Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 538

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 27 nov 2022 09:58
Orange schreef: 24 nov 2022 11:41
jessica schreef: 23 nov 2022 18:09 Ik denk dat alle overige middagshows op andere zenders leuker zijn. Die op 3FM, Veronica en Radio10. Alleen Ruud de Wild op Radio2 is niet sterk meer maar zal ook nog zijn fans hebben. Mag je met 538 als 5e aansluiten in een rijtje met de slechtste middagshow. Ook de middagshow van Eddie Keur en Coen en Sander op vrijdag zijn nog beter.
Dit lijkt mij een nogal subjectieve volgorde. Ik ben benieuwd hoe de luistercijfers van de middagshows in het voorjaar van 2023 zijn. Dan lopen de nieuwe middagshows een tijdje, is het Top2000-effect uitgewerkt en wordt de nieuwe meetmethode toegepast. Kunnen we dan de volgorde van het lijstje bepalen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Daarnaast bevreemd het me dat Domien in dit lijstje ontbreekt.
Ik heb in mijn verhaal nergens over luistercijfers gesproken. Ik heb een mening uitgesproken dat ik denk dat de overige middagshows leuker zijn. Domien ben ik daar in vergeten omdat ik nooit naar Q luister. Zal wel een leuke show zijn als er zoveel mensen luisteren dan. Maar daar kan ik geen oordeel over geven. In ieder geval nog een middagshow die beter is dan die op 538 dan.
Daan!

Bericht door Daan! »

alex.. schreef: 27 nov 2022 09:53 Wat ik niet begrijp is dat Frank weer een vergelijkbare show maakt als in de ochtend.
De show die ze van zender hebben gehaald.

Frank was op zijn best in zijn Frank&(ochtend/ middag/ vrijdag)-shows. Waar veel energie in zat, grappen die iets meer konden schuren en vooral een eigen geluid.
Als je weet dat dat erin zit, waarom zo krampachtig vasthouden aan een ESO ripoff-ripoff?
Omdat 538 dat niet durft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 27 nov 2022 10:18
Orange schreef: 24 nov 2022 11:41 Dit lijkt mij een nogal subjectieve volgorde. Ik ben benieuwd hoe de luistercijfers van de middagshows in het voorjaar van 2023 zijn. Dan lopen de nieuwe middagshows een tijdje, is het Top2000-effect uitgewerkt en wordt de nieuwe meetmethode toegepast. Kunnen we dan de volgorde van het lijstje bepalen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Daarnaast bevreemd het me dat Domien in dit lijstje ontbreekt.
Ik heb in mijn verhaal nergens over luistercijfers gesproken. Ik heb een mening uitgesproken dat ik denk dat de overige middagshows leuker zijn. Domien ben ik daar in vergeten omdat ik nooit naar Q luister. Zal wel een leuke show zijn als er zoveel mensen luisteren dan. Maar daar kan ik geen oordeel over geven. In ieder geval nog een middagshow die beter is dan die op 538 dan.
Zoals Orange aangeeft is dat een subjectieve volgorde. Met enkel een leuke middagshow is geen droge boterham te verdienen. Dat Dane 5e of 6e is het rijtje “leukste middagshows” is totaal onbelangrijk zolang het maar scoort. Die inzichten hebben we (althans ik) niet.
Overigens vind ik Ruud de Wild weer slechter dan Frank Dane, voor wat het waard is. Domien luister ik ook niet, want niet mijn cup of tea, maar commercieel gezien wel zeer succesvol.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Wie zal de vakantie vervanger worden van Frank Dane? Dennis Ruyer? Mark Labrand die afgelopen zomer de middagshow deed?
Daan!

Bericht door Daan! »

Ja of Coen of misschien toch Lindo. Je weet het niet he.
Peach 94.9

Bericht door Peach 94.9 »

Jobfr schreef: 27 nov 2022 15:10 Wie zal de vakantie vervanger worden van Frank Dane? Dennis Ruyer? Mark Labrand die afgelopen zomer de middagshow deed?
Denman kan even laten zien aan Frank Dane hoe het moet.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Phoenix schreef: 27 nov 2022 12:47
jessica schreef: 27 nov 2022 10:18
Zoals Orange aangeeft is dat een subjectieve volgorde. Met enkel een leuke middagshow is geen droge boterham te verdienen. Dat Dane 5e of 6e is het rijtje “leukste middagshows” is totaal onbelangrijk zolang het maar scoort. Die inzichten hebben we (althans ik) niet.
Overigens vind ik Ruud de Wild weer slechter dan Frank Dane, voor wat het waard is. Domien luister ik ook niet, want niet mijn cup of tea, maar commercieel gezien wel zeer succesvol.
Jessica gaf toch aan wat zij de beste middagshow vinden? Je kunt de best scorende show hebben (dat heeft Frank niet) en het kan nog steeds iemand's smaak niet zijn? En laten we wel wezen wat daar nu zit in de middag, vergeleken met alle andere middagshows van 538 ooit is gewoon beneden peil.
Orange

Bericht door Orange »

Bbruin2007 schreef: 28 nov 2022 09:36 Jessica gaf toch aan wat zij de beste middagshow vinden?
Jessica schreef niet "Ik vind...", maar "Ik denk..." Dat wekte bij mij de suggestie dat haar lijstje verder gaat dan haar mening en vandaar mijn reactie dat het lijstje nogal subjectief is. Idd haar mening.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Orange schreef: 28 nov 2022 12:38
Bbruin2007 schreef: 28 nov 2022 09:36 Jessica gaf toch aan wat zij de beste middagshow vinden?
Jessica schreef niet "Ik vind...", maar "Ik denk..." Dat wekte bij mij de suggestie dat haar lijstje verder gaat dan haar mening en vandaar mijn reactie dat het lijstje nogal subjectief is. Idd haar mening.
Nogmaals. Ook luistercijfers zijn wat mij betreft niet de indicator of iets de beste is. En voor mij is "ik denk" en "Ik vind" inwisselbaar. En als laatste: Als 538 denkt nummer 1 van de middag te worden met Frank dat is daar nog meer mis dan ik al dacht. Het is een onbegrijpelijke keuze geweest dit te ruilen voor Coen en Sander.

Vind ik.

En ik denk het ook.

:razz: :wink:
jessica

Bericht door jessica »

Misschien kan iemand kijken of er een groot verschil is in luistercijfers op de donderdag met Frank Dane en op vrijdag met Coen en Sander?
Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef: 28 nov 2022 13:54 Misschien kan iemand kijken of er een groot verschil is in luistercijfers op de donderdag met Frank Dane en op vrijdag met Coen en Sander?
Met de nieuwe meetmethode moet dat heel goed kunnen. Blijft wel de vraag wie bij die cijfers kan en of diegene dat hier wil delen. Zou wel interessant zijn.
Orange

Bericht door Orange »

Bbruin2007 schreef: 28 nov 2022 13:52
Orange schreef: 28 nov 2022 12:38
Nogmaals. Ook luistercijfers zijn wat mij betreft niet de indicator of iets de beste is. En voor mij is "ik denk" en "Ik vind" inwisselbaar. En als laatste: Als 538 denkt nummer 1 van de middag te worden met Frank dat is daar nog meer mis dan ik al dacht. Het is een onbegrijpelijke keuze geweest dit te ruilen voor Coen en Sander.

Vind ik.

En ik denk het ook.

:razz: :wink:
Ik begrijp wat je bedoelt qua indicator, maar het is wel de enige indicator waarmee het objectief is vast te stellen.
En wellicht dat het ruilen van C&S met Frank Dane (ik had de indruk dat het geen ruil is, maar eerst C&S werden geschrapt en daarna Frank Dane ingedeeld) niet leidt tot het weer nummer 1 worden, maar dat zou met C&S ook niet lukken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 28 nov 2022 13:54 Misschien kan iemand kijken of er een groot verschil is in luistercijfers op de donderdag met Frank Dane en op vrijdag met Coen en Sander?
Dat vind ik ook wel interessant om te weten van de andere grote muziekzenders, aangezien de meesten, met uitzondering van Somertijd, tegenwoordig een afwijkend vrijdagmiddagprogramma hebben.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jasol

Bericht door Jasol »

Wat vinden jullie tot nu toe van de 90s @ 9? Ik vind dat er veel van dezelfde liedjes voorbijkomen. Er is zoveel goede muziek gemaakt in die tijd en dan is het wel jammer dat er maar een selecte groep wordt gekozen om te draaien.
Orange

Bericht door Orange »

Ik kan er wel van genieten. Heb het sinds kort ontdekt. Luister nog niet heel vaak, dus kan de herhaling van nummers niet beoordelen. Maar het is voor mij een prima uur.
Overigens mogen wat mij betreft Wietze en Klaas om 9u stoppen en dat Lindo dan dat uur nineties al doet. Het is tussen 9 en 10 niet een ochtendshow meer, maar vooral hits stampen. Laat dat dan over aan de dj die daarna ook 2 uur hits stampt. Past meer bij Lindo Duvall en het geeft Wietze gelegenheid om een extra uur een middagdutje te doen zodat hij weer fris is als de kinderen uit school komen. Een soort dagelijks uurtje ouderschapsverlof :))
Plaats reactie