Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boxfm

Re: Veranderingen 538

Bericht door boxfm »

Deradiokenner schreef: 30 aug 2020 19:42 Niels Hoogland heeft het niet slecht gedaan bij 538 toen hij radiodirecteur was. Hij heeft impopulaire maatregelen moeten nemen zoals Rick van Velthuizen uit het weekend halen. Dave heeft het prima gedaan! Liet hij zien bij Talpa en nu ook bij Q. Wie had gedacht dat Eddy Keur in de nacht zo’n hit zou worden? Je kan veel zeggen maar 538 had een ijzersterke programmering met Tim, Dane, Labrand, de Wild en Menno de Boer neergezet! Heeft Q marktleider gemaakt, zet Domien in de middag neer en hij doet het uitstekend. En Mattie en Marieke was een gouden greep. Ik denk dat Dave Minneboo op dit moment wel de beste manager is.
Tegelijkertijd moest Niels Hoogland van de aandeelhouders vertrekken bij 538, hij functioneerde al langere tijd niet goed volgens die aandeelhouders. Maar hij heeft zeker veel goede dingen bij 538 gedaan, wat zijn vertrek betreft is het probleem waarschijnlijk dat hij te lang is blijven zitten.

Ook Dave heeft inderdaad goede dingen neergezet bij 538. Al denk ik dat het besluit om Eddy Keur in de nacht neer te zetten meer een opdracht was van John de Mol, in ieder geval om Keur een plekje te geven. De Mol heeft Keur een kans gegeven bij Radio 10 Gold, alleen na de overname wilde Radiocorp Eddy Keur niet mee hebben. Ik gok omdat Keur bij Talpa onder contract stond, in plaats van de zender zelf. Dick van Deelen verdween daardoor ook van 10Gold. Een paar maanden na zijn vertrek bij Radio10(Gold) begon Keur op 538.
Daan!

Bericht door Daan! »

Zoals ik me herinner, klopt dat verhaal in grote lijnen Boxfm. Het was wel Dave die wilde dat er een jong iemand naast Eddy kwam. Dat werd Edwin Noorlander.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ingebruik schreef: 30 aug 2020 21:20 Schattig hoe moeilijk het voor jou is om te geloven dat Q ook gewoon voor veel mensen een prima station is, dat zijn eigen dingen goed doet, leuke programma's maakt en daardoor scoort. Nee, het moeten wel die paar baby zendertjes in de provincie zijn, of het geklungel bij het grootse 538 zijn waardoor ze stijgen en stijgen. Face it.. Q is gewoon een zeer geduchte concurrent, tijden veranderen :wink:
Zo bedoelde ik het niet! Laatste maanden steeds meer naar Q geluisterd en ik hoor het station en diverse dj's echt wel groeien. Heb ik hier ook over gepost. Mijn favo zender wordt het niet maar ze doen zeker goeie dingen, dat blijkt ook uit de cijfers!
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Hopelijk is het de komende week wat rustiger op de Bergweg in Hilversum. Het nieuws van Coco in plaats van Menno heeft daar ingeslagen als een BOM. De scherven vlogen in het rond.

Het hoeft inderdaad geen radio icoon te zijn, ik weet alleen dat je als jock eerder geneigd bent iets aan te nemen van iemand die ook goeie radio heeft gemaakt. Vergelijking met voetbaltrainers gaat dus wel op.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Patrick Kicken schreef: 31 aug 2020 00:57 Hopelijk is het de komende week wat rustiger op de Bergweg in Hilversum. Het nieuws van Coco in plaats van Menno heeft daar ingeslagen als een BOM. De scherven vlogen in het rond.
Dit is een hele opmerkelijke reactie in een organisatiecultuur waar angst reageert volgens de ingewijden.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef: 31 aug 2020 07:05
Patrick Kicken schreef: 31 aug 2020 00:57 Hopelijk is het de komende week wat rustiger op de Bergweg in Hilversum. Het nieuws van Coco in plaats van Menno heeft daar ingeslagen als een BOM. De scherven vlogen in het rond.
Dit is een hele opmerkelijke reactie in een organisatiecultuur waar angst reageert volgens de ingewijden.
Iemand met ervaring en status kan zorgen voor rust. De angst zal alleen maar groter zijn geworden. Dave Minneboo zal heel wat demo’s krijgen deze week van 538 jocks die willen vertrekken.
Heggeschaar

Bericht door Heggeschaar »

538 moet de luisteraars eens geven wat ze willen.
De beste mix van het land. F**k de muziek regeltjes, draai hit op hit. Maak het weer spannend en onlogisch. Maak van je luisteraars weer fans.
RadioLove95

Heggeschaar schreef: 31 aug 2020 09:10 538 moet de luisteraars eens geven wat ze willen.
De beste mix van het land. F**k de muziek regeltjes, draai hit op hit. Maak het weer spannend en onlogisch. Maak van je luisteraars weer fans.
Als ik 538 zou ik gewoon 90% marktaandeel pakken. Dan ben je weer de grootste..... nu even realistisch.

Q-Music is de grootste nu in de doelgroep en dat komt niet door spannend en onlogisch te zijn en ook niet door muziek regeltjes te f**ken..........
Heggeschaar

Bericht door Heggeschaar »

Zoals jij denkt denken velen.
Juist door anders te doen of zijn doorbreek je muurtjes.
RadioLove95

Heggeschaar schreef: 31 aug 2020 09:35 Zoals jij denkt denken velen.
Juist door anders te doen of zijn doorbreek je muurtjes.
Zoals 3fm dat doet zeg maar...... Ik denk dat 538 een naam heeft opgebouwd met hits en herkenbaarheid. Dat omgooien gaat nog meer luisteraars kosten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

538 en Talpa hebben voldoende radio know-how. Het ontbreekt mijn inziens aan 'stationality'.
Daan!

Bericht door Daan! »

In dat opzicht is een contentdirecteur helemaal niet gek.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 31 aug 2020 10:23 In dat opzicht is een contentdirecteur helemaal niet gek.
Dat is ook mijn gedachte :-)
Daan!

Bericht door Daan! »

Cris Bergström is aanwezig bij Wietze. De microfoon staat echter uit. Jammer, want dat was juist een reden geweest voor mij om te luisteren.
Henk34

Bericht door Henk34 »

Daan! schreef: 31 aug 2020 13:16 Cris Bergström is aanwezig bij Wietze. De microfoon staat echter uit. Jammer, want dat was juist een reden geweest voor mij om te luisteren.
Dit is wel inderdaad een soort van gemiste kans. Als hij er dan toch zit, zet dan z'n microfoon ook maar aan.
Plaats reactie