Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Veranderingen 538

Bericht door Pot »

Maar waarom zie je Frank als de ideale vervanger van Coen & Sander? En wie zie je dan in de ochtend als vervanger van Frank? Ik vrees juist dat je daarmee het probleem vergroot.
Oren open!
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik begrijp je verhaal helemaal hoor, ben het er ook grotendeels mee eens. Alleen ben ik het niet eens met de term "wanbeleid", dat vind ik dan net te ver gaan. Wanbeleid staat voor mij gelijk aan destructief beleid, maar dat is een verschil in interpretatie.

Het is inderdaad waar dat 538 alleen waterdragers opleidde, grote persoonlijkheden hadden ze meegenomen bij de oprichting of haalden ze altijd van buitenaf (Ruud de Wild, Edwin Evers, Jeroen van Inkel). Maar nu die persoonlijkheden op andere zenders ook niet meer aanwezig zijn zijn, merk je dat ze bij 538 ook droog komen te staan.

Frank Dane had zeker beter de middag kunnen gaan doen, daar ben ik het mee eens. Maar wie dan op de ochtend? Ekdom?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Pot schreef: 07 apr 2021 17:15 Maar waarom zie je Frank als de ideale vervanger van Coen & Sander? En wie zie je dan in de ochtend als vervanger van Frank? Ik vrees juist dat je daarmee het probleem vergroot.
Frank Dane was op vrijdag avond een stuk prettiger om te beluisteren dan dat hij in morgen is. Dat programma lag veel dichter bij Frank Dane dan dat dit slappe aftreksel van Evers Staat Op is. Betwijfel alleen of er veel mensen zijn die de Frank Dane show gaan trekken in de morgen, dus is dit wat hij nu maakt beter.

Om mezelf niet te noemen, zou ik Rick van Velthuysen heel snel bij Radio 2 ophalen en in de ochtend zetten. Een andere optie zie ik momenteel ook niet.
Pot

Bericht door Pot »

WinnaarRadioring2023 schreef: 07 apr 2021 22:07
Pot schreef: 07 apr 2021 17:15 Maar waarom zie je Frank als de ideale vervanger van Coen & Sander? En wie zie je dan in de ochtend als vervanger van Frank? Ik vrees juist dat je daarmee het probleem vergroot.
Frank Dane was op vrijdag avond een stuk prettiger om te beluisteren dan dat hij in morgen is. Dat programma lag veel dichter bij Frank Dane dan dat dit slappe aftreksel van Evers Staat Op is. Betwijfel alleen of er veel mensen zijn die de Frank Dane show gaan trekken in de morgen, dus is dit wat hij nu maakt beter.

Om mezelf niet te noemen, zou ik Rick van Velthuysen heel snel bij Radio 2 ophalen en in de ochtend zetten. Een andere optie zie ik momenteel ook niet.
Met Frank in de middag heb je geen garanties. Het probleem is een beetje dat je een soort paniekvoetbal veroorzaakt door te schuiven met poppetjes, als dat niet nodig is. Zelf zei je bij Veronica iets soortgelijks over Genee in de ochtend en tijdens de zomer in de middag.

Wel vind ik dat er best wat gesleuteld mag worden aan de ochtendshow. Na ruim 2 jaar mag er wel eigen geluid aan gegeven worden en personeelswijzigingen doorgevoerd mogen worden. Frank in de ochtend vind ik juist geen probleem. Middag zou misschien net wat beter zijn, maar dat zie ik als onnodig schuiven. En Coen & Sander zitten er nog.

De optie voor Rick van Velthuyzen vind ik bizar. Leuk voor de nacht op Radio 2 of in de toekomst daar een avond- of weekendprogramma te laten doen, maar kom op: niet meer voor 538. Dit is eerder op smaak gebasseerd.

Mijn conclusie: er zijn geen betere opties dan wat er nu zit.
Oren open!
WinnaarRadioring2023

Lotte van der Neven schreef: 07 apr 2021 20:23 Ik begrijp je verhaal helemaal hoor, ben het er ook grotendeels mee eens. Alleen ben ik het niet eens met de term "wanbeleid", dat vind ik dan net te ver gaan. Wanbeleid staat voor mij gelijk aan destructief beleid, maar dat is een verschil in interpretatie.

Het is inderdaad waar dat 538 alleen waterdragers opleidde, grote persoonlijkheden hadden ze meegenomen bij de oprichting of haalden ze altijd van buitenaf (Ruud de Wild, Edwin Evers, Jeroen van Inkel). Maar nu die persoonlijkheden op andere zenders ook niet meer aanwezig zijn zijn, merk je dat ze bij 538 ook droog komen te staan.

Frank Dane had zeker beter de middag kunnen gaan doen, daar ben ik het mee eens. Maar wie dan op de ochtend? Ekdom?
Die persoonlijkheden zijn er wel, maar het type radiomaker wat past bij Radio 538 is er nauwelijks. Dat probleem zag je ook al toen Coen & Sander werden aangetrokken. Maar inderdaad, als je afhankelijk bent van wat anderen opleiden heb je een probleem.

Dat hebben ze bij Q-music toch beter opgelost met Mattie & Marieke.
WinnaarRadioring2023

Pot schreef: 07 apr 2021 22:23
WinnaarRadioring2023 schreef: 07 apr 2021 22:07

Met Frank in de middag heb je geen garanties. Het probleem is een beetje dat je een soort paniekvoetbal veroorzaakt door te schuiven met poppetjes, als dat niet nodig is. Zelf zei je bij Veronica iets soortgelijks over Genee in de ochtend en tijdens de zomer in de middag.

Wel vind ik dat er best wat gesleuteld mag worden aan de ochtendshow. Na ruim 2 jaar mag er wel eigen geluid aan gegeven worden en personeelswijzigingen doorgevoerd mogen worden. Frank in de ochtend vind ik juist geen probleem. Middag zou misschien net wat beter zijn, maar dat zie ik als onnodig schuiven. En Coen & Sander zitten er nog.

De optie voor Rick van Velthuyzen vind ik bizar. Leuk voor de nacht op Radio 2 of in de toekomst daar een avond- of weekendprogramma te laten doen, maar kom op: niet meer voor 538. Dit is eerder op smaak gebasseerd.

Mijn conclusie: er zijn geen betere opties dan wat er nu zit.
Mijn bezwaar bij Radio Veronica is dat men daar maar blijft switchen met mensen. Eerst Genee in de middag, dan een weekje in de morgen, dan ineens helemaal in de morgen, vervolgens is er een EK moet hij weer in de middag, daarna gaat hij weer naar de morgen. Best verwarrend allemaal.

Garanties heb je tot de deur. Of Frank Dane een succes gaat worden in de middag, we zullen het nooit weten, tot hij het gaat doen.

Rick van Velthuysen komt niet zomaar in mij op. Ik denk echt dat hij de man is die Radio 538 nodig heeft. De man werd groot bij Radio 538, heeft daar ook regelmatig een leuke ochtendshow gemaakt, maakte een goede ochtendshow bij Radio Veronica en herhaalde dat bij Traffic Radio. Rick heeft met zijn leeftijd een natuurlijk overwicht op het relatief jonge dj team. Bovendien zeggen vrijwel alle mensen die met hem hebben samengewerkt dat het een irritante man is van wie ze achteraf bezien veel hebben geleerd. Zet Danny Blom naast hem als sidekick en producer en je hebt een leuke ochtendshow.
Pot

Bericht door Pot »

WinnaarRadioring2023 schreef: 07 apr 2021 23:10 Mijn bezwaar bij Radio Veronica is dat men daar maar blijft switchen met mensen. Eerst Genee in de middag, dan een weekje in de morgen, dan ineens helemaal in de morgen, vervolgens is er een EK moet hij weer in de middag, daarna gaat hij weer naar de morgen. Best verwarrend allemaal.
Daar ben ik het wel mee eens. Het is al jaren plaats maken voor anderen daar. Met Stenders zal hetzelfde weer gebeuren.

Alleen begrijp ik dat Wilfred niet na middernacht nog kan slapen om de volgende dag om 7:00 uur weer te beginnen. Daarnaast is het EK voornamelijk in de avond, dus is het een soort warming-up daarvoor.

WinnaarRadioring2023 schreef: 07 apr 2021 22:07 Rick van Velthuysen komt niet zomaar in mij op. Ik denk echt dat hij de man is die Radio 538 nodig heeft. De man werd groot bij Radio 538, heeft daar ook regelmatig een leuke ochtendshow gemaakt, maakte een goede ochtendshow bij Radio Veronica en herhaalde dat bij Traffic Radio. Rick heeft met zijn leeftijd een natuurlijk overwicht op het relatief jonge dj team. Bovendien zeggen vrijwel alle mensen die met hem hebben samengewerkt dat het een irritante man is van wie ze achteraf bezien veel hebben geleerd. Zet Danny Blom naast hem als sidekick en producer en je hebt een leuke ochtendshow.
Sorry maar dit snap ik echt niet. 538 kijkt niet naar een leuke ochtendshow, maar naar wat het beste scoort. De doorsnee 538-luisteraar zit niet te wachten op Rick van Velthuyzen en een nachtjock, vrees ik zo. Die past daar niet meer en heeft niet de status van bijvoorbeeld Evers. Van Velthuyzen valt totaal buiten de doelgroep van 538. En niet alleen qua leeftijd. We zitten inmiddels in 2021. Dan zie ik dit wel als een van de gekste opties en neem ik het ook niet serieus.

Nogmaals mijn conclusie: zolang er niets beters is dan Frank en/of Coen en Sander - en dat is er op dit moment niet - zal ik er niemand anders neerzetten.
Oren open!
rocks

Bericht door rocks »

Denkt dat de Mol nooit 4 zenders had moeten kopen, maar gewoon bij een moest laten, waar hij al z'n energie kon insteken met alles erom heen.
Nu heeft hij 4 stations waar hij het moet verdelen... Merk je vooral bij Jocks als ze bij de ene stations bij de andere stations moeten gaan vervangen in vakantie tijd enz.

Vroeger luisterde ik nogal veel 538 en/of NPOR2 ongeacht wie daar achter de mic zit.
Nu is het enkel Q/Qlimburg en m'n eigen muziekcollectie.
WinnaarRadioring2023

Pot schreef: 07 apr 2021 23:34
WinnaarRadioring2023 schreef: 07 apr 2021 22:07 Rick van Velthuysen komt niet zomaar in mij op. Ik denk echt dat hij de man is die Radio 538 nodig heeft. De man werd groot bij Radio 538, heeft daar ook regelmatig een leuke ochtendshow gemaakt, maakte een goede ochtendshow bij Radio Veronica en herhaalde dat bij Traffic Radio. Rick heeft met zijn leeftijd een natuurlijk overwicht op het relatief jonge dj team. Bovendien zeggen vrijwel alle mensen die met hem hebben samengewerkt dat het een irritante man is van wie ze achteraf bezien veel hebben geleerd. Zet Danny Blom naast hem als sidekick en producer en je hebt een leuke ochtendshow.
Sorry maar dit snap ik echt niet. 538 kijkt niet naar een leuke ochtendshow, maar naar wat het beste scoort. De doorsnee 538-luisteraar zit niet te wachten op Rick van Velthuyzen en een nachtjock, vrees ik zo. Die past daar niet meer en heeft niet de status van bijvoorbeeld Evers. Van Velthuyzen valt totaal buiten de doelgroep van 538. En niet alleen qua leeftijd. We zitten inmiddels in 2021. Dan zie ik dit wel als een van de gekste opties en neem ik het ook niet serieus.

Nogmaals mijn conclusie: zolang er niets beters is dan Frank en/of Coen en Sander - en dat is er op dit moment niet - zal ik er niemand anders neerzetten.
Waarom blijf je drammen over Rick van Velthuysen de nacht dj?
Pot

Bericht door Pot »

Ik dram er helemaal niet over. Je begint er zelf over en ik reageer erop omdat ik het een bizar idee vind. Je legt me opnieuw woorden in de mond. Het feit is dat hij een nachtjock is; het niet goed matcht met het huidige publiek; hij eigenlijk ook te oud is (rond de 60?) voor 538 en hij op dit moment niet op een belangrijke plek heeft op de radio.
Oren open!
WinnaarRadioring2023

Pot schreef: 08 apr 2021 22:18 Ik dram er helemaal niet over. Je begint er zelf over en ik reageer erop omdat ik het een bizar idee vind. Je legt me opnieuw woorden in de mond. Het feit is dat hij een nachtjock is; het niet goed matcht met het huidige publiek; hij eigenlijk ook te oud is (rond de 60?) voor 538 en hij op dit moment niet op een belangrijke plek heeft op de radio.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals, waarom is Rick, die op ieder tijdslot van de dag heeft gezeten, een nacht dj.
Daan!

Bericht door Daan! »

Omdat hij nu bij Powned zit.
Pot

Bericht door Pot »

WinnaarRadioring2023 schreef: 08 apr 2021 22:22
Pot schreef: 08 apr 2021 22:18 Ik dram er helemaal niet over. Je begint er zelf over en ik reageer erop omdat ik het een bizar idee vind. Je legt me opnieuw woorden in de mond. Het feit is dat hij een nachtjock is; het niet goed matcht met het huidige publiek; hij eigenlijk ook te oud is (rond de 60?) voor 538 en hij op dit moment niet op een belangrijke plek heeft op de radio.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals, waarom is Rick, die op ieder tijdslot van de dag heeft gezeten, een nacht dj.
Dan heb ik je opmerking verkeerd geïnterpreteerd, denk ik. Simpel: Rick is op dit moment, feitelijk een nacht dj. Of hij de nacht nog eens uit gaat komen vraag ik me af (op Radio 2) en zal anders niet meer bij een ander groot station op een belangrijke positie komen. Zeker niet bij 538. Of je het nou wil of niet. Dit is hopen of dromen of wat dan ook over iets wat nooit meer gaat gebeuren.
Oren open!
WinnaarRadioring2023

Pot schreef: 08 apr 2021 22:55
WinnaarRadioring2023 schreef: 08 apr 2021 22:22
Dan heb ik je opmerking verkeerd geïnterpreteerd, denk ik. Simpel: Rick is op dit moment, feitelijk een nacht dj. Of hij de nacht nog eens uit gaat komen vraag ik me af (op Radio 2) en zal anders niet meer bij een ander groot station op een belangrijke positie komen. Zeker niet bij 538. Of je het nou wil of niet. Dit is hopen of dromen of wat dan ook over iets wat nooit meer gaat gebeuren.
Of het bij Radio 538 zal zijn betwijfel ik eerlijk gezegd ook, maar dat hij met de tijd een betere positie krijgt twijfel ik zeker niet aan. Ik denk dat hij voor iedere radiostation van grote waarde kan zijn. Het is alleen nog even afwachten waar dat zal zijn. Neemt niet weg dat ik hem graag in de ochtend bij Radio 538 zou zien. Maar dat is mijn mening, los van of dat realistisch is.
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Tom van der Weerd & Bram Krikke op 538?
Ik denk niet dat het realistisch is nu, want ze zitten bijna 1 jaar bij q music.
Maar het zou wel leuk zijn.
Plaats reactie