Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Re: Veranderingen 538

Bericht door Hoort-u-mij »

Hitje schreef: 24 nov 2020 18:49 Weer (kleine) daling bij ooit het grootste station van NL.

Hoe komt dit denken jullie? Concurrentie te sterk? Jongeren die zijn afgehaakt? Evers-effect?
Meerdere factoren vermoed ik:

Concurrentie te sterk
Jongeren zijn afgehaakt en haken nog steeds af
Vertrek Evers
dane in de ochtend
Wietze in de middag (niet iedereen is fan)
Coen en Sander die te kinderachtig zijn en altijd hetzelfde doen.
De hedendaagse muziek die toch in veel gevallen dramatisch is
Laatst gewijzigd door Hoort-u-mij op 24 nov 2020 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Hoort-u-mij schreef: 24 nov 2020 18:55
Hitje schreef: 24 nov 2020 18:49 Weer (kleine) daling bij ooit het grootste station van NL.

Hoe komt dit denken jullie? Concurrentie te sterk? Jongeren die zijn afgehaakt? Evers-effect?
Meerdere factoren vermoed ik:

Concurrentie te sterk
Jongeren zijn afgehaakt en haken nog steeds af
Vertrek Evers
dane in de ochtend
Wietze in de middag (niet iedereen is dan)
Coen en Sander die te kinderachtig zijn en altijd hetzelfde doen.
De hedendaagse muziek die toch in veel gevallen dramatisch is
Ik denk dat voor veel mensen 538 nog een soort gewoonte is, omdat ze het al jaren doen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik ben een van de half miljoen luisteraars die ze in een jaar tijd verloren hebben.
Voor mij is dat in juni geweest toen Henk Blok als nieuwslezer werd vervangen door Roelof Hemmen die naar mijn mening als een opa klinkt. Toen was het voor mij ineens klaar in de ochtend, jammer want ik vond de 538 Ochtendshow met Frank minstens zo leuk als Evers staat op.
Daarnaast vond ik C&S met Barend veel leuker dan met C&S zelf, Coen kwam ook in juni terug, ook dat had voor mij niet gehoeven.
Je ziet dat de luistercijfers sinds de zomer pas echt flink zakken tov vorig jaar dus het kan zijn dat dit voor meer luisteraars gold.

Maar als ik nog geluisterd had, was ik op 31 augustus sowieso afgehaakt omdat iemand bedacht had om Wietze ineens dagelijks te programmeren. Ik vind hem echt nog altijd totaal niet passen op een landelijk radio station en ik verwacht dan ook dat 538 de komende maanden verder blijft dalen.

Bijzonder dat ze het Q zo makkelijk maken op de Bergweg. De stijging daar is ze wat mij betreft van harte gegund, al ben ik geen vaste luisteraar maar het klinkt inmiddels steeds meer als een gezellige familie daar. Met dank aan Dave Minneboo, zonder twijfel.
Kar

Bericht door Kar »

Het is natuurlijk niet makkelijk om de nummer 1 te blijven, dat zie je nu ook bij Radio 2 gebeuren.
538 heeft verzuimd om echt te vernieuwen na het vertek van Evers. Het probleem van Radio is, dat de luisteraar steeds ouder wordt, omdat jongeren minder radio luisteren. 538 heeft verzuimd de luisteraars van Evers vast te houden, Ekdom had bijvoorbeeld veel beter gepast in de doelgroep van Evers.
Het schrappen van het lunchprogramma en het afscheid nemen van de top 40 zijn misschien te makkelijk genomen besluiten geweest.
Radio 10 zal na de top 4000 weer over 538 heen gaan en of de zender zich daarvan gaat herstellen is een spannende.
Hitje

Bericht door Hitje »

Barend deelde zojuist via Insta zijn jinglemapje waar alle vormgeving in staat. Hij liet iets zien met de naam 'Barend en van Breukelen''

Zal vast vormgeving zijn of misschien wel een nieuwe duoshow voor beide heren?

Zit hoe dan ook iets achter dus to be continued denk ik?

https://www.instagram.com/stories/baren ... 297672507/
''Spotify?''
Daan!

Bericht door Daan! »

Kan van alles zijn natuurlijk. Een nieuwe programma, maar ook een eenmalig of tijdig programma.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Daan! schreef: 26 nov 2020 21:24 Kan van alles zijn natuurlijk. Een nieuwe programma, maar ook een eenmalig of tijdig programma.
Of een duo tijdens missie 538
Hitje

Bericht door Hitje »

Feestdagen staan ook voor de deur, dus misschien vervanging in de vakantieperiode van Frank of C&S.

Weet niet of ze al eerder samen show hebben gemaakt, maar zie die twee samen het wel leuk doen in een nieuwe (avond)show bijvoorbeeld.

We zullen het binnenkort te weten komen.
''Spotify?''
boevieboy

Bericht door boevieboy »

Het lijkt me sterk dat én Barend én Ivo zouden invallen voor één programma. Je moet dan gelijk vijf uur in je dagprogrammering vervangen en de spoeling daarvoor is dun. Ik denk dat het iets is voor missie 538. Als het een nieuw programma zou zijn, zouden ze het nooit zo knullig laten uitlekken.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Hitje schreef: 26 nov 2020 21:01 Barend deelde zojuist via Insta zijn jinglemapje waar alle vormgeving in staat. Hij liet iets zien met de naam 'Barend en van Breukelen''

Zal vast vormgeving zijn of misschien wel een nieuwe duoshow voor beide heren?

Zit hoe dan ook iets achter dus to be continued denk ik?

https://www.instagram.com/stories/baren ... 297672507/
het is de 100ste top 50 deze word in duo gepresenteerd barend en ivo en daarna mark en ivo
fnlradio

Bericht door fnlradio »

boevieboy schreef: 27 nov 2020 10:43 Het lijkt me sterk dat én Barend én Ivo zouden invallen voor één programma. Je moet dan gelijk vijf uur in je dagprogrammering vervangen en de spoeling daarvoor is dun. Ik denk dat het iets is voor missie 538. Als het een nieuw programma zou zijn, zouden ze het nooit zo knullig laten uitlekken.
het is voor vandaag barend en ivo gaan de top 50 beide presenteren vanwege de 100ste uitzending
Daan!

Bericht door Daan! »

Rare actie. Waarom zou je je programma gaan presenteren met iemand die de vervanger is van de vervanger omdat het de 100ste uitzending is? Frank Dane gaat het programma toch ook niet presenteren met Wietze als het de 100ste uitzending is.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Daan! schreef: 27 nov 2020 11:30 Rare actie. Waarom zou je je programma gaan presenteren met iemand die de vervanger is van de vervanger omdat het de 100ste uitzending is? Frank Dane gaat het programma toch ook niet presenteren met Wietze als het de 100ste uitzending is.
Je bent me net voor. De luisteraar snapt deze logica ook niet lijkt me.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Ze raken steeds verder de weg kwijt! Zou dit de eerste meesterlijke set zijn van Coco?
Pot

Bericht door Pot »

Ik mag hopen dat het een probeersel is. Anders vind ik het wel een vreemde move van 538.
Oren open!
Plaats reactie