Orange schreef: ↑26 jan 2023 23:32
Ingebruik schreef: ↑26 jan 2023 09:50
Orange schreef: ↑26 jan 2023 09:39
Dat klopt ook. Ze wilden ook voor Wietze wel een nieuw contract maken. Maar Mattie had de relatie met Wietze volledig verziekt door zijn actie, waardoor Wietze niet meer met hem verder wilde. Toen heeft Talpa onderdak geboden. Ik vraag me af of Talpa Wietze in een andere situatie aangenomen zou hebben zonder Mattie. Hooguit om Q dwars te zitten.
Inderdaad, Q heeft het ijzer gesmeed toen het heet was door de deal (of eigenlijk gewoon verlenging natuurlijk) met Mattie rond te maken. Met de hoop/verwachting dat Wietze ook wel zou (moeten) blijven. Niet chique van Q en Mattie, maar ook niet geheel onbegrijpelijk.
Niet geheel onbegrijpelijk? Om eerlijk te zijn, vind ik het handelen van Mattie volledig onbegrijpelijk. Dat was echt matennaaierij. Je bent radiovrienden, dan ga je echt anders met elkaar om.
Ingebruik schreef: ↑26 jan 2023 09:50
Wietze heeft direct vanuit hele sterke emoties gehandeld. Ook niet onbegrijpelijk.
Daar kwam vast en zeker emotie bij kijken, maar Mattie is hier echt een grens over gegaan en dan kan je dat handelen niet puur vanuit sterke emoties verklaren. Het handelen van Wietze is ook rationeel heel begrijpelijk.
Je moet in het verhaal de situatie meenemen waarin Mattie toen zat/heeft gezeten. Iets met geen vader kunnen worden, oh toch wel, oh nee toch niet, ze zijn van een ander. Weg vriendin. Etc. Onzekerheid, vastigheid, schaamte.
Ja, Mattie is een grens over gegaan, maar daar kun je op verschillende manieren mee omgaan. Zelf en als tegenpartij.
Als we ons iets meer in een mens zouden verplaatsen en ook luisteren naar wat hij/zij er zelf (later) over zegt, dan zijn veel dingen in de kern anders. Zou in de huidige cancelcultuur niet slecht zijn.
En dat begrijp ik dan weer niet van Wietze, zeker met zijn christelijke achtergrond, dat bovenstaande niet aan de orde is geweest. Ik snap de emotie en eerste reactie, maar dat je het daar jaren bij laat, dat snap ik niet.
Maar goed, paar jaar geleden hadden wij deze 'discussie' ook al dacht ik