Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DJ_Nick

Re: Veranderingen 538

Bericht door DJ_Nick »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 12:11 Waarom zit er dan wel iemand tijdens de 538 top 50 non stop?
Voor het verkeer te lezen, en diegene die er zit maakt ook de doorstarts ondanks dat het nonstop is.
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

DJ_Nick schreef: 06 mar 2021 13:43
Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 12:11 Waarom zit er dan wel iemand tijdens de 538 top 50 non stop?
Voor het verkeer te lezen, en diegene die er zit maakt ook de doorstarts ondanks dat het nonstop is.
Waarom dan niet in de nacht?
Orange

Bericht door Orange »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 14:20
DJ_Nick schreef: 06 mar 2021 13:43
Waarom dan niet in de nacht?
Dan is weer en verkeer minder relevant en het kost ook geld.
Hamkaastosti

Wat zou er moeten gebeuren, zodat 538 weer hoger gaat in de luistercijfers?
Orange

Bericht door Orange »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 17:36 Wat zou er moeten gebeuren, zodat 538 weer hoger gaat in de luistercijfers?
Welkom op dit forum Hamkaastosti.
In dit topic is de afgelopen tijd al uitgebreid geschreven over wat 538 mogelijk kan doen om weer de plus in te gaan. Het forum is dus een rijke bron van suggesties. Tip dus van mijn kant om bij een aantal topics die jou interesseren een stuk terug te lezen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hamkaastosti schreef: 06 mar 2021 17:36 Wat zou er moeten gebeuren, zodat 538 weer hoger gaat in de luistercijfers?
Niet de jocks maar de zender en het format leidend laten zijn. Wat ik hiermee bedoel is het volgende.

Q Music is nu de marktleider omdat ze een consistent en helder format hanteren. De zender kenmerkt zich door feel-good, het foute uur, het geluid en de Top 40. Alle jocks staan in dienst van de zender. Ook als er nieuwe namen gehaald worden. Domien en Bram Krikke schikken zich volledig naar het format van de zender. Mattie en Marieke volgen ook braafjes het door de zender opgelegde (Australische) programmaformat.

Dan 538. Groot geworden met een klokformat en grote, bekende namen. Evers, Van Inkel en Ruud de Wild. Een klokformat is niet meer van deze tijd en de huidige jocks staan in de schaduw van eerder genoemd rijtje. Bij Q Music was Wietze onderdeel van het format. Bij 538 wordt hij als naam neergezet op de lunchuren. Daarom snap ik sommigen ook niet dat Rob Jansen naar 538 moet. Dat gaat de zender niet redden. 538 moet beginnen om het format van de zender duidelijk neer te zetten, want wachten op een nieuwe Evers is wachten op de ondergang. Waar Q staat voor feel-good, associeer ik 538 met brutaal en ondeugend. Probeer dat uit te bouwen en te onderstrepen. Laat vervolgens je programmamakers hier ondergeschikt aan zijn. 538 heeft nog steeds goede jocks die niet onder hoeven doen voor Q, maar het verschil zit op dit moment in wat men noemt stationality. Met de aanstelling van Coco Hermans had ik verwacht dat 538 iemand aantrok met een marketingachtergrond die de zender op dat vlak weer op de kaart kan zetten, maar misschien is het nog te vroeg om die conclusie te trekken.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 07 mar 2021 08:31
Niet de jocks maar de zender en het format leidend laten zijn. Wat ik hiermee bedoel is het volgende.

Q Music is nu de marktleider omdat ze een consistent en helder format hanteren. De zender kenmerkt zich door feel-good, het foute uur, het geluid en de Top 40. Alle jocks staan in dienst van de zender. Ook als er nieuwe namen gehaald worden. Domien en Bram Krikke schikken zich volledig naar het format van de zender. Mattie en Marieke volgen ook braafjes het door de zender opgelegde (Australische) programmaformat.

Dan 538. Groot geworden met een klokformat en grote, bekende namen. Evers, Van Inkel en Ruud de Wild. Een klokformat is niet meer van deze tijd en de huidige jocks staan in de schaduw van eerder genoemd rijtje. Bij Q Music was Wietze onderdeel van het format. Bij 538 wordt hij als naam neergezet op de lunchuren. Daarom snap ik sommigen ook niet dat Rob Jansen naar 538 moet. Dat gaat de zender niet redden. 538 moet beginnen om het format van de zender duidelijk neer te zetten, want wachten op een nieuwe Evers is wachten op de ondergang. Waar Q staat voor feel-good, associeer ik 538 met brutaal en ondeugend. Probeer dat uit te bouwen en te onderstrepen. Laat vervolgens je programmamakers hier ondergeschikt aan zijn. 538 heeft nog steeds goede jocks die niet onder hoeven doen voor Q, maar het verschil zit op dit moment in wat men noemt stationality. Met de aanstelling van Coco Hermans had ik verwacht dat 538 iemand aantrok met een marketingachtergrond die de zender op dat vlak weer op de kaart kan zetten, maar misschien is het nog te vroeg om die conclusie te trekken.
Goed verhaal, zo diep had ik er nog nooit naar gekeken. Wellicht omdat ik nooit naar Q luister en geen idee heb wat ze er doen.
Vriendvandeshow

Bericht door Vriendvandeshow »

Q zit muzikaal goed in elkaar. 538 is vaak zwabberend.
En de dj’s van q klinken allemaal positief. En online doen ze herkenbare normale dingen. Het is mijn favoriete zender
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Wat voor mij persoonlijk een extra triggerende luister factor is,is de verkeersinformatie,alhoewel je tegenwoordig met je gps je rijtijden en file info hebt.

In Belgie luister ik vaak naar Qmusic of MNM ,maar MNM geeft meer file info per uur...met de auto zet ik daarmee de radio op MNM overdag. -smok
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Vandaag tussen 15u en 18u Lindo Duvall op 538 in plaats van Bas
Hamkaastosti

Nu Lindo Duvall op 538 ipv Bas Menting.
Zouden ze dit zo moeten laten?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Hamkaastosti schreef: 13 mar 2021 15:11 Nu Lindo Duvall op 538 ipv Bas Menting.
Daar zullen de meningen over verschillen maar wat mij betreft 100 procent wel ja. Het is toch raar dat je met een half team aan pubers de grootste probeert te blijven. Wietze, Igmar, Barend, Ivo... Ze hebben allemaal een grote mond maar kunnen niet in de schaduw staan van Lindo, Ruyer, Tim Klijn, en dat zie je dan ook flink in de luistercijfers. Maar dat is blijkbaar wat ze daar willen...
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Johanneke schreef: 13 mar 2021 15:17
Daar zullen de meningen over verschillen maar wat mij betreft 100 procent wel ja. Het is toch raar dat je met een half team aan pubers de grootste probeert te blijven. Wietze, Igmar, Barend, Ivo... Ze hebben allemaal een grote mond maar kunnen niet in de schaduw staan van Lindo, Ruyer, Tim Klijn, en dat zie je dan ook flink in de luistercijfers. Maar dat is blijkbaar wat ze daar willen...
Hij gaat invallen bij 538, dus zal niet eenmalig zijn.
http://radio.nl/822849/lindo-duvall-tij ... -radio-538
Hamkaastosti

DJ_Nick schreef: 13 mar 2021 15:40
Gezellig, ik heb hem nooit gehoord in zijn eerste periode, maar ik vind hem nu fijn luisteren
Pot

Bericht door Pot »

DJ_Nick schreef: 13 mar 2021 15:40
Na de zomer is hij op Veronica zijn huidige plek ook kwijt. Zal mij niks verbazen als hij dan definitief terugkeert bij het kwalitatief krappe team van 538. Gordon doet ook nog geheimzinnig oger een mogelijke terugkeer: http://radio.nl/822846/gordon-had-gespr ... over-kwijt

Zal 538 dan wel mee gaan groeien met hun publiek?
Oren open!
Plaats reactie