doortrekken van de ochtendshow tot 10 uur vind ik geen heel groot succes. De luisteraar krijgt nog eens een uur hetzelfde. Het doel is uiteraard om de luistertijd te verlengen, maar het kan ook een uitstel zijn van wegzappen of luisteraars die juist eerder wegzappen. Want we denken allemaal wel van dat iedereen om 9u op kantoor start, maar dat is allang niet meer zo. Er zijn ook veel mensen eerder op kantoor en er zijn er misschien nog wel meer die zich in een praktisch werkveld zich. Die groepen zadelt 538 op met één uur langer meer gel*l. Kortom, het maskeert het probleem wat 538 de rest van de dag heeft.
Een drie uur durende ochtendshow houdt voor mij ook meer vaart erin.
Ik pak uiteraard nu de dingen eruit die voor mij beter kunnen. Ik luister evengoed met veel plezier naar deze show!
De branding is op de 538 Ochtendshow. Vooral in de Toth is dat te horen. Persoonlijk vind ik dat niet slim. In theorie klinkt het heel mooi om je station te branden, maar in de praktijk is personificatie veel makkelijker met een naam.
Ik vind de naam 538 Ochtendshow ook niet goed gekozen. Het is ten eerste al gebruikt en daardoor besmet en ook hier denk ik dat het niet lekker bekt. Mensen luisteren ook niet naar de Q-ochtendshow, maar naar Mattie en Marieke. Tim Klijn heeft al de neiging om niet heel erg op de voorgrond te treden. Ik zou er als 538 voor waken dat Tim compleet inwisselbaar wordt.
Het doortrekken van de ochtendshow tot 10 uur vind ik geen heel groot succes. De luisteraar krijgt nog eens een uur hetzelfde. Het doel is uiteraard om de luistertijd te verlengen, maar het kan ook een uitstel zijn van wegzappen of luisteraars die juist eerder wegzappen. Want we denken allemaal wel van dat iedereen om 9u op kantoor start, maar dat is allang niet meer zo. Er zijn ook veel mensen eerder op kantoor en er zijn er misschien nog wel meer die zich in een praktisch werkveld zich. Die groepen zadelt 538 op met één uur langer meer gel*l. Kortom, het maskeert het probleem wat 538 de rest van de dag heeft.
Een drie uur durende ochtendshow houdt voor mij ook meer vaart erin.
Ik pak uiteraard nu de dingen eruit die voor mij beter kunnen. Ik luister evengoed met veel plezier naar deze show!
-
Ome John rekt waar hij rekken kan natuurlijk.
Vertel mij dan is hoe je anders de luistertijd verhoogt? De muziek wat veranderen doet dat niet. Genoeg hier die dan items en meer gepraat noemen want muziek driven is saai. Nou nu doen ze uurtje minder muziek driven is het ook niet goed. Veel mensen hier zeggen veel maar eigenlijk weten ze het ook niet.
Is dat een vraag aan mij?
Onder andere. Was in het algemeen bedoeld.
Als ik de programma's van Menno Barreveld hoor en Bart Arens, zijn die wel music driven, maar heel anders dan die van 538. Bij 538 krijg je bij Lindo en Mark iets heel anders dan bij Menno en Bart. Bij die laatste zitten wat items. Ik vind dat vanaf 9u lekker.
Vergeet ook niet dat bijv het nieuws van 9.30 niet veel anders is dan 6.30 en de luisteraar dus een aantal keer hetzelfde hoort.
Vergeet ook niet dat bijv het nieuws van 9.30 niet veel anders is dan 6.30 en de luisteraar dus een aantal keer hetzelfde hoort.
Wel leuk een vertrouwd geluid in de morgen op 538 maar man man man wat gaan we terug in de tijd