Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 538

Bericht door Phoenix »

JopisBack schreef: 08 mei 2021 23:22
Phoenix schreef: 08 mei 2021 17:52
JopisBack schreef: 08 mei 2021 16:21 Helemaal mee eens -bier Heb veel geluisterd naar Van Diepen Draait Door.
Ik heb ook veel geluisterd naar Van Diepen, maar dat is geen argument om een 54-jarige jock terug te halen voor een dagelijks programma. Hoe gaat hij binding krijgen met de doelgroep?

Wessel heeft nog steeds die stoere stem die in de loop der jaren niks veranderd is,,toen hij vorig jaar inviel voor De Top 50 klonk dat als een verademing.
Dat ben ik met je eens, maar neemt niet weg dat het onlogisch is om een 54-jarige te programmeren op een jongerenzender.
Johanneke schreef: 08 mei 2021 22:09
density1 schreef: 08 mei 2021 20:03 Ik lees juist dat ze net als Q ook veel 80's draaien en dus nog erg breed zijn.
Echt niet! Heb vanmiddag naar Lindo geprobeerd te luisteren maar de muziek is zo verschrikkelijk saai geworden. Ik telde in 3 uur tijd precies 2 hits uit de 90s, voor de rest allemaal recent en voorspelbaar spul, en twee keer Nederlandstalig. Dat is op Q wel heel anders momenteel. Qua muziek winnen die het wat mij betreft met ruime afstand
Recente muziek en voorspelbaarheid op een hitzender is toch volkomen logisch?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Janno

Bericht door Janno »

JopisBack schreef: 08 mei 2021 16:21 Helemaal mee eens -bier Heb veel geluisterd naar Van Diepen Draait Door.
Ik heb ook veel geluisterd naar Van Diepen, maar dat is geen argument om een 54-jarige jock terug te halen voor een dagelijks programma. Hoe gaat hij binding krijgen met de doelgroep? Door te zeggen dat 'ie net de uitnodiging voor de corona vaccinatie heeft ontvangen?

Van Diepen mag van mij absoluut terug op dagradio, maar daar zijn andere zenders meer voor geschikt. Daarnaast heeft Van Diepen die ambitie zelf niet meer.
Ik heb veel geluisterd naar Joost den Draaijer. Lijkt me ook een goed argument om die man prime-time op 538 te zetten :))
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 08 mei 2021 23:27

Ik heb ook veel geluisterd naar Van Diepen, maar dat is geen argument om een 54-jarige jock terug te halen voor een dagelijks programma. Hoe gaat hij binding krijgen met de doelgroep?

Wessel heeft nog steeds die stoere stem die in de loop der jaren niks veranderd is,,toen hij vorig jaar inviel voor De Top 50 klonk dat als een verademing.
Dat ben ik met je eens, maar neemt niet weg dat het onlogisch is om een 54-jarige te programmeren op een jongerenzender.
density1 schreef: 08 mei 2021 20:03 Ik lees juist dat ze net als Q ook veel 80's draaien en dus nog erg breed zijn.
Echt niet! Heb vanmiddag naar Lindo geprobeerd te luisteren maar de muziek is zo verschrikkelijk saai geworden. Ik telde in 3 uur tijd precies 2 hits uit de 90s, voor de rest allemaal recent en voorspelbaar spul, en twee keer Nederlandstalig. Dat is op Q wel heel anders momenteel. Qua muziek winnen die het wat mij betreft met ruime afstand
Het succes van 538 was jarenlang dat het verrassende radio was, ook qua muziek wisten ze er af en toe net wat nummers tussen ze zetten die je niet verwacht. Dat het nu minder scoort, komt naar mijn mening omdat de muziek saai is en de meeste dj's ook. Q weet met name het laatste jaar juist wel te verrassen zoals afgelopen week weer met de 80s lijst, en schiet daarom als een paddestoel omhoog. 538 doet helemaal niks meer op dat gebied.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Phoenix schreef: 08 mei 2021 23:27

Daar hebt je een punt! Balen vindt ik dat wel want Eddy Keur heeft ook nog een tijd een Show gehad weliswaar in de nacht.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Janno schreef: 09 mei 2021 07:17
Ik heb ook veel geluisterd naar Van Diepen, maar dat is geen argument om een 54-jarige jock terug te halen voor een dagelijks programma. Hoe gaat hij binding krijgen met de doelgroep? Door te zeggen dat 'ie net de uitnodiging voor de corona vaccinatie heeft ontvangen?

Van Diepen mag van mij absoluut terug op dagradio, maar daar zijn andere zenders meer voor geschikt. Daarnaast heeft Van Diepen die ambitie zelf niet meer.
Ik heb veel geluisterd naar Joost den Draaijer. Lijkt me ook een goed argument om die man prime-time op 538 te zetten :))
Haha geweldig :lol:
density1

Bericht door density1 »

Ik weet niet of het format in het weekend anders klinkt dan doordeweeks aangezien 538 normaal gesproken altijd een klok-format hanteert wat inspeelt op het gevoel van de dag en het moment van de dag.

https://www.top40.nl/nieuws-nieuws-wess ... -radio-538
Jammer genoeg is dat zelden gebeurd,alleen een paar keer bij Dance Department.
Krachtige voice-overs op de radio zoals Van Diepen heeft zijn een beetje uit de tijd las ik laatst. Het klinkt allemaal net iets te jaren 90 bij hem.
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

538 is een hitstation prima. Maar het valt me op dat nu de hele dag door maar 50 nummers te horen zijn. Uit de top 50. Voorheen veel meer classics naar mijn idee. Maandagochtend luisteren en je weet al wat je de rest van de week gaat horen.
density1

Bericht door density1 »

Mocht het zo zijn dan hebben ze inderdaad wat gedaan aan het muziekbeleid. Eens zien of dit gaat aan slaan. Zenders als Veronica FM, Yorin FM en Caz! is het niet gelukt maar als 538 het goed aanpakt met een duidelijke profilering, krachtige nieuwe vormgeving en marketing; wie weet.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 09 mei 2021 10:39 Krachtige voice-overs op de radio zoals Van Diepen heeft zijn een beetje uit de tijd las ik laatst.
Dus je vindt het niet eens zelf, je las het ergens. Aha ok.
IkbennlXD schreef: 09 mei 2021 10:53 538 is een hitstation prima. Maar het valt me op dat nu de hele dag door maar 50 nummers te horen zijn. Uit de top 50. Voorheen veel meer classics naar mijn idee. Maandagochtend luisteren en je weet al wat je de rest van de week gaat horen.
Dit is natuurlijk onzin, dat weet je zelf ook. Er komt genoeg buiten de Top 50 voorbij. Eind 90's en begin 00's worden nu een beetje als classics gezien op 538 (laatst bijvoorbeeld een plaat uit 2004 die werd geteased als 'straks een echte klassieker'). Wellicht vind je de variatie daarin te beperkt of is het je smaak niet, maar dat is iets anders.
Laatst gewijzigd door Ingebruik op 09 mei 2021 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Ingebruik schreef: 09 mei 2021 11:26
density1 schreef: 09 mei 2021 10:39 Krachtige voice-overs op de radio zoals Van Diepen heeft zijn een beetje uit de tijd las ik laatst.
IkbennlXD schreef: 09 mei 2021 10:53 538 is een hitstation prima. Maar het valt me op dat nu de hele dag door maar 50 nummers te horen zijn. Uit de top 50. Voorheen veel meer classics naar mijn idee. Maandagochtend luisteren en je weet al wat je de rest van de week gaat horen.
Dit is natuurlijk onzin, dat weet je zelf ook. Er komt genoeg buiten de Top 50 voorbij. Eind 90's en begin 00's worden nu als een beetje als classics gezien op 538 (laatst bijvoorbeeld een plaat uit 2004 die weer geteased als 'straks een echt klassieker'). Wellicht vind je de variatie daarin te beperkt of is het je smaak niet, maar dat is iets anders.
Nee, er zijn weldegelijk meer hits die gedraaid worden. En inderdaad is het zeker mijn smaak niet maar moet ik koste wat het kost er naar luisteren op het werk.
San27

Bericht door San27 »

De classics zijn jonger geworden maar wel degelijk afwisseling hoor en zie ik. Niet alleen top50.

Tussen 10.00 en 11.00 zie ik Dante Tomas jaren 90, acda en de Munnik , iets oudere Avicii , en ook hits,
density1

Bericht door density1 »

Ik vind dat zelf ook en las dat ergens ja.
density1

Bericht door density1 »

IkbennlXD schreef: 09 mei 2021 11:56
Dit is natuurlijk onzin, dat weet je zelf ook. Er komt genoeg buiten de Top 50 voorbij. Eind 90's en begin 00's worden nu als een beetje als classics gezien op 538 (laatst bijvoorbeeld een plaat uit 2004 die weer geteased als 'straks een echt klassieker'). Wellicht vind je de variatie daarin te beperkt of is het je smaak niet, maar dat is iets anders.
Nee, er zijn weldegelijk meer hits die gedraaid worden. En inderdaad is het zeker mijn smaak niet maar moet ik koste wat het kost er naar luisteren op het werk.
Dat kan best zijn maar het het ligt er ook aan in welke frequentie deze 'classics' voorbij komen. Het kan zijn dat de frequentie hier van terug geschroefd is waardoor het lijkt dat er meer actuele hitmuziek gedraaid wordt.
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 08 mei 2021 18:25 Ik ben voor om Van Diepen helemaal van de radio te halen, ook als station voice. Het is allemaal te gedateerd. Het wordt tijd dat 538 met de tijd mee gaat en de hele look and feel aan gaat passen, qua muziek maar ook qua vormgeving. En met Pay-off's als Radio=538 kun je ook niet meer aan komen. Het is allemaal zo lui qua creativiteit en teren op wat was.
Helder. Maar dan ben ik wel heel benieuwd wat 538 dan zou moeten doen? Oftewel: welke stem is een betere voice-over dan Van Diepen? Mark Labrand op Skyradio? Nee toch?
density1

Bericht door density1 »

Iemand die meer bij de doelgroep past. Tim Klijn is dat nu nog voor Veronica maar zo'n type zou ik dan aan denken.
Plaats reactie