Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Waarom is dat nou weer geen beste stap?
Sorry hoor maar je gaat van een van de beste nieuwslezeressen van Nederland naar een onbekende dame die in de verste verte niet de ervaring heeft van Hannelore voor wat betreft nieuwslezer op een landelijke radio. Waarom dan niet Iris van 11 tot 18.30 met het nieuws? Past ook veel beter in de doelgroep. Maar nogmaals, het zal wel en ik wens 538 veel succes, je zou ook zeggen dat de bodem wel een keer bereikt moet zijn.
Dat maakt Marit nog geen slechte nieuwslezer en dat wil ook helemaal niet zeggen dat het luisteraars gaat kosten. Ik vind je paniek nogal voorbarig.
Bovendien wordt Hannelore ingezet bij Veronica. Dit lijkt me daarom een logische keuze.
Bovendien wordt Hannelore ingezet bij Veronica. Dit lijkt me daarom een logische keuze.
Nu echt officieel bevestigd door Marrit zelf vanaf maandag gaat zij nieuwslezen
Wietze en Klaas waren net in de studio en doen mee aan Jachtseizoen van stuktv
Toch is bij 538 - met dit enorm matige muziekformat - een niet te missen neerwaartse lijn gaande. Lijkt me toch dat hier meer nodig is dan wat men nu op de mat legt. Alleen die 90s week was leuk, daarna weer afgehaakt. Gek want ik kan prima Q uren aan hebben, maar die mix van 538 voelt gewoon heel vermoeiend. Gaat ook nog altijd regelmatig mis dat er allerlei trage platen achter elkaar geplaatst worden. Het is wel 538 he... Misschien moeten ze het algehele tempo van die zender (jingles, muziek en gelul) eens iets verhogen, want dit klinkt niet urgent noch energiek.
Enigste positieve vindt ik de jingles die zijn wel echt energiek.
Tja, laten we eerlijk zijn: 538 is een hitzender, en de hits die tegenwoordig uitkomen zijn weinig energiek. Neem nou zo'n Sam Smith met Unholy: trekt meteen de hele energie uit je muziekmix. Nu heb je het ongeluk dat 538 ook steeds meer op Q wil lijken (volop Suzan & Freek, zag net nog Anastacia op de playlist), en daarmee er niet in slaagt een energieke mix neer te zetten. Dat je Q wel uren aan kan hebben, komt waarschijnlijk doordat het tempo niet zo schommelt. Ik vind Q overigens ook een zender waar alles een beetje voortkabbelt. Ik word er in ieder geval niet vrolijk van.WFNX schreef: ↑31 mar 2023 10:39 Toch is bij 538 - met dit enorm matige muziekformat - een niet te missen neerwaartse lijn gaande. Lijkt me toch dat hier meer nodig is dan wat men nu op de mat legt. Alleen die 90s week was leuk, daarna weer afgehaakt. Gek want ik kan prima Q uren aan hebben, maar die mix van 538 voelt gewoon heel vermoeiend. Gaat ook nog altijd regelmatig mis dat er allerlei trage platen achter elkaar geplaatst worden. Het is wel 538 he... Misschien moeten ze het algehele tempo van die zender (jingles, muziek en gelul) eens iets verhogen, want dit klinkt niet urgent noch energiek.
Je observatie over het gelul deel ik wel. Van de week een aircheck op YouTube gezien van een 538-DJ, en dan hoor je dat echt álles er op dezelfde toon uitkomt en dat het steeds belangrijker lijkt te worden wat de DJ zelf meemaakt, en daarmee het tempo uit het verband trekt. Dat hoort bij een trend dat alles steeds 'persoonlijker' moet.
Het hitjes vlammen van vroeger is niet meer. Sommigen vinden dat jammer, anderen vinden het een verademing en zijn blij van het 'overgedreven gedoe' af te zijn..
Kun je die aircheck delen hier?
Ha Feivel! Ik heb niks verwijderd of op prive gezet, alles staat gewoon op https://www.youtube.com/@DannyBlom93/videos
Ben wel benieuwd welke aircheck je bedoeld. Dus laat maar weten :)
Ah, ik zie ‘m weer. Deze aircheck: https://www.youtube.com/watch?v=Ye9rF7bFqP4.
-
Danny is echt een strakke hitradio jock .
-
Ja, in deze aircheck merk je wel dat hij heel goed is om de outro van een plaat zeer onopmerkelijk kan laten overvloeien in de intro van de volgende. Als je puur naar zijn spreeks zou luisteren heb je die overgang altijd net een paar seconden later door.
Vandaag de eerste dag van Marrit de Vries als nieuwslezer bij Radio 538. Schijnbaar was om 10.00u haar eerste nieuwsbulletin maar toen kon ik nog niet luisteren helaas. Iets voor 12.00u heb ik de radio aangezet en bij het nieuws van 12.00u viel mij direct een 'fout' op. Ze werd voorgesteld als Mart Grol in het stukje '538-nieuws ANP met Mart Grol' in plaats van Marrit de Vries. Om 13.00u was dit weer hersteld. Hilariteit alom natuurlijk direct op de radio zoals Marrit de Vries zelf zei: 'dat zou heel leuk zijn, dit is Marrit de Vries maar misschien klink ik wel als Mart Grol'.
Iets met een verkeerd knopje zei Coen Swijnenberg later in de uitzending.
Wat ik op de radio begreep werd ze verwelkomd met als cadeau een taart en ze kreeg applaus van producer Paul Stoel en Coen Swijnenberg.
Iets met een verkeerd knopje zei Coen Swijnenberg later in de uitzending.
Wat ik op de radio begreep werd ze verwelkomd met als cadeau een taart en ze kreeg applaus van producer Paul Stoel en Coen Swijnenberg.