Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 538

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 14 jan 2021 12:27 Wat is er zo bijzonder aan die barend en wijnand-show? ik heb het helaas nooit kunnen ontdekken
Niks, eigenlijk. Coen&Sander Show light. Maar dan iets meer binnen de lijntjes gekleurd.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

joostpas schreef: 14 jan 2021 09:32
WinnaarRadioring2023 schreef: 14 jan 2021 07:41
Orange schreef: 14 jan 2021 00:02 In zijn tijd als invaller voor Coen is hij vroegtijdig van het programma gehaald. Is er ooit naar buiten toe duidelijk geworden wat daar de reden van was?
Ik heb wel een idee, maar dat is vrij suggestief.
En die mening luidt ?
Laat ik het zo zeggen, de samenwerking tussen Barend en Sander was niet de meest gelukkige. Had de indruk dat Barend erg veel moeite had met de ontregelende Sander.
Daan!

Bericht door Daan! »

Barend en Sander klonk hartstikke goed.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan! schreef: 14 jan 2021 20:19 Barend en Sander klonk hartstikke goed.
Ja dat was superleuk, ben afgehaakt vrij snel nadat Coen terug was, ben ook niet meer teruggekomen
Sqwest

Bericht door Sqwest »

Jammer dat 538 zo is afgegleden. Elke keer hoop je op wat meer creativiteit ofzo. Bijvoorbeeld na missie 538. Toen waren Barend en Ivo samen top, lekker los en dat bracht een gezellig sfeertje mee.

Ik denk dat Kicken best wel eens gelijk kan hebben qua ochtendshow, of het daadwerkelijk ook gaat gebeuren? Ik hoop het, dit is echt een slap aftreksel en het wordt gewoon niet beter. Wietze moet het zoals eerder gezegd dan wel met een iemand als Klaas erbij doen.

Ik zal me nu waarschijnlijk behoorlijk impopulair maken maar Talpa is echt de *beep* van Nederlandse radio. 4 zenders en er is geen reet aan, radio 10 wordt ook steeds minder. Veronica wordt steeds meer uitgekleed. Skyradio, tja geen idee daar luister ik nooit naar. Het met hun onderzoekjes vormen van een radiozender, het zal best. Maar kijk naar hoe de oude bazen het deden, 538 bijvoorbeeld was rente populair onder de jongere doelgroep en daar zat toen ook een van Inkel bij (begin 2000).

Hoop dat het ooit goed komt maar ben bang dat het alleen maar minder zal worden 😖
Laatst gewijzigd door admin5 op 19 jan 2021 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Sommige woorden gebruik je hier niet tenzij ze binnen de juiste context vallen
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik denk dat je gewoon gelijk hebt, woordkeuze val ik niet zo over.
John is de doodsteek inderdaad.

In coronatijd (april) is dit wel duidelijk geworden. Het is een verdienmodel.
Minder inkomsten=minder uitgaven. John heeft niets zelf bijgestoken, maar meteen gesaneerd. Ten koste van de programmering.

Hij heeft geen hart voor de radio, het is Een van zijn manieren van inkomsten genereren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 07:48 Ik denk dat je gewoon gelijk hebt, woordkeuze val ik niet zo over.

Minder inkomsten=minder uitgaven. John heeft niets zelf bijgestoken, maar meteen gesaneerd. Ten koste van de programmering.

Hij heeft geen hart voor de radio, het is Een van zijn manieren van inkomsten genereren.
De inkomsten lopen terug en de geldkraan wordt dichtgedraaid. Dat gebeurt niet enkel bij Talpa maar bij vele andere bedrijven. In welke werkelijkheid leven sommige forumleden hier? Als jouw inkomen fors terug loopt, ga je toch ook niet een dure vakantie boeken of nieuwe auto kopen?

Dat Talpa met vier zenders zorgt voor verschraling van het radiolandschap valt John de Mol niet te verwijten.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

Phoenix schreef: 15 jan 2021 10:21
Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 07:48 Ik denk dat je gewoon gelijk hebt, woordkeuze val ik niet zo over.

De inkomsten lopen terug en de geldkraan wordt dichtgedraaid. Dat gebeurt niet enkel bij Talpa maar bij vele andere bedrijven. In welke werkelijkheid leven sommige forumleden hier?
Dat klopt, als je goed op het forum bent geïnformeerd dan weet je dat ik dat ik zelf altijd meld dat de wereld draait op commercie en dat daar een harde hand in gebruikt wordt. Ik begrijp deze feedback dan ook eigenlijk niet.

En ik ben overigens wel van mening dat John zich schuldig maakt aan het uitkleden van de programmering. Volledig terecht overigens. Het blijft een verdienmodel.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik heb je beide posts nu 3 keer gelezen maar je punt is me niet echt duidelijk Henkjan. Al helemaal niet omdat je aangeeft goed te weten hoe de commerciële wereld werkt. Dat John de Mol in tijden van crisis bezuinigd in plaats van geld bijsteekt heeft niets te maken met wel of geen liefde voor radio, maar gewoon met het overeind houden van je bedrijf en en tegelijk alle zenders toch zo goed mogelijk geprogrammeerd houden. En logisch ook, wat je niet hebt (of in dit geval vooral, wat niet binnenkomt) kun je immers niet uitgeven.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 10:38

De inkomsten lopen terug en de geldkraan wordt dichtgedraaid. Dat gebeurt niet enkel bij Talpa maar bij vele andere bedrijven. In welke werkelijkheid leven sommige forumleden hier?
Dat klopt, als je goed op het forum bent geïnformeerd dan weet je dat ik dat ik zelf altijd meld dat de wereld draait op commercie en dat daar een harde hand in gebruikt wordt. Ik begrijp deze feedback dan ook eigenlijk niet.

En ik ben overigens wel van mening dat John zich schuldig maakt aan het uitkleden van de programmering. Volledig terecht overigens. Het blijft een verdienmodel.
Deze feedback kwam omdat je Sqwest ("... Talpa is echt de kanker van Nederlandse radio.") "gewoon gelijk" geeft en de opmerking "John is de doodsteek inderdaad" eraan toevoegt.

Volgens mij zijn het uitkleden van de programmering de gevolgen van teruglopende advertentie-inkomsten. Aan deze ingrepen liggen bedrijfseconomische argumenten aan ten grondslag. Dat dit, doordat Talpa vier radiozenders bezit, een kaalslag van het Nederlands radiolandschap betekent valt Talpa niet te verwijten.

Uit jouw laatste post maak ik op dat we hier op één lijn zitten, maar dan kan ik je eerdere post, waarin je reageert op Sqwest, niet plaatsen.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 15 jan 2021 11:51
Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 10:38

Deze feedback kwam omdat je Sqwest ("... Talpa is echt de kanker van Nederlandse radio.") "gewoon gelijk" geeft en de opmerking "John is de doodsteek inderdaad" eraan toevoegt.

Volgens mij zijn het uitkleden van de programmering de gevolgen van teruglopende advertentie-inkomsten. Aan deze ingrepen liggen bedrijfseconomische argumenten aan ten grondslag. Dat dit, doordat Talpa vier radiozenders bezit, een kaalslag van het Nederlands radiolandschap betekent valt Talpa niet te verwijten.

Uit jouw laatste post maak ik op dat we hier op één lijn zitten, maar dan kan ik je eerdere post, waarin je reageert op Sqwest, niet plaatsen.
Goed punt.
Henkjan2016

De Nachtwacht schreef: 15 jan 2021 11:16 Ik heb je beide posts nu 3 keer gelezen maar je punt is me niet echt duidelijk Henkjan. Al helemaal niet omdat je aangeeft goed te weten hoe de commerciële wereld werkt. Dat John de Mol in tijden van crisis bezuinigd in plaats van geld bijsteekt heeft niets te maken met wel of geen liefde voor radio, maar gewoon met het overeind houden van je bedrijf en en tegelijk alle zenders toch zo goed mogelijk geprogrammeerd houden. En logisch ook, wat je niet hebt (of in dit geval vooral, wat niet binnenkomt) kun je immers niet uitgeven.
Goed verwoord. Ik weet inderdaad hoe de commerciële wereld werkt. Dat wordt bij veel forumleden wel eens over het hoofd gezien.

John runt een bedrijf en daarbij wordt een bedrijf gerund obv inkomsten inderdaad. En inderdaad logisch dat hijbezuinigd en niet zelf bijlapt.

Maar mij bekruipt sterk het gevoel dat het John niet gaat om de inhoud van het bedrijf, maar om het geld dat hij ermee kan verdienen. Er is iets dat die man drijft en dat is wellicht een algehele monopolypositie. Het medium radio is daarin mogelijk ondergeschikt, en daarmee zal naar mijn mening ook de luisteraar op het tweede plan staan.

Commercieel gezien: volkomen logisch
Gewenst?: naar mijn mening niet.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 12:40 Commercieel gezien: volkomen logisch
Wat is niet gewenst? Een algehele monopoliepositie? Het op het tweede plan staan van de luisteraar?
Henkjan2016

Phoenix schreef: 15 jan 2021 13:28
Henkjan2016 schreef: 15 jan 2021 12:40 Commercieel gezien: volkomen logisch
Wat is niet gewenst? Een algehele monopoliepositie? Het op het tweede plan staan van de luisteraar?
Dat de luisteraar mogelijk op het tweede plan belandt.
Orange

Bericht door Orange »

Sqwest schreef: 15 jan 2021 07:16 Ik zal me nu waarschijnlijk behoorlijk impopulair maken maar Talpa is echt de kanker van Nederlandse radio. 4 zenders en er is geen reet aan, radio 10 wordt ook steeds minder. Veronica wordt steeds meer uitgekleed. Skyradio, tja geen idee daar luister ik nooit naar.
Jouw verwoording slaat idd helemaal nergens op. Allereerst begrijp ik niet waarom mensen in hun taalgebruik er een hele vervelende ziekte bij moeten halen terwijl het helemaal niet over die ziekte gaat. Doe ff normaal man! Je haalt het leed en de dood van heel veel mensen aan, dus gebruik dat woord niet als het er niet over gaat.

Daarnaast gebruik je een hele heftige term voor een punt waar je inhoudelijk wat mij betreft compleet de plank mis slaat. In de top 6 van bestbeluisterde radiostations zitten de vier zenders van Talpa. Dan doe je echt ook veel dingen goed. Er zijn ook luisteraars, waaronder ik, die met heel veel plezier naar die zenders luisteren. Prima dat jij bijvoorbeeld Skyradio niets vind (heb er persoonlijk ook niets mee), maar die zender is al decennialang een begrip in ons land en scoort ook goed.
Radio 10 scoort de afgelopen jaren steeds betere cijfers. Veronica is flink weggezakt, maar die zender zijn ze sinds afgelopen jaar echt aan het verbeteren. 538 zakt idd weg. Dat verdient echt verbetering, maar anderzijds hebben ze sinds het vertrek van Evers ook nog een hoop overeind gehouden. Eens dat het daar veel beter kan, maar dat is het dan ook. Daar hoeven we geen ziekte bij te halen.
Plaats reactie