Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Guyke

Re: Veranderingen 538

Bericht door Guyke »

Henkjan2016 schreef: 12 jul 2021 21:01
Guyke schreef: 12 jul 2021 19:54
Pot schreef: 09 jul 2021 11:40 Het zal me sowieso niet verbazen als de programmering weer op de schop gaat na de zomer. Verwacht dat Lindo een vaste plek gaat krijgen. Jurjen Gofers misschien ook wel.
Van mij mag "538" het Veronica van de jaren 80 terug worden(met de hits van nu natuurlijk) maar dan moeten ze ook iets meer rock/pop gaan draaien .
En dan als main-artists Bon Jovi, RHCP en The Police?
Ik bedoel daarmee nieuwe rock/pop nummers .
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Guyke schreef: 12 jul 2021 22:54
Henkjan2016 schreef: 12 jul 2021 21:01
Guyke schreef: 12 jul 2021 19:54

Van mij mag "538" het Veronica van de jaren 80 terug worden(met de hits van nu natuurlijk) maar dan moeten ze ook iets meer rock/pop gaan draaien .
En dan als main-artists Bon Jovi, RHCP en The Police?
Ik bedoel daarmee nieuwe rock/pop nummers .
Het muziekbeleid van 538 en welke nummers wel en juist niet te draaien komt ook ter sprake in de podcast van Patrick Kicken met Mark Labrand.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Hitje

Bericht door Hitje »

Oortjes schreef: 07 jul 2021 18:08
Pascal. K schreef: 07 jul 2021 11:07 Ze stoppen dus niet, ze zenden hem vandaag niet uit, om uiteindelijk weer het programma uit te zenden
Wanneer begint 538 dan weer?
538 start komende maandag (19 juli) opnieuw met Die Verrückte Top 538
''Spotify?''
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Morgen dan eindelijk de top 50 van de Die Verrückte Top 538. Tussen 9:00 en 14:00. Daarna de gewone top 50 ook nog. Wordt een lijstjes dag morgen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Weet iemand wie volgende week de ochtend en middagshow doet? Wietze? Op de 538 site staat niks. Morgenochtend doet Wietze de ochtendshow. Middag deed hij ook deze week.
Pot

Bericht door Pot »

Jobfr schreef: 22 jul 2021 23:53 Weet iemand wie volgende week de ochtend en middagshow doet? Wietze? Op de 538 site staat niks. Morgenochtend doet Wietze de ochtendshow. Middag deed hij ook deze week.
Frank Dane doet vanaf volgende week de middag vanwege de Olympische Spelen.
Oren open!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Frank zit nu tot en met 5 augustus in de middag en gaat daarna nog op vakantie, wat ongetwijfeld tot begin september gaat duren. Intussen zijn Mattie en Marieke al 23 augustus weer van de partij, twee weken eerder. Lijkt me dat je liever je ochtendshow strak hebt staan na de zomervakantie dan twee weken Olympische radio vanuit Nederland. Tenminste, normaal doen ze het ook voorkomen alsof er in de zomer geen hond naar de middagshow luistert...
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Nieuws lezer Roelof is geopereerd aan ze galblaas dus hij is de komende tijd niet te horen. zijn vervanger is anne marie bruning of dat zo de komende tijd blijft is niet duidelijk
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Lijkt me sterk, die ging met vakantie als ik het goed hoor vanmorgen bij veronica
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Playertwo schreef: 30 jul 2021 18:20 Lijkt me sterk, die ging met vakantie als ik het goed hoor vanmorgen bij veronica
Over wie heb je het?
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Een vorige post quoten vind ik echt onzin (en ook vervelend voor de leesbaarheid) dus dat ga ik niet doen. Annemarie Bruning was vandaag nog op Veronica en die ging op vakantie werd geroepen op zender, dus dat moeten we dan maar aannemen dat dat klopt.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Barend van Deelen doet tijdelijk de middagshow vanaf volgende week. Niek van de Bruggen neemt zijn tijd over.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Dat gaat maar een weekje zijn, aangezien C&S 5 weken vakantie hebben.
DJ_Nick schreef: 08 jul 2021 18:58 Coen & Sander hebben vanaf maandag 5 weken vakantie.
Wietze valt in tot aan de Olympische Spelen, en team Frank zit er 's middags tijdens de Spelen.

Had toch wel verwacht dat Barend & Iris samen gingen invallen, wellicht doen ze tijdens de Spelen de ochtend?
Overigens zat ik wel goed :)
jessica

Bericht door jessica »

Daan! schreef: 03 aug 2021 12:16 538 blijft lekker aanmodderen:
Ik heb het idee dat ze daar al langere tijd de weg kwijt zijn en de komst van Coco heeft het er tot nu toe niet beter op gemaakt.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 03 aug 2021 19:32
Daan! schreef: 03 aug 2021 12:16 538 blijft lekker aanmodderen:
Ik heb het idee dat ze daar al langere tijd de weg kwijt zijn en de komst van Coco heeft het er tot nu toe niet beter op gemaakt.
Coco heeft niet veel veranderingen doorgevoerd. Misschien is dat wel het probleem. Want na een goede start van 538 zonder Evers in 2019, zakt het nu wel echt in. Iedereen vindt dat er wel ergens een probleem zit: bij Frank (niet origineel), Coen & Sander (te lang hetzelfde) of Wietze (niet goed genoeg). Opzich ben ik het wel met het meeste gedeeltelijk eens, maar als je naar de cijfers kijkt, kan ik me herinneren dat 538 best veel in de avond verliest. In het weekend (volgens mij) ook. En als ik luister, vind ik dat ook.

Barend en Mart & Basis zijn niet echt bijzonder. Het loopt aardig door, maar is er geen echte reden om te luisteren. Terwijl Qmusic juist een goede line-up als verlening van de middagshow heeft: veel items, meer enthousiastme en een betere playlist en DJ van dienst. Het kan ook pech zijn: 's avonds luisteren er weinig mensen, dus minder respondenten. Als die ook geen/weinig 538 luisteren, dan zakt het gemiddelde ook in. Want tussen 10:00-11:00 uur telt net zo zwaar mee als 23:00-00:00 uur.
Misschien moet je als 538 wel een heel andere doelgroep bereiken voor de avond. Of gewoon nonstop gaan. Daniël lukte het al niet en ik zie Mart en Bas, die beide solo voor het weekend prima zijn, het ook niet beter doen.

Het weekend blijf ik sowieso vreemd opgedeeld vinden. Met herhalingen van de Top 50 en Frank op belangrijke tijdstippen. Bas Menting op zondagochtend is ook niet echt een wauw. Het is allemaal wat langdradig en komt budgetair over: blokken van vier uur in de ochtend, met ook niet overdreven veel leuke momenten bij Frank. Ik kan me voorstellen dat er luisteraars de dance niks vinden. In het weekend zou ik voor wat personality kiezen en minder herhaling.

En vooral programma's in stand houden. Waarom steeds de lunchshow eruit?

Als de problemen (qua marktaandeel) hierboven zitten, dan zou ik daar ook eens naar gaan kijken. De avonden vanaf zeven uur en het weekend tellen toch voor de helft mee.

De zendermanagers die voor het eerst zendermanager zijn, zoals Shaird Alles (3FM) en Coco (538), doen het nog niet al te best. En dan zie je de Minneboo die van subtopper Q, een mogelijk nummer-1 station maakt. Heeft op veel posities binnen zenders gewerkt en heeft er echt verstand van. Zowel van muziek en DJ's. Ervaring en echte kennis van je mensen, luisteraars en het DNA van het station is zo belangrijk. Net als de strategie. Ik geloof best dat de dames goed in de groep liggen, maar of ze goed zijn in hun leidinggevende functies, vraag ik me af.

(Overigens zeg ik dit vanaf de zijlijn en sta niet in het veld. Enkel mijn indruk. Dus het kan natuurlijk helemaal anders zijn).
Oren open!
Plaats reactie