Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen 538

Bericht door Henkjan2016 »

J-V NL schreef: 25 nov 2021 21:26
Henkjan2016 schreef: 25 nov 2021 21:07
J-V NL schreef: 25 nov 2021 21:00 Sinds stenders veronica een beetje teveel veranderd heeft ben overgestapt en dagelijks deels 538 aant luisteren (behalve de ochtendshow kan ik maar niet aan wennen), erg leuk om Lindo die er door stenders en brouwer uitgeknikkerd is toch nog weer dagelijks te horen wat ie zeker verdiend heeft! en ook ex veronica jock Jurjen Gofers terug op de 538 is ook zeker een leuke beslissing die ik waardeer 😁
Volgens mij is dat een hele grote aanname. Lindo heeft deze zomer de ochtend toch nog gedaan?
Ja die week toen VI er niet was bedoel je?
Klopt.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Dit is toch een promotie voor Lindo. Ik denk dat hij er zelf voor heeft gekozen.
Pot

Bericht door Pot »

Jobfr schreef: 25 nov 2021 22:07 Dit is toch een promotie voor Lindo. Ik denk dat hij er zelf voor heeft gekozen.
Hij maakt radio op een grotere zender, maar minder vaste uren (hoewel hij veel invalt) en een minder belangrijke uren. Promotie wil ik het niet noemen.
Volgens mij moest Lindo weg bij Veronica omdat Stenders op z'n plek kwam zitten, hij er niet bij paste of er geen budget meer voor hem was. Dat er plek is op 538, is fijn voor hem.

Gisteren had ik de nieuwe avond van 538 ook opstaan: het was erg saai. 538 kiest voor een soort van hitradio in de avond, maar ik denk dat dit juist een tijdstip is, net zoals de ochtend- en middagshow, om te entertainen. Qmusic doet dat stukken beter met Kai. Het kan een afweging zijn, maar Q deed het ook in de laatstgedeelde cijfers beter.
en ja dat zijn de cijfers die wat ouder zijn en al vaker gedeeld zijn :D
Oren open!
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ze lijken wel expres voor hit radio gekozen te hebben in de avond idd. Je had eerst Barend voor 2 uurtjes (wat meer een show man is dan Lindo) en Bas en Mart met ook een entertainment programma. Nu hebben ze overduidelijk voor wat anders gekozen. Barend en Niek in de late ochtend en vroege middag is een keuze voor meer entertainment op deze tijdstippen. Ik heb hier veel mensen zien zeggen dat 538 weer echt een hit radio moet worden met minder show en daar is wel naar geluisterd in deze nieuwe programmering. Ook in het weekend is dat goed te zien met Mark Labrand en Mart Meijer.

Over of het een promotie is of niet: je zit op een veel beter beluisterd station. Alleen dat al is al promotie vind ik. Minder uren valt wel mee. Van 15 uur naar 12 uur. Merk op dat hij op Veronica tot vorig jaar zomer vooral in het weekend stond en als invaller fungeerde. Was pas laatste jaar dat hij vaste plek had tussen 13:00-16:00 doordeweeks.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Maarten Steendam doe hart van nederland weekoverzicht in de top 50 dit is zijn rolletje in het programma.
Daan!

Bericht door Daan! »

Dat heb ik even gemist. Van wat laat hij dan een weekoverzicht horen? Van onderwerpen die bij HvN zijn gepasseerd?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ja. Was beetje raar item vond ik zelf.
Daan!

Bericht door Daan! »

Klinkt als een moetje. Dit is één van de voorbeelden waarom John geen zender(s) moet leiden.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Daan! schreef: 26 nov 2021 16:50 Dat heb ik even gemist. Van wat laat hij dan een weekoverzicht horen? Van onderwerpen die bij HvN zijn gepasseerd?
ja wat er de hele week in het land gebeurd is
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Vind dat 538 niet meer erg interessant is met de dance smash! Ze kopiëren vaak de schijven van Slam FM.
En over op hitradio gaan in de avond is een misser,het is toch leuk om juist wat lol te hebben in de avond voor de jeugd die aan het huiswerk zitten? Dan kan je net zo goed Spotify aanzetten.
density1

Bericht door density1 »

Dat is een ouderwetse gedachten dat de jeugd nog huiswerk maakt met de radio aan. Zo werkt dat niet meer tegenwoordig. Die hebben geen radio aan, wellicht een andere streaming service of wat dacht je van helemaal geen radio aan.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En/of zeker youtube hier.
Daan!

Bericht door Daan! »

Hoe vonden we Mark verder?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Niek van der Bruggen presenteert de weekend mix nu
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Daan! schreef: 26 nov 2021 20:53 Hoe vonden we Mark verder?
Wat ik gehoord heb in ieder geval veel beter dan Ivo.
Leuke eigen ingeving door eigen items: het Hit News door Wessel en dan de hoogtepunten van Hart van Nederland door Maarten Steendam.
Ik moet zeggen dat ik de vormgeving ook sterk vond, nieuwe sweepers en een paar andere nieuwe jingles gehoord. En aan het eind van het uur met een fragment teasen naar een plaat die in het volgend uur voorbij ging komen (is normaal overdag ook wel maar nooit in de Top 50).
De opening was ook erg goed gemaakt, daar hoorde je de hele geschiedenis van hoe het destijds allemaal begonnen is.
Goede zet geweest als je het mij vraagt.
Jobfr schreef: 26 nov 2021 21:07 Niek van der Bruggen presenteert de weekend mix nu
Klinkt wel prima ook nu, gewoon hits in de mix met hier en daar wat classics tussendoor. Dus vind het wel prima passen op deze tijd, had liever de Global Dance Chart nu nog gehad maar dat is mijn mening dan weer.
Plaats reactie