Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Veranderingen 538

Bericht door Orange »

Daan! schreef: 29 jun 2022 07:25 Ja ik denk iets anders:
Of je anders denkt, weet ik niet. Maar dat is hier ook vast niet relevant. Het gaat hier waarschijnlijk om jouw persoonlijke voorkeur. Jij vindt Jelte niets en dat hij in de loop der jaren bij meerdere programma's side-kick is geweest, leg je daarom uit alsof hij steeds niet slaagt en dan toch steeds weer een nieuwe kans krijgt. Als hij echter steeds niet slaagt, zou Jelte allang niet meer op de radio zijn. De praktijk is echter anders, namelijk dat hij steeds weer een plek als side-kick krijgt op mooie tijdstippen. Dat is niet omdat hij steeds mislukt, maar omdat hij een goede side-kick is. Alleen niet jouw smaak en dat mag.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik begrijp je redenering, maar vind je dat dan van bijvoorbeeld Frank van der Lende ook? Heeft hij nou zoveel programma’s omdat hij goed is of omdat hij steeds niet slaagt?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 29 jun 2022 23:01 Ik begrijp je redenering, maar vind je dat dan van bijvoorbeeld Frank van der Lende ook? Heeft hij nou zoveel programma’s omdat hij goed is of omdat hij steeds niet slaagt?
Bijzondere vergelijking tussen de mislukte Frank vd Lende en Jelte die jij misschien niet leuk vindt maar toch aan vele zeer goed beluisterde 538 programma's heeft meegewerkt.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Is die laatste stem nou zo moeilijk of zijn de mensen die bellen niet zo slim? Haha
Orange

Bericht door Orange »

Daan! schreef: 29 jun 2022 23:01 Ik begrijp je redenering, maar vind je dat dan van bijvoorbeeld Frank van der Lende ook? Heeft hij nou zoveel programma’s omdat hij goed is of omdat hij steeds niet slaagt?
Die vergelijking gaat heel erg mank. Van der Lende is twee keer in de middag gezet en dat is blijkbaar geen succes geworden. Dat is wat anders dan dat je als side-kick bij een programma moet stoppen omdat het programma stopt en dan vervolgens vrij snel alweer wordt gevraagd bij een ander programma op drive-time side-kick te worden.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Patrick Kicken meldt dat Barend van Deelen terug naar 3FM zou gaan. Positieve ontwikkeling voor 538, na Daniel en Igmar weer eentje kwijt die ze wat mij betreft als kiespijn konden missen. Grote mond en weinig gepresteerd. Ivo blijft een beetje alleen over van dit clubje.
Ik zou eens proberen of Menno of Wim toch niet de overstap willen maken naar 538, ook met het oog op hun leeftijd misschien interessant zodat ze straks kunnen doorstromen naar bijv Radio 10. Ze scoren op Q music als een trein
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 30 jun 2022 12:05 Patrick Kicken meldt dat Barend van Deelen terug naar 3FM zou gaan. Positieve ontwikkeling voor 538, na Daniel en Igmar weer eentje kwijt die ze wat mij betreft als kiespijn konden missen. Grote mond en weinig gepresteerd. Ivo blijft een beetje alleen over van dit clubje.
Ik zou eens proberen of Menno of Wim toch niet de overstap willen maken naar 538, ook met het oog op hun leeftijd misschien interessant zodat ze straks kunnen doorstromen naar bijv Radio 10. Ze scoren op Q music als een trein
1.
Menno en Wim scoren op Q Music, omdat het Q Music is. Luisteraars stemmen af op Q Music en niet op Menno of Wim.

2.
538 heeft Menno en Wim niet nodig als het Lindo Duval, Coen Swijnenberg en Mark Labrand programmeert tussen 10 en 16 uur.

3.
De switch van Van Deelen van de avond naar de dag heb ik nooit begrepen. Een uitstekende jock voor de avonduren waarin wat meer vrijheden zijn gepermitteerd.

4.
Met Van Deelen in de middag op 3FM gaat deze zender er op vooruit na de debacles van Frank van de Lende in de middag.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Zou ik wel een verlies vinden voor 538. Perfecte invaller voor de middagshow en die vrijdagavond show scoort erg goed. 538 heeft dan wel dringend een nieuwe dj nodig. Wie moet dit dan zijn? Een goede hitradio dj zoals Mark Labrand, Lindo Duvall en Ivo van Breukelen lijken ze dan te zoeken.

Hoe zit het trouwens contract technisch? Hoe lang heeft Barend nog een contract? Gaat de publieke omroep geld uitgeven om een dj te halen? Gaat Talpa daar geen hoge prijs voor vragen?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Mart Meijer of Bas Menting tussen 19:00-22:00 zou natuurlijk ook goed kunnen. Hebben nu beide vrij matige plekken in de programmering terwijl ik ze persoonlijk wel goed vind.

Doordeweeks zou dan zoiets worden:
Wietze 6:00-10:00
Lindo 10:00-12:00
Coen 12:00-14:00
Ivo 14:00-16:00
Frank 16:00-19:00
Mart/Bas (of weer in duo vorm?) 19:00-22:00
22:00-00:00 Jaimy de Ruiter.

538 heeft dan wel twee nieuwe dj’s nodig, Misschien wel drie voor in het weekend en als invaller.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Jobfr schreef: 30 jun 2022 13:23 Mart Meijer of Bas Menting tussen 19:00-22:00 zou natuurlijk ook goed kunnen. Hebben nu beide vrij matige plekken in de programmering terwijl ik ze persoonlijk wel goed vind.

Doordeweeks zou dan zoiets worden:
Wietze 6:00-10:00
Lindo 10:00-12:00
Coen 12:00-14:00
Ivo 14:00-16:00
Frank 16:00-19:00
Mart/Bas (of weer in duo vorm?) 19:00-22:00
22:00-00:00 Jaimy de Ruiter.

538 heeft dan wel twee nieuwe dj’s nodig, Misschien wel drie voor in het weekend en als invaller.
Ik vind wel dat je Jurjen te weinig doet, Jurjen vind ik persoonlijk erg goed als dj, zou hij niet in de avond kunnen net zoals op zondag.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Jobfr schreef: 30 jun 2022 13:18 Zou ik wel een verlies vinden voor 538. Perfecte invaller voor de middagshow en die vrijdagavond show scoort erg goed. 538 heeft dan wel dringend een nieuwe dj nodig. Wie moet dit dan zijn? Een goede hitradio dj zoals Mark Labrand, Lindo Duvall en Ivo van Breukelen lijken ze dan te zoeken.

Hoe zit het trouwens contract technisch? Hoe lang heeft Barend nog een contract? Gaat de publieke omroep geld uitgeven om een dj te halen? Gaat Talpa daar geen hoge prijs voor vragen?
Nieuwe dj? Jordi Warners, Herman Hofman, Joep Roelofsen, Erik van Roekel
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Johanneke schreef: 30 jun 2022 12:05 Patrick Kicken meldt dat Barend van Deelen terug naar 3FM zou gaan. Positieve ontwikkeling voor 538, na Daniel en Igmar weer eentje kwijt die ze wat mij betreft als kiespijn konden missen. Grote mond en weinig gepresteerd. Ivo blijft een beetje alleen over van dit clubje.
Menno en Wim naar 538? Die zender begint nu al een oude witte mannen zender te worden! Gaat Dave hier een Radio 538 Gold van maken?
Pot

Bericht door Pot »

Ik kan me niet voorstellen dat Barend naar 3FM gaat, hoewel hij publiekelijk heeft aangegeven dat 538 slechte beslissingen gemaakt heeft en kritisch is op zijn zender.

Zelf vind ik Barend drie keer niks. Hij komt veel te arrogant over en denkt dat hij er al is. Barend wou zo graag overdag zitten, terwijl hij op zijn huidige tijdslot gewoon niet past.

Dus ik sluit me volledig aan bij wat Johanneke zegt. Menno en Wim zouden inderdaad een betere aanvulling zijn. Maar dan moet je ook het totaalpakket meenemen naar 538. Dus de muziek, een groot deel van de items en de reclames inkorten. Vergeet ook niet de audiovormgeving flink te vernieuwen. Daar kan 538 nog veel meer mee doen, vind ik. Dan kunnen Lindo Duvall en Niek van der Bruggen Radio 10 wat verfrissen. En over een jaartje of 5 kan Menno de overstap maken naar Veronica. Geef ze een salaris wat ze bij Q niet kunnen bieden.

Toch zal dat allemaal niet gaan gebeuren.

De suggestie van Phoenix zie ik ook niet gebeuren:
- Lindo Duvall zal waarschijnlijk niet naar de late ochtend gaan, om breed inzetbaar te kunnen zijn. Zo kan hij regelmatig overdag invallen en in het weekend.
- Coen Swijnenberg wordt er neergezet op basis van een solo avondprogramma op 3FM voor 2006. Behalve als ze er voor kiezen om er wat meer een show van te maken, vraag ik me af of het beter wordt.
- Ivo van Breukelen is de enige stabiele factor in de middag. Hij zit er tenslotte al jaren. Ik zou hem niet weghalen. Misschien is hij niet zo glad en strak als Mark, maar tegelijkertijd vind ik Mark dan juist te gemaakt overkomen.
Oren open!
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Ik ben het met je eens wat betreft Mark, maar ik vind het jonge frisse er echt wel afgaan bij 538 zo. Bovendien, niet iedereen is voor geld te paaien naar 538 he? Menno en Wim zitten bij de marktleider en dat blijft Q nog wel even. En garanties dat ze na een paar jaar naar Veronica kunnen? Ik denk gezien de fusie en/of veiling Veronica dan helemaal niet meer van Talpa is!
WFNX

Bericht door WFNX »

Ik zou Ivo ook vervangen, paar keer geluisterd, maar dat is het niet echt, onprettige stem, weinig leuke spreeks. In die zin totaal met je eens dat Menno of Wim een enorme aanwinst voor 538 zou zijn. Een van die twee in de ochtend, daarna Lindo, dan Frank. Zou iets meer gericht op jongeren in de avond zetten.
Plaats reactie