Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 538

Bericht door Henkjan2016 »

DJ_Nick schreef: 26 jun 2022 10:14 Hmm apart, is wel vaker bij de wat nieuwere shows dat het even duurt voordat ze normaal erop staan, dus misschien is dat de reden.
Ik gok de kans klein, omdat het later normaliter ook niet aangevuld is.
jessica

Bericht door jessica »

slam538q schreef: 26 jun 2022 14:40
Phoenix schreef: 26 jun 2022 14:35
jessica schreef: 26 jun 2022 12:58
Zo werkt het niet in de radiowereld. Je A-Jocks / drive time jocks zullen zelden werken als invaller. Coen en Sander - Frank Dane of Wietze zullen geen andere programma's overnemen op 538. Daar zijn de andere DJ's voor.
Als Frank Dane direct Coen & Sander had overgenomen dan was Mark Labrand beschikbaar gebleven voor andere invalbeurten op andere plekken. Tenzij je Labrand rekent tot de A-jocks, had dat gewoon gekund. Dat heeft niets te maken met “zo werkt het niet in de radiowereld”.
Frank dane heeft ook voorbereidingstijd nodig voor zijn middagshow. De ochtendshow stopte toen ook abrupt en was niet goed voor de luistercijfers
Nee Mark Labrand reken ik niet tot A-Jock. Bij 538 alleen Wietze, Coen en Sander en Frank Dane in de buitencategorie.

Als mijn tante wieltjes had was het een auto.
Nee even zonder gekheid. Een nieuwe middagshow opzetten vergt voorbereiding. Is niet zomaar even gaan zitten en beginnen.

Wat dat betreft vind ik het wel knap wat Wietze heeft gedaan want dat verdiende natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Daarom doen ze dit nu beter en inderdaad een nieuwe show beginnen doe je niet in de zomer.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 26 jun 2022 12:58
Zo werkt het niet in de radiowereld. Je A-Jocks / drive time jocks zullen zelden werken als invaller. Coen en Sander - Frank Dane of Wietze zullen geen andere programma's overnemen op 538. Daar zijn de andere DJ's voor.
Als Frank Dane direct Coen & Sander had overgenomen dan was Mark Labrand beschikbaar gebleven voor andere invalbeurten op andere plekken. Tenzij je Labrand rekent tot de A-jocks, had dat gewoon gekund. Dat heeft niets te maken met “zo werkt het niet in de radiowereld”.
Frank dane heeft ook voorbereidingstijd nodig voor zijn middagshow. De ochtendshow stopte toen ook abrupt en was niet goed voor de luistercijfers
Jobfr schreef: 26 jun 2022 14:45 Een nieuwe middagshow beginnen hoog zomer lijkt mij niet zo handig. Verder moeten er inderdaad nog dingen voorbereid worden.
Radio 2 begon destijds ook in de zomerperiode met de nieuwe ochtendshow van Jan Willem Roodbeen. 538 heeft nog wat luisteraars (terug) te winnen dus het zou een tactische zet zijn om al in juli of augustus te beginnen met het middagprogramma van Dane.

Als het gaat om het argument van voorbereidingstijd dan had 538 ook Coen & Sander kunnen continueren in de maand juli en Dane laten starten vanaf augustus.

Ik vind het opmerkelijk dat zowel 3FM als 538 al zo vroeg stoppen met de huidige ochtend- en middagshows, terwijl de opvolgers pas over minimaal 2,5 maand starten. In mijn herinnering is dit eerder nog niet zo voorgenomen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Is het eigenlijk al bekend wanneer en hoe lang de zomervakantie voor Wietze en Klaas is? En wie gaat ze vervangen in deze periode? Tot vorig jaar had je natuurlijk Wietze die Frank Dane elke vakantie verving. De enige show optie die ze nog hebben is Barend en Iris. Maar dan moet Barend natuurlijk weer vervangen worden.
Daan!

Bericht door Daan! »

Chris Bergström met Lindo zou de meest logische optie zijn voor de ochtend. Iemand anders moet Lindo vervangen. Aangezien Lindo vier keer per week radio maakt, zou Mart Meijer of Bas Menting Lindo kunnen vervangen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Misschien is dat dan de reden dat Mart Meijer volgend weekend weer vrij heeft.
MetMark

Bericht door MetMark »

Jobfr schreef: 26 jun 2022 15:52 Is het eigenlijk al bekend wanneer en hoe lang de zomervakantie voor Wietze en Klaas is? En wie gaat ze vervangen in deze periode? Tot vorig jaar had je natuurlijk Wietze die Frank Dane elke vakantie verving. De enige show optie die ze nog hebben is Barend en Iris. Maar dan moet Barend natuurlijk weer vervangen worden.
Waarschijnlijk gaat Lindo Duvall Wietze en Klaas overnemen tijdens de zomerperiode. Lindo heeft al een aantal keren de ochtendshow gepresenteerd.

En dan Lindo misschien samen met Chrissie B?
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Phoenix schreef: 26 jun 2022 15:52

Jobfr schreef: 26 jun 2022 14:45 Een nieuwe middagshow beginnen hoog zomer lijkt mij niet zo handig. Verder moeten er inderdaad nog dingen voorbereid worden.
Radio 2 begon destijds ook in de zomerperiode met de nieuwe ochtendshow van Jan Willem Roodbeen. 538 heeft nog wat luisteraars (terug) te winnen dus het zou een tactische zet zijn om al in juli of augustus te beginnen met het middagprogramma van Dane.

Als het gaat om het argument van voorbereidingstijd dan had 538 ook Coen & Sander kunnen continueren in de maand juli en Dane laten starten vanaf augustus.

Ik vind het opmerkelijk dat zowel 3FM als 538 al zo vroeg stoppen met de huidige ochtend- en middagshows, terwijl de opvolgers pas over minimaal 2,5 maand starten. In mijn herinnering is dit eerder nog niet zo voorgenomen.
Zal wel een reden in zitten. Ik denk dat ze nog wat voorbereidingstijd willen inlassen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik denk dat een slecht voorbereide Frank Dane als middagshow minder schade zou hebben opgeleverd dan nu de afgelopen week Bas Menting (nota bene in de topweek van concurrent Q Music...) en de komende maanden Mark Labrand (die zeker wel een A jock is, maar niet voor drivetime natuurlijk). Tegen de tijd dat Frank eindelijk eens begint, zijn er ongetwijfeld alweer de nodige luisteraars overgestapt naar Ruud de Wild, Somertijd of Domien (hoewel die laatste natuurlijk niet echt een entertainment show als C&S maakt). Het gaat alle kanten op bij 538, behalve de goede...

Voor de zomerperiode zou ik zeggen Niek & Mart vijf weken in de ochtend, niet Lindo Duvall (die hoort op de office hours) en al helemaal niet Chris zonder Wietze...
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Johanneke schreef: 26 jun 2022 21:13 Ik denk dat een slecht voorbereide Frank Dane als middagshow minder schade zou hebben opgeleverd dan nu de afgelopen week Bas Menting (nota bene in de topweek van concurrent Q Music...) en de komende maanden Mark Labrand (die zeker wel een A jock is, maar niet voor drivetime natuurlijk). Tegen de tijd dat Frank eindelijk eens begint, zijn er ongetwijfeld alweer de nodige luisteraars overgestapt naar Ruud de Wild, Somertijd of Domien (hoewel die laatste natuurlijk niet echt een entertainment show als C&S maakt). Het gaat alle kanten op bij 538, behalve de goede...

Voor de zomerperiode zou ik zeggen Niek & Mart vijf weken in de ochtend, niet Lindo Duvall (die hoort op de office hours) en al helemaal niet Chris zonder Wietze...
Bedoel je dan Niek en Mart Meijer? Want dat is inderdaad leuk hun zaten ook samen in het weekend van 8 tot 12 uur.

Al vind ik Niek en Mark van 6 tot 10 uur en Lindo van 16 tot 19 uur ook leuk.

Of Barend, Iris en Dylan vind ik ook leuk voor de ochtend

Als Wietze en Klaas met vakantie zijn deze opties
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Johanneke schreef: 27 jun 2022 09:36
fnlradio schreef: 27 jun 2022 09:32 Straks om 10u mark labrand IPV Barend van Deelen op 538
Wat is dat voor duiventil bij 538? :lol:
Wel lang geleden dat iemand bij 538 zowel 10-13 als de middagshow deed...
Maar sowieso was het naar mijn mening beter geweest als Mark deze uren had gedaan en Barend de middagshow.
Ja ben ik het mee eens. Barend is meer een show man (zie vrijdagavond). Maar ik denk dat ze deze zomer tussen 16:00-19:00 gaan voor zoveel mogelijk muziek. Dat hamerde Bas Menting ook steeds op (komende uren de meeste muziek in Nederland!). Alleen een praatje rond het nieuws en met win met de zin.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Barend zou waarschijnlijk nog steeds geen stem hebben denk ik. Dat was toch een probleem vrijdag?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Jobfr schreef: 27 jun 2022 10:06
Johanneke schreef: 27 jun 2022 09:36
fnlradio schreef: 27 jun 2022 09:32 Straks om 10u mark labrand IPV Barend van Deelen op 538
Wat is dat voor duiventil bij 538? :lol:
Wel lang geleden dat iemand bij 538 zowel 10-13 als de middagshow deed...
Maar sowieso was het naar mijn mening beter geweest als Mark deze uren had gedaan en Barend de middagshow.
Ja ben ik het mee eens. Barend is meer een show man (zie vrijdagavond). Maar ik denk dat ze deze zomer tussen 16:00-19:00 gaan voor zoveel mogelijk muziek. Dat hamerde Bas Menting ook steeds op (komende uren de meeste muziek in Nederland!). Alleen een praatje rond het nieuws en met win met de zin.
En op deze manier zo snel mogelijk de fans van C&S naar de concurrentie jagen voordat straks Frank Dane ze weer terug moet zien te krijgen? Ik snap dit echt niet hoor.
Er zat dan nog meer logica in de vervanging van Wietze door Frank begin januari
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Is er iemand misschien die weet ofzo wanneer er meer nieuws komt over de programmering van 538?

Ik neem aan dat ze de hele programmering gaan veranderen
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ik verwacht niet zoveel veranderingen. November is al veel veranderd.

Coen inplaats van Niek van 12:00-14:00 is al bekend. Coen en Sander van 16:00-19:00 op vrijdag is al bekend.

Ik verwacht dat de top 50 en Barend en Iris gewoon naar eerder en later verschuiven. Niek van de Bruggen kan 16:00-19:00 op zaterdag en zondag doen. Verder blijft het denk ik hetzelfde.
Plaats reactie