Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
f5001

Re: Veranderingen 538

Bericht door f5001 »

Ik ben het er wel eens dat de payoff aan iets nieuws toe is. Al is het ook wel een hele herkenbare, ik hoor de stem van Wessel gewoon als ik Radio=538 zie.

Daarover gesproken.. hoewel ik Wessel een van de beste stemmen vind, denk ik persoonlijk dat het ook goed is om een andere station voice te gaan gebruiken.
Ik vind de manier van inspreken van station promoties (ook vna de andere 538 dj's) een beetje ouderwets worden. Dat klonk 10 jaar geleden strak, maar in deze tijd ook een wat schreeuwerig en daardoor ook afstandelijk. Q-Music vind ik daarin beter, het boeit gewoon meer. Zitten wat meer geinigheden in en komt op een of andere manier niet zo gemaakt over.
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Komend weekend weer Lindo Duvall tussen 12 - 15 uur op 538, vind Lindo wel lekker luisteren.
Van mij zou Lindo terug mogen komen.
Hitje

Bericht door Hitje »

De avondklok gaat weg. Geweldig nieuws. Maar betekent dat ook de reguliere avondprogrammering met Mart in de late avond of...?
''Spotify?''
Pot

Bericht door Pot »

Hitje schreef: 21 apr 2021 23:44 De avondklok gaat weg. Geweldig nieuws. Maar betekent dat ook de reguliere avondprogrammering met Mart in de late avond of...?
De Avondklokshow, in de huidige vorm, onder deze naam, zal in ieder geval gaan stoppen. Coen en Sander blijven wel een avondklok-request item behouden, maar of dit ook blijft? Geen idee.
Oren open!
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Laten we het hopen. Mart zat daar goed.
density1

Bericht door density1 »

Volgens de laatste column van Patrick Kicken op Spreekbuis zou 538 al wat aan het muziekformat gedaan hebben inmiddels. Ik lees dat echter hier nog niet terug, dus klopt dat?
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 22 apr 2021 23:31 Volgens de laatste column van Patrick Kicken op Spreekbuis zou 538 al wat aan het muziekformat gedaan hebben inmiddels. Ik lees dat echter hier nog niet terug, dus klopt dat?
Heb ook niet zo snel een opvallende verandering gezien in de playlist. Misschien kan Kicken het verschil laten zien?

Alleen twee keer, in nog geen 6 uur tijd, DNCE - Cake by the Ocean uit 2015 (!). Ook P!nk twee keer in de Coen en Sander show in twee uur.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ja ik zou het ook niet weten, luister ook niet vaak naar 538 om een oordeel hier over te kunnen geven. Het was altijd zo dat het in de ochtend (vanaf de ochtendshow) wat meer classics waren en dat in de loop van de dag de muziek steeds jonger werd, het z.g.n. klokformat wat mee beweegt met het ritme van de dag. In hoeverre zijn ze hier vanaf gestapt want dat is natuurlijk een beetje oubollig.
Hitje

Bericht door Hitje »

Ik hoor, (vaak in het weekend) wat meer oude nummers van ±10/15 jaar geleden voorbij komen. Daarnaast ook wat rotatiewijzigingen in de playlist opgemerkt.

Er zijn hoe dan ook meer classics op de main playlist gezet. Begreep dat er iemand is aangesteld voor de muziek, maar heb daar (nog) nergens een officieel bericht over gelezen.
''Spotify?''
density1

Bericht door density1 »

Uhmm, maar die classics kwamen toch al voorbij? Eigenlijk deden ze precies wat Q ook al doet, veel classics. Alleen Q heeft een wat strakker beleid hierin. Verder weet ik of je met meer classics draaien de concurrentie wint van Q.
Hitje

Bericht door Hitje »

Ik heb überhaupt niet het idee dat 538 op dit moment heel erg druk bezig is om de concurrent Q weer in te halen. En als dat wel het geval is, op welke manier dan? Meer classics op de playlist zetten zal daar niet veel aan veranderen denk ik. Voor een CHR station notabene nogal een aparte move.
''Spotify?''
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Hitje schreef: 23 apr 2021 00:39 Ik hoor, (vaak in het weekend) wat meer oude nummers van ±10/15 jaar geleden voorbij komen. Daarnaast ook wat rotatiewijzigingen in de playlist opgemerkt.
Klopt, volgens mij draaien ze 1 A hit meer per uur, en B ook hetzelfde dacht ik. Over de classics hoor ik weinig verschil, alleen dat mag wel meer gevarieerd naar mijn mening.
density1

Bericht door density1 »

Waarom zou je het zelfde doen als Q Music doen. Q is daar veel beter in, je zal een andere wending aan het format CHR (hitradio) moeten gaan geven. Q draait veel 80's en 90's classics. Dan zou je als 538 jonger moeten gaan zitten met muziek die niet ouder is dan 10 jaar. Het stoort dan ook niet bij de andere zenders van Talpa want hun andere zenders zenden hebben al een ouder profiel.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

https://www.mediacourant.nl/2021/04/kel ... ood-eruit/

Hannelore gaat eruit volgens Patrick kicken. Je kan veel over hem zeggen maar zijn voorspellingen over Martijn Kolkman, Rob Stenders.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik ben eerder benieuwd naar Coen en Sander. Nu Rob Stenders zendermanager is van Veronica lijkt het mij dat er wel een plek voor Coen Swijnenberg in zit, mogelijk iets voor het 12:00-14:00 slot daar. Of hij moet naar radio 2 willen, maar dat zie ik gezien de rol van Stenders op Veronica niet zo snel meer gebeuren. Sander Lantinga zie ik niet meer op de radio terug keren na dit avontuur.

En dan is vooral de vraag wie ze daar gaan neerzetten. Daar zit de ruimte voor 538 op de korte termijn lijkt mij.

Edit:

Dit lijkt mij trouwens ook in het belang van Coen en Sander zelf. Binnen nu en een jaar zitten beide heren op de schopstoel. Beter nu jezelf een goed plekje elders fiksen dan dat je de opvolger van Giel Beelen (4:00-6:00) op radio 2 wordt.
Plaats reactie