Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Veranderingen 538

Bericht door Orange »

Ingebruik schreef: 26 jan 2023 09:50
Orange schreef: 26 jan 2023 09:39
Daan! schreef: 26 jan 2023 07:45 Hier staat toch echt dat Q-music verder wilde met beide en Wietze heeft besloten te vertrekken.
Dat klopt ook. Ze wilden ook voor Wietze wel een nieuw contract maken. Maar Mattie had de relatie met Wietze volledig verziekt door zijn actie, waardoor Wietze niet meer met hem verder wilde. Toen heeft Talpa onderdak geboden. Ik vraag me af of Talpa Wietze in een andere situatie aangenomen zou hebben zonder Mattie. Hooguit om Q dwars te zitten.
Inderdaad, Q heeft het ijzer gesmeed toen het heet was door de deal (of eigenlijk gewoon verlenging natuurlijk) met Mattie rond te maken. Met de hoop/verwachting dat Wietze ook wel zou (moeten) blijven. Niet chique van Q en Mattie, maar ook niet geheel onbegrijpelijk.
Niet geheel onbegrijpelijk? Om eerlijk te zijn, vind ik het handelen van Mattie volledig onbegrijpelijk. Dat was echt matennaaierij. Je bent radiovrienden, dan ga je echt anders met elkaar om.
Ingebruik schreef: 26 jan 2023 09:50 Wietze heeft direct vanuit hele sterke emoties gehandeld. Ook niet onbegrijpelijk.
Daar kwam vast en zeker emotie bij kijken, maar Mattie is hier echt een grens over gegaan en dan kan je dat handelen niet puur vanuit sterke emoties verklaren. Het handelen van Wietze is ook rationeel heel begrijpelijk.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Orange schreef: 26 jan 2023 23:32
Ingebruik schreef: 26 jan 2023 09:50
Orange schreef: 26 jan 2023 09:39 Dat klopt ook. Ze wilden ook voor Wietze wel een nieuw contract maken. Maar Mattie had de relatie met Wietze volledig verziekt door zijn actie, waardoor Wietze niet meer met hem verder wilde. Toen heeft Talpa onderdak geboden. Ik vraag me af of Talpa Wietze in een andere situatie aangenomen zou hebben zonder Mattie. Hooguit om Q dwars te zitten.
Inderdaad, Q heeft het ijzer gesmeed toen het heet was door de deal (of eigenlijk gewoon verlenging natuurlijk) met Mattie rond te maken. Met de hoop/verwachting dat Wietze ook wel zou (moeten) blijven. Niet chique van Q en Mattie, maar ook niet geheel onbegrijpelijk.
Niet geheel onbegrijpelijk? Om eerlijk te zijn, vind ik het handelen van Mattie volledig onbegrijpelijk. Dat was echt matennaaierij. Je bent radiovrienden, dan ga je echt anders met elkaar om.
Ingebruik schreef: 26 jan 2023 09:50 Wietze heeft direct vanuit hele sterke emoties gehandeld. Ook niet onbegrijpelijk.
Daar kwam vast en zeker emotie bij kijken, maar Mattie is hier echt een grens over gegaan en dan kan je dat handelen niet puur vanuit sterke emoties verklaren. Het handelen van Wietze is ook rationeel heel begrijpelijk.
Je moet in het verhaal de situatie meenemen waarin Mattie toen zat/heeft gezeten. Iets met geen vader kunnen worden, oh toch wel, oh nee toch niet, ze zijn van een ander. Weg vriendin. Etc. Onzekerheid, vastigheid, schaamte.

Ja, Mattie is een grens over gegaan, maar daar kun je op verschillende manieren mee omgaan. Zelf en als tegenpartij.

Als we ons iets meer in een mens zouden verplaatsen en ook luisteren naar wat hij/zij er zelf (later) over zegt, dan zijn veel dingen in de kern anders. Zou in de huidige cancelcultuur niet slecht zijn.

En dat begrijp ik dan weer niet van Wietze, zeker met zijn christelijke achtergrond, dat bovenstaande niet aan de orde is geweest. Ik snap de emotie en eerste reactie, maar dat je het daar jaren bij laat, dat snap ik niet.

Maar goed, paar jaar geleden hadden wij deze 'discussie' ook al dacht ik :wink:
Janno

Bericht door Janno »

Een (christelijke) achtergrond zegt niet alles over je karakter als mens. Sommigen zijn nu eenmaal langer rancuneus dan anderen. Dat is een karaktertrek waar je moeite voor moet doen om daar overheen te stappen als je die hebt. Dat verschilt per persoon. Als we dat niet kunnen begrijpen komt dat vaak omdat we die karaktereigenschap zelf niet hebben.
Daniël1

Bericht door Daniël1 »

Echt handig is het niet geweest van Mattie, maar dat Wietze het hele gedoe naar de media stuurt (ohnee, de brief werd gelekt), is ook behoorlijk kwalijk...
:D
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Van maandag 6 t/m vrijdag 10 februari hoor je de 90's top 538.
Tussen 9 en 19 uur hoor je de lijst, op vrijdag eindigt de lijst om 18 uur en daarna heb je Chris deluxe met de afterparty.

De lijst wordt in de avond van 19 tot 02 uur herhaald.
Jasol

Bericht door Jasol »

Leuk dat ze de 90s Top 538 weer gaan doen! Weet nog dat ze in 2019 in tijdnood kwamen (want de hits van toen zijn gemiddeld wat langer dan die van nu). Hoop dat ze dat deze keer iets beter kunnen managen
Bartes

Bericht door Bartes »

Jasol schreef: 30 jan 2023 09:54 Leuk dat ze de 90s Top 538 weer gaan doen! Weet nog dat ze in 2019 in tijdnood kwamen (want de hits van toen zijn gemiddeld wat langer dan die van nu). Hoop dat ze dat deze keer iets beter kunnen managen
Hoe kun je nu weer in tijdnood komen? Je maakt toch een playlist waarin tot de seconde precies staat hoe lang alle nummers duren, of ben ik nu naief?
Jasol

Bericht door Jasol »

Denk dat de voornaamste reden de talks zijn die te lang duurden. Dat in combinatie met sommige hits die meer dan 4 minuten duren zorgde ervoor dat veel nummers verplaatst moesten worden naar het volgende uur. Ze waren toen op vrijdagmiddag rond 13:30 (halfuur voor de 538 Top 50) pas bij de #1.

Ze knippen wel heel vaak in die liedjes, denk dat ze dat deze keer wel gaan doen.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Jasol schreef: 30 jan 2023 11:17 Denk dat de voornaamste reden de talks zijn die te lang duurden. Dat in combinatie met sommige hits die meer dan 4 minuten duren zorgde ervoor dat veel nummers verplaatst moesten worden naar het volgende uur. Ze waren toen op vrijdagmiddag rond 13:30 (halfuur voor de 538 Top 50) pas bij de #1.

Ze knippen wel heel vaak in die liedjes, denk dat ze dat deze keer wel gaan doen.
Dat klink vrij amateuristisch dan, niet echt logisch bij een professionele zender. Je kan toch net als bij Radio 2 tijdens de Top 2000 heel duidelijk aangeven hoeveel spreektijd er per uur is?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Orange

Bericht door Orange »

Daniël1 schreef: 27 jan 2023 23:35 Echt handig is het niet geweest van Mattie, maar dat Wietze het hele gedoe naar de media stuurt (ohnee, de brief werd gelekt), is ook behoorlijk kwalijk...
"Niet handig..." is wel een ontzettend eufemisme.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Goed gepland. Meteen in de tweede week van de nieuwe luistercijfers methode. Kun je zien wat voor impact zo’n lijst heeft.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Hoi24 schreef: 30 jan 2023 08:07 Van maandag 6 t/m vrijdag 10 februari hoor je de 90's top 538.
Tussen 9 en 19 uur hoor je de lijst, op vrijdag eindigt de lijst om 18 uur en daarna heb je Chris deluxe met de afterparty.

Ze moeten gewoon de lijst uitzenden doordeweeks tot 0.00 snachts,19.00 is maar een rare tijd vindt ik.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

JopisBack schreef: 30 jan 2023 19:49
Hoi24 schreef: 30 jan 2023 08:07 Van maandag 6 t/m vrijdag 10 februari hoor je de 90's top 538.

Ze moeten gewoon de lijst uitzenden doordeweeks tot 0.00 snachts,19.00 is maar een rare tijd vindt ik.
Mee eens hoor, dat vind ik ook veel leuker. En dan hoor je ook wat meer vergeten 90s. Maar het initiatief is prima natuurlijk, zeker nu er betere jocks overdag zitten sinds een paar maanden. Denk dat ik zeker wat uren mee ga pakken vanaf maandag.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Het is nog wat vroeg voor een conclusie maar in week 3-4 in de nieuwe luistercijfers haalt 538 8.9% en 9.0% marktaandeel. Dat is een flink herstel vergeleken met vorig jaar waar het hoogste marktaandeel in 10+ 8.5% was. In november was het nog 8.0% bijvoorbeeld. Vorig jaar was januari-februari gemiddeld 8.0% en februari-maart 8.1%.Afbeelding
Pot

Bericht door Pot »

Je kunt de luistercijfers alleen vergelijken door verschillen in de twee meetmethoden aan te wijzen over dezelfde periode. Misschien scoorde 538 met de nieuwe meetmethode eenzelfde marktaandeel in 2022 over dezelfde periode.

Je zou dit moeten zien als nul-meting.
Oren open!
Plaats reactie