Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 538

Bericht door density1 »

Ze durven niet echt door te pakken , bang voor het 3FM-effect wellicht dus zijn ze mondjesmaat veranderingen aan het doorvoeren die nog niet het gewenste resultaat opleveren.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

538 heeft de dj pagina aangepast met hier lindo duvall aan toegevoegd. uit zijn bio blijkt nu dat hij een vast programma gekregen heb op de zaterdag en zondag van 12:00 tot 15:00 zit wat niek nu gaat doen is onduidelijk
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 03 aug 2021 21:19 Ze durven niet echt door te pakken , bang voor het 3FM-effect wellicht dus zijn ze mondjesmaat veranderingen aan het doorvoeren die nog niet het gewenste resultaat opleveren.
Wat zijn de veranderingen precies? Ik zie ze, ook bij de muziek, niet echt. Het 3FM effect kwam mede door andere redenen. Zal bij 538 niet gaan gebeuren.
Oren open!
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

De veranderingen zijn inderdaad nog niet heel groot, maar wat ik wel merk is dat ze de rotatie duidelijk hebben aangepast sinds april.
Daardoor merk je wel dat de echte hits (A&B Hits) meer gedraaid worden, en de nieuwere hits (C hits) minder worden gedraaid dan voor de veranderingen.
Ook draaien ze meer jongere classics, dus minder uit de 90/00s en meer uit de 10s.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Pot schreef: 03 aug 2021 21:18
jessica schreef: 03 aug 2021 19:32
Daan! schreef: 03 aug 2021 12:16 538 blijft lekker aanmodderen:
Ik heb het idee dat ze daar al langere tijd de weg kwijt zijn en de komst van Coco heeft het er tot nu toe niet beter op gemaakt.
Coco heeft niet veel veranderingen doorgevoerd. Misschien is dat wel het probleem. Want na een goede start van 538 zonder Evers in 2019, zakt het nu wel echt in. Iedereen vindt dat er wel ergens een probleem zit: bij Frank (niet origineel), Coen & Sander (te lang hetzelfde) of Wietze (niet goed genoeg). Opzich ben ik het wel met het meeste gedeeltelijk eens, maar als je naar de cijfers kijkt, kan ik me herinneren dat 538 best veel in de avond verliest. In het weekend (volgens mij) ook. En als ik luister, vind ik dat ook.

Barend en Mart & Basis zijn niet echt bijzonder. Het loopt aardig door, maar is er geen echte reden om te luisteren. Terwijl Qmusic juist een goede line-up als verlening van de middagshow heeft: veel items, meer enthousiastme en een betere playlist en DJ van dienst. Het kan ook pech zijn: 's avonds luisteren er weinig mensen, dus minder respondenten. Als die ook geen/weinig 538 luisteren, dan zakt het gemiddelde ook in. Want tussen 10:00-11:00 uur telt net zo zwaar mee als 23:00-00:00 uur.
Misschien moet je als 538 wel een heel andere doelgroep bereiken voor de avond. Of gewoon nonstop gaan. Daniël lukte het al niet en ik zie Mart en Bas, die beide solo voor het weekend prima zijn, het ook niet beter doen.

Het weekend blijf ik sowieso vreemd opgedeeld vinden. Met herhalingen van de Top 50 en Frank op belangrijke tijdstippen. Bas Menting op zondagochtend is ook niet echt een wauw. Het is allemaal wat langdradig en komt budgetair over: blokken van vier uur in de ochtend, met ook niet overdreven veel leuke momenten bij Frank. Ik kan me voorstellen dat er luisteraars de dance niks vinden. In het weekend zou ik voor wat personality kiezen en minder herhaling.

En vooral programma's in stand houden. Waarom steeds de lunchshow eruit?

Als de problemen (qua marktaandeel) hierboven zitten, dan zou ik daar ook eens naar gaan kijken. De avonden vanaf zeven uur en het weekend tellen toch voor de helft mee.

De zendermanagers die voor het eerst zendermanager zijn, zoals Shaird Alles (3FM) en Coco (538), doen het nog niet al te best. En dan zie je de Minneboo die van subtopper Q, een mogelijk nummer-1 station maakt. Heeft op veel posities binnen zenders gewerkt en heeft er echt verstand van. Zowel van muziek en DJ's. Ervaring en echte kennis van je mensen, luisteraars en het DNA van het station is zo belangrijk. Net als de strategie. Ik geloof best dat de dames goed in de groep liggen, maar of ze goed zijn in hun leidinggevende functies, vraag ik me af.

(Overigens zeg ik dit vanaf de zijlijn en sta niet in het veld. Enkel mijn indruk. Dus het kan natuurlijk helemaal anders zijn).
Kijk een nuchtere analyse. Dat zien we graag hier. Het is helaas zo dat wij (denk ik) niet kunnen zien welke uren het slechtste scoren op 538. Maar ik denk niet dat het probleem ligt bij Frank Dane en/of Coen en Sander maar inderdaad meer wat jij zegt op andere tijdstippen. Dat ze met een lunchshow kwamen zegt mij dat de vroege middag uren doordeweeks niet geweldig scoren. Maar dat is mijn aanname.

Het weekend is inderdaad ook niet bijzonder nu. Tot afgelopen zomer had je Wietze in de middag met een show. Dat was een reden om te luisteren. Nu zitten er eigenlijk allemaal B garnituur in het weekend. En inderdaad 2x een non stop herhaling. Ik zelf ben geen fan van Dance departement en de andere dance shows op vrijdag en zaterdagavond. Maar dat is mijn persoonlijke smaak. Misschien scoren die juist wel goed? Is natuurlijk wel een reden om naar 538 te luisteren als je er wel van houd.

Maar goed. Ik vind het ook lastig om verbeteringen door te voeren. Ik denk niet dat het vervangen van Frank Dane en/of Coen en Sander gaat helpen. Dan de andere uren doordeweeks. De avond is inderdaad niet bijzonder. Moet je iets mee denk ik. Maar wat? Met de dj die ze in huis hebben zou ik het niet weten eigenlijk.

Wat wel duidelijk is voor mij is dat ze iets met Wietze moeten. Die moet je doordeweeks een vaste grote show geven. Op hetzelfde niveau als de ochtend en middagshow. Of dat dan in de middag of avond is ligt aan de cijfers op die tijdstippen en of stijging op die tijdstippen realistisch is of niet. Ik heb daar geen idee van.

Ook zou ik iemand aantrekken voor het weekend. Dat Bram krikke en Tom van Weerd naar Q music zijn gegaan is jammer. Die zijn daar perfect voor. Ik weet niet of jullie een soortgelijke show weten die in het weekend op 538 zou kunnen?
density1

Bericht door density1 »

DJ_Nick schreef: 03 aug 2021 22:51 De veranderingen zijn inderdaad nog niet heel groot, maar wat ik wel merk is dat ze de rotatie duidelijk hebben aangepast sinds april.
Daardoor merk je wel dat de echte hits (A&B Hits) meer gedraaid worden, en de nieuwere hits (C hits) minder worden gedraaid dan voor de veranderingen.
Ook draaien ze meer jongere classics, dus minder uit de 90/00s en meer uit de 10s.
Dat is de pure CHR maar de rest van de programmering pakt in deze vernieuwde muzikale koers niet door. Zo zijn er nog te veel personality driven shows. Dat mag wel minder. Meer vaart in de programma’s en ‘hits jassen’. Dat is denk ook wat een DJ als Mark Labrand het liefste ambieert begrijp ik uit het gesprek met Patrick Kicken onlangs. Daar zou je de rest van de jocks op moeten selecteren.
Orange

Bericht door Orange »

Jobfr schreef: 03 aug 2021 18:06 Barend van Deelen doet tijdelijk de middagshow vanaf volgende week. Niek van de Bruggen neemt zijn tijd over.
Waarom Van Deelen? Dan moet je hem weer vervangen door Niek. Waarom niet Niek de middagshow laten doen?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Orange schreef: 04 aug 2021 00:21
Jobfr schreef: 03 aug 2021 18:06 Barend van Deelen doet tijdelijk de middagshow vanaf volgende week. Niek van de Bruggen neemt zijn tijd over.
Waarom Van Deelen? Dan moet je hem weer vervangen door Niek. Waarom niet Niek de middagshow laten doen?
Omdat Barend gewoon een grotere mond heeft vrees ik. Gewoon onbegrijpelijk wat een bende die Coco ervan mag maken en de luistercijfers in een vrije val laat zakken.
Pot

Bericht door Pot »

@Jobfr: de cijfers zijn van een jaar terug. Ik probeer ze nog op te zoeken. Daarin was Daniël nog in de avond. Hij scoorde volgens mij net iets meer dan de helft van het gemiddelde marktaandeel. Inmiddels kunnen er wijzigingen geweest zijn natuurlijk.

Edit: de laatste cijfers, weliswaar ruim één jaar oud.

10+
Afbeelding

20-49
Afbeelding

20-34
Afbeelding

25-65
Afbeelding
[/quote]
Laatst gewijzigd door Pot op 04 aug 2021 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Oren open!
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Johanneke schreef: 04 aug 2021 15:51 Omdat Barend gewoon een grotere mond heeft vrees ik. Gewoon onbegrijpelijk wat een bende die Coco ervan mag maken en de luistercijfers in een vrije val laat zakken.
Dat zijn een hoop aannames in 1 post. Waar baseer je dat op?
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Ingebruik schreef: 04 aug 2021 20:22
Johanneke schreef: 04 aug 2021 15:51 Omdat Barend gewoon een grotere mond heeft vrees ik. Gewoon onbegrijpelijk wat een bende die Coco ervan mag maken en de luistercijfers in een vrije val laat zakken.
Dat zijn een hoop aannames in 1 post. Waar baseer je dat op?
Op z'n eigen dikke duim natuurlijk.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Pot schreef: 04 aug 2021 17:28 @Jobfr: de cijfers zijn van een jaar terug. Ik probeer ze nog op te zoeken. Daarin was Daniël nog in de avond. Hij scoorde volgens mij net iets meer dan de helft van het gemiddelde marktaandeel. Inmiddels kunnen er wijzigingen geweest zijn natuurlijk.

Edit: de laatste cijfers, weliswaar ruim één jaar oud.

10+
Afbeelding

20-49
Afbeelding

20-34
Afbeelding

25-65
Afbeelding
[/quote]

Bedankt. Wel vrij oud inderdaad. Weet jij waarom ze deze cijfers zo weinig bekend maken? Het is overduidelijk dat de avond het slechtste scoort maar dat is bij bijvoorbeeld Q music ook zo in deze cijfers.
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Deze cijfers zijn niet algemeen bekend. Een gebruiker postte het. Volgens mij was het radiofreak90?
Daan!

Bericht door Daan! »

@Jobfr, Is het echt nodig om al die tabellen weer opnieuw hier te plaatsen door het bericht te quoten?
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Daan! schreef: 05 aug 2021 08:49 @Jobfr, Is het echt nodig om al die tabellen weer opnieuw hier te plaatsen door het bericht te quoten?
Dacht dat quote het handigst was om te reageren op dit forum.
Plaats reactie