Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Re: Veranderingen 538

Bericht door Daan! »

Deradiokenner schreef: 14 apr 2021 08:24 Ik vindt het belachelijk van 538! Heel Nederland zit op slot, terrassen mogen niet open, bedrijven zitten op slot. In steden worden geen evenementen gehouden maar 538 moet een feestje geven! Ze slaan totaal de plank mis. Doe het dan virtueel maar nee ze moeten weer van de daken kunnen schreeuwen dat hun het grootste fieldlab evenement hebben. Ik hoop dat heel Nederland hun afschuw gaan uiten aan de bergweg en ze dit feestje cancellen. Dit is niet meer en minder om hun zwalkende zender 538 te promoten!
Integendeel. Heel Nederland snakt hiernaar en als het op deze manier kan en 538 kan zo ook hun zender promoten, prima.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 14 apr 2021 08:34
Deradiokenner schreef: 14 apr 2021 08:24 Ik vindt het belachelijk van 538! Heel Nederland zit op slot, terrassen mogen niet open, bedrijven zitten op slot. In steden worden geen evenementen gehouden maar 538 moet een feestje geven! Ze slaan totaal de plank mis. Doe het dan virtueel maar nee ze moeten weer van de daken kunnen schreeuwen dat hun het grootste fieldlab evenement hebben. Ik hoop dat heel Nederland hun afschuw gaan uiten aan de bergweg en ze dit feestje cancellen. Dit is niet meer en minder om hun zwalkende zender 538 te promoten!
Integendeel. Heel Nederland snakt hiernaar en als het op deze manier kan en 538 kan zo ook hun zender promoten, prima.
Met respect en begrip voor de reactie van de Radiokenner, 538 Koningsdag is natuurlijk een begrip, ze organiseren dit niet voor het eerst. Sluit me aan bij Daan, heel Nederland snakt hiernaar en als er één partij is die dit prima als Fieldlab event kan organiseren, is het volgens mij 538. In al die jaren altijd prima verlopen en zal nu niet anders zijn. Hoop dat ik erbij kan zijn.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Eens met bovenstaande. Als er één partij is die een goede partner op dit gebied kan zijn, dan is het 538.

Zij hebben zoveel ervaring met dit type event, de normale gang van zaken kunnen ze met 2 vingers in de neus uit de grond stampen, dan staat er gewoon iets goeds, iets professioneels en betrouwbaar. Dan is er mooi extra ruimte en tijd beschikbaar om de gevraagde aanpassingen goed uit te voeren.

Het is een goede zet van Fieldlab (=uiteindelijk de overheid) om 538 als betrouwbare partner te kiezen.

Daarnaast, deze tests moeten nu gebeuren om er in de zomer iets mee te kunnen. Zoveel andere opties zijn er dan ook niet, Paaspop kwam te vroeg. Heel veel meer grote, gerenommeerde events zijn er in april niet.
petoi

Bericht door petoi »

3FM heeft nu ook zo'n fieldlab experiment voor hun awardshow. Denk dat de commerciëlen op hun achterste poten hadden gestaan als zij dan niet mogen.

Doel van deze experimenten is ook om te kijken of het mogelijk is om uitsluitend met testen en wat maatregelen de boel weer meer open te gooien. Mocht het niet lukken met vaccins omdat deze niet effectief blijken.
WFNX

Bericht door WFNX »

Daan! schreef: 14 apr 2021 08:33
density1 schreef: 13 apr 2021 22:30 538 heeft de oude pay-off 'Radio=538' maar weer van stal gehaald begrijp ik? Welk bureautje verzint dit? Ik merk wel in de nieuwe commercial dat ze het hebben over 'de hits van nu en de hits van morgen'. Toch meer focus op recente muziek?
Radio=538 draait al weer enkele jaren mee. Zelfs toen Evers er nog was.
Die payoff is echt dringend toe aan iets nieuws. Het is allemaal veel te lang hetzelfde. De focus op de hits van morgen in de spot verraadt een koers waar ik wat aan twijfel. Het succes van Qmusic is het mixen van hits, recurrents en leuke classics. In de begintijd van Veronica FM en ook eind '90, begin '00s werden er op hitradio stations met grote regelmaat classics/recurrents gedraaid. Vervolgens werd eind '99 de playlist van Veronica FM steeds beperkter, en onder Yorin FM werd het helemaal een drama met de grote herhalingsfactor. Mijn punt is: gezien het succes van radio 2, 10 en Q - en zonder je identiteit als hitradio station te verliezen - zou ik toch in dat format van 538 wat regelmatiger classics vanaf de 90s toevoegen (en iets doen aan het energieniveau in de muziekkeuze, is regelmatig slaapverwekkend, foute uur-openers, twee trage platen achter elkaar). Eigenlijk is een algehele update van line-up, payoff, muziekbeleid en jingles gewenst.

Maar misschien ligt het aan mij. Ik heb 538 tot iets na 2010 goed gevolgd, maar daarna is het station weggelopen van wat ik zie als de kern van het 538-succes. Tot nu toe zie ik in ieder geval niet zoveel gebeuren dat Q zich ook maar iets van zorgen hoeft te maken. Sterker nog: op deze manier zal Q verder uitlopen. En dan wordt het leuk met de laag 7 veiling, want er zullen toch wel stations naast gezet gaan worden door DPG. Wie duikt er in het gat voor een 90s/00s georiënteerd station bijvoorbeeld (groot succes in het buitenland, hier nog altijd onderbelicht). En dan niet de Radio Veronica versie van de 90s en 00s, maar de VFM/538/YorinFM hits tijdens de 90s en 00s. Je zou denken: toch eigenlijk 538 zelf met een nieuw landelijk station getiteld '538 greatest hits'. Als Talpa zich focust op het 538 verleden qua muziek zit het 10 niet in de weg, en het nieuwe Radio Veronica vermoedelijk ook niet.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ja, en wat is daar mis mee? Bij Talpa hebben ze groot gelijk. Het janken over wat verboden is overlaten aan stumpers en als winnaars op zoek gaan naar oplossingen die wel zijn toegestaan. Toonden maar wat meer mensen dit leiderschap.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Gek, over 3FM heb ik dit soort berichten dan weer niet van je gelezen? Die doen toch ook eenzelfde iets met de 3FM awards?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Daan! schreef: 14 apr 2021 08:34
Heel Nederland zal wel meevallen toch? Er zijn genoeg mensen die nooit bij festivals komen. Kan maar zo de helft van de bevolking zijn.
Daan!

Bericht door Daan! »

-zzz
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Pot schreef: 13 apr 2021 22:01 Wat me opvalt in het reclamespotje is het volgende:

- Igmar & ? samen aan het poseren (27 & 28 sec)
- Geen Jo van Egmond tussen Coen en Sander (denk ik, geen idee wie het wel is) (28 sec)
- Wietze en Klaas, dus zonder Chris. Dus ik verwacht wel dat Chris dan weggaat. Heeft Domien al iemand ter vervanging van Bas Louissen?
- Coen en Sander / Igmar / een vrouw (op 11 sec)
- Vaak Martin Garrix en Maan
- Bas Smit er nadrukkelijk in, maar is geen zanger.

Radio 10 zal dus de wijzigingen deze week bekend maken, 538 ook wel verwacht ik. Zeker met zo'n nieuw (verbeterd) spotje.
Ze hinderen niet op social media dat er wijzigingen komen bij 538. Dus waarom denk je dat precies?
Orange

Bericht door Orange »

WFNX schreef: 14 apr 2021 10:31 Die payoff is echt dringend toe aan iets nieuws. Het is allemaal veel te lang hetzelfde. De focus op de hits van morgen in de spot verraadt een koers waar ik wat aan twijfel. Het succes van Qmusic is het mixen van hits, recurrents en leuke classics. In de begintijd van Veronica FM en ook eind '90, begin '00s werden er op hitradio stations met grote regelmaat classics/recurrents gedraaid. Vervolgens werd eind '99 de playlist van Veronica FM steeds beperkter, en onder Yorin FM werd het helemaal een drama met de grote herhalingsfactor. Mijn punt is: gezien het succes van radio 2, 10 en Q - en zonder je identiteit als hitradio station te verliezen - zou ik toch in dat format van 538 wat regelmatiger classics vanaf de 90s toevoegen (en iets doen aan het energieniveau in de muziekkeuze, is regelmatig slaapverwekkend, foute uur-openers, twee trage platen achter elkaar). Eigenlijk is een algehele update van line-up, payoff, muziekbeleid en jingles gewenst.

Maar misschien ligt het aan mij. Ik heb 538 tot iets na 2010 goed gevolgd, maar daarna is het station weggelopen van wat ik zie als de kern van het 538-succes. Tot nu toe zie ik in ieder geval niet zoveel gebeuren dat Q zich ook maar iets van zorgen hoeft te maken. Sterker nog: op deze manier zal Q verder uitlopen. En dan wordt het leuk met de laag 7 veiling, want er zullen toch wel stations naast gezet gaan worden door DPG. Wie duikt er in het gat voor een 90s/00s georiënteerd station bijvoorbeeld (groot succes in het buitenland, hier nog altijd onderbelicht). En dan niet de Radio Veronica versie van de 90s en 00s, maar de VFM/538/YorinFM hits tijdens de 90s en 00s. Je zou denken: toch eigenlijk 538 zelf met een nieuw landelijk station getiteld '538 greatest hits'. Als Talpa zich focust op het 538 verleden qua muziek zit het 10 niet in de weg, en het nieuwe Radio Veronica vermoedelijk ook niet.
Radio = 538 vind ik sterk en waarom die niet behouden.
Daarnaast hoeft 'de hits van nu en morgen' niet persé een formatswitch te betekenen. Dat gaan we later zien. Immers kan je de hits van morgen ook niet draaien, want die zijn er nog niet.
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Chris is er niet omdat hij niet op 538 bij Wietze omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Daan!

Bericht door Daan! »

Hamkaastosti schreef: 16 apr 2021 18:55 Chris is er niet omdat hij niet op 538 bij Wietze omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Bedoel je?:
Chris is niet op 538 bij Wietze omdat hij niet zo lekker in zijn vel zit.

Want zoals jij het schrijft, lees ik bijna dat het niet goed tussen Wietze en Chris zit.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Ja inderdaad @Daan. Of omdat hij bij 538 niet lekker in z'n vel blijkt te zitten. Er is veel mogelijk met dat bericht.
RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Chris komt gelukkig terug, hij zit niet goed in zijn vel op het moment. Zijn audioberichtje was aan het eind van het eerste uur Weekend Wietze te horen.
Plaats reactie