Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Veranderingen 538

Bericht door Orange »

Ingebruik schreef: 24 jan 2021 21:23 Algemene vraag: wat vinden jullie zo prettig/fijn/leuk aan Niek?

Als ik Niek hoor, dan hoor ik een (gespeelde?) onverschillige, nonchalante man, met een ietwat negatieve insteek. Ergens hoor ik de genoemde energie wel, maar de tone of voice overschaduwt dat voor mij volledig.

Daarom oprecht benieuwd wat jullie dan horen?
In steekwoorden ga ik een poging wagen: energiek, humor, strakke talks, lol trappen, de boel niet te serieus nemen, in duo positief (en soms wat plagerig) naar zijn collega.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Orange schreef: 25 jan 2021 14:25
Ingebruik schreef: 24 jan 2021 21:23 Algemene vraag: wat vinden jullie zo prettig/fijn/leuk aan Niek?

Als ik Niek hoor, dan hoor ik een (gespeelde?) onverschillige, nonchalante man, met een ietwat negatieve insteek. Ergens hoor ik de genoemde energie wel, maar de tone of voice overschaduwt dat voor mij volledig.

In steekwoorden ga ik een poging wagen: energiek, humor, strakke talks, lol trappen, de boel niet te serieus nemen, in duo positief (en soms wat plagerig) naar zijn collega.
Ok dank (Oortjes ook) voor de toelichting, helder.

Blijft toch altijd interessant dat verschil in beleving, smaak etc. En maar goed ook dat dat zo is natuurlijk.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Lotte van der Neven schreef: 25 jan 2021 12:02
Herman ven Schippers schreef: 23 jan 2021 16:52 Zeg je zulke dingen ook tegen alle autofabrikanten? 'Nou nou, een stuur en vier wielen, creatief hoor.'
En wat is precies de vergelijking tussen autofabrikanten (een vervoersmiddel waarbij wielen en een stuur noodzakelijk zijn) en een radiostation (een entertainmentbedrijf dat het van creativiteit moet hebben)? Ben heel nieuwsgierig naar je antwoord.
De vergelijking had ook kunnen gaan over frisdrankfabrikanten, of een van de zovele dingen die op elkaar lijken.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Hij maakt een beetje radio zoals Ruud de Wild.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Herman ven Schippers schreef: 25 jan 2021 22:23
Herman ven Schippers schreef: 23 jan 2021 16:52 Zeg je zulke dingen ook tegen alle autofabrikanten? 'Nou nou, een stuur en vier wielen, creatief hoor.'
En wat is precies de vergelijking tussen autofabrikanten (een vervoersmiddel waarbij wielen en een stuur noodzakelijk zijn) en een radiostation (een entertainmentbedrijf dat het van creativiteit moet hebben)? Ben heel nieuwsgierig naar je antwoord.
De vergelijking had ook kunnen gaan over frisdrankfabrikanten, of een van de zovele dingen die op elkaar lijken.
Dan kauw ik het maar voor: frisdranken en auto’s zijn geen entertainmentbedrijven die het moeten hebben van vermaak en verrassing. Die bieden een onvergelijkbaar product.

Als alle radiostations hetzelfde doen tijdens een avondklok, is dat is dat een zwaktebod. Ze zijn er voor de entertainment.
En dus vind ik het gênant dat de Nederlandse radio-industrie niet verder komt dan allemaal een show gaan brengen die notabene bijna allemaal dezelfde naam heeft. Dat geeft aan dat de Nederlandse radiowereld lui en ongeïnspireerd is. Zo vreemd is mijn punt niet neem ik aan...
Herman ven Schippers

Lotte van der Neven schreef: 26 jan 2021 13:50
Herman ven Schippers schreef: 25 jan 2021 22:23
Dan kauw ik het maar voor: frisdranken en auto’s zijn geen entertainmentbedrijven die het moeten hebben van vermaak en verrassing. Die bieden een onvergelijkbaar product.

Als alle radiostations hetzelfde doen tijdens een avondklok, is dat is dat een zwaktebod. Ze zijn er voor de entertainment.
En dus vind ik het gênant dat de Nederlandse radio-industrie niet verder komt dan allemaal een show gaan brengen die notabene bijna allemaal dezelfde naam heeft. Dat geeft aan dat de Nederlandse radiowereld lui en ongeïnspireerd is. Zo vreemd is mijn punt niet neem ik aan...
Er zijn toch ook ontzettend veel artiesten en tv zenders die hetzelfde doen? Of kunstenaars? Daarbij: de radiozenders maken radio om een groot aandeel luisteraars te bedienen, niet om Lotte van der Neven op het radioforum tevreden te houden omdat iets in haar ogen niet creatief genoeg zou zijn.
Lotte van der Neven

Herman ven Schippers schreef: 26 jan 2021 14:22 Er zijn toch ook ontzettend veel artiesten en tv zenders die hetzelfde doen? Of kunstenaars? Daarbij: de radiozenders maken radio om een groot aandeel luisteraars te bedienen, niet om Lotte van der Neven op het radioforum tevreden te houden omdat iets in haar ogen niet creatief genoeg zou zijn.

Wat maak je het onnodig persoonlijk, Herman. Niet nodig.
En ik denk dat mijn punt niet zo vreemd is, dus dit is discussiëren om het discussiëren.
Als meerdere radiostations in Nederland met hetzelfde programma komen en notabene dezelfde naam (“De Avondklokshow”), dan is dat een enorm zwaktebod. Radio hoort te verrassen en de beste concepten/meest creatieve en verrassende formats, winnen het bij de luisteraar. Dat artiesten of kunstenaars ook vaak hetzelfde doen, zegt niks over het feit dat dit gewoon slap en makkelijk is van de radiostations.

Maar laten we vooral heel blij zijn met de eenheidsworst en dat fel verdedigen, want stel je voor dat iemand kritiek heeft op radiostations die niet verrassend zijn.
Herman ven Schippers

Lotte van der Neven schreef: 27 jan 2021 10:37
Herman ven Schippers schreef: 26 jan 2021 14:22 Er zijn toch ook ontzettend veel artiesten en tv zenders die hetzelfde doen? Of kunstenaars? Daarbij: de radiozenders maken radio om een groot aandeel luisteraars te bedienen, niet om Lotte van der Neven op het radioforum tevreden te houden omdat iets in haar ogen niet creatief genoeg zou zijn.

Wat maak je het onnodig persoonlijk, Herman. Niet nodig.
En ik denk dat mijn punt niet zo vreemd is, dus dit is discussiëren om het discussiëren.
Als meerdere radiostations in Nederland met hetzelfde programma komen en notabene dezelfde naam (“De Avondklokshow”), dan is dat een enorm zwaktebod. Radio hoort te verrassen en de beste concepten/meest creatieve en verrassende formats, winnen het bij de luisteraar. Dat artiesten of kunstenaars ook vaak hetzelfde doen, zegt niks over het feit dat dit gewoon slap en makkelijk is van de radiostations.

Maar laten we vooral heel blij zijn met de eenheidsworst en dat fel verdedigen, want stel je voor dat iemand kritiek heeft op radiostations die niet verrassend zijn.
Mocht jij het persoonlijk vinden, dan ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan jezelf. In mijn optiek winnen de meest creatieve en verrassende formats het niet vaak, kijk naar het succes van een zender als Sky of Q. En daar is niks mis mee, het grote gros van de radioluisteraar vindt eenheidsworst prima.

Ik zeg ook nergens dat ik ben blij ben met die eenheidsworst en ik verdedig het helemaal niet fel. Ik snap het wel, omdat deze zenders radiomaken voor de grote eenheidsworst ipv een handvol nerds op dit forum.
Lotte van der Neven

Er zijn meerdere radiostations die met dezelfde naam komen en met nagenoeg dezelfde ideeën. En dat mag ik dus niet creatief armoedig noemen. Ronduit hilarisch. 😂
Herman ven Schippers

Lotte van der Neven schreef: 27 jan 2021 16:15 Er zijn meerdere radiostations die met dezelfde naam komen en met nagenoeg dezelfde ideeën. En dat mag ik dus niet creatief armoedig noemen. Ronduit hilarisch. 😂
Van mij mag je alles. Ik kan alleen wel in de gedachten van de stations komen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vanavond Niek en Mark toch? Hebben Barend en Mart ineens allemaal gratis vrije dagen gekregen?
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Johanneke schreef: 27 jan 2021 18:07 Vanavond Niek en Mark toch? Hebben Barend en Mart ineens allemaal gratis vrije dagen gekregen?
Niet dus, Mark & Niek zijn het. Ook leuk!
boevieboy

Bericht door boevieboy »

Gaan we Frank, wietze of Coen nog een keer zien tijdens de avondklokshow? Zou kunnen in het weekend of vrijdag zou ik zeggen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

DJ_Nick schreef: 27 jan 2021 19:24
Johanneke schreef: 27 jan 2021 18:07 Vanavond Niek en Mark toch? Hebben Barend en Mart ineens allemaal gratis vrije dagen gekregen?
Niet dus, Mark & Niek zijn het. Ook leuk!
Haha dat zei ik toch ook 😂
Hitje

Bericht door Hitje »

Van alle avondklokshows die tot nu toe zijn geweest, blijft die waar Niek bij zat het leukst om naar te luisteren. Zie hem graag een vaste (avond)show krijgen in huidige vorm. Ook mooi dat 538 weer uitpakt in de avond.

Ben positief verrast van Mark die het ook top doet vandaag nu hij even geen strakke hit radio hoeft te maken! Al vraag ik me wel af wat er met Dennis Ruyer en Dance Department gaat gebeuren. Wordt dat (voorlopig?) volledig uit de programmering gehaald?

Ben benieuwd of Wessel er ook live gaat zitten op vrijdag. Het zou jammer zijn als ze vanaf 21.00u al op voice track gaan.
''Spotify?''
Plaats reactie