Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 538

Bericht door Phoenix »

Kar schreef: 09 aug 2022 15:06 Achteraf is het makkelijk analyseren en in basis zijn deze zaken ook fout gegaan.
Toch is volgens mij de fout gemaakt met het aantrekken van Coen en Sander omdat toen de strategie was het wegkapen van de grote namen bij de concurrent.
In de tijd van Lex Harding en Erik de Zwart hadden bijna alle dj’s een Veronica achtergrond. Daarna is 538 zijn identiteit een beetje kwijt geraakt, het vernieuwde ging eraf en het rebelse verdween. Ook denk ik dat de verjonging te snel is ingezet en dan verlies je binding met je luisteraars.
Het wordt nog een hele opgave om dit te corrigeren en echt weer marktleider te worden.
Erik de Zwart zette juist de trend om van 538 een meer volwassen zender te maken door het aantrekken van Evers en Van Inkel destijds. De Zwart wilde juist of van het (te) jonge imago.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik snap zijn punt met Coen en Sander wel. 538 kreeg daardoor een poenerig imago van een zender die met geld hun concurrenten leegkoopt van hun sterren. De hele reden dat bijvoorbeeld John de Mol al niet heel geliefd was bij het grote publiek voor het hele Voice gebeuren was dat hij met zijn bedrijven altijd sterren, programma rechten etc wegkocht bij een andere zender. Zie bijvoorbeeld ook de haat richting viaplay al voor de technische problemen. Mensen houden niet van poenerig gedrag. Ik denk echt dat het imago van 538 al minder was geworden voordat Edwin Evers stopte. Hij was alleen nog zo gelieft dat de cijfers stabiel goed bleven.

Ook gaat de vernieuwing er natuurlijk ook van af als je al bewezen mensen haalt.
Daan!

Bericht door Daan! »

Je hebt de onderzoekjes naar het imago bij jou thuis liggen? Of zuig je dit nou uit je duim?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Wat begrijp jij niet aan ‘ik denk’? Dit is een meningen forum. Dus ja in jou verwoording zuig ik dit uit mijn duim. Ik denk dat mensen een hekel hebben aan personen en bedrijven die rijk zijn en dat ook duidelijk laten merken. Als 538 dan de jarenlange succesvolle middagshow van 3FM haalt omdat ze meer geld bieden komt dat poenerig over. Ik zeg niet dat dit bij iedereen of de meerderheid van de mensen zorgt voor een slecht imago van 538 maar bij een deel zou dat wel een ding zijn denk ik.

Kan jij het mee oneens zijn of niet denken zonder daar onderzoekjes over te hebben gezien. Prima.
Daan!

Bericht door Daan! »

Je deponeert hier drie stellingen en één keer geef je aan wat je denkt. Dat is wel een wezenlijk verschil.

Stelling 1:
Jobfr schreef: 09 aug 2022 17:29 Ik snap zijn punt met Coen en Sander wel. 538 kreeg daardoor een poenerig imago van een zender die met geld hun concurrenten leegkoopt van hun sterren.
Dus ik ben benieuwd waarop je dit baseert? En hoe verklaar je dan dat C&S hun eerste jaren goed hebben gescoord in de commerciële doelgroep?
En hoe verklaar je dan dat Mattie voor zes ton en net geen tesla ook goed scoren? En hoe zit dat dan met Gerard Ekdom? Hij is ook gewoon voor het geld naar Radio10 gegaan.

Stelling 2:
Jobfr schreef: 09 aug 2022 17:29 De hele reden dat bijvoorbeeld John de Mol al niet heel geliefd was bij het grote publiek voor het hele Voice gebeuren was dat hij met zijn bedrijven altijd sterren, programma rechten etc wegkocht bij een andere zender.
Het probleem van John de Mol is dat hij geen tv-/radiozender kan onderhouden. Hij zet er mensen neer die verkeerde keuzes maken en met name de tv-programma's zijn van onvoldoende kwaliteit. Er zijn namelijk programma's die wel goed scoren met overgestapte presentatoren: Knikkershow, VI.

Stelling 3:
Jobfr schreef: 09 aug 2022 17:29 Zie bijvoorbeeld ook de haat richting viaplay al voor de technische problemen. Mensen houden niet van poenerig gedrag.
Nee, mensen houden niet van betalen voor iets en vervolgens geen kwaliteit geleverd krijgen: slechte streams en slecht commentaar. Kijk voorbeeld maar op twitter als er F1 is.
Jobfr schreef: 09 aug 2022 17:29 Ik denk echt dat het imago van 538 al minder was geworden voordat Edwin Evers stopte. Hij was alleen nog zo gelieft dat de cijfers stabiel goed bleven.
Hier denk je iets. Ik denk van niet. Anders was 538 voor het vertrek van Evers al wel gedaald buiten de uren 6-10 om. En dat was nou net niet het geval.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Nogmaals als ik op dit forum iets stuur wat feitelijk is dan geef ik de bron erbij. Ik vind het zo lelijk staan om bij alle zinnen denk ik of vind ik erbij te zetten.
Daan!

Bericht door Daan! »

Staat helemaal niet lelijk. Is alleen maar netjes.
Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef: 09 aug 2022 15:12
Kar schreef: 09 aug 2022 15:06 Toch is volgens mij de fout gemaakt met het aantrekken van Coen en Sander omdat toen de strategie was het wegkapen van de grote namen bij de concurrent.
En waarom zijn C&S dan een tijd lang de best beluisterde middagshow geweest in de commerciële doelgroep?
Omdat Ruud er niet was als concurrent?

Qmusic zette er niets zinnigs tegenover (nog geen Domien), 3FM zakte weg, Sky was nonstop en Radio 2 en 10 hebben een wat ouder publiek voor de 20-49 groep.
Oren open!
San27

Bericht door San27 »

Is het heel raar gedacht dat ik die zomer lijst zoals nu op 538 nooit zo geloof? ( leuke lijst wel) er zitten mij net wat teveel liedjes in dat ik me afvraag is daar nou massaal op gestemd als zomerplaat, imagine Dragons met sharks en hitjes hier en daar met het typische 538 geluid, zullen deze er tussen worden gezet, om de sound of the station te weergeven of echt op gestemd..
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Daan! schreef: 09 aug 2022 17:32 Je hebt de onderzoekjes naar het imago bij jou thuis liggen? Of zuig je dit nou uit je duim?
Waarom reageer jij altijd zo pinnig? Het valt me echt op. Iedereen mag hier zijn/haar eigen mening ventileren zonder dat we altijd moeten roepen om bewijs. Ik neem aan dat jij ook geen directe link hebt met de onderzoekafdeling van Talpa, de NPO of DPG?
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

San27 schreef: 10 aug 2022 11:42 Is het heel raar gedacht dat ik die zomer lijst zoals nu op 538 nooit zo geloof? ( leuke lijst wel) er zitten mij net wat teveel liedjes in dat ik me afvraag is daar nou massaal op gestemd als zomerplaat, imagine Dragons met sharks en hitjes hier en daar met het typische 538 geluid, zullen deze er tussen worden gezet, om de sound of the station te weergeven of echt op gestemd..
Die lijsten worden (DENK IK ZO GOED DAAN -+dance ?) gewoon samengesteld door de muziekredactie. Ik had het heel even aan maar vond het echt helemaal niks.
Egeltje

Bericht door Egeltje »

San27 schreef: 10 aug 2022 11:42 Is het heel raar gedacht dat ik die zomer lijst zoals nu op 538 nooit zo geloof? ( leuke lijst wel) er zitten mij net wat teveel liedjes in dat ik me afvraag is daar nou massaal op gestemd als zomerplaat, imagine Dragons met sharks en hitjes hier en daar met het typische 538 geluid, zullen deze er tussen worden gezet, om de sound of the station te weergeven of echt op gestemd..
Ik vind de lijst ook 3 keer niks. Ik heb hem nu aanstaan omdat ik graag naar Niek luister, maar ik vind/vond de lijst van Q beter.
Daan!

Bericht door Daan! »

Bbruin2007 schreef: 10 aug 2022 13:28
Daan! schreef: 09 aug 2022 17:32 Je hebt de onderzoekjes naar het imago bij jou thuis liggen? Of zuig je dit nou uit je duim?
Waarom reageer jij altijd zo pinnig? Het valt me echt op. Iedereen mag hier zijn/haar eigen mening ventileren zonder dat we altijd moeten roepen om bewijs. Ik neem aan dat jij ook geen directe link hebt met de onderzoekafdeling van Talpa, de NPO of DPG?
Dan moet diegene wel duidelijk maken dat het een mening is en het niet als waarheid verkondigen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Volgens mij ben jij de enige die moeite heeft meningen en waarheden uit elkaar te halen. Iets bevestigd wordt altijd zo geïntroduceerd (… meld …). Een mening niet. Ik zeg niet: volgens dit onderzoek was het imago van 538 hierdoor al verslechterd.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik ben de enige of één van de weinige, die er wat van zegt. Je hoeft mij echt niet te gaan uitleggen wanneer iets bevestigd wordt en wanneer iets een mening is.
Jij schijnt er wel moeite mee te hebben, want in jouw geval is alles hier een mening totdat er bij gezegd wordt dat iets bevestigd wordt door instantie x of persoon y.
Plaats reactie