Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Re: Veranderingen 538

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 05 okt 2022 21:28 Talpa is bereid om mensen de vrije hand te geven als die daar om vragen. VI, Stenders op Veronica. Als Frank Dane dat niet vraagt heeft hij daar blijkbaar geen behoefte aan.

Frank presenteert RTL boulevard. Hij is gewoon geïnteresseerd in BN’ers zaken. Ik denk dus ook niet dat gasten worden neergezet door Talpa. Maar goed dat is speculeren.
Nee, niet als iemand erom vraagt, maar als Talpa iemand graag wil hebben. Dan heeft de tegenpartij wat te eisen. Dus dan krijg je situaties als Evers, Stenders, Coen en Sander ook. Er zullen er meer zijn, maar bij Frank lijkt dit niet zo te zijn. En anders is het helemaal om te janken.

Maar presenteert Frank RTLB omdat Frank geïnteresseerd is in bn’ers of omdat hij vooral geïnteresseerd is in Frank en Frank zijn portemonnee.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Laat ook maar. Als je op dit forum niet mee gaat in Talpa bashen, Wietze en Frank over alles bekritiseren wordt je meteen 538 promoter of Talpa medewerker genoemd. Of mensen gaan de grootste aannames erin gooien en worden dan boos als je dat niet gelooft. Iedereen bij 538 is achterbaks, vind het tegenovergestelde van wat ze zeggen en is ongeloofwaardig. En als forumleden feitelijk terecht worden gezet zijn ze paar dagen stil en gaan dan weer verder met aannames als feiten presenteren.

Ik kan wel weer inhoudelijk in gaan maar dat heeft toch geen zin. Ik ga niet inhoudelijk in op mensen die mij uitmaken voor 538 promoter of Talpa medewerker. De discussie is dan toch al dood.
Daan!

Bericht door Daan! »

Het zit je hoog hè?
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Daan! schreef: 05 okt 2022 22:11
Jobfr schreef: 05 okt 2022 21:28 Talpa is bereid om mensen de vrije hand te geven als die daar om vragen. VI, Stenders op Veronica. Als Frank Dane dat niet vraagt heeft hij daar blijkbaar geen behoefte aan.

Frank presenteert RTL boulevard. Hij is gewoon geïnteresseerd in BN’ers zaken. Ik denk dus ook niet dat gasten worden neergezet door Talpa. Maar goed dat is speculeren.
Nee, niet als iemand erom vraagt, maar als Talpa iemand graag wil hebben. Dan heeft de tegenpartij wat te eisen. Dus dan krijg je situaties als Evers, Stenders, Coen en Sander ook. Er zullen er meer zijn, maar bij Frank lijkt dit niet zo te zijn. En anders is het helemaal om te janken.

Maar presenteert Frank RTLB omdat Frank geïnteresseerd is in bn’ers of omdat hij vooral geïnteresseerd is in Frank en Frank zijn portemonnee.
Frank zit bij Boulevard en Radio 538 voor het geld hypocriet figuur is het,met zijn nagemaakte show zonder kritisch te zijn op de sterren! De Lunch en de Frank en Vrijdag show daar blinkte die in uit.
SB92

Bericht door SB92 »

JopisBack schreef: 06 okt 2022 10:02
Daan! schreef: 05 okt 2022 22:11

Frank zit bij Boulevard en Radio 538 voor het geld hypocriet figuur is het,met zijn nagemaakte show zonder kritisch te zijn op de sterren! De Lunch en de Frank en Vrijdag show daar blinkte die in uit.
Oh jee, iemand werkt bij een commercieel radiostation en een commerciële televisiezender voor het geld.

Wat een aantijging!
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Ik vind dat iedereen mag vinden en zeggen wat hij of zij wil maar beweren dat Talpa de vrije hand geeft aan mensen is natuurlijk lachwekkend. Dan ken je dat bedrijf gewoon echt niet. Het staat niet voor niets algemeen bekend als een dictatoriale bende. Het feit dat 538 daar een onderdeel van geworden is is gewoon te horen als je die zender aanhebt. Er zit geen ziel in en dat voelt een luisteraar.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

538 is al 12 jaar lang onderdeel van Talpa geweest. Sinds 2012 en tussen 2005 en 2007. Dus ook in de beste tijden. Gezien er altijd wordt gezegd dat John de Mol een dictator is maakt het niet uit of 538 binnen Talpa Network, Talpa Holding of welke Talpa bedrijf dan ook zit. Natuurlijk heeft Talpa inspraak op de show. Dat heeft elke eigenaar, RTL, DPG het is allemaal één pot nat. Ik wordt een beetje moe van dat Talpa het enige bedrijf zou zijn waar dit gebeurt. Toevallig is Talpa het enige Nederlandse bedrijf van deze drie. Dat zou er wel mee te maken hebben waarom mensen kritischer erover zijn. De eigenaar is bekender en dus vatbaarder voor kritiek.

Natuurlijk geeft Talpa niet aan iedereen vrijheid maar ik denk niet dat Frank Dane verplicht BN’ers moet ontvangen van Talpa zonder dat hij dat wil. Frank zei in de week voor de show begon dat in de ochtendshow er veel mensen invloed wilde uitoefenen maar dat hij in middag veel meer vrijheid heeft. Dat hij is gebleven zegt ook wel wat. Dan kan je denken dat dit alleen maar om het geld is en dat zou vast meespelen maar hij had genoeg andere opties die ook prima zouden verdienen.

Ik denk niet dat Frank al jaren lang bij RTL boulevard werkt puur om het geld. Zoveel zou een keer per week in het weekend presenteren niet verdienen.

Wees kritisch op de show maar ga geen aannames maken over bemoeienis en mensen voor geldwolven uitmaken. Wees gewoon inhoudelijk.
Daan!

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 06 okt 2022 11:16 538 is al 12 jaar lang onderdeel van Talpa geweest. Sinds 2012 en tussen 2005 en 2007. Dus ook in de beste tijden.
Klopt. Waardoor dit komt, is denk ik het volgende: Zolang een organisatie goed functioneert, kijkt de eigenaar er niet naar om. Echter, op het moment dat het slecht gaat, dan gaat de eigenaar (John in dit geval) zich er tegenaan bemoeien. En dat kan van kwaad tot erger gaan.
Daan!

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 06 okt 2022 11:16 Wees kritisch op de show maar ga geen aannames maken over bemoeienis en mensen voor geldwolven uitmaken. Wees gewoon inhoudelijk.
Je eigen bericht staat anders bol van de aannames over ook bemoeienis en geld....En dan heb ik alleen nog dit bericht gehad. Dat is niet per se erg, maar ga niet doen alsof je zelf zo feitelijk bent. Ik heb hier wel eens gelezen dat het een meningenforum is. Die meningen zouden bij voorkeur moeten worden gebaseerd op feiten of onderbouwde aannames.
Jobfr schreef: 06 okt 2022 11:16 538 is al 12 jaar lang onderdeel van Talpa geweest. Sinds 2012 en tussen 2005 en 2007. Dus ook in de beste tijden. Gezien er altijd wordt gezegd dat John de Mol een dictator is maakt het niet uit of 538 binnen Talpa Network, Talpa Holding of welke Talpa bedrijf dan ook zit. Natuurlijk heeft Talpa inspraak op de show. Dat heeft elke eigenaar, RTL, DPG het is allemaal één pot nat. Ik wordt een beetje moe van dat Talpa het enige bedrijf zou zijn waar dit gebeurt. Toevallig is Talpa het enige Nederlandse bedrijf van deze drie. Dat zou er wel mee te maken hebben waarom mensen kritischer erover zijn. De eigenaar is bekender en dus vatbaarder voor kritiek.

Natuurlijk geeft Talpa niet aan iedereen vrijheid maar ik denk niet dat Frank Dane verplicht BN’ers moet ontvangen van Talpa zonder dat hij dat wil. Frank zei in de week voor de show begon dat in de ochtendshow er veel mensen invloed wilde uitoefenen maar dat hij in middag veel meer vrijheid heeft. Dat hij is gebleven zegt ook wel wat. Dan kan je denken dat dit alleen maar om het geld is en dat zou vast meespelen maar hij had genoeg andere opties die ook prima zouden verdienen.

Ik denk niet dat Frank al jaren lang bij RTL boulevard werkt puur om het geld. Zoveel zou een keer per week in het weekend presenteren niet verdienen.
Bbruin2007

Jobfr schreef: 06 okt 2022 11:16 538 is al 12 jaar lang onderdeel van Talpa geweest. Sinds 2012 en tussen 2005 en 2007. Dus ook in de beste tijden. Gezien er altijd wordt gezegd dat John de Mol een dictator is maakt het niet uit of 538 binnen Talpa Network, Talpa Holding of welke Talpa bedrijf dan ook zit. Natuurlijk heeft Talpa inspraak op de show. Dat heeft elke eigenaar, RTL, DPG het is allemaal één pot nat. Ik wordt een beetje moe van dat Talpa het enige bedrijf zou zijn waar dit gebeurt. Toevallig is Talpa het enige Nederlandse bedrijf van deze drie. Dat zou er wel mee te maken hebben waarom mensen kritischer erover zijn. De eigenaar is bekender en dus vatbaarder voor kritiek.

Wees kritisch op de show maar ga geen aannames maken over bemoeienis en mensen voor geldwolven uitmaken. Wees gewoon inhoudelijk.
Je doet zelf nogal wat aannames in deze post. En ik kan je zeggen dat Talpa beter betaalt dan de Balkenende norm van de NPO. Tuurlijk zijn er meer bedrijven zoals Talpa. Maar het is wel het enige bedrijf dat constant onder vuur ligt over zaken als grensoverschrijdend gedrag, dictatoriaal gedrag van de eigenaar en schandalen. Dus dat het meer kritiek krijgt dan een DPG en NPO is misschien niet zo raar. Maar goed ik merk dat het nogal tegen het verkeerde been is bij je. De discussie gaat om het feit dat Frank een soort Shownieuws show light maakt op de radio. Daar zit volgens mij geen hond op te wachten, maar goed de tijd zal het uitwijzen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik heb eerder het gevoel dat het tegen mensen hun verkeerde been is dat niet iedereen hier mee doet in Talpa, Frank etc bekritiseren. Ik wil wat nuance aanbrengen op dit forum. Kritiek geven is heerlijk en makkelijk dat doen genoeg mensen hier al. Ik probeer beslissingen vanuit Talpa of de persoon zelf te bekijken en de verklaren waarom ze doen wat ze doen. Ik zeg geen eens dat ik het leuk vind dat Frank Dane met BN’ers praat. BN’ers boeie mij persoonlijk totaal niet. Ik luister amper naar Wietze en Frank omdat ik niet echt van ‘show’ radio hoor dus ben niet perse fan van de personen.

Over of ik aannames maak: natuurlijk doe ik dat. Maar in alle onderstreepte ‘ik denk’ dingen uit mijn bericht net onderbouw ik mijn mening. Je kan het niet eens zijn met de onderbouwing maar ik onderbouw het wel degelijk.

‘Dan ken je dat bedrijf gewoon echt niet’, ‘Het staat niet voor niets algemeen bekend als een dictatoriale bende’, ‘Daar zit volgens mij geen hond op te wachten’, ‘Maar het is wel het enige bedrijf dat constant onder vuur ligt over zaken als grensoverschrijdend gedrag, dictatoriaal gedrag van de eigenaar en schandalen’.

Zijn dit onderbouwende aannames? Nee. Vooral grote woorden, ‘enige bedrijf’, ‘geen hond’, ‘ken je het bedrijf niet’ (Jij wel dan?) etc.

Maar de enige die hier op aangesproken wordt ben ik. Puur omdat ik ‘positieve’ aannames maak over Talpa en of personen als Frank en niet zoals de meeste hier ze bekritiseer. Dan is er volgens mensen als Daan! Blijkbaar geen uitgebreide wetenschappelijk bewezen onderbouwing nodig. Dan is die stil.
Bbruin2007

Nou ik denk dat als je menig krant openslaat dit niet echt een ongefundeerde mening is over Talpa maar goed. Nuance is prima, maar er is gewoon een groot deel van de mensen die niet snapt waarom de Ochtendshow zichzelf niet opnieuw heeft uitgevonden en in de middag is gaan zitten met slappe interviews met BNers. Dat is een valide vraag, het was namelijk 538 zelf die aangaf de show niet te vinden passen als ochtend. Maakte Coen en Sander dan plaats voor een show die niet goed genoeg was als ochtendshow? Ik had gehoopt op een vlammende Dane. Niet omdat ik die zender nou zo vaak aan heb. Maar omdat ik hoopte dat dit het vuur in hem heeft wakker gemaakt. En dat lijkt (naar mijn mening: disclaimer) niet te zijn gebeurd. Het is ook geen aanname als mensen zeggen dat Talpa een grote cross promotionele bende is. Dat is gewoon een feit want dat is daadwerkelijk te horen als je een van de zenders aan hebt. Staan er geen DJs te knikkeren op SBS dan is er wel weer een interviewtje over een nieuwe quiz op SBS op de radio te horen. Dat voelt weinig oprecht en daar denk jij anders over. Prima er is ruimte voor alle meningen. Ik deel hem alleen niet.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Dat is ook prima. Dit bericht is al een stuk genuanceerder.

Maar zoals ik net al zei heb ik het gevoel dat ik alleen wordt aangepakt hier op mijn ‘meningen zonder onderbouwing’ omdat ik vaker iets positievere mening heb over 538 of een bepaalde dj maar dat mensen die kritiek uiten dat vrij mogen doen. Ik noem niemand hier Talpa hater, anti 538 of wat dan ook. Ik krijg beschrijvingen over mij heen zoals ‘Talpa medewerker’, ‘538 promoter’. Daar wordt ik geïrriteerd over. Niet omdat jullie het niet eens zijn met mijn mening of onderbouwing.
Daan!

Bericht door Daan! »

Jobfr schreef: 06 okt 2022 14:25 Maar de enige die hier op aangesproken wordt ben ik. Puur omdat ik ‘positieve’ aannames maak over Talpa en of personen als Frank en niet zoals de meeste hier ze bekritiseer. Dan is er volgens mensen als Daan! Blijkbaar geen uitgebreide wetenschappelijk bewezen onderbouwing nodig. Dan is die stil.
Moet ik ergens op reageren? Want deze begrijp ik niet hoor.
jessica

Bericht door jessica »

Ik heb even geluisterd naar het nieuwe programma van Coen Swijnenberg. Hij doet het prima. Maar ik trek toch echt die muziekmix van 538 niet. Na 20 minuten weer uitgezet. Is gewoon niet mijn muziek op 538.
Plaats reactie