Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioLove95

Re: Veranderingen 538

Bericht door RadioLove95 »

Daan! schreef: 08 aug 2020 12:18 Afgelopen week is Chris niet aanwezig geweest in de 538 ochtendshow. Daarom alleen Wietze en Klaas, exclusief nieuwslezer Mart, die de ochtendshow droegen. Ik merk dat ik het helemaal niet vervelend vond wegluisteren en dat het aantal sidekicks wat Frank normaal heeft, helemaal niet nodig is. Meer mensen die dit ervaarden/ervoeren?
Persoonlijk merkte ik juist dat ik wat sfeer mistte. Hoe voller de studio hoe gezelliger ik het vind. De ene dag hoor je wat meer van de een de andere dag van de ander. Vind het wel slim werken.
jessica

Bericht door jessica »

Is Rob Stenders ooit niet in zijn ochtendshow met zo veel side-kicks erbij begonnen? Volgens mij waren destijds sidekicks bij hem in Stenders Vroeg:
Fred Siebelink, Patrick Kicken, Big Brother Bart, Eric Dikeb en Margreet van Gils. Het kan ook zijn dat ik er nog 1 vergeten ben. Best veel. In de andere ochtendshows werden het er toen ook steeds meer.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 09 aug 2020 02:06 Is Rob Stenders ooit niet in zijn ochtendshow met zo veel side-kicks erbij begonnen? Volgens mij waren destijds sidekicks bij hem in Stenders Vroeg:
Fred Siebelink, Patrick Kicken, Big Brother Bart, Eric Dikeb en Margreet van Gils. Het kan ook zijn dat ik er nog 1 vergeten ben. Best veel. In de andere ochtendshows werden het er toen ook steeds meer.
Is het niet gewoon naar amerikaans model? Daar heb je dat ook.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 09 aug 2020 02:06 Is Rob Stenders ooit niet in zijn ochtendshow met zo veel side-kicks erbij begonnen? Volgens mij waren destijds sidekicks bij hem in Stenders Vroeg:
Volgens eigen zeggen waren Cobus en Rick, bij Evers, de eerste side-kicks en was Evers Staat Op de eerste ochtendshow na Amerikaans voorbeeld. Echter Jensen (Veronica FM) was net iets eerder met Jeroen Kijk in de Vegte en Jan Papparazzi als side-kicks. Later nog met Edwin Ouwehand en Robert Feller erbij.
Stenders spande inderdaad de kroon met het aantal mensen in de studio. Later had je daar nog Henk-Jan Smits en Audrey. De keuze voor Bart Spring in 't Veld heb ik nooit begrepen.
De rol van de nieuwslezer is ook veranderd. Las de nieuwslezer vroeger enkel het nieuws, nu is hij/zij onderdeel van het programma geworden en praat mee over 'ditjes en datjes'.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 09 aug 2020 08:43
Volgens eigen zeggen waren Cobus en Rick, bij Evers, de eerste side-kicks en was Evers Staat Op de eerste ochtendshow na Amerikaans voorbeeld. Echter Jensen (Veronica FM) was net iets eerder met Jeroen Kijk in de Vegte en Jan Papparazzi als side-kicks. Later nog met Edwin Ouwehand en Robert Feller erbij.
Stenders spande inderdaad de kroon met het aantal mensen in de studio. Later had je daar nog Henk-Jan Smits en Audrey. De keuze voor Bart Spring in 't Veld heb ik nooit begrepen.
De rol van de nieuwslezer is ook veranderd. Las de nieuwslezer vroeger enkel het nieuws, nu is hij/zij onderdeel van het programma geworden en praat mee over 'ditjes en datjes'.
Ja het klopt dat het naar Amerikaans voorbeeld was. Evers en Jensen waren inderdaad eerder met sidekicks. Maar Rob was volgens mij wel de eerste met zo'n hele studio vol met mensen. Hierna zijn er bij andere stations ook steeds meer mensen bij de ochtendshows gekomen. Misschien dat dit nu in de huidige tijd van bezuiniging weer wat gaat afnemen.
Vernon

Bericht door Vernon »

DJ_Nick schreef: 08 aug 2020 16:55 Ik vond Barend gister uitstekend de Top 50 doen! Mogen hem lekker altijd laten doen ipv die Ivo
Ik merk eigenlijk dat wie Ivo dan ook vervangt, het maakt de uitzending er altijd leuker op. Mark doet het leuker, Barend doet het leuker, die ene keer met Wessel was ook leuker haha. Ik vind Ivo verder prima om naar te luisteren, maar ik denk niet dat hij de man voor het presenteren van een hitlijst is.
Robbinho

Bericht door Robbinho »

"binnenkort de vernieuwde werkdag op 538"
Gaat dan eindelijk de dagprogrammering aangepast worden?
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Ik hoorde het ook gisteren voorbij komen. Ben wel benieuwd
Daan!

Bericht door Daan! »

Waar hoorde je dat?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Robbinho schreef: 11 aug 2020 08:29 "binnenkort de vernieuwde werkdag op 538"
Gaat dan eindelijk de dagprogrammering aangepast worden?
Terugkeer van het lunchprogramma met Niek van der Bruggen.
538 moest ook wat, want de resultaten van de dagprogrammering liepen achter ten opzichte van de rest.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Daan! schreef: 11 aug 2020 09:24 Waar hoorde je dat?
Hier kan je het beluisteren: https://omny.fm/shows/ivo-van-breukelen ... ?t=148m26s
Hij begint al waar de promo is.
Wietze is er ook in te horen dus wellicht dat die ook door de week komt?
Orange

Bericht door Orange »

De terugkeer van een lunchprogramma lijkt mij logisch. Maar toch gek dat Wietze in de promo voor komt. Het succes van Wietze zit namelijk in zijn team met Klaas en Chris en lijkt me niet dat ze dat team een lunchprogramma gaan laten doen. Lijkt mij idd dat Niek v/d Bruggen daar gaat zitten. Ben benieuwd.
Orange

Bericht door Orange »

Wat vinden jullie overigens van de Zomer top 538? Ik ben vaak wel fan van dit soort lijsten, maar deze editie vind ik werkelijkwaar niets. De uitzendtijden zijn al heel vaag. Beginnen ze vrijdag om 18u, maar kappen ze er om 21u weer mee. Op zondag starten om 10u, maar van 15 tot 18u de non-stop 50 en dan van 18 tot 21u weer die lijst. Maar waar die in het weekend eindigt om 21u, is dat op maandag om 19u en op dinsdag weer om 18u.

En veel muziek heeft ook niets met de zomer te maken. Ik snap wel dat er ook platen zijn die niet speciaal een zomernummer zijn, maar goed in zo'n lijst passen. Echter, voor mij hebben dat soort nummers nu wel heel erg de overhand waardoor dat zomergevoel er totaal vanaf is. Wat doen nummers als Tout Est Bon van Boef in die lijst? En waarom Tigers? Is nu een hit dus vast populair, maar heeft toch niets met de zomer te maken? Vooral dus omdat er niet af en toe zo'n nummer in zit, maar juist heel erg veel.

Voor mij is het dit keer een waardeloze editie.
freggel2

Bericht door freggel2 »

Ik heb zojuist ook de promo gehoord. Alleen Wietze ontbrak hierin.
Er werd inderdaad iets gezegd over een nieuwe programmering

Bij Barend om 12:27u kwam die voorbij.

Hij kondigde het zelf aan voordat de reclame begon.
freggel2

Bericht door freggel2 »

Orange schreef: 11 aug 2020 12:40 Wat vinden jullie overigens van de Zomer top 538? Ik ben vaak wel fan van dit soort lijsten, maar deze editie vind ik werkelijkwaar niets. De uitzendtijden zijn al heel vaag. Beginnen ze vrijdag om 18u, maar kappen ze er om 21u weer mee. Op zondag starten om 10u, maar van 15 tot 18u de non-stop 50 en dan van 18 tot 21u weer die lijst. Maar waar die in het weekend eindigt om 21u, is dat op maandag om 19u en op dinsdag weer om 18u.

En veel muziek heeft ook niets met de zomer te maken. Ik snap wel dat er ook platen zijn die niet speciaal een zomernummer zijn, maar goed in zo'n lijst passen. Echter, voor mij hebben dat soort nummers nu wel heel erg de overhand waardoor dat zomergevoel er totaal vanaf is. Wat doen nummers als Tout Est Bon van Boef in die lijst? En waarom Tigers? Is nu een hit dus vast populair, maar heeft toch niets met de zomer te maken? Vooral dus omdat er niet af en toe zo'n nummer in zit, maar juist heel erg veel.

Voor mij is het dit keer een waardeloze editie.
Oh wauw, ik heb inderdaad dezelfde gedachte.
Ik heb geen idee of er dit keer gestemd kon worden op de lijst.
Vorig jaar was dit nog wel zo.
Dit keer vind ik er maar weinig "sjeu" aan om het zo maar te zeggen.
Plaats reactie