Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen 538

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 13 mei 2022 12:31 Denk dat het niet enkel 90's (euro)dance zal worden. Wat ik lees is dat het erg gevarieerd gaat klinken, zoals dat nu ook al klinkt op hun substream 538 Classics terwijl juist de kracht is die 90's dance uit de tijd dat 538 nog scooters weg gaf en Barry Paff zijn hoogtijdagen had op de zender.
Gaat gewoon alles worden uit de 90s vertelde men op de radio vanochtend.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Daan! schreef: 13 mei 2022 11:10 Ja precies. Maar dan moeten ze dat wel doen.
En dan is nog de vraag of 538 dat moet willen, want elke luisteraar weg, is er eentje te veel.
In een luisteronderzoek geven ze nog steeds aan dat ze naar 538 luisteren.
density1

Bericht door density1 »

Pascal. K schreef: 13 mei 2022 14:24
density1 schreef: 13 mei 2022 12:31 Denk dat het niet enkel 90's (euro)dance zal worden. Wat ik lees is dat het erg gevarieerd gaat klinken, zoals dat nu ook al klinkt op hun substream 538 Classics terwijl juist de kracht is die 90's dance uit de tijd dat 538 nog scooters weg gaf en Barry Paff zijn hoogtijdagen had op de zender.
Gaat gewoon alles worden uit de 90s vertelde men op de radio vanochtend.
Dat is inderdaad ook wat ze op hun classics subkanaal doen dus begrijpelijk.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Is het vertrek van Peter Heerschop inmiddels ook al gecommuniceerd?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Helaas niet. Hoewel Dit was de Radio denkt dat hij naar Radio 1 gaat.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Frutsel35 schreef: 13 mei 2022 12:27 Dit is heel goed. Dit is waar de roots van het succes van 538 liggen, 90's muziek en dan vooral de dance kant. De VHS was natuurlijk een ripoff van het foute uur. Ik denk dat 538 hier veel luisteraars van het eerste uur blij mee maakt! Ik in ieder geval wel!
Als er een decennium is dat veel foute muziek heeft voortgebracht dan zijn het de nineties wel. Het is zeer eenvoudig om binnen dit foute muziek format te blijven met 90s @ 9.

Met dit format lijkt de doelgroep van 538 ook duidelijk. Dit zijn luisteraars die hun muzikale basis in de jaren ‘90 hadden. Dan kom je al snel in de leeftijdsgroep 35+ terecht. Dit sluit ook aan bij het aantrekken en terughalen van oudere jocks zoals Lindo en Jurjen.

Was het Labrand niet die in het gesprek met Kicken had aangegeven dat 538 een focus moest hebben op muziek vanaf 2000?
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 14 mei 2022 09:58
Frutsel35 schreef: 13 mei 2022 12:27 Dit is heel goed. Dit is waar de roots van het succes van 538 liggen, 90's muziek en dan vooral de dance kant. De VHS was natuurlijk een ripoff van het foute uur. Ik denk dat 538 hier veel luisteraars van het eerste uur blij mee maakt! Ik in ieder geval wel!
Als er een decennium is dat veel foute muziek heeft voortgebracht dan zijn het de nineties wel. Het is zeer eenvoudig om binnen dit foute muziek format te blijven met 90s @ 9.

Met de format lijkt de doelgroep van 538 ook duidelijk. Dit zijn luisteraars die hun muzikale basis in de jaren ‘90 hadden. Dan kom je al snel in de leeftijdsgroep 35+ terecht. Dit sluit ook aan bij het aantrekken en terughalen van oudere jocks zoals Lindo en Jurjen.

Was het Labrand niet die in het gesprek met Kicken had aangegeven dat 538 een focus moest hebben op muziek vanaf 2000?
Ikzelf zat inderdaad ook al richting eenzelfde conclusie.
Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef: 14 mei 2022 10:02

Met de format lijkt de doelgroep van 538 ook duidelijk. Dit zijn luisteraars die hun muzikale basis in de jaren ‘90 hadden. Dan kom je al snel in de leeftijdsgroep 35+ terecht. Dit sluit ook aan bij het aantrekken en terughalen van oudere jocks zoals Lindo en Jurjen.

Het lijkt mij idd dat als je nineties@9 gaat doen, dat je de muziek uit dat decennium dan ook de rest van de dag af en toe draait. Ik hoorde vanochtend al Corona en Rhytm of the night. Wat mij betreft prima, maar dan is de focus idd niet vooral op de groep 15 tot 30 jaar. Lijkt mij best verstandig om marktaandeel vast te houden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 14 mei 2022 12:52
Henkjan2016 schreef: 14 mei 2022 10:02

Het lijkt mij idd dat als je nineties@9 gaat doen, dat je de muziek uit dat decennium dan ook de rest van de dag af en toe draait. Ik hoorde vanochtend al Corona en Rhytm of the night. Wat mij betreft prima, maar dan is de focus idd niet vooral op de groep 15 tot 30 jaar. Lijkt mij best verstandig om marktaandeel vast te houden.
Vanuit 538 gezien lijkt dit inderdaad verstandig, maar Talpa breed laat men de onderkant volledig varen.
En als deze focus op 35+ ligt is de wissel Dane-Wietze weer onlogisch. Zeker als Coen & Sander van de middag afgaan, want dat was een logischere plek voor Wietze geweest (persoonlijke mening).
Disclaimer:
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Ik had net een gedachte en die was zo.

Wat nou als ze bij de Coen en Sander show een andere nieuwslezer nemen?

En dat Jo van Egmond als sidekick er bij zit, want Jo is echt super leuk met Coen en Sander, en dan lijkt het mij heel leuk als ze een soort rol als sidekick heeft dat ze altijd met hun kan praten zeg maar.

ik hoop dat jullie het begrijpen.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 14 mei 2022 18:37 En als deze focus op 35+ ligt is de wissel Dane-Wietze weer onlogisch. Zeker als Coen & Sander van de middag afgaan, want dat was een logischere plek voor Wietze geweest (persoonlijke mening).
Dat is zeker waar. Ik vond de wissel trouwens sowieso onlogisch.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hoi24 schreef: 14 mei 2022 20:57 Ik had net een gedachte en die was zo.

En dat Jo van Egmond als sidekick er bij zit, want Jo is echt super leuk met Coen en Sander, en dan lijkt het mij heel leuk als ze een soort rol als sidekick heeft dat ze altijd met hun kan praten zeg maar.

Ik snap wat je bedoeld maar eerdere van dit soort pogingen waarbij een nieuwslezeres side-kick werd waren niet zo succesvol. Dan denk ik aan Hannelore Zwitserlood en Celine Huijsmans.
Disclaimer:
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 15 mei 2022 11:59

Ik snap wat je bedoeld maar eerdere van dit soort pogingen waarbij een nieuwslezeres side-kick werd waren niet zo succesvol. Dan denk ik aan Hannelore Zwitserlood en Celine Huijsmans.
Ben het niet met je eens wat Hannelore betreft, dat is echt jouw mening. Volgens mij heeft zij het uitstekend gedaan die twee jaar, alleen begonnen de luistercijfers van 538 toen te zakken (volgens mij vanwege een zwalkende programmering met een lunchshow die nooit doorging bijvoorbeeld) en heeft Coco toen om onduidelijke redenen afscheid laten nemen van Hannelore. Zij gaf een eigen geluid aan de ochtendshow en na haar vertrek was dat grotendeels weg en gingen de cijfers verder omlaag. En dit is ook mijn persoonlijke interpretatie, maar vond dat je Hannelore tekort deed dus wilde toch even reageren 😉
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 15 mei 2022 12:21
Phoenix schreef: 15 mei 2022 11:59

Ben het niet met je eens wat Hannelore betreft, dat is echt jouw mening. Volgens mij heeft zij het uitstekend gedaan die twee jaar, alleen begonnen de luistercijfers van 538 toen te zakken (volgens mij vanwege een zwalkende programmering met een lunchshow die nooit doorging bijvoorbeeld) en heeft Coco toen om onduidelijke redenen afscheid laten nemen van Hannelore. Zij gaf een eigen geluid aan de ochtendshow en na haar vertrek was dat grotendeels weg en gingen de cijfers verder omlaag. En dit is ook mijn persoonlijke interpretatie, maar vond dat je Hannelore tekort deed dus wilde toch even reageren 😉
Ik zeg niet dat Hannelore het slecht heeft gedaan, maar vond haar in de rol van nieuwslezeres beter. Sowieso vond ik de samenstelling van de ploeg erg merkwaardig en niet passend bij het profiel van 538.

Jo van Egmond vind ik een uitstekende nieuwslezeres, een hele leuke persoonlijkheid, en ze past uitstekend bij Coen & Sander. Ik denk dat het geen vooruitgang is als zij een volwaardige side-kick rol krijgt en iemand anders het nieuws gaat doen.
Disclaimer:
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Volgens Coen blijven Coen & Sander samen.

Bron: Telegraaf

Maar wel zegt 538 verder te willen met Frank Dane
Plaats reactie