Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen 538

Bericht door Johanneke »

Herman ven Schippers schreef: 04 okt 2022 12:18
Johanneke schreef: 04 okt 2022 12:13
Herman ven Schippers schreef: 04 okt 2022 11:51

Los van elkaar vind ik het maar zozo. Voordat mensen dit weer gaan zien als afbranden, het is niet erg hè dat je als duo elkaar aanvult. Een los ui is ook niet lekker, maar op een frikandel speciaal komt het allemaal samen. Dat had ik ook met Coen en Sander, los of het je smaak is natuurlijk. Maar ze hadden wel een chemie samen.
Waarom zitten ze niet gewoon samen op Veronica? Enige reden die ik kan bedenken is dat Rob en Caroline dan te weinig lachtijd over houden 🙄
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Coen zichzelf weer opnieuw wilde uitvinden of zo. Kan me ook voorstellen dat het merk 538 toch nog één naam binnenboord wilde houden.
Op de site staat de foto van de nieuwe programmering waar Coen, Sander en Jo groot op staan. Voor de ochtend - en middagshow staan er minder mensen op. Ik vraag me echt af waarom 538 van deze goedlopende middagshow af wilde 🙄
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Heb ik ook niet begrepen inderdaad.
Kar

Bericht door Kar »

Ikzelf ben nooit een groot fan van Coen en Sander geweest, maar ik had ze als duo in de lunch geprogrammeerd.
Kunnen ze zichzelf opnieuw uitvinden en je hebt een onderscheidend kuch programma
Henkjan2016

Kar schreef: 04 okt 2022 12:56 Ikzelf ben nooit een groot fan van Coen en Sander geweest, maar ik had ze als duo in de lunch geprogrammeerd.
Kunnen ze zichzelf opnieuw uitvinden en je hebt een onderscheidend kuch programma
Waarom moeten ze zichzelf opnieuw uitvinden?
Mrbrightside900

Bericht door Mrbrightside900 »

Ik vind het wat teveel gepraat voor een lunchshow wat Coen doet. Jammer, hij kan namelijk heel strakke muziekradio maken ( begintijd 3FM). Nee, dit gaat hem niet worden voor me met Coen
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Het is voor 538 ook niet fijn dat ze in tegenstelling tot Q Music niet de enige radio zender binnen hun eigenaar zijn. Talpa moet drie zenders managen en kan dus niet vol focussen op een. Dat is hun eigen keuze natuurlijk maar veranderd wel een aantal zaken. Vooral Veronica en 538 hebben afgelopen jaren veel dj’s gewisseld. Talpa/538 wilde Frank Dane behouden en Frank past echt alleen bij 538 binnen Talpa. Ik zie hem niet op Veronica of Radio 10 zitten. Met een hijgende 3FM in je nek die al je dj’s probeert over te nemen (wat er bij vier dus is gelukt) moet je keuzes gaan maken. Frank Dane was op een nare manier gestopt in de ochtend. Als hij de ochtendshow of middagshow bij 3FM was gaan doen was Talpa denk ik bang geweest voor veel overstappers. Dave Minneboo wilde of de top 40 terug op 538 of iets anders op vrijdagmiddag hebben. Waarom weet ik niet maar daar zit waarschijnlijk een reden/idee achter. Frank Dane in het weekend met een show vond Dave of Frank waarschijnlijk geen goed idee. Veronica had ook een nieuwe middagshow nodig. Marisa Heutink was tijdelijk. Dit laat dan mijn begin punt zien: omdat Talpa meerdere zenders heeft krijg je dan de kans om dj’s te wisselen binnen je bedrijf. Als 538 de enige zender was geweest hadden ze het nooit zo gedaan als nu.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Mrbrightside900 schreef: 04 okt 2022 13:37 Ik vind het wat teveel gepraat voor een lunchshow wat Coen doet. Jammer, hij kan namelijk heel strakke muziekradio maken ( begintijd 3FM). Nee, dit gaat hem niet worden voor me met Coen
Het is maar wat je voorkeur is. Veel mensen hebben hier juist gezegd dat als je een lunchshow programmeert je er dan wel iets speciaals van moet maken. Dat was afgelopen jaar niet zo met Niek van der Bruggen. Als je echt music driven gaat in de lunch dan kan je beter 10-13, 13-16 doen. Dan heeft 12–14 geen zin.
Henkjan2016

Jobfr schreef: 04 okt 2022 13:41 Het is voor 538 ook niet fijn dat ze in tegenstelling tot Q Music niet de enige radio zender binnen hun eigenaar zijn. Talpa moet drie zenders managen en kan dus niet vol focussen op een. Dat is hun eigen keuze natuurlijk maar veranderd wel een aantal zaken. Vooral Veronica en 538 hebben afgelopen jaren veel dj’s gewisseld. Talpa/538 wilde Frank Dane behouden en Frank past echt alleen bij 538 binnen Talpa. Ik zie hem niet op Veronica of Radio 10 zitten. Met een hijgende 3FM in je nek die al je dj’s probeert over te nemen (wat er bij vier dus is gelukt) moet je keuzes gaan maken. Frank Dane was op een nare manier gestopt in de ochtend. Als hij de ochtendshow of middagshow bij 3FM was gaan doen was Talpa denk ik bang geweest voor veel overstappers. Dave Minneboo wilde of de top 40 terug op 538 of iets anders op vrijdagmiddag hebben. Waarom weet ik niet maar daar zit waarschijnlijk een reden/idee achter. Frank Dane in het weekend met een show vond Dave of Frank waarschijnlijk geen goed idee. Veronica had ook een nieuwe middagshow nodig. Marisa Heutink was tijdelijk. Dit laat dan mijn begin punt zien: omdat Talpa meerdere zenders heeft krijg je dan de kans om dj’s te wisselen binnen je bedrijf. Als 538 de enige zender was geweest hadden ze het nooit zo gedaan als nu.
Enkel Barend ging naar 3fm voor een prominente plek. De anderen (Ivo en Jaimy) kwamen pas nadat Sander en Frank vertrokken.
Henkjan2016

Jobfr schreef: 04 okt 2022 13:45
Mrbrightside900 schreef: 04 okt 2022 13:37 Ik vind het wat teveel gepraat voor een lunchshow wat Coen doet. Jammer, hij kan namelijk heel strakke muziekradio maken ( begintijd 3FM). Nee, dit gaat hem niet worden voor me met Coen
Het is maar wat je voorkeur is. Veel mensen hebben hier juist gezegd dat als je een lunchshow programmeert je er dan wel iets speciaals van moet maken. Dat was afgelopen jaar niet zo met Niek van der Bruggen. Als je echt music driven gaat in de lunch dan kan je beter 10-13, 13-16 doen. Dan heeft 12–14 geen zin.
Wat heeft een lunchshow uberhaupt voor zin vraag ik mij af? Heel NL heeft lunch en zit in de kantine, wandelt of haalt/brengt de kinderen naar/van school. Er luistert werkelijk geen kip dan.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Henkjan2016 schreef: 04 okt 2022 14:06 Enkel Barend ging naar 3fm voor een prominente plek. De anderen (Ivo en Jaimy) kwamen pas nadat Sander en Frank vertrokken.
Klopt maar er werd volgens mij al sinds minimaal mei aan 538 dj’s getrokken vanuit 3FM. Frank Dane heeft bekend een gesprek te hebben gehad bijvoorbeeld. Niek van der Bruggen heeft ook een gesprek gehad volgens Kicken. Wie weet dat Ivo en Jaimy ook al eerder zijn benaderd maar dan voor andere plekken.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Kar schreef: 04 okt 2022 12:56 Ikzelf ben nooit een groot fan van Coen en Sander geweest, maar ik had ze als duo in de lunch geprogrammeerd.
Is dat budgettair niet een tikkie onverantwoord? Snap wel dat het allemaal onder de Talpa vlag valt en zo, maar twee grootverdieners op (met alle respect) een lunchprogramma?
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Jobfr schreef: 04 okt 2022 13:45
Op kantoor vind ik een jock van 13.00 uur tot 16.00 uur gevoelsmatig echt een lange zit.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Jobfr schreef: 04 okt 2022 11:39 Ze hebben eindelijk het terugluisteren aangepast aan de nieuwe programmering op de 538 site. Alleen Coen zijn lunchshow was gisteren nog niet terug te luisteren…
En wederom is de lunch show niet terug te luisteren
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Jobfr schreef: 04 okt 2022 13:41 Het is voor 538 ook niet fijn dat ze in tegenstelling tot Q Music niet de enige radio zender binnen hun eigenaar zijn. Talpa moet drie zenders managen en kan dus niet vol focussen op een.
Elke radiozender heeft een eigen manager hoor, binnen Talpa. De moedermaatschappij zet de strategie voor de hele organisatie uit, de merken krijgen targets mee en zijn onderdeel van een zeer brede marketingmix.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Sqwest

Bericht door Sqwest »

Vandaag de lunchshow geluisterd van Coen, dikke prima wat mij betreft. Nou ben ik zelf wat meer fan van zulke radio, als ik alleen maar muziek wil luisteren zet ik wel spotify op.

Interactie met Jo is leuk. Verder een beetje uit finetunen en dan is het top, muziek mix was ook redelijk goed. Al luister ik alleen tussen 12 en 2.
Plaats reactie