Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 538

Bericht door density1 »

Oortjes schreef: 28 mei 2022 20:00
density1 schreef: 28 mei 2022 19:54 Ik zou die 90's eigenlijk alleen draaien in dat uurtje in de ochtend maar de rest van de programmering toch gewoon actuele hits niet ouder dan 10 jaar. Ik denk als je echt weer dat 90's 538 voor ogen wil hebben hoe het toen was en klonk, daar heb je eenvoudig weg de DJ's niet meer voor.
Ik heb geen 90's 538 voor ogen. Een uurtje totaal andere muziek draaien dan de rest van de dag, zou ik niet zo snel doen. Hits (in hoge rotatie) moeten m.i. echter wel afgewisseld worden met een classics (in lage rotatie), anders wordt het eentonig.
Ja, maar ik zou die classics niet ouder dan 10 jaar doen dan. Het moet wel in de sfeer zitten van de hits van vandaag zodat het lekker door loopt en je weinig contrasten hoort die luisteraars weer kunnen afschrikken.
jessica

Bericht door jessica »

Volgens mij richten alle 4 de Talpa zenders zich op 20 - 49
In ieder geval een tijdje geleden was dit zo. Misschien hebben ze de stations nu iets anders gepositioneerd.
Veronica richtte zich daarbij iets meer op mannen en Sky iets meer op vrouwen.
Radio 10 en 538 op mannen en vrouwen.
Heel algemeen dus en met grote overlap.
Ben echt benieuwd of iemand recente info heeft van anders positioneren van deze stations.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 28 mei 2022 20:24 Volgens mij richten alle 4 de Talpa zenders zich op 20 - 49
In ieder geval een tijdje geleden was dit zo. Misschien hebben ze de stations nu iets anders gepositioneerd.
Veronica richtte zich daarbij iets meer op mannen en Sky iets meer op vrouwen.
Radio 10 en 538 op mannen en vrouwen.
Heel algemeen dus en met grote overlap.
Ben echt benieuwd of iemand recente info heeft van anders positioneren van deze stations.
Ik ben blij dat je de doelgroep van Veronica nu zo beschrijft, want een tijd (één maand) terug werd hier door sommigen heel stellig gebracht dat Veronica zich op een oudere doelgroep richt en geen mannelijke focus meer heeft. Volgens mij werd dit zo gebracht om kritiek op de dalende luistercijfers in deze doelgroepen te pareren.

Forumlid theniceguy zou de actuele doelgroepen die worden gecommuniceerd naar inkopers hier delen, maar ik heb deze niet meer terug gezien.

Maar Veronica richt zich dus (toch) op 20-49 met mannelijke focus? Dan gaat het dus echt slecht met Veronica sinds de komst van Stenders 🤣
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 28 mei 2022 20:44Ik ben blij dat je de doelgroep van Veronica nu zo beschrijft, want een tijd (één maand) terug werd hier door sommigen heel stellig gebracht dat Veronica zich op een oudere doelgroep richt en geen mannelijke focus meer heeft. Volgens mij werd dit zo gebracht om kritiek op de dalende luistercijfers in deze doelgroepen te pareren.
Het is natuurlijk niet het juiste topic om dit te bespreken, maar als je de muziekmix hoort is het toch niet meer dan logisch dat mensen ervan uitgaan dat Veronica zich op een wat oudere doelgroep richt? Ik neem aan dat je dat zelf ook hoort. Dan kan er 100 keer in het profiel staan 20-49, de muziek vertelt iets anders.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef: 28 mei 2022 20:22 Ja, maar ik zou die classics niet ouder dan 10 jaar doen dan. Het moet wel in de sfeer zitten van de hits van vandaag zodat het lekker door loopt en je weinig contrasten hoort die luisteraars weer kunnen afschrikken.
De contrasten gaan over muziekstijlen, niet over periode. Ik denk dat een wat langere periode tot wat meer mogelijkheden in muziekkeuze leidt en dat mensen dat prettig vinden.
Rock 'n roll is better than music!
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 28 mei 2022 16:10
Kar schreef: 28 mei 2022 09:49 De hele situatie is vreemd bij 538, het lijkt erop, dat ze het complete plaatje nog niet rond hebben (net als 3FM) maar al wel aan het communiceren zijn gegaan.
Ik ben ook benieuwd of die vrijdag middag wordt zoals nu gecommuniceerd. Het lijkt mij logischer dat ze de C&S op Veronica gaan maken op vrijdag.

Klinkt vreemd maar als 538 luisteraar van het eerste uur, heeft 538 hun trouwe luisteraars weggejaagd, door net iets te veel te verjongen.

Zet Een iets volwassenere ochtendshow neer en zet een bewezen middagshow terug, dat zou dus zomaar
Somertijd kunnen zijn. Maar 10
Scoort significant beter dan 538, dus voor van Someren een stap terug.

Met mensen in huis als Stenders, Ekdom, Van Someren, Tim Klijn en Frank Dane kan je volgens mij een top programmering neerzetten. Geef deze dj’s de ruimte en gas erop.
Ik zie een patroon, ook bij 3FM blijft een gebrek aan echte ankers in de programmering die het verschil maken, en bij 538 dreigt dit ook te gebeuren en wordt het ook poppetjes verschuiven terwijl Coen & Sander moesten vertrekken, waarbij visie en de daarbij nodige profilering nog een raadsel blijven vooralsnog.
Grote probleem voor nu en zeker de toekomst, er is gewoon geen nieuw talent meer!
density1

Bericht door density1 »

Muziekradio is ook gewoon aan het uitsterven en zo ook de DJ's. Er is gewoon geen goed talent meer. Ik kan me ook zo voorstellen dat de generatie van nu niets met radio hebben, laat staan radio maken. De media content makers van nu zijn podcastmakers, streamers/vloggers (met beeld) etc. Muziek consumeer je nu anders en niet meer via mainstream radio.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 28 mei 2022 22:14 Muziekradio is ook gewoon aan het uitsterven en zo ook de DJ's. Er is gewoon geen goed talent meer. Ik kan me ook zo voorstellen dat de generatie van nu niets met radio hebben, laat staan radio maken. De media content makers van nu zijn podcastmakers, streamers/vloggers (met beeld) etc. Muziek consumeer je nu anders en niet meer via mainstream radio.
Talent is er zeker wel. De mogelijkheden zijn wellicht beperkter. De omstandigheden zijn wellicht anders. Maar talent is er nog steeds.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 28 mei 2022 22:28
density1 schreef: 28 mei 2022 22:14 Muziekradio is ook gewoon aan het uitsterven en zo ook de DJ's. Er is gewoon geen goed talent meer. Ik kan me ook zo voorstellen dat de generatie van nu niets met radio hebben, laat staan radio maken. De media content makers van nu zijn podcastmakers, streamers/vloggers (met beeld) etc. Muziek consumeer je nu anders en niet meer via mainstream radio.
Talent is er zeker wel. De mogelijkheden zijn wellicht beperkter. De omstandigheden zijn wellicht anders. Maar talent is er nog steeds.
Muziekradio is ook niet aan het uitsterven. Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden om muziek te luisteren en heeft muziekradio dus concurrentie gekregen. Een auto zonder radio wordt echter nog steeds niet verkocht en in vrijwel alle bedrijven staat wel ergens radio aan.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Het ontdekken van media-talent is nu juist groter dan ooit. Iedereen met een fatsoenlijke smartphone kan een content-creator worden zonder eerst langs twaalf radiodirecteuren te moeten. Het radiotalent komt dan vanzelf bovendrijven.
density1

Bericht door density1 »

Maar die hoeven niet per definitie over te stappen naar radio. Die blijven bij hun eigen content en komen dan bovendrijven bij TV als ze het goed doen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 29 mei 2022 11:36 Maar die hoeven niet per definitie over te stappen naar radio. Die blijven bij hun eigen content en komen dan bovendrijven bij TV als ze het goed doen.
Bram Krikke bevestigt het tegendeel in dit geval.
Disclaimer:
density1

Bericht door density1 »

Tja, maar wie kwam er na Krikke? Toen bleef het stil...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 29 mei 2022 12:42 Tja, maar wie kwam er na Krikke? Toen bleef het stil...
Ik heb geen idee welk punt je probeert te maken, maar ik blijf bij mijn eerdere opmerking. Er is nog steeds talent, maar radio is een behoudend medium (geworden) waardoor er weinig ruimte is voor nieuw talent om door te breken.

Wordt die ruimte wel gegeven dan ontstaat er soms iets moois. Qmusic heeft het aangedurfd met Mattie & Wietze / Marieke. SLAM is ook een kweekvijver gebleken voor nieuw/onbekend talent.

Het talent is niet minder dan pakweg 20 jaar geleden maar de mogelijkheden wel.
Phoenix schreef: 28 mei 2022 22:28 Talent is er zeker wel. De mogelijkheden zijn wellicht beperkter. De omstandigheden zijn wellicht anders. Maar talent is er nog steeds.
Disclaimer:
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

density1 schreef: 29 mei 2022 12:42 Tja, maar wie kwam er na Krikke? Toen bleef het stil...
Iris Enthoven?
Plaats reactie