jessica schreef: ↑03 jun 2023 02:39
Misschien kan je beter als station met je publiek meegroeien dan steeds proberen te verjongen en als dat mislukt nog maar de helft van je luisteraars overhouden. Bij 3FM is het mislukt. BIj 538 gaat het ook niet echt goed.
Misschien had Talpa beter SLam als jongeren zender onder 538 kunnen houden. Nu is 538 de jongste zender en daar ligt de leeftijd geloof ik al gemiddeld op de 35 jaar. Daar onder hebben ze niets meer.
Misschien. Misschien.
Dat meegroeien beter zou zijn daar ben ik het niet mee eens. Tenzij de markt (adverteerders) daarom vraagt. Met een consistent beleid zouden luisteraars aan de onderkant van je doelgroep zich moeten aanvullen. Daar mee te groeien met je luisteraars ontstaat er een misconnectie tussen luisterpubliek en de doelgroep die de adverteerder voor ogen heeft.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Phoenix schreef: ↑03 jun 2023 17:34
Dat meegroeien beter zou zijn daar ben ik het niet mee eens. Tenzij de markt (adverteerders) daarom vraagt. Met een consistent beleid zouden luisteraars aan de onderkant van je doelgroep zich moeten aanvullen. Daar mee te groeien met je luisteraars ontstaat er een misconnectie tussen luisterpubliek en de doelgroep die de adverteerder voor ogen heeft.
Los daarvan, het maakt een radiostation ook onduidelijk voor luisteraars. Een hotzender die zich langzaam omvormt tot een gouwe ouwe zender, is volgens mij continue in identiteitscrisis. Dat moet je niet willen.
Los daarvan, het maakt een radiostation ook onduidelijk voor luisteraars. Een hotzender die zich langzaam omvormt tot een gouwe ouwe zender, is volgens mij continue in identiteitscrisis. Dat moet je niet willen.
Meegroeien betekend niet dat je een gouwe ouwe zender moet worden, 50 plussers zijn misschien wel hipper qua muziek smaak dan de jeugd tegenwoordig.
Daarnaast is het radiopubliek aan het verouderen en is het belangrijk om deze groep aan te blijven spreken.
Het probleem bij 538 is niet alleen de verjonging maar ook het gebrek aan creativiteit. Dat music driven is het begin van de ellende geweest voor 538.
Meegroeien betekend niet dat je een gouwe ouwe zender moet worden, 50 plussers zijn misschien wel hipper qua muziek smaak dan de jeugd tegenwoordig.
Daarnaast is het radiopubliek aan het verouderen en is het belangrijk om deze groep aan te blijven spreken.
Het probleem bij 538 is niet alleen de verjonging maar ook het gebrek aan creativiteit. Dat music driven is het begin van de ellende geweest voor 538.
Men blijft graag de muziek uit de tienertijd luisteren. Dan wordt het meegroeien vanzelf een gouwe ouwe-zender. Voor het publiek in ieder geval waar je mee meegroeit. De gouwe ouwe van de 50-plussers nu is de jeugdmuziek van toen.
Daan0612 schreef: ↑02 jun 2023 19:55
De laatste uitzending is geweest en het gaat vlot allemaal.
Gisteravond heb ik de 1e 5 minuten van totaal 45 minuten van de woensdagmorgenshow teruggeluisterd (31 mei) en ik dacht net de rest terug te gaan luisteren en morgen/overmorgen de uitzending van donderdagmorgen (1 juni) nog 45 minuten die ik gemist had. Echter is de pagina al aangepast naar Tim Klijn en consorten en zijn de terugluisteruitzendingen van Wietze/Klaas verdwenen: https://www.538.nl/de-538-ochtend-met-t ... florentien.
Jammer maar helaas. Dan via 538 'Gemist' de uitzending van vandaag nog maar even terugluisteren.
Via deze pagina kan ik van de andere dagen, oftewel woe/do niet meer terugluisteren of ik kijk gigantisch scheel.
Ook 538 zelf. Je moet alleen de nieuwe ochtendshow van vandaag, wat nog geen nieuwe ochtendshow was, terugluisteren.
Deze reactie snap ik even niet helemaal. Via 538 zelf kon ik altijd via de drie streepjes onder elkaar (linksboven), Radio en dan de 538 ochtend altijd de shows tot een week terug luisteren (de uitzending van maandag was dus t/m de volgende zondag te beluisteren). Sinds vrijdagavond kon ik géén uitzending, ook van die dag niet via die weg beluisteren. Dit kon nog wel via Gemist.
Voor wat betreft het terugluisteren. Ik werk parttime en rijdt 3 dagen per week woon-/werk. Dan heb ik de radio op de achtergrond aan maar je belangrijkste taak is om op de weg te letten. Wat ik de afgelopen maanden gedaan heb is verdeeld over een aantal avonden die bewuste 35 minuten (wat mijn reistijd is) terugluisteren.
Zo heb ik bijvoorbeeld al een mooie lijst staan om te stemmen voor de top 2000 einde van het jaar met liedjes die ik mooi vind, luister ik geconcentreerder bepaalde items nog wel eens terug etc.
Ik zit nu al de halve ochtend naar de ochtendshow te luisteren zowel via de app en nu ook via de site. Ik moet toegeven dat dit echt een top ochtendshow is. Als je dit vergelijkt met de show van Wietze & Klaas en ook qua muziek merk je wel echt goede vooruitgang!
RodaJC2000 schreef: ↑05 jun 2023 08:07
Ik zit nu al de halve ochtend naar de ochtendshow te luisteren zowel via de app en nu ook via de site. Ik moet toegeven dat dit echt een top ochtendshow is. Als je dit vergelijkt met de show van Wietze & Klaas en ook qua muziek merk je wel echt goede vooruitgang!
Jaaa hij gaat prima ondanks wat kleine technische dingetjes die mis gingen. Maar het is gewoon de show zoals gewend op Veronica en een prima Rick Romijn playlist met de hits van nu maar ook Spin Docters, Doobie Brothers, Phil Collins enz. Lijkt erop dat ze het eindelijk beginnen te snappen bij 538, want de 90s zijn ook verplaatst en beginnen nu om 10u. Ik ben erg benieuwd hoe het de rest van de dag wordt qua muziek...
Wietze wil graag stoppen in de ochtend, het liefst zo snel mogelijk.
Veronica vindt nieuwe ochtendjock per 1 juni
Daardoor weg vrij voor Rik cs naar 538.
Wietze kan stoppen.
Henkjan2016 schreef: ↑05 jun 2023 08:40
Andere hypothese:
Wietze kan stoppen.
Is toch een veel meer positieve invalshoek?
Ja maar niet erg realistisch als je wel eens geluisterd hebt naar de show van Wietze en Klaas, en naar de luistercijfers van 538 hebt gekeken.
Overigens draaien ze nu veel meer classics dan Q music in de ochtend, zelfs Hungry Heart van Bruce Springsteen komt voorbij. Het bevalt me uitstekend in elk geval.
Wat verder opvalt is dat TV 538 van veel classics ook ineens de clips heeft, en bovendien zenden ze nu de hele dag tot 19u de radioprogrammering op TV uit.
Henkjan2016 schreef: ↑05 jun 2023 08:40
Andere hypothese:
Wietze kan stoppen.
Is toch een veel meer positieve invalshoek?
Ja maar niet erg realistisch als je wel eens geluisterd hebt naar de show van Wietze en Klaas, en naar de luistercijfers van 538 hebt gekeken.
RodaJC2000 schreef: ↑05 jun 2023 08:07
Ik was blij toen Wietze en Klaas de vervanging van Frank gingen doen. Ik vond het verschrikkelijk dat Frank vervolgens mijn favoriete DJ's Coen en Sander ging vervangen. Dus s middags ging ik standaard naar Veronica, en eigenlijk zette ik de radio op mn werk niet meer om naar 538, enkel op vrijdagmiddag om 16 uur.
En de ochtendshow met Tim en co beviel mij meer dan de ochtendshow van Wietze en Klaas.
RodaJC2000 schreef: ↑05 jun 2023 08:24
90@9 wordt nu 90@work vanaf 10:00. Zojuist door Tim zelf gemeld
Had er 90s and 00s classics van 10-12 van gemaakt onder de oude vertrouwde noemer 'Greatest Hits', maar goed, fijn dat een 90s element blijft. Wel heel benieuwd of het format na 11 uur nog aangepast is of niet.