Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen 538

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 09 mei 2021 19:51 Iemand die meer bij de doelgroep past. Tim Klijn is dat nu nog voor Veronica maar zo'n type zou ik dan aan denken.
Ivo van Breukelen, was bij Slam ook altijd een prima stationvoice
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 09 mei 2021 19:51 Iemand die meer bij de doelgroep past. Tim Klijn is dat nu nog voor Veronica maar zo'n type zou ik dan aan denken.
Waarom past Tim Klijn meer bij de doelgroep dan Wessel van Diepen?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Is meen ik wat jonger dan Wessel en past dus wat meer qua tone of voice in de doelgroep van 538.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 09 mei 2021 21:09 Is meen ik wat jonger dan Wessel en past dus wat meer qua tone of voice in de doelgroep van 538.
Maar heeft ook wel iets teveel "het toontje van een aangezette voiceover" Dan heb je over ene paar jaar weer hetzelfde probleem.

Ik zou gaan voor een jongere frissere stem.
density1

Bericht door density1 »

Het beste is een stem van buitenaf dat is altijd wel zo professioneel, in ieder geval niet een stem die al betrokken is bij 538. Een Ivo van Breukelen die je noemde is dat wel.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

De stem van je station wisselen is alleen zinvol als je iets aan je uitstraling wilt veranderen en vooral: weet wat die uitstraling moet worden/zijn.

Iemand puur inwisselen voor iemand die op papier een paar jaar jonger is slaat niet echt ergens op. Je wilt een stem die past bij hetgeen je wilt zijn en uitstralen, op die criteria zoek je hem/haar. Dat kan hem in zoveel dingen zitten, dat is niet zomaar iets. Iemands leeftijd in het paspoort is daar misschien wel de minst belangrijke in.

Het is echter helemaal niet gezegd dat 538 überhaupt iets aan de uitstraling wil veranderen trouwens. Wessel doet het vooralsnog prima lijkt me.
Hitje

Bericht door Hitje »

density1 schreef: 09 mei 2021 21:09 Is meen ik wat jonger dan Wessel en past dus wat meer qua tone of voice in de doelgroep van 538.
Wessel is de laatst 'overgebleven' dj sinds de start van 538. Hij is notabene medeoprichter van de zender. Zijn stem hoort wel echt bij 538... Ik weet niet of het laten vervangen van de station voice of tone of voice voor verbetering gaat zorgen. Is bij 3fm ook mislukt.
''Spotify?''
Pot

Bericht door Pot »

Omdat hij 10 jaar jonger is? Dat zie ik voor 538 niet als vooruitgang. Mark Labrand zou kunnen, maar hij zit bij Sky.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ingebruik schreef: 09 mei 2021 21:42 De stem van je station wisselen is alleen zinvol als je iets aan je uitstraling wilt veranderen en vooral: weet wat die uitstraling moet worden/zijn.

Iemand puur inwisselen voor iemand die op papier een paar jaar jonger is slaat niet echt ergens op. Je wilt een stem die past bij hetgeen je wilt zijn en uitstralen, op die criteria zoek je hem/haar. Dat kan hem in zoveel dingen zitten, dat is niet zomaar iets. Iemands leeftijd in het paspoort is daar misschien wel de minst belangrijke in.

Het is echter helemaal niet gezegd dat 538 überhaupt iets aan de uitstraling wil veranderen trouwens. Wessel doet het vooralsnog prima lijkt me.
538 is wel bezig met veranderingen, zo is het muziekbeleid bezig te veranderen dus dan kan ik me goed voorstellen dat ze ook wat verder kijken, stilstand is achteruitgang en maakt creatief lui en is het misschien wel tijd om iets aan je uitstraling te veranderen.
Hitje schreef: 09 mei 2021 22:21
Wessel is de laatst 'overgebleven' dj sinds de start van 538. Hij is notabene medeoprichter van de zender. Zijn stem hoort wel echt bij 538... Ik weet niet of het laten vervangen van de station voice of tone of voice voor verbetering gaat zorgen. Is bij 3fm ook mislukt.
Dat is appels met peren vergelijken. 3FM was toen al heel ver weg gezakt en kon toen al niet veel goed meer doen. 538 zit nog in een positie dat ze het nog kunnen aanpassen zonder een echt heel ander format neer te zetten, behalve dat ze wellicht wat jonger moeten gaan klinken.
En Wessel kan dan medeoprichter zijn en als stem horen bij 538, maar op een gegeven moment is het tijd om te veranderen.
WFNX

Bericht door WFNX »

Johanneke schreef: 08 mei 2021 22:09
density1 schreef: 08 mei 2021 20:03 Ik lees juist dat ze net als Q ook veel 80's draaien en dus nog erg breed zijn.
Echt niet! Heb vanmiddag naar Lindo geprobeerd te luisteren maar de muziek is zo verschrikkelijk saai geworden. Ik telde in 3 uur tijd precies 2 hits uit de 90s, voor de rest allemaal recent en voorspelbaar spul, en twee keer Nederlandstalig. Dat is op Q wel heel anders momenteel. Qua muziek winnen die het wat mij betreft met ruime afstand
Same here, stuk Lindo en Bas geluisterd, maar terwijl ik prima uren Q aan kan hebben was dit echt niet prettig. Rare energie-afwisselingen in de playlist, vreemde platen (die hoor je niet op Q, maar ik denk met reden), en weinig classics. Sowieso is dat laatste echt opvallend, bedoel als er een station in de hits kan terug duiken van de 90s en 00s zou het 538 moeten zijn, maar dat lukt ze totaal niet ter afwisseling. Heel ander format is dit ook dan het 538 eind 90s en in de 00s. De vormgeving was oke, maar er leeft niets bijzonders. Nee, dit is voor mij echt verre van prettige hitradio.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 09 mei 2021 23:45 538 is wel bezig met veranderingen, zo is het muziekbeleid bezig te veranderen dus dan kan ik me goed voorstellen dat ze ook wat verder kijken, stilstand is achteruitgang en maakt creatief lui en is het misschien wel tijd om iets aan je uitstraling te veranderen.
Stilstand is achteruitgang, maar 538 is bezig met verandering dus daarmee is dit een positieve constatering :-)
Waarom moet 538 naast de andere veranderingen ook de stationsstem inwisselen? Op die vraag zie ik nog geen antwoord los van een persoonlijke voorkeur die je lijkt te hebben.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Ligt het aan mij, of is Greatest Hits alweer gestopt?
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Klopt is al anderhalve maand niet meer volgens mij, het format van GH was classic-hit-classic-hit enzv
Maar nu is het weer het normale format, vreemd dat ze ermee zijn gestopt
density1

Bericht door density1 »

Phoenix schreef: 10 mei 2021 09:58
density1 schreef: 09 mei 2021 23:45 538 is wel bezig met veranderingen, zo is het muziekbeleid bezig te veranderen dus dan kan ik me goed voorstellen dat ze ook wat verder kijken, stilstand is achteruitgang en maakt creatief lui en is het misschien wel tijd om iets aan je uitstraling te veranderen.
Stilstand is achteruitgang, maar 538 is bezig met verandering dus daarmee is dit een positieve constatering :-)
Waarom moet 538 naast de andere veranderingen ook de stationsstem inwisselen? Op die vraag zie ik nog geen antwoord los van een persoonlijke voorkeur die je lijkt te hebben.
Dat zou dan door die andere veranderingen relevant kunnen zijn. 538 teert al jaren op van Diepen, met een nieuwe stem zou je wat meer fris elan kunnen geven aan het station samen met de andere veranderingen. En dat heeft niets te maken met persoonlijke voorkeur dus dat lees je echt verkeerd.
WFNX

Bericht door WFNX »

DJ_Nick schreef: 10 mei 2021 10:48 Klopt is al anderhalve maand niet meer volgens mij, het format van GH was classic-hit-classic-hit enzv
Maar nu is het weer het normale format, vreemd dat ze ermee zijn gestopt
Dit meen je niet?? GH was een prettige vaste waarde, dat betekent vast nog meer opschuiven naar alleen current hits. Voor mij precies de verkeerde route, juist een prettige mix van hits, recurrents en classics heeft altijd goed gepast bij 538. Nu wordt het nog minder beluisterbaar voor mij omdat de herkenningsfactor te laag is.
Plaats reactie