Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jobfr

Re: Veranderingen 538

Bericht door Jobfr »

De oude en nieuwe cijfers liggen zo dichtbij elkaar dat je het enigszins kan vergelijken. Het grote verschil is dat dit maar 2 of 3 weken zijn. En de andere 8-9. Je zou dus moeten wachten wat het gemiddelde is in de eerste 8-9 weken. Als dat bijvoorbeeld 8,8% vergeleken met 8.0% vorig jaar dan kan je echt wel zeggen dat het hoger is geworden. Bij andere radio zenders zijn de verschillen kleiner met vorig jaar bijvoorbeeld.

Natuurlijk is de methode anders dus is het niet meer met zekerheid de vergelijken maar je kan sowieso zeggen dat 538 niet meer daalt jaar op jaar. Dat zou al goed zijn.
Peach 94.9

Bericht door Peach 94.9 »

JopisBack schreef: 30 jan 2023 19:49
Hoi24 schreef: 30 jan 2023 08:07 Van maandag 6 t/m vrijdag 10 februari hoor je de 90's top 538.
Tussen 9 en 19 uur hoor je de lijst, op vrijdag eindigt de lijst om 18 uur en daarna heb je Chris deluxe met de afterparty.

De lijst wordt in de avond van 19 tot 02 uur herhaald.
Ze moeten gewoon de lijst uitzenden doordeweeks tot 0.00 snachts,19.00 is maar een rare tijd vindt ik.
na 19u00 heb je geen luisteraars meer. tv en netflix.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Jobfr schreef: 01 feb 2023 19:53 De oude en nieuwe cijfers liggen zo dichtbij elkaar dat je het enigszins kan vergelijken. Het grote verschil is dat dit maar 2 of 3 weken zijn. En de andere 8-9. Je zou dus moeten wachten wat het gemiddelde is in de eerste 8-9 weken. Als dat bijvoorbeeld 8,8% vergeleken met 8.0% vorig jaar dan kan je echt wel zeggen dat het hoger is geworden. Bij andere radio zenders zijn de verschillen kleiner met vorig jaar bijvoorbeeld.

Natuurlijk is de methode anders dus is het niet meer met zekerheid de vergelijken maar je kan sowieso zeggen dat 538 niet meer daalt jaar op jaar. Dat zou al goed zijn.
Ik zou geen statisticus worden als ik jou was Jobfr. Buiten dat je nogal een blinde vlek hebt voor 538 is een maand meten geen trend.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik heb echt nul keer het woord trend gebruikt hahaha

Ik zeg toch juist dat het nog afwachten is maar dat de eerste signalen niet slecht uitpakken voor 538. Ik zou niet weten waarom de komende 4 weken een heel ander beeld zouden laten zien dan week 3-4 doen maar ik zeg erbij dat je pas na 8-9 weken echt duidelijk kan zeggen hoe het marktaandeel vergelijkt met vorig jaar januari-februari (was 8.0%).

Dat het niet lager gaat worden dan rond de 8% is al vrij duidelijk te zien na de helft van 8 weken. Dus is duidelijk dat 538 niet verder daalt richting de 7-6% wat sommige hier voorspelde.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Dit jaar is er weer een 538 koningsdag
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vanochtend om 10u de radio op 538 gezet voor Mark Labrand, normaal gesproken op die uren voor mij weinig soeps op de radio. Maar deze man is echt een klasse apart, vind ik. De stem, de timing, de humor, I love it. De muziekmix vind ik nog steeds mwah maar met Mark tussen 10 en 14 en aansluitend Dennis Ruyer heeft 538 vandaag in elk geval wel twee toppers staan.

Ben wel benieuwd wie ze van hun huidige luisteraars een plezier doen met de 90s week die ze nu gaan doen. Ze draaien welgeteld maximaal een 90s plaat per uur. Ik ga wel luisteren morgen tussen 10 en 19u, zeker met de huidige DJ line up lijkt het me hartstikke leuk, maar wellicht jaag je er ook weer veel reguliere luisteraars mee weg. Maar goed dat is natuurlijk met alle lijsten. Ik vind het erg leuk in elk geval
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ze hebben natuurlijk ook 90s at 9 tussen 9:00-10:00 elke werkdag. Dus veel luisteraars zijn het al deels gewend.

Het leuke van de nieuwe meting is dat je straks kan zien hoe week 6 scoort. Dan kan je zien wat zo’n lijst doet het met aantal luisteraars en marktaandeel.
jessica

Bericht door jessica »

Jobfr schreef: 05 feb 2023 13:15 Het leuke van de nieuwe meting is dat je straks kan zien hoe week 6 scoort. Dan kan je zien wat zo’n lijst doet het met aantal luisteraars en marktaandeel.
Misschien gaan er wel lijstjes stoppen binnenkort als je ziet dat ze toch niet zo goed scoren als verwacht of zelfs minder. Top2000 en Top4000 scoren wel. Maar ik denk niet dat alle lijstjes hoger zullen scoren. Ik luister vaak maar 1 dag als er zo'n week is. Ik vind een hele week een beetje overkill en op de laatste dag als ze de top zoveel uitzenden met alle usual suspects luister ik al helemaal niet.
Bbruin2007

Dit is ook weer smaak maar Mark is denk ik een hele aardige vent, ik vind zijn shows echt mierzoet en veel te veel geregisseerd over komen. Ik kan er werkelijk niet naar luisteren. Echt een stijltje hitradio jock die heel onoprecht voelt.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Smaken verschillen inderdaad! Zo zie ik op TV 538 het spotje van de 538 ochtend met Wietze en Klaas voorbij komen en dan denk ik, het is toch niet gek dat dit zo flopt. Zelfs voor een spotje lukt het ze niet om er ook maar ergens iets grappigs uit te knippen kennelijk. Heel snel een nieuwe ochtendshow want dit gaat het niet meer worden. En niet te vergeten een nieuwe zendermanager 😉. Volgens mij is Niels Hoogland nog beschikbaar.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik ben ook niet zo fan van Mark Labrand. Het is natuurlijk een reclame stem persoon. Zijn shows voelen voor mij als een grote reclame show voor 538. Met teksten als: we brengen je de beste hits, als enige station… etc. Wat informatie over artiesten ertussen door en dat is zijn show. Vrijwel geen gesprekken of aandacht voor wat luisteraars te zeggen hebben. Ik hoor bij hem ook regelmatig foutjes met geluiden en nieuws brengen. Ondanks dat hij alles van te voren heeft bedacht.
Bbruin2007

Jobfr schreef: 06 feb 2023 10:58 Ik ben ook niet zo fan van Mark Labrand. Het is natuurlijk een reclame stem persoon. Zijn shows voelen voor mij als een grote reclame show voor 538. Met teksten als: we brengen je de beste hits, als enige station… etc. Wat informatie over artiesten ertussen door en dat is zijn show. Vrijwel geen gesprekken of aandacht voor wat luisteraars te zeggen hebben. Ik hoor bij hem ook regelmatig foutjes met geluiden en nieuws brengen. Ondanks dat hij alles van te voren heeft bedacht.
Precies dit dus. Het klinkt inderdaad meer voice over dan dat je het gelooft als luisteraar. Mijn oudste dochter had het toevallig aan toen ik bij haar ging klussen en die luistert eigenlijk altijd Q music en het klonk zo nep dat ik als oude man vroeg of ze dan niet beter Q music aan kon zetten!

@Johanneke die nieuwe reclame van ze is zo ontzettend flauw, totaal niet passend bij 538. Dan vond ik de reclame met die stoerdere foto's veel meer 538. Nu lijkt het op een SBS 6 reclame waar dat merk natuurlijk naar toe moet van de baas.

Alleen coen en sander vind ik nog een beetje oprecht maar ja die mogen niet meer samen zitten. Voor de rest lijden ze daar wel aan een verTalpa-ing (nieuw woord!) wat dat merk geen goed doet.
Orange

Bericht door Orange »

Jobfr schreef: 06 feb 2023 10:58 Ik ben ook niet zo fan van Mark Labrand. Het is natuurlijk een reclame stem persoon. Zijn shows voelen voor mij als een grote reclame show voor 538. Met teksten als: we brengen je de beste hits, als enige station… etc. Wat informatie over artiesten ertussen door en dat is zijn show. Vrijwel geen gesprekken of aandacht voor wat luisteraars te zeggen hebben. Ik hoor bij hem ook regelmatig foutjes met geluiden en nieuws brengen. Ondanks dat hij alles van te voren heeft bedacht.
Ik hoor bij Labrand juist veel passie en enthousiasme.
Bbruin2007

Orange schreef: 06 feb 2023 11:36
Ik hoor bij Labrand juist veel passie en enthousiasme.
Zoals ik zeg het is smaak. Ik vind het nep en te geoefend. Als je het naast een Dennis Ruyer zet is het gewoon veel te glad maar goed jij vindt dat niet en dat ik ook prima! Ik vind het één lange reclame aankondiging.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Coen doet het prima in de lunch met Hannelore maar was natuurlijk vele malen beter met Sander in de middag. Maar ja, wie gaat er daar zijn fouten toegeven en alle veranderingen van de afgelopen 1,5 jaar terugdraaien?

6-10 Frank, Jelte en Hannelore
10-12 Lindo
12-14 Dennis
14-16 Mark
16-19 Coen en Sander
19-21 Niek

En Wietze eventueel in het weekend wat uurtjes. Zo moeilijk is het toch niet?!
Plaats reactie