Goed verwoord. Het wordt erger gemaakt dan het is.Orange schreef: ↑15 jan 2021 14:51Jouw verwoording slaat idd helemaal nergens op. Allereerst begrijp ik niet waarom mensen in hun taalgebruik er een hele vervelende ziekte bij moeten halen terwijl het helemaal niet over die ziekte gaat. Doe ff normaal man! Je haalt het leed en de dood van heel veel mensen aan, dus gebruik dat woord niet als het er niet over gaat.
Daarnaast gebruik je een hele heftige term voor een punt waar je inhoudelijk wat mij betreft compleet de plank mis slaat. In de top 6 van bestbeluisterde radiostations zitten de vier zenders van Talpa. Dan doe je echt ook veel dingen goed. Er zijn ook luisteraars, waaronder ik, die met heel veel plezier naar die zenders luisteren. Prima dat jij bijvoorbeeld Skyradio niets vind (heb er persoonlijk ook niets mee), maar die zender is al decennialang een begrip in ons land en scoort ook goed.
Radio 10 scoort de afgelopen jaren steeds betere cijfers. Veronica is flink weggezakt, maar die zender zijn ze sinds afgelopen jaar echt aan het verbeteren. 538 zakt idd weg. Dat verdient echt verbetering, maar anderzijds hebben ze sinds het vertrek van Evers ook nog een hoop overeind gehouden. Eens dat het daar veel beter kan, maar dat is het dan ook. Daar hoeven we geen ziekte bij te halen.
Veronica is alleen, qua luistercijfers, nog niet echt aan het verbeteren. Veronica zit natuurlijk in een lastige situatie: met de oude, saaie Veronica luisteraars mee gaan die vooral van Queen houden of een nieuwe groep aan zich binden?
Nu proberen ze de wel veranderingen door te voeren en breder te gaan draaien. Op dit moment gaan de cijfers van Veronica er niet echt op vooruit. Een (klein) deel van de trouwe fans van het oude format zullen verdwijnen, maar tegelijk is er een publiek te winnen (bij Radio 2). Zeker als daar veranderingen (qua programmering) plaats zullen vinden bij die zender.
Veronica zal eerst door de zure appel heen moeten bijten tot ze er de vruchten van zullen plukken.
Bij 538 moet het ook niet dramatisch worden gemaakt. Ze zouden er 2 jaar geleden blind voor tekenen. Daar moet alleen wel wat aangepast worden om niet alsnog verder terug te vallen. Zoals ochtendshow-team aan te passen wat mij betreft en muzikaal volwassener worden. Misschien ook wat meer feel-good worden zoals Qmusic.
Radio 10 doet het al jaren beter en beter. Niks aan doen.
En Sky wordt naar mijn gevoel het minste aandacht aan besteed. Als ze nou eens wat minder steeds dezelfde typische Sky-artiesten draaien, denk ik dat ze zeker op luistertijd flink wat te winnen valt. Daarnaast is het beschamend dat ze geen eigen nieuwslezers meer hebben. Daar verpest Talpa het zelf mee.
Al met al doen de zenders het bij elkaar eigenlijk prima. Vier zenders in de Top 6 in 20-49. Alleen geen één op nummer 1.