Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen 538

Bericht door Pascal. K »

Benieuwd wie de nieuwe vormgeving maakt.

Huidige is gemaakt door de Audio Brothers uit Amsterdam
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Ingebruik schreef: 16 jan 2021 13:09
VoeJoe schreef: 16 jan 2021 09:28
Ingebruik schreef: 15 jan 2021 22:12
En toch klopt dat niet. John is juist wel een radioliefhebber. Dat heeft hij door de jaren heen ook regelmatig in interviews aangegeven. Laatst nog bij Coen en Sander bijvoorbeeld.

Wellicht lijkt het nu zo bij Talpa, maar je moet ook niet vergeten dat John/zijn bedrijven in het verleden ook moeilijk lopende zenders heeft overgenomen om het in leven te houden. Dat heeft hem geld gekost. En ook geld opgeleverd. En dat is prima, het hoeft niet altijd met een filantropische instelling natuurlijk.
-smok Wie betaald ....Bepaald
Ja dat is niet ongebruikelijk, ik zie alleen het verband niet met mijn opmerking?
Was het met je reactie eens :wink:
Hitje

Bericht door Hitje »

fnlradio schreef: 16 jan 2021 19:14
Hitje schreef: 16 jan 2021 18:45
fnlradio schreef: 16 jan 2021 13:19 538 komt binnenkort met een gloednieuwe nieuwsvormgeving. Een dan deze weken
Volgens mij komt er behalve nieuwsvormgeving sowieso al een volledig nieuw vormgevingspakket aan. Dat zei Ivo van Breukelen laatst. Ze zullen er achter de schermen vast nog druk mee bezig zijn. :wink:
wanneer zij ivo dat heb je toevallig een fragment of weet je de dag nog
Het kwam ter sprake in deze podcast: https://vriendvandeshow.nl/invorm/episo ... -breukelen
''Spotify?''
ErikZ

Bericht door ErikZ »

Daan! schreef: 16 jan 2021 18:39 Ronald is in dienst van het ANP volgens zijn LinkedIn.
Dat zal kloppen. Maar ANP is onderdeel van TALPA, en NU.nl is eigendom van DPG net als Q-music.
Dus op zich net gek dat Q die keuze maakt.

Op t moment vind ik Mark, Wietze en Ivo best lekker weg luisteren. C&S hebben ook nog steeds sterke punten hoor.
Maar opmerkelijk is het natuurlijk wel dat hun contract nog niet verlengd is.

Denk ook dat het een teken aan de wand is als je ziet wat jongens als Daniels Lippens doen: die is vertrokken omdat z'n halsband te strak zat.
Los van de persoon en z'n daden: als een deel van je personeel dat soort signalen geven en luisteraars ook langzaam weg glijden is het op zich wel tijd om eens kritisch te kijken naar eigen organisatie en de kunst om je organisatie aan te passen zonder al te veel wijzigingen door te voeren: want rust kan je redden!
Pot

Bericht door Pot »

ErikZ schreef: 20 jan 2021 12:08 Denk ook dat het een teken aan de wand is als je ziet wat jongens als Daniels Lippens doen: die is vertrokken omdat z'n halsband te strak zat.
Los van de persoon en z'n daden: als een deel van je personeel dat soort signalen geven en luisteraars ook langzaam weg glijden is het op zich wel tijd om eens kritisch te kijken naar eigen organisatie en de kunst om je organisatie aan te passen zonder al te veel wijzigingen door te voeren: want rust kan je redden!
Helemaal eens.
Oren open!
Tone

Bericht door Tone »

Pot schreef: 20 jan 2021 12:30
ErikZ schreef: 20 jan 2021 12:08 Denk ook dat het een teken aan de wand is als je ziet wat jongens als Daniels Lippens doen: die is vertrokken omdat z'n halsband te strak zat.
Helemaal eens.
Ook eens.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Sorry hoor maar Daniel Lippens is in z'n pubertijd blijven hangen en klonk al jaren als een zeur als ie gewoon plaatjes moest aankondigen. Als hij dan tussen 12 en 1 wel wat vrijheid kreeg, was het talkradio waarvoor hij in mijn ogen geen enkel talent heeft. De luistercijfers in de late avond zijn enorm gedaald de laatste jaren omdat Daniel er daar niks meer van wist te maken. Terecht naar de nacht verbannen en de vlag ging uit toen hij naar Slam ging. Mogen er zeker nog een aantal volgen om de boel weer op de rit te krijgen, maar of Coco de juiste persoon is om dat te gaan fixen, lijkt me sterk.
Hitje

Bericht door Hitje »

Johanneke schreef: 20 jan 2021 13:24 ...maar of Coco de juiste persoon is om dat te gaan fixen, lijkt me sterk.
Ik ben benieuwd wie de boel volgens jou dan wel zo 123 zou kunnen fixen?
''Spotify?''
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Hitje schreef: 20 jan 2021 17:51
Johanneke schreef: 20 jan 2021 13:24 ...maar of Coco de juiste persoon is om dat te gaan fixen, lijkt me sterk.
Ik ben benieuwd wie de boel volgens jou dan wel zo 123 zou kunnen fixen?
Erik de Zwart, Dave Minneboo, misschien Wessel van Diepen. Maar alle drie niet beschikbaar, dus wordt lastig idd 😕
Hitje

Bericht door Hitje »

Van die 3 namen zou ik persoonlijk mijn keus op Dave zetten. Hoewel de kans klein is dat hij terugkeert van zijn Q dat nu erg lekker gaat. En Wessel doet volgens mij al veel qua voice-over, stationvoice en GDC... Menno de Boer moest zijn programma er al voor opgeven destijds, maar in coronatijd kan dat misschien veranderd zijn. :razz:
''Spotify?''
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Als de avondklok er komt, past Radio 538 de programmering aan en komt met een avondvullend programma: ‘De 538 Avondklokshow’. Daarmee speelt het radiostation in op het voornemen van het kabinet om een avondklok in te voeren. Met ‘De 538 Avondklokshow’ wil de zender Nederland een hart onder de riem steken en het thuisblijven in de avond iets dragelijker maken. Vanaf 18.00 uur luiden Coen en Sander de avond in met een extra lange show vol verzoeknummers en vanaf 19.30 uur zorgt een wisselend duo tijdens een 4,5 uur durende uitzending voor een dagelijks variërend programma, waarin de luisteraar centraal staat.

Op maandag tot en met donderdag zijn Coen en Sander een half uur langer te horen, tot 19.30 uur. Vanaf 18.00 uur geven de dj’s daarbij het muziekformat uit handen, met een speciaal ‘Avondklok-rad’ waarmee luisteraars het thema van de playlist bepalen. Tijdens de show maken Coen en Sander bekend welk duo vanaf 19.30 uur tot 0.00 uur te horen zal zijn. Ook in de uitzending vanaf 19.30 uur staat de luisteraar centraal. Zij kunnen volop inbellen via beeld en bepalen wat er te horen is op Radio 538 tijdens de avondklok. De 538 Avondklokshow is te horen op 538 en te zien op TV 538.

Coco Hermans, Radio Director 538: “Met De 538 Avondklokshow hopen we dat de tijd voor onze luisteraars in de avond voorbij vliegt! Samen met de 538-dj’s zorgen we voor extra positiviteit bij onze luisteraars tijdens de avondklok.”

Iedere vrijdagavond luidt het radiostation het weekend samen met luisteraars in. Om 18.00 uur beginnen Wietze de Jager, Chris Bergström en Klaas van der Eerden met de gezellige vrijdagavondshow Weekend Wietze. Daarna volgen de grootste dancehits in Global Dance Chart. Vanaf 23.00 uur brengen 538-dj’s Bas Menting en Mart Meijer de avondklok hetzelfde door als luisteraars: thuis. En maken maar liefst 4,5 uur live radio vanuit de woonkamer van Bas Menting.

In het weekend krijgt De 538 Avondklokshow een aangepaste invulling. Wanneer De 538 Avondklokshow van start gaat is afhankelijk van het besluit van het kabinet dat morgen wordt genomen. De speciale programmering van 538 zal van kracht zijn zolang de avondklok in Nederland geldt.
Zoals het avondklokje bij 538 klinkt, klinkt het nergens.
Bron: https://www.spreekbuis.nl/de-avondkloks ... avondklok/
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Slim
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Slim? Lijkt me niet echt slim om die Coen en Sander extra zendtijd te geven....
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

...tis enkel verzoeknummers aan elkaar kletsen. doen ze op donderdagmiddag laatste uur ook al.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Jaaaa eindelijk weer eens positief 538 nieuws. 👍👍👍
Al had ik persoonlijk liever Niek en Mart als duo op vrijdagavond gehoord, die mis ik echt in het weekend samen. Maar dit kan wel eens leuk worden. Ook c&s half uur langer lijkt mij wel slim
Plaats reactie