Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 538

Bericht door density1 »

Jawel hoor, hoe kom je hier toch bij. AMW.FM uit Amsterdam b.v., is er gewoon bij.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Pascal. K schreef: 09 okt 2021 13:26
DJ_Nick schreef: 08 okt 2021 17:04 Ik verwacht niet dat ze helemaal met de dance shows gaan stoppen. Ik zie ze eerder nog een paar dj's weghalen bij Slam ipv Sunnery & Ryan.

Ze zenden trouwens ook niet uit vanaf ADE volgende week, maar volgens mij mag geen ene zender dat vanwege de regels.
Er is werkelijk geen enkele regel die een lokatie uitzending vanaf ADE doet tegenhouden.

Er zijn diverse stations die al lokatie uitzendingen hebben gedaan.
dat is zeker waar. de rede waarom er geen locatie uitzending gemaakt had te maken met vergunningen had ik gehoord. ADE willen ze meer besloten houden voor mensen die hiervoor kaarten hebben niet meer voor buitenstaanders
fnlradio

Bericht door fnlradio »

tiesto is doorgeschoven van 1:00 tot 2:00 op 538 en vanaf 2:00 hoor je voor nu nog non stop geen idee wat 538 hier mee gaat doen
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

fnlradio schreef: 15 okt 2021 20:40 tiesto is doorgeschoven van 1:00 tot 2:00 op 538 en vanaf 2:00 hoor je voor nu nog non stop geen idee wat 538 hier mee gaat doen
Niks
Jobfr

Bericht door Jobfr »

538 gaat denk ik steeds meer naar een pure hit radio zender worden. Non stop nacht past daar prima bij. Ik denk dat ze het dance gedeelte een beetje gaan afzwakken. Ik zou alleen Global dance chart en Dance Department behouden omdat dit al jaren vaste bekende onderdelen zijn. Ik zou ze dan naar later op de avond verschuiven. Misschien 23:00-1:00 inplaats van 21:00-23:00. En dan tussen 21:00 en 23:00 op vrijdag en zaterdag een nieuwe weekend show maken zoals Igmar en weekend Wietze.
Orange

Bericht door Orange »

Jobfr schreef: 16 okt 2021 00:47 538 gaat denk ik steeds meer naar een pure hit radio zender worden. Non stop nacht past daar prima bij. Ik denk dat ze het dance gedeelte een beetje gaan afzwakken. Ik zou alleen Global dance chart en Dance Department behouden omdat dit al jaren vaste bekende onderdelen zijn. Ik zou ze dan naar later op de avond verschuiven. Misschien 23:00-1:00 inplaats van 21:00-23:00. En dan tussen 21:00 en 23:00 op vrijdag en zaterdag een nieuwe weekend show maken zoals Igmar en weekend Wietze.
Persoonlijk zou ik de Global Dance Chart en Dance Department beiden op zaterdagavond zetten en stoppen met die flauwekul van een uurtje per dance-dj.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik zou het persoonlijk ook allemaal anders doen. Punt blijft denk ik dat 538 niet de wind eronder krijgt om iets te gaan. Het gaat al ongeveer twee jaar minder met de zender, maar er gebeurt niets. Sterker, het knabbelt alleen maar verder af. De programmering is een rommeltje, er worden dj's weggehaald, er zijn weinig acties. Van Coco hebben we eigenlijk nog helemaal niets gezien. Zolang we niet weten waarom dat is, is er denk ik weinig over te zeggen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Jobfr schreef: 16 okt 2021 00:47 538 gaat denk ik steeds meer naar een pure hit radio zender worden.
Dan moet 538 eens beginnen met een programmering die daarbij past. Dat betekent Wietze de Jager weg uit de doordeweekse dagprogrammering. Met Lindo Duval, Niek van der Bruggen en Mark Labrand heeft 538 een veel betere line-up tussen 10 en 16 uur. Mark Labrand zou dan ook de Top 50 kunnen doen. Dat vind ik een geschiktere hitlijst jock dan Ivo van Breukelen. Barend van Deelen en Ivo van Breukelen vullen achtereenvolgens de uren tussen 19:00 en 00:00 uur. De nachtelijke uren kunnen inderdaad non-stop of desnoods gevoicetracked.

Wietze de Jager kan weer terug naar de vrijdagavond en zaterdag- en zondagmiddag totdat er een drive time slot vrijkomt.

Danny Blom op zaterdag- en zondagochtend van 08:00 tot 12:00 uur en stoppen met de Best Of… op zaterdagochtend.

Op zaterdagmiddag om 15 uur Barend van Deelen en op zondagmiddag om 15 uur de non-stop Top 50.

Bas Menting en Mart Meijer zou ik een programma geven op zaterdag- en zondagavond van 18:00 tot 21:00.

Op vrijdag- en zaterdagavond tussen 21:00 en 00:00 reserveren voor Dance Department en de Global Dance Chart. Maar het wat betreft specifieke dance programma’s daarbij laten. Op zondagavond om 21 uur, net als van maandag t/m donderdag, Ivo van Breukelen.

Van Igmar Felicia neem je afscheid en Jurjen Gofers wordt de vaste invaljock.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
J-V NL

Bericht door J-V NL »

Helemaal mee eens!
Phoenix schreef: 16 okt 2021 17:00
Jobfr schreef: 16 okt 2021 00:47 538 gaat denk ik steeds meer naar een pure hit radio zender worden.
Dan moet 538 eens beginnen met een programmering die daarbij past. Dat betekent Wietze de Jager weg uit de doordeweekse dagprogrammering. Met Lindo Duval, Niek van der Bruggen en Mark Labrand heeft 538 een veel betere line-up tussen 10 en 16 uur. Mark Labrand zou dan ook de Top 50 kunnen doen. Dat vind ik een geschiktere hitlijst jock dan Ivo van Breukelen. Barend van Deelen en Ivo van Breukelen vullen achtereenvolgens de uren tussen 19:00 en 00:00 uur. De nachtelijke uren kunnen inderdaad non-stop of desnoods gevoicetracked.

Wietze de Jager kan weer terug naar de vrijdagavond en zaterdag- en zondagmiddag totdat er een drive time slot vrijkomt.

Danny Blom op zaterdag- en zondagochtend van 08:00 tot 12:00 uur en stoppen met de Best Of… op zaterdagochtend.

Op zaterdagmiddag om 15 uur Barend van Deelen en op zondagmiddag om 15 uur de non-stop Top 50.

Bas Menting en Mart Meijer zou ik een programma geven op zaterdag- en zondagavond van 18:00 tot 21:00.

Op vrijdag- en zaterdagavond tussen 21:00 en 00:00 reserveren voor Dance Department en de Global Dance Chart. Maar het wat betreft specifieke dance programma’s daarbij laten. Op zondagavond om 21 uur, net als van maandag t/m donderdag, Ivo van Breukelen.

Van Igmar Felicia neem je afscheid en Jurjen Gofers wordt de vaste invaljock.
density1

Bericht door density1 »

En toch meer toegespitst op de echte hits van nu. Hoorde vannacht zelfs ATB voorbij komen uit de jaren 90. Beetje te oud voor een hitradio zender. Ik zou het dan echt richten op de hits van de afgelopen 5 jaar en nieuwer en dat erg strak en consequent volhouden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan! schreef: 16 okt 2021 16:04 Ik zou het persoonlijk ook allemaal anders doen. Punt blijft denk ik dat 538 niet de wind eronder krijgt om iets te gaan. Het gaat al ongeveer twee jaar minder met de zender, maar er gebeurt niets.
Is dat zo? Gaat het zo slecht? Het is nog steeds één van de best beluisterde zenders van Nederland, in een tijd waarin jongeren steeds minder radio luisteren. Dat is voor een hitzender als 538 ontzettend lastig, zeker met een goede volwassenenzender als Radio 10 binnen dezelfde groep. Het kan daardoor immers niet te veel verouderen.
Rock 'n roll is better than music!
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik heb gezegd minder. Dat is wat anders dan slecht.
In een tijd waarin jongeren minder radio luisteren, weet Q het anders behoorlijk goed te doen. Ik vind het altijd maar makkelijk om te grijpen naar jongeren die minder radio luisteren. Zorg er voor dat ze wel weer gaan luisteren omdat er reden toe is! Daarbij, de daling van 538 is relatief snel gegaan en gelijk lopend met een aantal veranderingen bij 538 waardoor het ook daarom te makkelijk is om te grijpen naar jongeren die minder radio luisteren.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik noem twee oorzaken, namelijk minder luisterende jongeren en de concurrentie binnen Talpa. Dat laatste heeft Q Music geen last van.

Natuurlijk doet Q Music het met Mattie en Marieke in de ochtend beter dan Radio 538 en speelt dat ook mee. Dat is jarenlang andersom geweest.

Je kan de positie van 538 ook op zichzelf zien, zonder vergelijk met Q Music. Dan zie ik toch echt een behoorlijk goed beluisterde zender. Je kan bet ook vergelijken met voormalig grote concurrent 3FM. Dan zie ik een extreem goed scorende zender!
Daan!

Bericht door Daan! »

De doelstelling binnen Talpa is dat 538 het station is wat in de spits speelt, voor Radio 10. Radio 10 zou meer last moeten hebben van 538 dan andersom.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan! schreef: 16 okt 2021 19:12 De doelstelling binnen Talpa is dat 538 het station is wat in de spits speelt, voor Radio 10. Radio 10 zou meer last moeten hebben van 538 dan andersom.
De praktijk wijst anders uit. Spits of niet, kannibalisme zal niet gewaardeerd worden.
Plaats reactie