Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jobfr

Re: Veranderingen 538

Bericht door Jobfr »

Wilfred Genee heeft ook 4 dagen gedaan voor 3 jaar in de middag en avond. Nou deed hij natuurlijk meer dan alleen die radio show maar ik ben het niet zo eens met het punt dat je niet een ochtend een andere dj kan hebben. Ik zou een leuke outsider zoeken. Een andere 538 dj is wel wat armoedig.
Calypso

Bericht door Calypso »

Pot schreef: 27 sep 2022 22:51 Opmerkelijk dat Wietze in de uitzending benoemd dat hij wat minder wil gaan werken en ziet vier dagen ipv vijf dagen als optie. Nu kan ik ergens wel begrijpen dat het lastig is om een vader te zijn van jonge kinderen én een ochtendprogramma te maken. Vergeet alleen niet dat veel mensen niet in de luxe-positie zitten qua vakanties en salarissen als Wietze.
Persoonlijk vind ik het een psychologische druk leggen op de werkgever om het zo te bespreken, het gaat bijna richting chantage. Die 3 jonge kinderen zijn er niet van vandaag op morgen gekomen, en hij doet de ochtendshow nog niet zo heel lang. Als je het dan daadwerkelijk onderschat hebt, moet je in eerste instantie het probleem bij jezelf zoeken en het intern bespreken met je werkgever. Als nu een werkgever zegt "Nee, Wietze" dan valt er een groep Nederlanders over de werkgever met het argument "je belet hem om een goede vader te zijn en een band op te bouwen".

Maar ik zal wel ouderwets zijn. Je weet wel, van de generatie die behalve de eerste dag nooit naar school gebracht is, zelf naar school en naar huis liep, en verbaasd sta te kijken van de filevorming van auto's richting het schoolplein.

Ik had een fantastische band met mijn vader. Mijn vader heeft mij nooit in de ochtend naar school gebracht, was er alleen tussen de middag om mee te eten, want daarna ging-ie weer aan het werk tot in de avond en ik weer in bed lag. Met het maken van de ochtendshow heeft Wietze de mogelijkheid met wat planning om z'n kids alle dagen van de week uit school te halen. Dat is al heel veel meer dan de gemiddelde vader.
Laatst gewijzigd door Calypso op 28 sep 2022 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
gerard909

Bericht door gerard909 »

Gewoon vrijdagochtend tussen 8:00 en 9:00 wat voice tracks door Wietze, dan kan hij even de kids naar school brengen?
Radio, maar met je maten.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Jobfr schreef: 27 sep 2022 23:22 Wilfred Genee heeft ook 4 dagen gedaan voor 3 jaar in de middag en avond. Nou deed hij natuurlijk meer dan alleen die radio show maar ik ben het niet zo eens met het punt dat je niet een ochtend een andere dj kan hebben. Ik zou een leuke outsider zoeken. Een andere 538 dj is wel wat armoedig.
Ja, maar dat was al op voorhand bekend omdat Veronica omhoog zat met die uren. Dat vind ik weer wat anders dan na 9 maanden met zoiets op de proppen komen.
Herman ven Schippers

gerard909 schreef: 28 sep 2022 08:40 Gewoon vrijdagochtend tussen 8:00 en 9:00 wat voice tracks door Wietze, dan kan hij even de kids naar school brengen?
Hij moet niet eerst naar huis rijden denk je? En weer terug?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Calypso schreef: 28 sep 2022 08:39
Pot schreef: 27 sep 2022 22:51 Opmerkelijk dat Wietze in de uitzending benoemd dat hij wat minder wil gaan werken en ziet vier dagen ipv vijf dagen als optie. Nu kan ik ergens wel begrijpen dat het lastig is om een vader te zijn van jonge kinderen én een ochtendprogramma te maken. Vergeet alleen niet dat veel mensen niet in de luxe-positie zitten qua vakanties en salarissen als Wietze.
Persoonlijk vind ik het een psychologische druk leggen op de werkgever om het zo te bespreken, het gaat bijna richting chantage. Die 3 jonge kinderen zijn er niet van vandaag op morgen gekomen, en hij doet de ochtendshow nog niet zo heel lang. Als je het dan daadwerkelijk onderschat hebt, moet je in eerste instantie het probleem bij jezelf zoeken en het intern bespreken met je werkgever. Als nu een werkgever zegt "Nee, Wietze" dan valt er een groep Nederlanders over de werkgever met het argument "je belet hem om een goede vader te zijn en een band op te bouwen".

Maar ik zal wel ouderwets zijn.
Nee hoor, je beschrijft het goed.

De 3 kinderen zijn zaten al in de dagelijkse gang van zaken, en waren al bekend bij het aangaan van de ochtendshow. Bespreek dit intern en val de luisteraar er niet mee lastig. De werkgever kan dan buiten de media om met de werknemer tot een oplossing komen (of niet natuurlijk).
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Herman ven Schippers schreef: 28 sep 2022 08:50
Jobfr schreef: 27 sep 2022 23:22 Wilfred Genee heeft ook 4 dagen gedaan voor 3 jaar in de middag en avond. Nou deed hij natuurlijk meer dan alleen die radio show maar ik ben het niet zo eens met het punt dat je niet een ochtend een andere dj kan hebben. Ik zou een leuke outsider zoeken. Een andere 538 dj is wel wat armoedig.
Ja, maar dat was al op voorhand bekend omdat Veronica omhoog zat met die uren. Dat vind ik weer wat anders dan na 9 maanden met zoiets op de proppen komen.
Klopt, dit was vooraf bekend en men zat natuurlijk ook in eerste instantie met een dubbel programma voor Genee. Genee ging niet weg bij BNR, dus het was de keuze: of Genee 4 dagen of geen Genee. Bij de switch naar de ochtend zat het JJvG-stramien er al in en was de luisteraar er al aan gewend natuurlijk. Naar mijn mening een geheel andere situatie.
Herman ven Schippers

Henkjan2016 schreef: 28 sep 2022 08:55
Herman ven Schippers schreef: 28 sep 2022 08:50
Klopt, dit was vooraf bekend en men zat natuurlijk ook in eerste instantie met een dubbel programma voor Genee. Genee ging niet weg bij BNR, dus het was de keuze: of Genee 4 dagen of geen Genee. Bij de switch naar de ochtend zat het JJvG-stramien er al in en was de luisteraar er al aan gewend natuurlijk. Naar mijn mening een geheel andere situatie.
Ja eens hoor, daarnaast had Genee ook een bizar moordend schema met de tv-uitzendingen in de avond.
progmog

Bericht door progmog »

Wietze heeft gewoon zware discussies thuis. Zijn vrouw wilt gewoon dat hij meer doet dan alleen werken (zij trekt het misschien niet meer?). En dat kost voor hem teveel stress en energie. En dus kan hij niets anders dan Ouderschapsverlof opnemen waar hij recht op heeft (werkgever mag niet weigeren mits zeer uitzonderlijk). En eerlijk gezegd denk ik Wietze en zijn vrouw dit niet zien aankomen in de loop van de tijd dus ik snap zijn keuze wel.

Maar de manier waarop hij deed aankaarten was niet slim. Dit bespreek je gewoon met het team en werkgever buiten de uitzending. Hiermee heeft hij zich in de verkeerde spotlight gezet.
Laatst gewijzigd door progmog op 28 sep 2022 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Hoi24 schreef: 27 sep 2022 20:37
Robin Visser schreef: 27 sep 2022 20:14 Ik zou het zo doen
Ma tot Vr:
06-10: Bas Menting
10-13: Lindo Duvall
13-16: Mark Labrand
16-19: Coen Swijnenberg
19-21: Niek van der Bruggen
21-00: Jordi Warners
Za & Z0
06-10: Dylan Boet
10-13: Dennis Ruyher
13-16: Wietze de Jager
16-19: Danny Bloem
19-21: Julia van Reydam
21-00: Dance Progammering
Dan werkt Jordi Warners 7 dagen per week, en waar is Frank Dane gebleven en Danny Blom
Frank dane bakt er niks van haf 538 nooit moet terug halen en Coen Swijnenberg is Solo sterker dan met Lantinga.
Jordi Warners 7 Dagen per week is misschien een beetje veel van het Goede.
Danny Bloem har ik over heen geken
Johanneke

Bericht door Johanneke »

progmog schreef: 28 sep 2022 09:39 Wietze heeft gewoon zware discussies thuis. Zijn vrouw wilt gewoon dat hij meer doet dan alleen werken (zij trekt het misschien niet meer?). En dat kost voor hem teveel stress en energie. En dus kan hij niets anders dan Ouderschapsverlof opnemen waar hij recht op heeft (werkgever mag niet weigeren mits zeer uitzonderlijk). En eerlijk gezegd denk ik Wietze en zijn vrouw dit niet zien aankomen in de loop van de tijd dus ik snap zijn keuze wel.
Ik kan het me zeker ook wel voorstellen vanuit Wietze! Maar dit zou natuurlijk een vrijbrief zijn voor 538 om hun fout te herstellen en hem uit de ochtend te halen, en bijv ma-do ergens in de avond te zetten waar hij minder schade kan aanrichten dan nu het geval is. En ik zou dan misschien toch eens smeken of Coen & Sander niet de ochtend willen gaan doen? Die moeten nu ook allebei vijf dagen gaan werken. Je ziet wat de luistercijfers doen, al één maand na het stoppen van hun middagshow! En dat gaat de huidige muziekshow met Frank & Jelte echt niet rechttrekken...
Herman ven Schippers

Johanneke schreef: 28 sep 2022 10:02
progmog schreef: 28 sep 2022 09:39 Wietze heeft gewoon zware discussies thuis. Zijn vrouw wilt gewoon dat hij meer doet dan alleen werken (zij trekt het misschien niet meer?). En dat kost voor hem teveel stress en energie. En dus kan hij niets anders dan Ouderschapsverlof opnemen waar hij recht op heeft (werkgever mag niet weigeren mits zeer uitzonderlijk). En eerlijk gezegd denk ik Wietze en zijn vrouw dit niet zien aankomen in de loop van de tijd dus ik snap zijn keuze wel.
Ik kan het me zeker ook wel voorstellen vanuit Wietze! Maar dit zou natuurlijk een vrijbrief zijn voor 538 om hun fout te herstellen en hem uit de ochtend te halen, en bijv ma-do ergens in de avond te zetten waar hij minder schade kan aanrichten dan nu het geval is. En ik zou dan misschien toch eens smeken of Coen & Sander niet de ochtend willen gaan doen? Die moeten nu ook allebei vijf dagen gaan werken. Je ziet wat de luistercijfers doen, al één maand na het stoppen van hun middagshow! En dat gaat de huidige muziekshow met Frank & Jelte echt niet rechttrekken...
Bijzonder eigenlijk, omdat zijn vrouw ook dj is geweest. Je zou daar toch iets meer commitment van verwachten dan van iemand die geen feeling met het vak heeft. Mócht dat de reden zijn natuurlijk.
Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef: 28 sep 2022 10:40
Johanneke schreef: 28 sep 2022 10:02
Bijzonder eigenlijk, omdat zijn vrouw ook dj is geweest. Je zou daar toch iets meer commitment van verwachten dan van iemand die geen feeling met het vak heeft. Mócht dat de reden zijn natuurlijk.
Je weet dat dit allemaal speculaties zijn he Herman? We weten helemaal niet hoe zijn vrouw er in zit. Het valt HEM zwaar. Dat zegt nog niets over hoe zijn vrouw naar de kwestie kijkt.

Dat Wietze dit onderwerp aansnijdt, is wel een mooie opening om eventueel toch aanpassingen te doen in de programmering zonder al te groot gezichtsverlies. Zet Wietze en Klaas van maandag t/m donderdag van 16 tot 18u.
StefanT

Bericht door StefanT »

Edwin Evers wilde naar 4 dagen en dat mocht niet van De Mol en nou zou Wietse het wel mogen. Je hebt bakkers, vrachtwagenchauffeurs, machinisten, bezorgers, schoonmakers, die hebben ook kinderen. Wat een watje.

https://www.radiofreak.nl/edwin-evers-w ... -per-week/
Laatst gewijzigd door StefanT op 28 sep 2022 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!

Bericht door Daan! »

De Wild?
Plaats reactie