Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jobfr

Re: Veranderingen 538

Bericht door Jobfr »

Ik weet niet of het iets zegt maar deze site die live luistercijfers op Nederland.FM bijhoudt zie je dat 538 deze week duidelijk hoger scoort dan gemiddeld. Zitten elke keer als ik keek op 11% terwijl augustus gemiddelde daar 8.3% was. Misschien dat je dit gaat terugzien in de niet online luistercijfers? In de online luistercijfers ga je het dus sowieso terugzien.

https://www.internetluisteronderzoek.nl ... php?env=fm
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 30 sep 2022 10:25 Tim Klijn en team naar 538? Dat is heel ongeloofwaardig, maar ik verbaas me nergens meer over.
Ik denk dat Radio 538 vooruit moet, niet terug naar af. Als Wietze het al voor gezien houdt, lijkt het mij verstandig een geheel nieuwe ochtendshow te programmeren. Tim Klijn en de lachzakken gaan dat niet brengen. Dat blijft een slap aftreksel van Evers staat op.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 30 sep 2022 12:49
Phoenix schreef: 30 sep 2022 10:25 Tim Klijn en team naar 538? Dat is heel ongeloofwaardig, maar ik verbaas me nergens meer over.
Ik denk dat Radio 538 vooruit moet, niet terug naar af. Als Wietze het al voor gezien houdt, lijkt het mij verstandig een geheel nieuwe ochtendshow te programmeren. Tim Klijn en de lachzakken gaan dat niet brengen. Dat blijft een slap aftreksel van Evers staat op.
Wietze houdt het niet voor gezien. Laten we het er op houden dat het een slecht uitgewerkt item was.

Naar Evers Staat Op heb ik zelden geluisterd. Naar de huidige ochtendshow en daarvoor naar VI luister ik regelmatig. Voor dit soort radio is nog steeds een publiek aanwezig. Dat publiek ga je niet bij 538 vinden en anders ga je het huidige publiek bij een overgang naar 538 weer kwijt raken. Het programma past prima bij Veronica, Radio 10 of Joe.

Ik denk ook niet dat het programma moet worden vergeleken met Evers Staat Op enkel en alleen vanwege de side-kicks. Mattie & Marieke is ook een ander programma dan Mattie & Wietze. Ook Jeroen Kijk in de Vegte maakt met Jan-Willem Roodbeen een ander programma dan hij voorheen met Jensen, Van Inkel of De Wild deed.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Pot

Bericht door Pot »

Jobfr schreef: 30 sep 2022 12:39 Ik weet niet of het iets zegt maar deze site die live luistercijfers op Nederland.FM bijhoudt zie je dat 538 deze week duidelijk hoger scoort dan gemiddeld. Zitten elke keer als ik keek op 11% terwijl augustus gemiddelde daar 8.3% was. Misschien dat je dit gaat terugzien in de niet online luistercijfers? In de online luistercijfers ga je het dus sowieso terugzien.

https://www.internetluisteronderzoek.nl ... php?env=fm
Zegt niet heel veel. Vaak lopen de aandelen in de avond weer terug, waardoor je lager uitkomt.

Maar een tijdje terug (minder dan een jaar geleden) stonden ze nog boven Qmusic. Dus dat is ook niet een positief beeld.
Oren open!
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Nu Q Music en 538 op 11% beide in laatste uur top 1000 en top 40. Ik weet niet hoe het normaal is op dit moment maar ik denk dat 538 normaal wel wat lager staat.

Volgende week staat 4-6 trouwens hele week leeg. Dus onbekend wie dat gaat doen.
Greatski

Bericht door Greatski »

Is Dance Department nog terug te luisteren? Zoniet kan iemand het opnemen morgenavond?
Ze doen speciale uitzending met 30 jaar hits (en ook hier een mix van -+dance )
Greatski

Bericht door Greatski »

Waarom blijft Yordi zijn leven lang er uit zien als 12 jarige? :D
Afbeelding
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Greatski schreef: 30 sep 2022 18:02 Is Dance Department nog terug te luisteren? Zoniet kan iemand het opnemen morgenavond?
Rarma radio of streamwriter installeren en de wereld ligt aan je voeten.
Kunnen beide heel goed streams opnemen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 30 sep 2022 15:19
Wietze houdt het niet voor gezien. Laten we het er op houden dat het een slecht uitgewerkt item was.

Naar Evers Staat Op heb ik zelden geluisterd. Naar de huidige ochtendshow en daarvoor naar VI luister ik regelmatig. Voor dit soort radio is nog steeds een publiek aanwezig. Dat publiek ga je niet bij 538 vinden en anders ga je het huidige publiek bij een overgang naar 538 weer kwijt raken. Het programma past prima bij Veronica, Radio 10 of Joe.

Ik denk ook niet dat het programma moet worden vergeleken met Evers Staat Op enkel en alleen vanwege de side-kicks. Mattie & Marieke is ook een ander programma dan Mattie & Wietze. Ook Jeroen Kijk in de Vegte maakt met Jan-Willem Roodbeen een ander programma dan hij voorheen met Jensen, Van Inkel of De Wild deed.
Misschien heb je het weleens verteld, maar waarom heb je eigenlijk zelden naar Evers staat op geluisterd? Ik vond dat zelf toch wel beter dan de huidige ochtendshow op Veronica. Niet dat die op zich slecht is en Tim is een prima dj, maar Evers is voor mij toch wel een klasse apart.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2022 18:15
Greatski schreef: 30 sep 2022 18:02 Is Dance Department nog terug te luisteren? Zoniet kan iemand het opnemen morgenavond?
Rarma radio of streamwriter installeren en de wereld ligt aan je voeten.
Kunnen beide heel goed streams opnemen.
Ik neem elke week zelf veel shows op met Audacity (waaronder DDP), werkt ook erg goed. Overigens is Vradio op je telefoon ook erg handig, kan je gewoon vinden in de App of Google Play Store, met die app kan je luisteren en ook meteen de uitzending van dat moment opnemen en ook instellen wanneer je wilt dat hij stopt met opnemen. Maar als je zelf geen moeite wilt doen dan kan je me zondagmorgen een privebericht sturen hoor. :wink:

Wel nice trouwens dat ze er nog thema uitzendingen rondom maken, vanavond is ook de 538 Weekendmix een speciale Top 1000 mix namelijk.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Janno schreef: 30 sep 2022 18:31
Phoenix schreef: 30 sep 2022 15:19

Misschien heb je het weleens verteld, maar waarom heb je eigenlijk zelden naar Evers staat op geluisterd? Ik vond dat zelf toch wel beter dan de huidige ochtendshow op Veronica. Niet dat die op zich slecht is en Tim is een prima dj, maar Evers is voor mij toch wel een klasse apart.
Ik ben ook iemand die geen Evers luisterde, toch zie ik zijn klasse wel èn snap ik waarom het programma ontzettend goed scoorde. Ik hoorde vooral een goede Dj, geflankeerd door een handvol mensen die ontzettend hard om zichzelf aan het lachen waren.
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Greatski schreef: 30 sep 2022 18:13 Waarom blijft Yordi zijn leven lang er uit zien als 12 jarige? :D
Afbeelding
Hehe inderdaad, misschien heeft hij wel een geheime jonghoudcreme :razz:

Al rookt hij wel (maakt niks uit) dus hij zou er zelfs ouder moeten uitzien dan zijn leeftijd.
TheAgedGamer

Bericht door TheAgedGamer »

Vanaf vandaag de eerste keer Sunnery James & Ryan Marciano. (Staat nog niet op de site, typisch Talpa.) En waarschijnlijk de laatste keer Weekendmix omdat het nergens in de nieuwe programmering stond. (Weekendmix was toch niet zo succesvol.)
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Dat klopt niet hoor. Sunnery en Ryan zijn als sinds weekend van 4-5 september begonnen vanaf 22:00. Of de weekendmix blijft is niet bekend gemaakt maar ik heb ook nergens gelezen of gehoord dat het stopt. Ik denk dat Jordi en Iris volgende week gewoon 19:00-21:00 doen na Coen en Sander.
TheAgedGamer

Bericht door TheAgedGamer »

Jobfr schreef: 30 sep 2022 21:15 Dat klopt niet hoor. Sunnery en Ryan zijn als sinds weekend van 4-5 september begonnen vanaf 22:00. Of de weekendmix blijft is niet bekend gemaakt maar ik heb ook nergens gelezen of gehoord dat het stopt. Ik denk dat Jordi en Iris volgende week gewoon 19:00-21:00 doen na Coen en Sander.
Oh ik wist niet dat ze eerder waren begonnen want na de Weekendmix ga ik altijd naar de WildFM Weekendmix, Ik denk dat de Weekendmix gaat stoppen omdat het niet een populaire concept is.
Plaats reactie