Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

WFNX

Re: Veranderingen 538

Bericht door WFNX »

En de muziek is heel erg hitradio. Het 538 van bijvoorbeeld 2002-2006 was dat totaal niet. Luister greatest hits afleveringen maar terug. Veel breder. Zelf veel naar 538 geluisterd, maar compleet afgehaakt door ontbreken van oudere muziek en vrij matige DJs (op Lindo, Dennis en Danny na).
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Maar in 2002 was die muziek uit greatest hits wel een stuk minder oud dan hij nu is. Dat een zender die zich op een wat jonger publiek richt die muziek nu langzaamaan steeds meer links laat liggen begrijp ik dan weer wel. Een classic van toen kwam misschien uit de 80s, en nu uit de 00s.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Egeltje schreef: 23 nov 2022 12:32 538 gaat 3FM achterna. Soms luister ik naar Wietze of Frank maar het pakt me gewoon niet.
Echt niet. 3FM is goed bezig. Er heerst een goede vibe en energie. Jocks die er duidelijk plezier in hebben.

Waar 538 voor staat is me onduidelijk. Ik vind het een hele vreemde mix jocks. Het voelt niet als eenheid, terwijl het wel goede programmamakers zijn. De muziek is sowieso niet aan mij besteed, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

De Nachtwacht schreef: 23 nov 2022 12:53 Maar in 2002 was die muziek uit greatest hits wel een stuk minder oud dan hij nu is. Dat een zender die zich op een wat jonger publiek richt die muziek nu langzaamaan steeds meer links laat liggen begrijp ik dan weer wel. Een classic van toen kwam misschien uit de 80s, en nu uit de 00s.
Een jonger publiek luistert niet naar radio. Ze denken daar dat het nog steeds de 00s is en dat je met een hoge rotatie nummers eruit kan gooien. Mijn dochters (eind puberleeftijd) luisteren liever naar Q die wel classics draait (als de radio dan aan moet in de auto). Echt niemand zit op de hele dag top 40 muziek te wachten. En het is inderdaad een gek team, het past niet en het voelt onoprecht. Wietze valt tegen in de ochtend (Klaas is helemaal niet mijn type), Lindo prima. Coen doet het aardig in de middag maar vind ik toch minder echt zonder Sander. Labrand vind ik helemaal een gladde aal en dan Frank Dane met zijn onoprechte gebulder. Er zitten nog andere jongens natuurlijk maar dat echte 538 gevoel is nu voorgoed weg. Om maar niet te spreken over die rare posters waar Frank Dane met iemand zit te bellen. Met wie dan?
Jammer want het station heeft in de jaren 90 tot zeker ver in de 10s voor mij aangestaan.
Egeltje

Bericht door Egeltje »

Phoenix schreef: 23 nov 2022 13:00
Egeltje schreef: 23 nov 2022 12:32 538 gaat 3FM achterna. Soms luister ik naar Wietze of Frank maar het pakt me gewoon niet.
Echt niet. 3FM is goed bezig. Er heerst een goede vibe en energie. Jocks die er duidelijk plezier in hebben.

Waar 538 voor staat is me onduidelijk. Ik vind het een hele vreemde mix jocks. Het voelt niet als eenheid, terwijl het wel goede programmamakers zijn. De muziek is sowieso niet aan mij besteed, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Nu gaat het gelukkig wel de goede kant op, maar ik doelde meer op de afgelopen jaren toen er veel DJ's vertrokken.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Ik weet niet of 538 ook zover wegzakt, maar het gaat nooit meer de grootste worden. Niet zo in ieder geval. De glans is eraf en de grote terugkeer van Dave Minebo heeft niks gedaan. Jordi Warners kwam binnen. Nou om daar nu de champagne voor open te trekken.
Orange

Bericht door Orange »

Jobfr schreef: 22 nov 2022 17:20 Van radiowereld:

“Radio 538 blijft deze meting vrijwel gelijk op 13,9%. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is dit echter wel een daling van 0,7%-punt.

Bij 538 lijkt momenteel een verschuiving van de luisteraars plaats te vinden. Bij de doelgroep 20-34 jaar stijgt het marktaandeel deze meting met 0,7%-punt naar 15,2%. Een jaar geleden stond het marktaandeel 1,2%-punt lager. Daartegenover staat wel een flinke daling bij 35-49 jaar (-2,1%-punt) ten opzichte van een jaar geleden.”

Wat zegt dit jullie? Is toch opvallend.
Dat lijkt mij voor 538 een positieve ontwikkeling. Blijkbaar lukt het hen dus om een jongere doelgroep aan zich te binden/de gemiddelde leeftijd te verlagen. Een transitie die hoopvol is voor de toekomst.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Frank Dane mogen ze van de zender schoppen,nagemaakte show.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik luister weinig naar Frank maar ik vind het bijzonder dat toen hij van de ochtendshow werd gehaald er veel forum leden hier het onterecht vonden omdat Frank het niet zo slecht deed. Niet iedereen natuurlijk maar dat was veel gehoord punt. Sinds hij de middagshow doet zie ik dat sentiment niet meer terug. Doet hij het nu dan veel slechter dan in de ochtend?
jessica

Bericht door jessica »

Ik denk dat alle overige middagshows op andere zenders leuker zijn. Die op 3FM, Veronica en Radio10. Alleen Ruud de Wild op Radio2 is niet sterk meer maar zal ook nog zijn fans hebben. Mag je met 538 als 5e aansluiten in een rijtje met de slechtste middagshow. Ook de middagshow van Eddie Keur en Coen en Sander op vrijdag zijn nog beter.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 23 nov 2022 18:09 Ik denk dat alle overige middagshows op andere zenders leuker zijn. Die op 3FM, Veronica en Radio10. Alleen Ruud de Wild op Radio2 is niet sterk meer maar zal ook nog zijn fans hebben. Mag je met 538 als 5e aansluiten in een rijtje met de slechtste middagshow. Ook de middagshow van Eddie Keur en Coen en Sander op vrijdag zijn nog beter.
Frank Dane op 5 dus. 3FM, Veronica, Radio 10 en Ruud de Wild daar dus boven als ik het goed begrijp. Je weet dat Domien meeleest op dit forum hè ;-)
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 23 nov 2022 18:31
jessica schreef: 23 nov 2022 18:09 Ik denk dat alle overige middagshows op andere zenders leuker zijn. Die op 3FM, Veronica en Radio10. Alleen Ruud de Wild op Radio2 is niet sterk meer maar zal ook nog zijn fans hebben. Mag je met 538 als 5e aansluiten in een rijtje met de slechtste middagshow. Ook de middagshow van Eddie Keur en Coen en Sander op vrijdag zijn nog beter.
Frank Dane op 5 dus. 3FM, Veronica, Radio 10 en Ruud de Wild daar dus boven als ik het goed begrijp. Je weet dat Domien meeleest op dit forum hè ;-)
Ze mogen het inderdaad mooi uitvechten (voor de 2e plek) maar Domien gaat er met de winst vandoor.
Oren open!
Orange

Bericht door Orange »

Dit lijkt mij een nogal subjectieve volgorde. Ik ben benieuwd hoe de luistercijfers van de middagshows in het voorjaar van 2023 zijn. Dan lopen de nieuwe middagshows een tijdje, is het Top2000-effect uitgewerkt en wordt de nieuwe meetmethode toegepast. Kunnen we dan de volgorde van het lijstje bepalen.
alex..

Bericht door alex.. »

Wat ik niet begrijp is dat Frank weer een vergelijkbare show maakt als in de ochtend.
De show die ze van zender hebben gehaald.

Frank was op zijn best in zijn Frank&(ochtend/ middag/ vrijdag)-shows. Waar veel energie in zat, grappen die iets meer konden schuren en vooral een eigen geluid.
Als je weet dat dat erin zit, waarom zo krampachtig vasthouden aan een ESO ripoff-ripoff?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 24 nov 2022 11:41
Dit lijkt mij een nogal subjectieve volgorde. Ik ben benieuwd hoe de luistercijfers van de middagshows in het voorjaar van 2023 zijn. Dan lopen de nieuwe middagshows een tijdje, is het Top2000-effect uitgewerkt en wordt de nieuwe meetmethode toegepast. Kunnen we dan de volgorde van het lijstje bepalen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Daarnaast bevreemd het me dat Domien in dit lijstje ontbreekt.
Disclaimer:
Plaats reactie