Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boxfm

Re: Veranderingen 538

Bericht door boxfm »

Orange schreef: 26 jan 2022 20:58 Verder liet hij weten dat hij toch wel verknocht is aan 538, dus dat klinkt alsof hij een andere plek bij 538 niet uitsluit. Anderzijds wil hij ook een keuze maken die ervoor zorgt dat het team om hem heen aan het werk blijft. Ik ben benieuwd of dat dan juist bij 538 is of juist elders.
Als hij 538/Talpa uit zou sluiten, dan heb je ook direct een stuk minder kans om nog op een landelijke radiozender te horen te zijn. Dus zou voor zijn radiocarriere niet handig zijn om te doen.

Persoonlijk hoop ik dat Frank (met een kleiner team, wellicht gewoon alleen Jelte) de vrijdagavond en het weekend van 538 gaat doen. Luisterde altijd met heel veel plezier naar de Frank&Vrijdagshow. En een goede entertainende weekendshow (za+zo overdag) zou bij 538 mooi de programmering versterken.

Verder blijft het bijzonder wat voor PR-drama 538 ervan heeft gemaakt. Dit had veel beter gedaan kunnen worden.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

boxfm schreef: 27 jan 2022 15:38
Orange schreef: 26 jan 2022 20:58 Verder liet hij weten dat hij toch wel verknocht is aan 538, dus dat klinkt alsof hij een andere plek bij 538 niet uitsluit. Anderzijds wil hij ook een keuze maken die ervoor zorgt dat het team om hem heen aan het werk blijft. Ik ben benieuwd of dat dan juist bij 538 is of juist elders.
Als hij 538/Talpa uit zou sluiten, dan heb je ook direct een stuk minder kans om nog op een landelijke radiozender te horen te zijn. Dus zou voor zijn radiocarriere niet handig zijn om te doen.

Persoonlijk hoop ik dat Frank (met een kleiner team, wellicht gewoon alleen Jelte) de vrijdagavond en het weekend van 538 gaat doen. Luisterde altijd met heel veel plezier naar de Frank&Vrijdagshow. En een goede entertainende weekendshow (za+zo overdag) zou bij 538 mooi de programmering versterken.

Verder blijft het bijzonder wat voor PR-drama 538 ervan heeft gemaakt. Dit had veel beter gedaan kunnen worden.
Ja precies, dit straalt enorm negatief af op het station waar het toch al niet zo best ging. Trek dat maar weer eens recht. Alle aandacht ging uit naar hoe rot het voor Frank was, begrijpelijk overigens. Maar 538 deed zelf ook niks om Wietze een leuke start te geven
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Pot schreef: 26 jan 2022 21:12
Patrickpp88 schreef: 26 jan 2022 21:02 Frank past ook prima bij één van de andere radiostations van Talpa, zoals Radio 10 of Radio Veronica.

Bij 3fm, waar hij in het verleden ook leuke radio heeft gemaakt, zou hij ook niet misstaan.
Veronica is een hele andere zender geworden, daar past hij niet. Voor 3FM zou het een aanwinst zijn, maar daar paste hij in het verleden al niet en nu al helemaal niet. Radio 10 zou kunnen, maar ik zie daar ook niet een plek vrij (die bij hem past).

Als het geen 538 meer wordt, dan Sky of Q.
Radio 10 zou eerlijk gezegd ook mijn voorkeur hebben. Maar zou ook niet zo snel weten waar. Wellicht een leuke weekendshow, want dat ontbreekt nu bij Radio 10.
Orange

Bericht door Orange »

Patrickpp88 schreef: 27 jan 2022 19:46
Patrickpp88 schreef: 26 jan 2022 21:02 Frank past ook prima bij één van de andere radiostations van Talpa, zoals Radio 10 of Radio Veronica.

Bij 3fm, waar hij in het verleden ook leuke radio heeft gemaakt, zou hij ook niet misstaan.
Veronica is een hele andere zender geworden, daar past hij niet. Voor 3FM zou het een aanwinst zijn, maar daar paste hij in het verleden al niet en nu al helemaal niet. Radio 10 zou kunnen, maar ik zie daar ook niet een plek vrij (die bij hem past).

Radio 10 zou eerlijk gezegd ook mijn voorkeur hebben. Maar zou ook niet zo snel weten waar. Wellicht een leuke weekendshow, want dat ontbreekt nu bij Radio 10.
Een leuke weekendshow ontbreekt bij Radio 10? Die kan ik even niet volgen. Met dj's als Dennis Verheugd en Rene Verkerk heeft Radio 10 juist een hele plezierige invulling van het weekend.
Patrickpp88

Orange schreef: 27 jan 2022 22:48
Patrickpp88 schreef: 27 jan 2022 19:46

Een leuke weekendshow ontbreekt bij Radio 10? Die kan ik even niet volgen. Met dj's als Dennis Verheugd en Rene Verkerk heeft Radio 10 juist een hele plezierige invulling van het weekend.
Begrijp me niet verkeerd, niks tegen Dennis Verheugd of Rene Verkerk. Het zijn zeker goede dj's. Maar bij deze programma's draait het ook om het afspelen van zoveel mogelijk muziek. Weekend! Tom en Bram bij Q-music vind ik bijvoorbeeld een goed voorbeeld van een weekendshow. Maar dit is puur persoonlijk... ik luister met alle plezier (ook in de weekenden) naar Radio 10.
Laatst gewijzigd door Patrickpp88 op 28 jan 2022 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrickpp88

..
Orange

Bericht door Orange »

Patrickpp88 schreef: 28 jan 2022 06:53 Begrijp me niet verkeerd, niks tegen Dennis Verheugd of Rene Verkerk. Het zijn zeker goede dj's. Maar bij deze programma's draait het ook om het afspelen van zoveel mogelijk muziek. Weekend! Tom en Bram bij Q-music vind ik bijvoorbeeld een goed voorbeeld van een weekendshow. Maar dit is puur persoonlijk... ik luister met alle plezier (ook in de weekenden) naar Radio 10.
Ik vraag me af of zo'n weekendshow een meerwaarde is op Radio 10. Ik kan me voorstellen dat 10-luisteraars daar niet op zitten te wachten.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

boxfm schreef: 27 jan 2022 15:38
Ik denk dat je Talpa niet moet overschatten qua PR. Heel veel is gewoon ad-hoc/reactief beleid en er wordt echt niet goed over nagedacht (Zie het The Voice debacle en ome Johns abominabele tv-optreden). Het ontslag van Dane komt op mij over als een impuls-beslissing, of in elk geval iets wat in een kort tijdsbestek besloten is.

Er is denk ik niet heel veel strategie. Minder dan wij denken in elk geval.

Als Frank Dane een beetje slim is (en dat is ie volgens mij wel) zit 'ie z'n contract uit en gebruikt hij de komende 6 maanden om een betere werkgever te vinden dan Talpa.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Wat vinden we tot dusver van de nieuwe ochtendshow met Wietze de Jager en Klaas van der Eerden?
Zeker per 31 januari (de eigenlijk bedachte startdatum) hoor ik wel wat veranderingen. Wat vindt Nederland heeft een kleine naamswijziging ondergaan en is geworden Dit zegt Nederland.
Voor de rest ging vanmorgen de wekker met flauwe woordgrappen. Welke sterren je op het strand tegen kon komen en dat luisteraars dan inbelden met Strandbed Sheeran (Ed Sheeran) en Jeroen van der Palmboom (Jeroen van der Boom). Ook de felicitatieservice van Klaas van der Eerden vond ik weinig toevoegen.
Vorige week dinsdag heb ik iets kleins meegekregen in de trend van 'quiz van een ander' en toen gingen ze de muziekquiz doen die gestolen was van Omroep Gelderland. Echter was dit ook toen de wekker ging en toen heb ik de radio direct uitgezet dus voor de rest heb ik er niets van meegekregen.
Tim Lijzenga

Bericht door Tim Lijzenga »

Daan0612 schreef: 02 feb 2022 19:35 Vorige week dinsdag heb ik iets kleins meegekregen in de trend van 'quiz van een ander' en toen gingen ze de muziekquiz doen die gestolen was van Omroep Gelderland. Echter was dit ook toen de wekker ging en toen heb ik de radio direct uitgezet dus voor de rest heb ik er niets van meegekregen.
Zijn wel meerdere formats 'gestolen' van andere programma's dus. Woordgrap Woensdag is precies hetzelfde als het twee categorieënspel van Rob Janssen en Wijnand Speelman op 3fm. Dat bestaat daar al zo'n 5 jaar.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Wanneer gaat 538 het nieuwe ochtendprogramma promoten en gaan we Wietze & Klaas zien hangen in bushokjes en billboards? Intussen hangen daar Mattie & Marieke met de ijzersterke slogan: “De ochtendshow van Nederland”. Die claim heeft Q handig gelegd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Bagare

Bericht door Bagare »

Wat ik wel prettig vindt van de 538 Ochtendshow is dat tegenwoordig de Reclame/Weer/Verkeer/Nieuws onderbreking op het halve uur
een stuk korter en bondiger is. Dus minder blablabla over het nieuws en lekker snel weer muziek op die antenne!
Snijboon

Bericht door Snijboon »

Futloos dat station

[Edit Admin5: Zou je in het vervolg je posts iets uitgebreider willen neerzetten en dan met name een fatsoenlijke onderbouwing erbij?
Dit soort oneliners met een mening zijn zinloos en irritant in een discussie.]
Daan!

Bericht door Daan! »

Probeer in het vervolg je mening iets meer te onderbouwen. Dan kunnen wij er ook iets mee.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 03 feb 2022 11:31 Probeer in het vervolg je mening iets meer te onderbouwen. Dan kunnen wij er ook iets mee.
Nou ja, je hebt natuurlijk gelijk maar ik zou bijna zeggen, luister een paar uur en je hebt je onderbouwing. Futloos vind ik inderdaad erg treffend verwoord. Gelooft er hier iemand dat het dit jaar nog goedkomt met 538?
Alleen al die avondshow, vroeger het paradepaardje met Barry Paf, tegenwoordig bungelen ze zo'n beetje onderaan de luistercijfers met die uren. En dan zetten ze er Igmar neer, die niet alleen geen succes is maar ook vaker niet dan wel aanwezig is. De nieuwe ochtendshow, lees voor de grap eens op de socials hoe gereageerd wordt op de fragmenten, niemand vindt Wietze en Klaas grappig behalve zijzelf. Een goede jock die wel wat kan, wordt neergezet op de lunch waar hij vervolgens een minuut spreektijd per uur heeft. En de beste Hitradio jocks Mark en Lindo worden weggestopt in weekend en avond. En het resultaat, inderdaad, futloos. Enige lichtpuntje wat mij betreft zijn Coen en Sander, maar hoe lang nog?
Plaats reactie